Talking Angela

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Narita

Talking Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 20:16

Er is een hoop controversie over de nieuwe app Talking Angela. Het is een app gemaakt naar aanleiding van de succesvolle app Talking Tom, Angela is echter de vrouwelijke versie. Het is een witte kat waarmee je gesprekken kan voeren en die ook echt antwoord, geen standaard antwoorden maar antwoorden gebaseerd op jouw intresses. De app is vooral gericht op kinderen. De laatste tijd gaan echter de geruchten dat Talking Angela niet zo onschuldig is.. er schijnen verschillende mannen (zelfs het woord pedofiel wordt genoemd) achter te zitten die daarna al je gegevens kunnen zien. Ze weten je naam, waar je woont, ze kunnen zelfs foto's van je maken, en ga zo maar door. Ook worden er rare vragen gesteld over hele persoonlijke dingen. Je zou zelfs een man in een kamer kunnen zien zitten door de ogen van Talking Angela. Veel mensen maken zich zorgen, vooral omdat het vaak kleine kinderen zijn die de app downloaden en er niet verder bij nadenken. Apple heeft nog geen bericht gegeven, maar verder blijft het nieuws tegenstrijdig. Veel nieuwssites zeggen dat het onzin is en dat het roddels zijn, maar er zijn ook screenshots bekend van wel hele vreemde gesprekken...
Wat vinden jullie?

Hier nog een paar rare screenshots die gemaakt zijn tijdens gesprekken met Talking Angela:

https://twitter.com/ItsFunnyLife/status/437735558404513793/photo/1
https://twitter.com/RainySeIena/status/436041230288289792/photo/1

fourseasons

Re: Talking Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:18

Ieeuw :\ Hopelijk weten mijn drie zusjes niet van het bestaan van de app af want talking tom vonden ze wel leuk op mijn mobiel.

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:19

Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken :=

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:29

Ik weet ook niet echt wat ik hiervan moet denken.. Het is wel erg persoonlijk allemaal.. Inderdaad net alsof er iemand aan de andere kant zit. :oo

Dit vond ik over Talking Tom: http://nos.nl/op3/artikel/434925-talkin ... eilig.html
Er zou mogelijk een bedrijf achter zitten wat gegevens doorverkoopt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:30

Alles kan tegenwoordig.. maar om met een paar man al die app's die geinstalleerd zijn te monitoren? Dan moet dat of heel slim geautomatiseerd zijn of onzin :+

Selena

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:31

Mensen die kijken foto's op google en die zien nu ook een man in de ogen van de kat zitten. Ik zie ook wel wat maar of het nou die man is weet ik niet..

xmarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:31

iee bah, moet meteen denken aan die film app, met iris

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:32

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 20:32

Jans schreef:
Alles kan tegenwoordig.. maar om met een paar man al die app's die geinstalleerd zijn te monitoren? Dan moet dat of heel slim geautomatiseerd zijn of onzin :+

Klopt, daar zat ik dus ook al aan te denken.. Hoeveel mensen moeten er dan wel niet achter de computer zitten? Maar de vragen die je krijgt zijn wel weer heel vreemd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:33

Deze app is overigens van dezelfde makers als Talking Tom waar je geen woord over hoort..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:33

Een snelle Google leert me dat het een HOAX is. Was ook wel erg vergezocht. Maar eerlijk, ik brand nu van nieuwsgierigheid om te downloaden en dat ding eens te testen.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 20:35

Utixo schreef:
Een snelle Google leert me dat het een HOAX is. Was ook wel erg vergezocht. Maar eerlijk, ik brand nu van nieuwsgierigheid om te downloaden en dat ding eens te testen.

Ik zat er ook aan te denken.. Ben zo nieuwsgierig :+ En als je iets over je camera heen plakt moet het wel kunnen, maar ben zo bang dat wel mijn gegevens doorgestuurd worden.

Jans, het klopt wat je zegt maar Talking Tom schijnt hele andere vragen te stellen.

Animal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:35

Utixo schreef:

Ik ook, en ik ga het denk ik gewoon doen. Ik heb geen camera aan de voorzijde en ik ga geen privégegevens verstrekken. Ze weten dan enkel de gegevens van mijn Google-account. Die kun je echter overal op internet vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 20:36

Om je gegevens zou ik niet eens hele bang zijn.. die liggen toch al overal ter wereld. Als je facebook gebruikt bijvoorbeeld, dan heeft de NSA alles al van je.

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-14 22:23

Dit topic heeft nog geen enkele vorm van concrete informatie opgeleverd. Op basis van speculatie is geen discussie te voeren. Vandaar hier een slotje.