Rusland bezig met wetgeving om VS en EU te dwarsbomen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Veulen84

Rusland bezig met wetgeving om VS en EU te dwarsbomen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-14 12:58

Als het Westen Rusland daadwerkelijk sancties oplegt, zullen deze niet onbeantwoord blijven. De Russische Eerste Kamer, de Federatieraad, werkt al aan wetgeving die het mogelijk maakt om eigendommen en tegoeden van Amerikaanse en Europese bedrijven en particulieren in beslag te nemen. Dat meldde persbureau RIA Novosti vandaag.

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/30323/On ... omen.dhtml

Het hele artikel staat in de link (is vrij lang).

Hoe denkt Bokt eigenlijk over de dreiging van Rusland op de krim? Zijn sancties een goed idee of moeten we ons er maar beter buiten houden?

Loose

Re: Rusland bezig met wetgeving om VS en EU te dwarsbomen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:25

Dikke crimineel die Poetin. :D

Op zich vind ik dat de Krim best naar Rusland zou kunnen gaan. Als het merendeel van de bevolking dat daar ook wil lijkt me er niet veel mis mee.
Behalve dat je dan kans krijgt dat Rusland zijn greep ook gaat proberen te versterken op andere regio's in het oosten van Oekraïne of andere landen waar veel etnische Russen wonen (een beetje het hek van de dam idee :P ). Misschien zou de Krim helemaal autonoom kunnen worden? Al denk ik dat het dan ook snel onder Russische invloeden komt te staan en misschien alsnog bij Rusland wordt ingelijfd. Ik weet het niet zo goed, aan de ene kant mag de Krim van mij best naar Rusland als de bevolking dat graag wil, maar aan de andere kant is het ook een beetje een principe kwestie en heeft Rusland dan heel makkelijk een nieuw gebied erbij door even wat militairen daarheen te sturen. Lastig.. er kwam toch ook nog een referendum over wat de bevolking daar wilt? (hopelijk dat dat dan een beetje eerlijk en niet-corrupt gebeurd)

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:50

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 16:53

Als EU en Amerika hebben we allemaal een grote mond... maar wacht maar tot Rusland met China achter zich aan de knal gaat. Dan zijn we allemaal weg. En dat weten ze daar dondersgoed, want ze gaan geen confrontatie uit de weg.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-14 17:04

Ontwikkelingen:

http://www.nu.nl/buitenland/3719586/kri ... sland.html

Nu.nl schreef:
Krim sluit zich per decreet aan bij Rusland

Dat meldt persbureau Reuters. De plaatsvervangende premier van de Krim, Rustam Temurgaliyev, stelde donderdagmiddag dat de Krim per direct onderdeel is van Rusland.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-14 19:14

Maar dat kan ook weer niet zomaar. Immers het parlement van de krim is helemaal niet erkend door de Oekraïense regering. Dus dan kunnen ze daar ook geen beslissing over nemen.

Overigens neemt de eu sancties op tegen rusland:

EU-leiders eens over maatregelen tegen Moskou
De Europese Unie is het eens over een pakket maatregelen tegen Rusland wegens de Russische agressie in het buurland Oekraïne.

Op een ingelaste top in Brussel besloten de Europese leiders om het overleg over visumvrij verkeer met Rusland op te schorten. Ook de onderhandelingen over een nieuw algemeen (handels-)akkoord worden in de ijskast gezet.

Dat is bekendgemaakt door Europees president Herman Van Rompuy. Volgens de Europese leiders heeft Rusland de afgelopen dagen te weinig gedaan om de spanningen op het Oekraïense schiereiland de Krim te verminderen.

Het is niet veel, maar het is iets.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 00:42

Schopt topic omhoog.

Ik volg de ontwikkelingen t.a.v. Oekraïne, Rusland, EU, US, NAVO nog steeds, want de boel is nog lang niet over. Er wordt aan alle kanten een smerig spelletje gespeeld, maar hoe meer ik vanuit kleinere en alternative bronnen lees hoe meer ik eigenlijk de Russen begrijp in deze.
1. Ik zou ook geen NAVOlid (dus USA die Rusland nog steeds als bedreiging ziet) aan de verkeerde kant van de Karpaten willen hebben (Westgrens Oekraïne). Achtergrond/stukje aardrijkskunde (geografie van je grenzen is ook met moderne wapens nog steeds belangrijk) :

2. Hoe zeer het ook onder tafel gemoffeld wordt wat er nu in Oekraïne aan de macht is is een groep die nergens voor terugdeinst (al sinds WOII niet) www.opednews.com/populum/pagem.php?f=Th ... 6-321.html
Schrijver woont in Oekraïne. Uit het artikel kan je concluderen dat Poetin terecht zich zorgen maakt over de etnische russen in Oekraïne.