rambam verslaggever op bezoek bij Reinout Oerlemans

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dito

rambam verslaggever op bezoek bij Reinout Oerlemans

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 13:04

PocoGaucha

Re: rambam verslaggever op bezoek bij Reinout Oerlemans

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:07

Ik vind van wel. Een IC is heel gevoelig voor besmetting, en mensen die daar niets te zoeken hebben moeten er weg blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:08

PocoGaucha schreef:
Ik vind van wel. Een IC is heel gevoelig voor besmetting, en mensen die daar niets te zoeken hebben moeten er weg blijven.

Kan ik me alleen maar bij aansluiten. Plus het feit dat mensen op de IC daar vaak na een grote ingreep of een ander ingrijpend iets liggen, die moet je niet lastig vallen met veel te veel bezoek en zeker niet stiekem...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:09

Nee, vind ik niet. Ik heb het vanmorgen op de radio gehoord, en het gaat zeker ver. Maar in feite doet hij niets anders dan wat Oerlemans zelf voorstelde voor dat bewuste TV-programma...

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:12

chelle_dora schreef:
Plus het feit dat mensen op de IC daar vaak na een grote ingreep of een ander ingrijpend iets liggen, die moet je niet lastig vallen met veel te veel bezoek en zeker niet stiekem...

Dat is natuurlijk wel precies het punt dat RamBam wil maken :) Reinout Oerlemans heeft tenslotte precies dat gedaan: mensen stiekem opgenomen terwijl ze op de IC ofzo waren.

Lindaonline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:14

Ik krijg plaatsvervangende schaamte. Natuurlijk gaat dit veel te ver. Maar... meneer Oerlemans heeft zelf geen moreel bezwaar hier tegen. Daarom vind ik wel dat het goed is dat dit is ondernomen.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 13:15

begrijp me niet verkeerd hoor..ik vind het zelf ook veels te ver gaan zat met open mond het filmpje te kijken. Moest ook wel een beetje lachen om te zien hoe Chiel met een mond vol tanden zat en ff niet wist wat te doen.

Hoe ver moet je gaan he voor tv maken!
Laatst bijgewerkt door dito op 17-03-14 13:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:23

Shadow0 schreef:
chelle_dora schreef:
Plus het feit dat mensen op de IC daar vaak na een grote ingreep of een ander ingrijpend iets liggen, die moet je niet lastig vallen met veel te veel bezoek en zeker niet stiekem...

Dat is natuurlijk wel precies het punt dat RamBam wil maken :) Reinout Oerlemans heeft tenslotte precies dat gedaan: mensen stiekem opgenomen terwijl ze op de IC ofzo waren.

Ik ken het hele programma verder niet, ik reageer enkel op de openingspost :+ Als dat de hele insteek van het programma is vind ik dat net zo misselijk namelijk.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:26

chelle_dora schreef:
Shadow0 schreef:

Ik ken het hele programma verder niet, ik reageer enkel op de openingspost :+ Als dat de hele insteek van het programma is vind ik dat net zo misselijk namelijk.

Misschien had je dan even de moeite moeten nemen om de link in de openingspost aan te klikken -O-

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:28

ja, sommige afleveringen zijn wel heel grappig. Ze hebben ook een keer portomonnees bij gemeentenhuizen en politiebureaus gebracht om te kijken of die eerlijk met de inhoud omgingen. Was heel grappig.

Maar ik vind dit te ver gaan, Natuurlijk heeft oerlemans hetzelfde gedaan, maar nu verlagen ze zich naar een wel erg laag niveau.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:29

Wendy schreef:
chelle_dora schreef:

Misschien had je dan even de moeite moeten nemen om de link in de openingspost aan te klikken -O-

Ik heb de link gelezen hoor. Ik ken alleen het hele prgroamma Rambam en het programma van Reinout Oerlemans niet, ik kijk geen tv. -O-
Verkeerd verwoord dan dus, ik reageer enkel op het artikel in de openingspost en niet op de inhoud van beide tv/radio programma's.

na wat google werk ben ik er wel achter, en vind zowel de actie van de rambam verslaggever als het programma waarin ziekenhuispatienten 'stiekem' bezoeken blijkbaar interessant is, beide even misselijkmakend. Die mensen liggen niet voor hun lol op de intensive care...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:30

chelle_dora schreef:
Wendy schreef:

Ik heb de link gelezen hoor. Ik ken alleen het hele prgroamma Rambam en het programma van Reinout Oerlemans niet, ik kijk geen tv. -O-
Verkeerd verwoord dan dus, ik reageer enkel op het artikel in de openingspost en niet op de inhoud van beide tv/radio programma's.

Het programma van Oerlemans is maar 1 keer op TV geweest (en heb ik zelf ook niet gezien) :D Maar er is wel heel veel gedoe over geweest in de media, juist omdat voor dat programma mensen op o.a. de IC ongevraagd gefilmd werden.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 13:33

wat ik niet snap is dat ze weten dat hij een bekendheid is en dat er gerust media op af komt en dan dus zo de afdeling gaat melden. Gok dat daar nog wel wat over gezegd gaat worden in het ziekenhuis? Al zou ik wrs hetzelfde hebben gedaan als medewerkster, verstand op nul en gewoon opzoeken die info om te geven....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:35

Wendy schreef:
chelle_dora schreef:

Het programma van Oerlemans is maar 1 keer op TV geweest (en heb ik zelf ook niet gezien) :D Maar er is wel heel veel gedoe over geweest in de media, juist omdat voor dat programma mensen op o.a. de IC ongevraagd gefilmd werden.

Ik ben vrij selectief in wat ik lees op het internet qua nieuwsberichten dan ben ik bang :') Dus vandaar dat ik er dan waarschijnlijk weinig over opgepikt heb. Vind het schandalig, blijf bij de mensen van de IC weg...

kohtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:36

Onbeschoft! Vast iemand die zelf nog nooit iemand op de ic heeft meegemaakt. Open hart operatie is echt heel zwaar dan ga je niet zo even voor de gein langs.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:37

Typisch RamBam, zij confronteren mensen met de dingen die ze zelf doen. Ja het gaat veel te ver, toch vind ik in dit geval het wel..tja hoe moet ik het zeggen? Terecht. Bijna.
Ik gun niemand de situatie dat je op de ic ligt. Maar als je als programma maker zelf zo ver gaat dat je onbekende mensen stiekem filmt, dan zul je er toch geen moreel bezwaar tegen hebben als het jouzelf betreft lijkt me? Anders had je nooit zover moeten gaan.

Beetje de harde les van: wat u niet wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander niet.

Overigens gaan zij wel ver, maar stellen zichzelf steeds vragen of dit nog wel kan ( bv bij de aflevering over roddeljournalistiek). Daar heb ik wel mijn twijfels over bij meneer Oerlemans.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:45

Koekje van eigen deeg?

Mijn zoon, heeft trouwens vorig jaar zeker 4 x op rij op de IC in Belgie gelegen in 2 ziekenhuizen, maar daar kwam je echt niet binnen zonder legitimatie en alleen directe familie.
Zelfs voor de vriend van mijn dochter moesten we het apart vragen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:47

inderdaad, koekje van eigen deeg...
Al vind het ik het niet echt geloofwaardig dat je daar de IC met camera-ploeg binnen kunt komen.

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:48

AMC zegt dat het nep was. Ha, ja, zou tuurlijk ook heel fout zijn als je zo makkelijk binnen komt. Maar ik weet het niet hoor, of het echt of nep is.

Hij is toch alleen met radiozender naar binnen gegaan?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 13:59

Goh, ik lees nu pas dat Oerlemans een hartaanval heeft gehad :oo
Wat jong, zeg!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:00

Maar zit je daar dan met een heel clubje in een redactievergadering. Jongen, ik heb een idee, we gaan Reinout Oerlemans bezoeken op de IC. En ben je dan heel trots op jezelf als dat lukt. :?

Vind het allemaal een tikje sneu. Grote jongens hoor, iemand overvallen in een kwetsbare situatie (als het al waar is). Ja, want hij deed het ook...

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 21:22

Nou ik denk dat zij niet trots zijn nee. Maar kom op zeg; je zit met een groep te vergaderen en hangt 35 camera's op, en dan ben je op je pik getrapt als mensen dat geen goed plan vinden :" Na uitzending ??

Mareska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 09:49

Lex Uiting heeft net toegegeven dat het fake is. Iedereen praat erover, hij heeft zijn doel bereikt. :D

dito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-14 12:37

Mareska schreef:
Lex Uiting heeft net toegegeven dat het fake is. Iedereen praat erover, hij heeft zijn doel bereikt. :D

echt serieus wat is het nep? dan nog...wat een misselijke grap dan!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 12:43

Helemaal goed toch? Niemand echt gestoord in zijn ziekteproces en wel de ogen geopend. :D