Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
romyloverrr schreef:Tja, ik vind het dubbel.
Van de ene kant zou ik hem écht niet in mijn dorp willen hebben wonen, en mocht dat zo zijn ook gaan protesteren,
Maar van de andere kant zal hij toch érgens moeten wonen,
Anoniem schreef:Maar hij moet ergens wonen, en de kan krijgen zijn leven te beteren toch? Dat kan toch nooit wanneer hij overal weg gepest word.
Anoeska27 schreef:Ik vind dat ze gelijk hebben met hun protesten. Die zijn pas begonnen nadat hij een schoolplein op is gelopen. Inmiddels heeft hij een verbod op contact met kinderen, maar ik had hem niet op het schoolplein van mijn kind moeten betrappen. Straf uitgezeten of niet, hij had er gewoon niets te zoeken.
purny schreef:De heksenjacht is dus weer teruggekeerd in de Nederlandse samenleving. Deze man heeft zijn straf uitgezeten en hoe erg het ook is geweest hij moet ook een kans krijgen om zijn leven weer op te pakken. Hij heeft ook een recht op huisvesting.
Mootje1980 schreef:Tsja, misschien ben ik te naïef, maar deze pedo lijkt me een stuk minder gevaarlijk dan de 'onbekende' pedo's die in iedere gemeente echt wel wonen. Iedereen let op deze man, hij heeft een enkelband en kinderen zijn nog te instrueren daar niet in de buurt te komen. Ik denk niet dat ik aan de acties mee zou doen. Maar goed, hij komt niet bij mij in de buurt wonen dus ik heb makkelijk praten.
_Cowgirl schreef:Ik vind dat deze mensen groot gelijk hebben in hun protesten. Heel erg naar en triest voor die man, maar wat hij gedaan heeft is echt fout en ik ben van mening dat die gevoelens nooit weg gaan. Ik laat me er niet over uit of het een "ziekte" is, maar ik zie het meer als een geaardheid. Als jij homoseksueel zou zijn, kun je ook niet door een gevangenisstraf opeens heteroseksueel zijn. In mijn ogen kan dit in het geval van pedofilie ook niet.
Wat zou jij doen als je kinderen had en er komt een pedofiel tegenover je wonen? Ik zou daar zelf niet blij mee zijn en het zou mij als tiener ook geen fijn gevoel geven. Ik zou veel minder vrij zijn in mijn doen en laten en ik denk meerdere mensen met mij. In dit geval worden de ouders en kinderen de dupe van zijn "probleem" en moeten zij er zomaar mee dealen? Nou, in mijn ogen niet.
Anoniem schreef:_Cowgirl schreef:Ik vind dat deze mensen groot gelijk hebben in hun protesten. Heel erg naar en triest voor die man, maar wat hij gedaan heeft is echt fout en ik ben van mening dat die gevoelens nooit weg gaan. Ik laat me er niet over uit of het een "ziekte" is, maar ik zie het meer als een geaardheid. Als jij homoseksueel zou zijn, kun je ook niet door een gevangenisstraf opeens heteroseksueel zijn. In mijn ogen kan dit in het geval van pedofilie ook niet.
Wat zou jij doen als je kinderen had en er komt een pedofiel tegenover je wonen? Ik zou daar zelf niet blij mee zijn en het zou mij als tiener ook geen fijn gevoel geven. Ik zou veel minder vrij zijn in mijn doen en laten en ik denk meerdere mensen met mij. In dit geval worden de ouders en kinderen de dupe van zijn "probleem" en moeten zij er zomaar mee dealen? Nou, in mijn ogen niet.
Kinderen moet je leren niet met vreemde mee te gaan, en altijd toezicht op houden. Zou ik er heel blij mee zijn? Nee dat denk ik niet, Echter denk ik dat deze man geen gevaar mee vormt voor de kinderen uit de buurt. En daarbij kan die leuke docent op school, De paardrijinstructrice of je eigen oppas ook een pedosexueel zijn.
Daarbij denk ik niet dat je pedofilie kunt genezen. Maar het kan wel beheerst worden denk ik. Het gevaar word groter wanneer we hem uit Nederland wegjagen en hij bijv. in Duitsland waar zijn gezicht minder/niet bekend is gaat wonen..
Anoeska27 schreef:Nogmaals, de protesten zijn begonnen NADAT hij een schoolplein op is gelopen om kinderen aan te spreken. Vinden jullie dat dan echt kunnen omdat hij zijn straf heeft uitgezeten? Hoeveel van jullie hebben zelf kinderen?