Nucleaire top, wie heeft er last van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Nucleaire top, wie heeft er last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 01:11

Hoihoi! :)

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten, is er op 24 en 25 maart een Nucleaire Top in Den Haag.

Wie heeft er allemaal last van verkeershinder, of iets dergelijks? Veel vrienden van mij komen uit Den Haag, en moeten opeens veel langer reizen dan normaal. Erg lastig.

Ik vind het zelf eigenlijk best kwalijk dat men (degenen die in de buurt van het World Forum wonen) daar opeens allemaal hun ID enzo moeten laten zien, ook al is het begrijpelijk. Ook slim dat de security al hun maatregelen gewoon op internet zetten, dan weet iedereen (ook terroristen dus) precies waar beveiliging staat, etc. Achja, eindelijk iets spannends in NL!

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Nucleaire top, wie heeft er last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 01:17

Extra en andere uren werken omdat collega's uit die regio niet tijdig op het werk kunnen zijn waarschijnlijk.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 06:39

Langere reistijd en verwacht dat deze nog flink verlengt gaat worden door alle file!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 07:12

Veel van mijn collega's op Schiphol gaan er last van ondervinden. Ikzelf ben gelukkig vrij!

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 07:13

Ik kan zondag misschien niet naar mijn vader zijn verjaardag in Hoofddorp want de a4 zetten ze helemaal af tot Schiphol en daardoor rijd de bus ook niet op tijd dus met het ov ook bijna niet te doen, ook omdat we dan 40 euro kwijt zijn en met de auto niets!

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 07:45

Ik zal waarschijnlijk veel langere reistijd hebben.
als ik al bij de snelweg kan komen zeg maar...
ik ga uit van een dubbele reistijd. Ben ik niet optijd op werk? Tja, dan kan ik iig zeggen dat ik het heb geprobeerd.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 07:57

Voor mijn werk zal ik er geen last van hebben, maar ik heb wel 'last' van de enorme bak geld die hier weer in wordt gestoken. 24 miljoen waarvan ik liever had gezien dat het bvb in de ouderenzorg was gestopt ipv deze onzin. Onbegrijpelijk.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 08:22

Ik woon bij schiphol, langs de a4. Wij hebben er nu al last van. En dat zal vanaf zaterdag alleen maar meer worden.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 08:24

Behalve dan dat ik geen kant meer op kan zal ik er weinig last van hebben. Ik kan op de fiets naar het werk en pony's en zorg gewoon dat ik eten in huis heb. Collega's hebben vrij moeten nemen.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 08:26

Ik zal waarschijnlijk wel last ondervinden om op mn werk te komen (en weer thuis :+ )

Ik heb ze al ingelicht dat ik hoogstwaarschijnlijk een stuk later ben op maandag.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:48

Ik ben benieuwd hoe het in de rest van de stad gaat worden. Ik heb verder geen auto, dus zal denk ik weinig last ondervinden.

Cerilene_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:54

Ik hoop dat het meevalt. Ben de 24ste uitgerekend van ons kindje. Het ziekenhuis waar wij heen moeten is goed bereikbaar, maar het volgende ziekenhuis niet. Ik hoop dus op niet te veel drukte ivm mensen die moeten uitwijken naar 'ons' ziekenhuis. Straks ligt alles vol...
Nouja misschien komt het wel eerder of later natuurlijk.

Mijn moeder kan ook moeilijk op het werk komen. Maar die kon makkelijk in een andere vestiging werken of vanuit huis, dus dat was simpel op te lossen.

ik snap ook wel dat dergelijke maatregelen nodig zijn hoor, maar wel even lastig voor veel mensen.

saarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:55

Ik kan moeilijk bij mijn paard komen. Rij normaal over de A4 (Rijswijk erop, Leidschendam er weer af) dus dat verhaal gaat sowieso niet op. Ik kan wel binnendoor via Voorburg en over de Westvlietweg, maar gok dat die helemaal vast gaat staan als de A4 dichtgaat. En desnoods maar op de fiets als vanouds :') ruim drie kwartier enkele reis, pff. Hopen op goed weer!

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 10:58

Zelf woon ik in Wassenaar, dus ik ben eigenlijk totaal geïsoleerd van de omgeving. :') Met de fiets/scooter kun je opzich nog wel een eindje komen (behalve over de fietspaden die ook zijn afgesloten), dus kan wel naar stal en naar het dorp, maar naar een ander dorp om iets leuks te doen, nee. Ik ben gelukkig vrij van werk, mijn ouders ook, dus dat is best gezellig. Lekker lang weekend! Snap dat mensen er veel last van ondervinden, maar het brengt ook (economische) voordelen met zich mee. Vind het echt niet erg voor een keertje en dan over 5 jaar weer.

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:01

Mars schreef:
Voor mijn werk zal ik er geen last van hebben, maar ik heb wel 'last' van de enorme bak geld die hier weer in wordt gestoken. 24 miljoen waarvan ik liever had gezien dat het bvb in de ouderenzorg was gestopt ipv deze onzin. Onbegrijpelijk.

Nouja, op zich vind ik terrorismebestrijding geen verkeerd iets om geld aan uit te geven :')

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:05

Ik vind terrorismebestrijding onzin. Er gebeurd veelste weinig om zo'n massale bijeenkomst te organiseren. nee hoor, van mij hadden ze het ook in andere zaken mogen stoppen, maar ja, wie ben ik :+

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:09

Ik vind het prima. :) We kunnen ook met z'n alle weer in grotten gaan zitten en op beren gaan jagen, als het allemaal toch geen zin heeft. Net als dat gezeur met de regering. We komen er wel. Vind het alleen zo laf als iedereen meteen begint te zuchten als het hun ook maar een beetje aangaat. Ik bekijk liever de mogelijkheden.

Laatst had ik ook zoiets doms; we moesten op school verplicht een Britse art-house film kijken. Iedereen natuurlijk meteen zeiken dat "Niemand dit vrijwillig doet. Wat een domme film! En hier gaan dus onze belastingcenten heen!"

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:18

phormicola schreef:
Ik vind terrorismebestrijding onzin. Er gebeurd veelste weinig om zo'n massale bijeenkomst te organiseren. nee hoor, van mij hadden ze het ook in andere zaken mogen stoppen, maar ja, wie ben ik :+

Ik denk dat er veel meer gebeurd dan wij zien en merken. En maar goed ook. Google maar eens op terroristische aanslagen, er worden vandaag de dag genoeg aanslagen gepleegd helaas. Neem daarbij dat terroristen erg geïnteresseerd zijn in nucleaire wapens.. 1+1=2, ik ben heel blij dat de wereldtop samenwerkt in de strijd tegen terrorisme!

Mloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:19

OneFellSwoop schreef:
Laatst had ik ook zoiets doms; we moesten op school verplicht een Britse art-house film kijken. Iedereen natuurlijk meteen zeiken dat "Niemand dit vrijwillig doet. Wat een domme film! En hier gaan dus onze belastingcenten heen!"

Aaargh, ik word altijd zo MOE van mensen die dit te pas en te onpas roepen :')

kimberley12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:22

Vind het schandalig dat er zoveel gigantisch geld hierin wordt gestoken, overal is er crisis en armoede, maar nee de top komt even langs, en dan kan er wel met geld gesmeten worden...sorry hoor...En de burgers mogen zich netjes aanpassen....

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:26

Het gaat natuurlijk niet uitsluitend over terrorisme. Regeringen weten gerust wel dat die dreiging niet zo groot is als ze doen voorkomen. Maar er is wel een uiterst instabiel land wat mogelijk in staat is kernwapens te produceren (Iran), er zijn de afgelopen 30 jaar twee enorme kernrampen gebeurd, en er zijn flinke hoeveelheden radioactief afval waar nu geen duidelijke regels voor zijn. Toevallig zag ik gister nog iemand vertellen dat we van behoorlijke hoeveelheden radioactief materiaal niet eens weten waar het is of wie het heeft. Dat lijkt me niet echt wenselijk, dus duidelijke richtlijnen voor de afhandeling daarvan zijn best belangrijk. En dat soort gesprekken kan je nu eenmaal gemakkelijker voeren als er geen acute dreiging is. Daarnaast is het inderdaad waar dat terroristen bijzonder graag een kernbom of vuile bom zouden willen inzetten en de afgelopen jaren zijn meerdere pogingen gedaan om die benodigdheden te bemachtigen. De kans dat het slaagt is wellicht heel erg klein, maar de gevolgen zijn zó groot dat het beter zou zijn die kans te reduceren tot 0.

Het organiseren van zo'n top kan je trouwens niet reduceren tot uitsluitend financiën. Het kan zomaar eens gunstige effecten hebben op het bedrijfsleven, het zet Nederland internationaal weer even op de kaart, en het is ook gewoon belangrijk om bij te dragen als je inspraak wil hebben over dit soort zaken. Een land wat nooit iets organiseert zal daar gerust de consequenties van gaan merken.

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:35

Woon inmiddels zelf niet meer in Wassenaar dus ik ondervind er geen last van, maar ben benieuwd hoe m'n vader het gaat doen. Die gaat normaal altijd met de auto richting Valkenburg naar werk (vlakbij vliegveld Valkenburg), maar ben bang dat hij nergens gaat komen die dagen.
M'n tante reist met het OV van Stevenshof naar DH centraal en zegt 'gewoon eerder te vertrekken'. Ben benieuwd hoe dat gaat lopen.

ElenaJuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:37

Die dinsdag vrij van school omdat we wss niet naar school kunnen komen door t verkeer :')
Aangezien de heren allemaal in noordwijk verblijven en de helft van mijn school in noordwijk woont.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:38

MyHorseGirl schreef:
Zelf woon ik in Wassenaar, dus ik ben eigenlijk totaal geïsoleerd van de omgeving. :') Met de fiets/scooter kun je opzich nog wel een eindje komen (behalve over de fietspaden die ook zijn afgesloten), dus kan wel naar stal en naar het dorp, maar naar een ander dorp om iets leuks te doen, nee. Ik ben gelukkig vrij van werk, mijn ouders ook, dus dat is best gezellig. Lekker lang weekend! Snap dat mensen er veel last van ondervinden, maar het brengt ook (economische) voordelen met zich mee. Vind het echt niet erg voor een keertje en dan over 5 jaar weer.

Jij blij! ik moet zelfs extra werken. L'dam is ook compleet afgesloten. De tunnels zijn dicht, de Noordsingel gaat bij tijd en wijlen dicht dus de Veursestraatweg is de enige weg richting A'dam. Die zal dus de hele dag vast staan vrees ik.

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 11:41

Ik kan nog vroeger mijn bed uit om naar leiden te gaan met de trein... Die zullen ook wel weer stampend vol zijn.