Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Furrow schreef:Ik kan hier niet over oordelen.
Je weet niet hoe die persoon zich gedraagt, als het echt onhandelbaar is om hier les aan te geven kan ik dat begrijpen.
Dan is het maar heel egoïstisch om te zeggen dat het je eigen keuze is om het niet te slikken.
Ik kan niet geloven dat de gemiddelde persoon met adhd weggestuurd wordt uit school, misschien lees ik slecht maar het is echt maar één verhaal? En de andere scholen willen hem absoluut niet? Dan zouden andere kinderen toch niet op school geraken?
Furrow schreef:Ik kan hier niet over oordelen.
Je weet niet hoe die persoon zich gedraagt, als het echt onhandelbaar is om hier les aan te geven kan ik dat begrijpen.
Dan is het maar heel egoïstisch om te zeggen dat het je eigen keuze is om het niet te slikken.
Ik kan niet geloven dat de gemiddelde persoon met adhd weggestuurd wordt uit school, misschien lees ik slecht maar het is echt maar één verhaal? En de andere scholen willen hem absoluut niet? Dan zouden andere kinderen toch niet op school geraken?
mzara schreef:mee eens. je kunt dat een kind niet verplichten. ik vind dat ze leraren beter moeten inlichten over kinderen met gedragsstoornissen, zodat ze ook met zulke kinderen om kunnen gaan die niet naar een speciale school hoeven.
mzara schreef:mee eens. je kunt dat een kind niet verplichten. ik vind dat ze leraren beter moeten inlichten over kinderen met gedragsstoornissen, zodat ze ook met zulke kinderen om kunnen gaan die niet naar een speciale school hoeven.
xSlvna schreef:Serieus? Het zal wel aan mij liggen (zit op het mbo, leerlingen die door de klas schreeuwen, met stoelen gooien en deuren dicht slaan zijn niet vreemd) maar een kind verplichten om gevaarlijke medicatie te gaan slikken en anders oprotten?![]()
Wauw, nothing to say. Vind het alleen abnormaal.
Desty schreef:Als ik zie wat ritalin doet met mijn vriend... Echt verschrikkelijk!
Hij heeft pech dat 'ie dan ook álle bijwerkingen heeft, en is daardoor dus zo angstig dat ie bang wordt voor alles. Zowel een schoen als zichzelf! Zijn emoties vlakken zo af dat het net een robot lijkt.
Het enige wat het 'positieve' is, is dat hij zich beter kan concentreren.
Maar jemig.
Je bent toch niet voor niets met ADHD geboren? Daar moet je gewoon mee leren omgaan. En voor degene zelf is dat makkelijker dan voor de buitenwereld. Daar zit nu dus het probleem!
Lekker pillen slikken omdat je zo geboren bent en nog extra slikken omdat je er bijwerkingen van hebt..
Triest.
Desty schreef:Als ik zie wat ritalin doet met mijn vriend... Echt verschrikkelijk!
Hij heeft pech dat 'ie dan ook álle bijwerkingen heeft, en is daardoor dus zo angstig dat ie bang wordt voor alles. Zowel een schoen als zichzelf! Zijn emoties vlakken zo af dat het net een robot lijkt.
Maar jemig.
Je bent toch niet voor niets met ADHD geboren? Daar moet je gewoon mee leren omgaan. En voor degene zelf is dat makkelijker dan voor de buitenwereld. Daar zit nu dus het probleem!
Lekker pillen slikken omdat je zo geboren bent en nog extra slikken omdat je er bijwerkingen van hebt..
Triest.
Akhal_Teke schreef:Desty schreef:Als ik zie wat ritalin doet met mijn vriend... Echt verschrikkelijk!
Maar jemig.
Triest.
Jij hebt er duidelijk geen verstand van!! Mensen met ADHD "moeten er maar gewoon mee leren omgaan" .....
NatasjavE schreef:Akhal_Teke schreef:Jij hebt er duidelijk geen verstand van!! Mensen met ADHD "moeten er maar gewoon mee leren omgaan" .....
Inderdaad. Als je diabetes hebt mag je wel geneesmiddelen gebruiken maar als je hersenen op bepaalde plekken onvoldoende aangestuurd worden moet je het maar uitzoeken?
Ann_moi schreef:*
Shadow0 schreef:Misschien moet je het zelfs wel andersom zien: deze leerling is met zijn gedrag nu handelbaar op school en dus moet hij eraf. Maar omdat de school weet dat hij met ritalin beter functioneert, bieden ze hem aan om hem in dat geval toch nog een kans te geven.
Dat is al heel anders, en dan durf ik niet zomaar te zeggen dat het een onredelijke keuze is. Vooral ook omdat dit nogal effect heeft op z'n omgeving, en het in een aantal gevallen (niet altijd maarregelmatig wel) goed te begrijpen is dat iemand niet op school kan blijven.
Het is natuurlijk wel een moeilijke keuze voor ouder en kind... op welke manier en op welke plek kun je het beste functioneren, en welke nadelen wil je daarbij voor lief nemen.
Zorgwekkender vond ik zelf dit verhaal: http://www.nrc.nl/nieuws/2014/02/23/lie ... mijn-kind/
Namelijk dat de hulpverlening eigenlijk helemaal geen plan heeft voor een kind behalve ritalin.
Ann_moi schreef:*