Protesten tegen Benno L wat vind jij er van?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Protesten tegen Benno L wat vind jij er van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:18

Zelf vind ik het belachelijk dat er actie gevoerd word tegen deze man.
Wat hij gedaan heeft is verschrikkelijk. Maar volgens het Nederlands rechtssysteem ben je "vrij" wanneer je je straf heb uit gezeten. Tegen een moordenaar, Drugshandelaar of fraudeur word toch ook niet geprotesteerd wanneer die in je buurt komt wonen?
Daarbij denk ik dat de kinderen daar niet minder veilig zijn geworden. Deze man staat zo "in de picture" dat die niet eens de mogelijkheid krijgt opnieuw de fout in te gaan in zijn directe omgeving. En bovendien kan iedereen van wie je het niet verwacht een pedosexueel zijn.

Dus wat vind bokt van zo'n protest actie?

Probeer het vriendelijk te houden en respect te hebben voor elkaars mening!
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-02-14 23:25, in het totaal 2 keer bewerkt

xZiva_

Re: Protesten tegen Benno L wat vind jij er van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:19

ik vind dat ze groot gelijk hebben, ik zou mijn kinderen niet meer buiten laten spelen als ik daar woonde.

tegen de andere mensen word net zo goed geprotesteerd, maar omdat benno L meer in het nieuws geweest is, word daar meer over gesproken. iedereen weet wat ie gedaan heeft

romyloverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:20

Tja, ik vind het dubbel.
Van de ene kant zou ik hem écht niet in mijn dorp willen hebben wonen, en mocht dat zo zijn ook gaan protesteren,
Maar van de andere kant zal hij toch érgens moeten wonen,

xZiva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:21

romyloverrr schreef:
Tja, ik vind het dubbel.
Van de ene kant zou ik hem écht niet in mijn dorp willen hebben wonen, en mocht dat zo zijn ook gaan protesteren,

misschien een dorp creëren voor ex criminelen? :P

44Myrthe44

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:22

Ik ben het helemaal met TS eens.
Hij heeft zijn straf gehad en wordt nu nog in de gaten gehouden, dat is voor mij genoeg. Mag zo naast me komen wonen hoor! Denk dat mijn andere buurman nog eerder crimineel wordt dan dat Benno L de kans nog krijgt om ook maar iets te flikken :P.
Bovendien, iedereen verdient een 2e kans, mensen kunnen echt veranderen..

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:23

Ik vind dat ze gelijk hebben met hun protesten. Die zijn pas begonnen nadat hij een schoolplein op is gelopen. Inmiddels heeft hij een verbod op contact met kinderen, maar ik had hem niet op het schoolplein van mijn kind moeten betrappen. Straf uitgezeten of niet, hij had er gewoon niets te zoeken.
Laatst bijgewerkt door Anoeska27 op 22-02-14 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:23

Ik ben het met je eens TS. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:24

romyloverrr schreef:
Tja, ik vind het dubbel.

Maar hij moet ergens wonen, en de kan krijgen zijn leven te beteren toch? Dat kan toch nooit wanneer hij overal weg gepest word.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:25

Onderzoek heeft uitgewezen dat wanneer een (veroordeeld) pedoseksueel in een hechte gemeenschap wordt opgenomen, de kans veel kleiner is op een nieuw vergrijp.
Juist protesteren en dit soort acties zorgt voor een veel grotere kans op terugval in oud gedrag.

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:26

Het gaat hier wel over kinderen. Kinderen die ten prooi kunnen vallen aan iemand met een ziekte die niet onder bedwang is. Ik kan mij heel goed voorstellen dat niemand zo'n persoon in zijn of haar stad/dorp wilt hebben. Ik zou hem ook niet in de buurt van mijn broertje willen hebben.

Betekent niet dat ze hem moeten gaan bedreigen met het een of ander.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:28

Ik vind dat deze mensen groot gelijk hebben in hun protesten. Heel erg naar en triest voor die man, maar wat hij gedaan heeft is echt fout en ik ben van mening dat die gevoelens nooit weg gaan. Ik laat me er niet over uit of het een "ziekte" is, maar ik zie het meer als een geaardheid. Als jij homoseksueel zou zijn, kun je ook niet door een gevangenisstraf opeens heteroseksueel zijn. In mijn ogen kan dit in het geval van pedofilie ook niet.

Wat zou jij doen als je kinderen had en er komt een pedofiel tegenover je wonen? Ik zou daar zelf niet blij mee zijn en het zou mij als tiener ook geen fijn gevoel geven. Ik zou veel minder vrij zijn in mijn doen en laten en ik denk meerdere mensen met mij. In dit geval worden de ouders en kinderen de dupe van zijn "probleem" en moeten zij er zomaar mee dealen? Nou, in mijn ogen niet.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:31

Hij wordt nu zodanig in de gaten gehouden en iedereen in de buurt weet wie en wat hij is dat het wel heel raar moet lopen als hij nog een kans krijgt om in de fout te gaan. Dat is een voordeel van zijn bekendheid. Ik maak me veel meer zorgen over alle onbekenden die nog wat kunnen uithalen wat niet door de beugel kan.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:32

Anoniem schreef:
Maar hij moet ergens wonen, en de kan krijgen zijn leven te beteren toch? Dat kan toch nooit wanneer hij overal weg gepest word.

Anoeska27 schreef:
Ik vind dat ze gelijk hebben met hun protesten. Die zijn pas begonnen nadat hij een schoolplein op is gelopen. Inmiddels heeft hij een verbod op contact met kinderen, maar ik had hem niet op het schoolplein van mijn kind moeten betrappen. Straf uitgezeten of niet, hij had er gewoon niets te zoeken.

Als hij nu al weer kinderen opzoekt vraag ik me af of hij zijn leven wil en kan beteren.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:32

De heksenjacht is dus weer teruggekeerd in de Nederlandse samenleving. Deze man heeft zijn straf uitgezeten en hoe erg het ook is geweest hij moet ook een kans krijgen om zijn leven weer op te pakken. Hij heeft ook een recht op huisvesting.

Mootje1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:33

Tsja, misschien ben ik te naïef, maar deze pedo lijkt me een stuk minder gevaarlijk dan de 'onbekende' pedo's die in iedere gemeente echt wel wonen. Iedereen let op deze man, hij heeft een enkelband en kinderen zijn nog te instrueren daar niet in de buurt te komen. Ik denk niet dat ik aan de acties mee zou doen. Maar goed, hij komt niet bij mij in de buurt wonen dus ik heb makkelijk praten.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:34

purny schreef:
De heksenjacht is dus weer teruggekeerd in de Nederlandse samenleving. Deze man heeft zijn straf uitgezeten en hoe erg het ook is geweest hij moet ook een kans krijgen om zijn leven weer op te pakken. Hij heeft ook een recht op huisvesting.

Hij heeft zijn straf uitgezeten inderdaad, maar zou dat zijn "geaardheid" veranderen. Ik denk dat hij nog steeds gevoelens heeft voor kinderen en dat zal echt niet over gaan van een gevangenisstraf. Hij weet vast wel dat het fout is, maar tóch doet hij het.

Ach, aan de andere kant, laat hem maar lekker los lopen..

Mootje1980 schreef:
Tsja, misschien ben ik te naïef, maar deze pedo lijkt me een stuk minder gevaarlijk dan de 'onbekende' pedo's die in iedere gemeente echt wel wonen. Iedereen let op deze man, hij heeft een enkelband en kinderen zijn nog te instrueren daar niet in de buurt te komen. Ik denk niet dat ik aan de acties mee zou doen. Maar goed, hij komt niet bij mij in de buurt wonen dus ik heb makkelijk praten.

Ik vind niet dat je kinderen hiermee moet belasten, kinderen zijn erg gevoelig en als iedereen er dan op hamert dat je uit de buurt van die man moet blijven ga je gegarandeerd krijgen dat kinderen bang worden en niet meer buiten willen spelen...
Laatst bijgewerkt door Eunomia op 22-02-14 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:35

Liever een bekende pedofiel in de buurt, die kan in de gaten worden gehouden.
Een onbekende man, die goed bekend staat en waar niemand argwaan bij heeft, is veel gevaarlijker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:35

_Cowgirl schreef:
Ik vind dat deze mensen groot gelijk hebben in hun protesten. Heel erg naar en triest voor die man, maar wat hij gedaan heeft is echt fout en ik ben van mening dat die gevoelens nooit weg gaan. Ik laat me er niet over uit of het een "ziekte" is, maar ik zie het meer als een geaardheid. Als jij homoseksueel zou zijn, kun je ook niet door een gevangenisstraf opeens heteroseksueel zijn. In mijn ogen kan dit in het geval van pedofilie ook niet.

Wat zou jij doen als je kinderen had en er komt een pedofiel tegenover je wonen? Ik zou daar zelf niet blij mee zijn en het zou mij als tiener ook geen fijn gevoel geven. Ik zou veel minder vrij zijn in mijn doen en laten en ik denk meerdere mensen met mij. In dit geval worden de ouders en kinderen de dupe van zijn "probleem" en moeten zij er zomaar mee dealen? Nou, in mijn ogen niet.

Kinderen moet je leren niet met vreemde mee te gaan, en altijd toezicht op houden. Zou ik er heel blij mee zijn? Nee dat denk ik niet, Echter denk ik dat deze man geen gevaar meer vormt voor de kinderen uit de buurt. En daarbij kan die leuke docent op school, De paardrijinstructrice of je eigen oppas ook een pedosexueel zijn.

Daarbij denk ik niet dat je pedofilie kunt genezen. Maar het kan wel beheerst worden denk ik. Het gevaar word groter wanneer we hem uit Nederland wegjagen en hij bijv. in Duitsland waar zijn gezicht minder/niet bekend is gaat wonen..
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-02-14 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:36

Tja, nu is het een (veroordeelde) pedofiel die ze weg willen hebben. Morgen een verkrachter, overmorgen een moordenaar, daarna gaan we gewoon verder met linkshandigen en mensen met blauwe ogen.
Toegeven aan de roep tot wegsturen is hetzelfde al ingaan op de eisen van gijzelaars. Als ze dat gaan doen is het einde zoek. Neemt niet weg dat de huidige situatie niet bepaald fraai is en dat ze allereerst die man een flat op de bg hadden moeten geven ipv een op de zoveelste etage met uitzicht. Maar dat is achteraf praten

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:37

Anoniem schreef:
_Cowgirl schreef:

Kinderen moet je leren niet met vreemde mee te gaan, en altijd toezicht op houden. Zou ik er heel blij mee zijn? Nee dat denk ik niet, Echter denk ik dat deze man geen gevaar mee vormt voor de kinderen uit de buurt. En daarbij kan die leuke docent op school, De paardrijinstructrice of je eigen oppas ook een pedosexueel zijn.

Daarbij denk ik niet dat je pedofilie kunt genezen. Maar het kan wel beheerst worden denk ik. Het gevaar word groter wanneer we hem uit Nederland wegjagen en hij bijv. in Duitsland waar zijn gezicht minder/niet bekend is gaat wonen..

Klopt, maar het leren "niet met vreemden meegaan" vind ik toch echt iets anders dan "oppassen voor die meneer". Niet meegaan met vreemden kunnen (kleine) kinderen nog wel snappen, maar als ze op moeten passen voor een bepaald persoon (waar ze dus een beeld bij hebben) dan is dat al snel "eng" en dat lijkt mij niet echt fijn voor die kinderen.

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:38

Nogmaals, de protesten zijn begonnen NADAT hij een schoolplein op is gelopen om kinderen aan te spreken. Vinden jullie dat dan echt kunnen omdat hij zijn straf heeft uitgezeten? Hoeveel van jullie hebben zelf kinderen?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:39

Natuurlijk, hij moet ergens wonen, maar zet hem lekker ergens in een hutje op de hei, maar niet in een woonwijk met kinderen.

Tigra_

Ik vind het goed ik zeg alle pedoseksuelen op een onbewoond eiland dumpen daar zitten ze goed.
Al vindt ik wel dat als ze ergens gaan wonen dit zeker aan de buurt verteld moet worden.
Je wil toch niet dat zo iemand het vertrouwen gaat winnen van je kind met eventuele gevolgen.
Laatst bijgewerkt door Tigra_ op 22-02-14 23:39, in het totaal 1 keer bewerkt

moyra

Met dat soort mensen is het altijd ze moeten ergens wonen zolang het niet naast mij is.
Ik woon er een dorp naast en maak me er niet zo druk om omdat het toch een 'ver van mijn bed show is'.
Ik kan de mensen die er rond wonen wel begrijpen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-14 23:40

Anoeska27 schreef:
Nogmaals, de protesten zijn begonnen NADAT hij een schoolplein op is gelopen om kinderen aan te spreken. Vinden jullie dat dan echt kunnen omdat hij zijn straf heeft uitgezeten? Hoeveel van jullie hebben zelf kinderen?

Ik vind dat niet kunnen, ik dacht dat hij geen contact mocht maken met kinderen? Wat moet een wildvreemde man, zonder kinderen op die school, in vredesnaam op een schoolplein.

Ik ben zelf 15, gelukkig nog geen kinderen, maar zou het zelf niet bepaald fijn vinden zo'n man in de buurt te hebben zitten.