verkiezingen België in mei

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

voor welke partij stem jij in mei?

SP.A/PS
2 (33%)
N-VA
1 (16%)
CD&V/cdH
Geen stemmen
Open VLD/MR
1 (16%)
Groen/Ecolo
1 (16%)
Vlaams Belang
Geen stemmen
BUB
1 (16%)
LDD
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 6

merrylegs

verkiezingen België in mei

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 13:26

Ja, sorry voor de überoriginele titel. :+

Aangezien het in mei verkiezingen zijn, en ik dan voor de eerste keer moet stemmen, ben ik wel eens benieuwd voor wie de rest van de belgische bokkers stemt, en waarom dan.
(ik heb, voor de Waalse bokkers, de franse equivalenten naast de Vlaamse gezet in de poll :) )

Ik zou zeggen, start de discussie, maar respecteer ook andermans standpunt :)

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 15:45

Ik zou het écht, maar écht niet weten :+ . Ik heb bij geen enkele partij een gevoel van "wauw, die weten echt wat ze doen, daarmee gaan we er geraken!" . Ik denk dat ik zo voor de verkiezingen van die stemtesten ga doen en dat het niet een kwestie gaat worden van "welke partij vind ik de beste", maar "welke partij is volgens mij de minst erge" :+ . Wat is de BUB trouwens?

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 15:48

Kwanyin schreef:
Ik zou het écht, maar écht niet weten :+ . Ik heb bij geen enkele partij een gevoel van "wauw, die weten echt wat ze doen, daarmee gaan we er geraken!" . Ik denk dat ik zo voor de verkiezingen van die stemtesten ga doen en dat het niet een kwestie gaat worden van "welke partij vind ik de beste", maar "welke partij is volgens mij de minst erge" :+ . Wat is de BUB trouwens?

wikipedia: ;) De Belgische Unie - Union Belge (B.U.B.) is een Belgische meertalige partij, die streeft naar het afschaffen van het huidige federale model en het herstellen van de Belgische eenheidsstaat.
Ik wist ook niet dat ze bestonden, maar ze doen mee aan de verkiezingen, dus heb ik ze er ook maar bijgezet.

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:24

Ik heb ook geen flauw idee..

Kmbrly

Re: verkiezingen België in mei

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:27

Toevallig reclame van de nva er onder:')
Goh weet het allemaal nog niet . Hou me der niet zo mee bezig.

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:35

Bub spreekt me wel aan. Gewoon terug naar het oude , eenvoudige België ipv heel die separatistische zever van tegenwoordig. Het zou heel wat goedkoper zijn (1 regering en 1 parlement)...

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:38

Ik heb dus ook géén idee. Ik heb ook bij geen enkele partij zoiets van, hé, dit is echt een goed standpunt, die wil ik aan de macht. NVA is veel te veel 'Vlaanderen apart' en daar ben ik totaal niet voor. Daarnaast vind ik de Hitlerachtige houding van Bart de Wever soms nogal... apart. Niet echt de kant die we op willen denk ik. Vlaams Belang is bijgevolg sowieso uitgesloten. Verder hoorde ik eens passeren dat Vld het openbaar vervoer wil privatiseren dus dat is een no-go voor mij. De rest moet ik nog eens goed bekijken, maar het wordt een zware dobber.

Dat BUBverhaal klinkt me anders wel positief in de oren.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:46

Wat mij het meeste stoort aan de NVA - hoewel ik er trots op ben dat ik Vlaming ben - is die hele negatieve, zwartgallige houding van Bart De Wever. Daarop stemmen is gewoon slecht voor mijn karma :+

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:51

Volgens vlaams belang is het allemaal de schuld van de vreemdelingen.
Volgens nva is het allemaal de schuld van de walen.
Open vld is er voor het geld.
Sp.a is er voor de zogezegd linkse gegoede middenklasse aka bakfietsmensen.
Groen is er voor de geitenwollensokken.
Cdenv dat zijn de tsjeven (aka christenen)
Dat zijn de clichés maar het probleem is dat het gewoon klopt }:) .

Ik voel me echt meer Belg dan Vlaming, tegenwoordig zijn de vlamingen echt zuur geworden.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:54

Ik heb wel de indruk dat dat onder jongeren veel minder speelt. Gelukkig maar; er is dus hoop voor de toekomst 8-)

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-14 16:56

pff ja de reclame van de nva is echt overal! Op youtube, bokt(?!) en zelfs op facebook. Al maakt dit juist dat ik ze nog meer wantrouw. en ik weet nog steeds niet waar ze nu eigenlijk voor staan, het lijkt nu alsof ze de kiezers van de cd&v naar zich toe willen trekken door 'familiale' thema's aan te snijden. Maar voor mij blijven ze de partij van de mensen die overal tegen zijn, de partij van de egoïsten. En ja, ik ben een geitenwollensok :+)

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:58

Ik vind ons land prima zoals het is. De zogezegde problemen tussen de 2 taalgebieden worden zo opgeklopt in de media en door de politiek dat Walen en Vlamingen compleet scheve ideeën over elkaar krijgen die niet eens waar zijn. Alleen maar om een bevolking zo ver te krijgen dat we wederzijds instemmen met een scheiding. Degoutante situatie is dat. Prachtig staaltje manipulatie.
Er zullen zeker wel mensen zijn die effectief 'van de Walen af willen' maar doorgaans zijn dat mensen waarmee ik me verder niet wil identificeren :')

En maximus, jammer genoeg heb je gelijk _O-

Misschien stem ik maar gewoon groen :') Die hebben niet speciaal veel nuttige ideeën maar ook weinig schadelijke, voor zover ik weet dan :p
Laatst bijgewerkt door xHaithi op 16-02-14 17:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 16:59

Ik ben gewoon veel te cynisch geworden op gebied van politiek. Als je mij vraagt: waar denk je als eerste aan als je het woord "politiek" hoort, dan is dus het eerste wat mij te binnenschiet "postjes veiligstellen, zakkengraaiers, gatlikkers, veel beloven, idiote voorstellen" :+ .

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:03

Nva is een negatieve partij, alles is slecht maar ze hebben wel geen oplossing. De taalstrijd is ook al weer bijna 100 jaar geleden maar toch blijven ze daar mee schermen. Wat kunnen de hedendaagse walen eraan doen dat hun voorouders de vlamingen zouden hebben uitgebuit? In die lijn zouden we dan ook tegen de nederlanders, fransen, oostenrijkers en niet te vergeten de duitsers moeten zijn want die hebben ook allemaal op een moment in de geschiedenis vlaanderen onrecht aangedaan ( en dan vergeet ik de spanjaarden nog en de italianen want ja de romeinen zijn hier ook nog geweest).
En van bartje begin ik stilaan de kriebels te krijgen...

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:07

Simpel toch Maximus, welke boodschap komt duidelijk over aan de doorsnee Belg?

Het Vlaams Blok indertijd was zo 'slim' om als boodschap 'vreemdelingen buiten' naar voren te brengen. Nu doet de NVA hetzelfde, maar dan met 'Walen buiten'. Dat dringt nog altijd 1000 x beter door dan termen als 'het begrotingstekort'.

In al die negatieve quatsch standpunten van Bart De Wever kunnen veel mensen zich gewoon vinden, want ja, klagen over een ander, dat doen we blijkbaar graag 8)7

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 17:10

Hier si, genoeg redenen op Spanje te haten: http://nl.wikipedia.org/wiki/Geschieden ... aanse_tijd
Alva was niet van de poes hoor. We zouden zowat iedereen moeten haten als we die toer op gaan, de Nederlanders trouwens evengoed, ook al wil Vlaams Belang toch zo graag dat we weer bij 'dat land waarvan we nooit gesplitst hadden mogen worden' aansluiten. Politiek schermt waarmee ze kan ook al is de basis die ze gebruikt gewoon belachelijk. Ze rekenen op de domheid van de bevolking die hun geblaat als zoete koek slikt en zelf toch geen idee heeft hoe die vork in de steel zat. Jammer genoeg momenteel dus alleen van dat soort blaaskaakpolitiek -_-'

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-14 17:32

De NVA reclame is idd overal. Ik had ergens gelezen dat ze hun geld staken in online reclame, vooral op facebook, inv in affiches. Voorlopig lukt hen dat zeer goed want hun reclame zie je vanaf je internet open doet.

Ik stem niet graag :P ik ben wel geïnteresseerd in politiek, zowel op Belgisch niveau als internationaal, maar ik heb niet 1 partij waarmee ik het op elk vlak eens ben.