Rusland heeft er weer een anti-holebi wet bij.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje1990

Rusland heeft er weer een anti-holebi wet bij.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 15:58

Citaat:
Rusland heeft er weer een holebi fobe wet bij

Rusland heeft een nieuwe anti holebi wet. Voortaan is het voor buitenlanders, afkomstig uit landen met een homohuwelijk, verboden een Russisch kind te adopteren, daarnaast is het ook voor holebi koppels en alleenstaande holebi's verboden op een Russisch kind te adopteren.

Het verbod heeft niet enkel effect op holebi's maar ook op hetero's. Want hetero's die in een land wonen waar het homohuwelijk legaal is, mogen ook geen kinderen meer adopteren afkomstig uit Rusland. Het gaat daarbij om zowel gehuwde als ongehuwde koppels als alleenstaanden. De wet is zopas ondertekend door eerste minister Dmitry Medvedev.

In januari zei Medvedev over de internationale kritiek rond de gay propaganda wet onzin is, omdat er nog geen enkele holebi heeft geklaagd over de wet. President Poetin van zijn kant zei eerder dat holebi's welkom zijn in Rusland zolang ze maar uit de buurt van kinderen blijven, en eerder zei hij dat de gay propaganda wet niet homofobisch is maar enkel bedoeld is ter bescherming van minderjarigen.

Extra info:
Holebi's mogen nu trouwen in:
Nederland - België - Spanje - Canada - Zuid Afrika - Noorwegen - Zweden - Portugal - IJsland - Argentinië - Denemarken - Nieuw Zeeland - Uruguay - Frankrijk - Brazilië - Engeland - Schotland.
En verder ook in de Amerikaanse staten: Connecticut - Iowa - Californië - Delaware - District of Columbia - Massachusetts - Maine - Maryland - Minnesota - New York - New Hampshire - New Jersey -Hawai, New Mixico, Rhode Island - Vermont, Washington en Illinois.
En ook in de Braziliaanse staten: São Paulo - Paraná - Mato Grosso do Sul - Espírito Santo - Bahia - Alagoas - Sergipe - Piauí - Ceará, het federale disctrict Brazilia - Rio de Janeiro Paraíba - Rondônia en Santa Catarina.

Bron: http://www.holebi.info/phpnews/kortnews ... s&id=12073

Gaat alleen maar achteruit heel triest :n Gewoon íedereen uit een land waarbij het homohuwelijk is toegestaan, belachelijk gewoon.
Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 16-02-14 16:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Rusland heeft er weer een anti-holebi wet bij.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:59

Natuurlijk hebben die niet geklaagd, je wordt daar gelijk opgesloten als je je gedachten uitspreekt. Wat een land.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:00

Ja de kinderen zijn er weer de dupe van. Soms vraag ik me wel af waar de mensen hun hersenen gelaten hebben.

Carr_friesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:01

Nouja zeg... wat een onzin :')

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:02

ZUCHT. :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:02

Beetje flauw dit... Genoeg landen waar je niet vanuit mag adopteren als je holebi bent, als je niet christen bent, of als je gehandicapt (lichamelijk) bent.
Beetje sensatiezoekerij dit...

tyleysmiley

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:04

Ongelofelijk en diep triest!! Zegt deze trotse mama van een geweldige kanjer van een(homo)zoon...

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 16:04

LadyMadonna: Hoezo flauw? Iedereen uit een land waar het homohuwelijk is toegestaan mag nu geen kind meer adopteren. Wat jij zegt vind ik trouwens ook belachelijk hoor, maar dat heeft hier verder niet zo veel mee te maken.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:07

LadyMadonna schreef:
Beetje flauw dit... Genoeg landen waar je niet vanuit mag adopteren als je holebi bent, als je niet christen bent, of als je gehandicapt (lichamelijk) bent.
Beetje sensatiezoekerij dit...

Wat ik uit het artikel snap, is dat heterokoppelms ook geen kinderen mogen adopteren uit Rusland, als ze afkomstig zijn uit land waar holebi's mogen trouwen.
Dit gaat nog meer over dan het al was.. :(

sonova

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:09

Ben het gezeur over homos onderhand wel een beetje zat, ik heb niks tegen homos, begrijp me niet verkeerd maar er wordt de laatste tijd wel erg veel over gediscussieerd, leven en laten leven en gewoon niet teveel ophef erover maken.

Johanna59

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:09

Maar waarom een kind adopteren uit Rusland, als er in je eigen land ook kinderen zitten te wachten?

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 16:13

sonova schreef:
Ben het gezeur over homos onderhand wel een beetje zat, ik heb niks tegen homos, begrijp me niet verkeerd maar er wordt de laatste tijd wel erg veel over gediscussieerd, leven en laten leven en gewoon niet teveel ophef erover maken.

Dat is toch net het probleem of niet? Ze worden gediscrimineerd en dat ''leven en laten leven'' gebeurd niet, dat zijn niet de homo's die dat doen. Neem je dat hén nu kwalijk?!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:13

Voorheen waren er al tig landen waaruit je niet kan adopteren als je holebi bent. Nooit een topic van gezien :n
Wordt een beetje simpel van het gezeur tegenover Rusland.

Mijn zwager en schoonzus zijn geen christen, mijn zwager zit in een rolstoel. Hierdoor konden ze een kindje dus ook niet zelf gaan halen...

Benieuwd hoeveel landen er overbleven?
Zuid Korea en Ethiopië.....

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:15

LadyMadonna schreef:
Voorheen waren er al tig landen waaruit je niet kan adopteren als je holebi bent. Nooit een topic van gezien :n

Mijn zwager en schoonzus zijn geen christen, mijn zwager zit in een rolstoel. Hierdoor konden ze een kindje dus ook niet zelf gaan halen...

Ben het met jou eens.

Ik heb ook niets tegen holebi's en ze lopen mij ook echt niet in de weg, maar ze trekken nu continu de aandacht en willen maar zielig gevonden worden. En ik denk dat sommige mensen dat een beetje zat zijn.

Zoals LadyMadonna zegt zijn er wel meer mensen die geen kinderen mogen adopteren om andere redenen dan holebi zijn en daar hoor je mensen niet over klagen.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:16

Ik vraag me af hoeveel (hetero) koppels er vanuit Nederland of België op dit moment bezig waren met een Russische adoptie? Was dat überhaupt al een kanaal hier?
Want moest dat wel het geval zijn, zou dat wel behoorlijk zuur zijn voor die koppels die nu hun procedure moeten stop zetten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:17

Adopteren ís zuur...
Het is echt niet "even een kindje halen"

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:18

Dat je zelf niet mobiel genoeg ben om een kindje op te halen daar kan een ander land ook niets aan doen. Wat wil je dan dat die de hele wereld rond vliegen om kinderen af te leveren.
Verder geldt voor andere landen natuurlijk precies hetzelfde als wat er over Rusland gezegd word als ze dezelfde wetten hebben.

Narita

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:19

In welke tijd leefden we ookal weer? 8)7

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 16:19

_Cowgirl schreef:
LadyMadonna schreef:

Ben het met jou eens.

Ik heb ook niets tegen holebi's en ze lopen mij ook echt niet in de weg, maar ze trekken nu continu de aandacht en willen maar zielig gevonden worden. En ik denk dat sommige mensen dat een beetje zat zijn.

Zoals LadyMadonna zegt zijn er wel meer mensen die geen kinderen mogen adopteren om andere redenen dan holebi zijn en daar hoor je mensen niet over klagen.

De hetero's in Nederland zijn toch ook niet holebi :+ Maar die mogen nu ook niet klagen.

En aandacht trekken, hetero's worden niet om hun seksualiteit gediscrimineerd. Je weet duidelijk niet hoe dat is.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:21

LadyMadonna schreef:
Adopteren ís zuur...
Het is echt niet "even een kindje halen"

En erg duur! (dat verbaasde mij ook!).

Tja, ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Zat landen waar het niet mag, maar Rusland wordt er weer uitgepakt. Zijn de kinderen de dupe? ja, maar helaas waren ze dat toch al. Als je ter adoptie wordt afgestaan is het altijd treurig dat men het nodig vond.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:21

Zoals ik al dacht, Rusland was in België al geen land voor buitenlandse adoptie. Dus hier verandert er niets.
In Nederland waarschijnlijk ook niet?
Hopelijk geldt dat voor die andere landen dan ook.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:23

Wel om hun geloof (of het ontbreken daarvan)
Discriminatie is discrimatie imo, ongeacht de reden.

vuurneon

Luckystory schreef:
Zoals ik al dacht, Rusland was in België al geen land voor buitenlandse adoptie. Dus hier verandert er niets.
In Nederland waarschijnlijk ook niet?
Hopelijk geldt dat voor die andere landen dan ook.

Daar zeg je inderdaad wat!

Narita

_Cowgirl schreef:
Ik heb ook niets tegen holebi's en ze lopen mij ook echt niet in de weg, maar ze trekken nu continu de aandacht en willen maar zielig gevonden worden.

Hoe durf je dat überhaupt te zeggen? Zijn de mensen zelfs in 2014 nog zo misselijkmakend kortzichtig? 8)7
Ik neem aan dat jij een hetero blanke vrouw bent. Jij kent geen enkele manier van discriminatie. Holebi's worden constant gediscrimineerd en hebben minder rechten als hetero's. Dit is belachelijk en vreselijk dat dit in 2014 nog aan de orde is. Dat de holebi's nog maar veel meer herrie schoppen totdat er eens iets veranderd.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:26

Narita schreef:
_Cowgirl schreef:
Ik heb ook niets tegen holebi's en ze lopen mij ook echt niet in de weg, maar ze trekken nu continu de aandacht en willen maar zielig gevonden worden.

Hoe durf je dat überhaupt te zeggen? Zijn de mensen zelfs in 2014 nog zo misselijkmakend kortzichtig? 8)7
Ik neem aan dat jij een hetero blanke vrouw bent. Jij kent geen enkele manier van discriminatie. Holebi's worden constant gediscrimineerd en hebben minder rechten als hetero's. Dit is belachelijk en vreselijk dat dit in 2014 nog aan de orde is. Dat de holebi's nog maar veel meer herrie schoppen totdat er eens iets veranderd.

Ik ken gelukkig geen enkele manier van discriminatie maar ik merk bijvoorbeeld bij een Marokkaanse vriendin van mij dat álles als discriminerend gezien wordt en ik denk dat dat misschien bij holebi's ook wel zo is. Daarmee keur ik het zeker nog niet goed, maar wees eens eerlijk, Rusland is niet het enigste land dat holebi's niet toestaat.