Waar trekt facebook een grens?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tigress

Waar trekt facebook een grens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 12:56

Ik heb geen idee of het hier goed staat, zo niet dan hoop ik dat een modje het even wil verplaatsen :)

Even feedback van jullie kant, ik heb de foto (in link, let op, kan schokkend zijn!!) gemeld op facebook.

*LINK VERWIJDERD*
Je hebt de foto van *** gerapporteerd omdat de inhoud gewelddadige beelden bevat.

Ik vind het persoonlijk namelijk wel geweldadig, een schande! Beetje vrolijk met dierenmishandeling bezig zijn...ik word gewoon sch**tzat van het feit dat we dagelijks dierenmishandeling onder onze neuzen geschoven krijgen, en dat zulke afbeeldingen nog mogen blijven staan ook. In welk opzicht is het voor een kind geschikt om zulke afbeeldingen te zien?! Kinderen komen toch ook steeds meer op facebook, en zullen dit (en erger) inmiddels steeds vaker te zien krijgen.

Ja het is er, nee ik hoef er niet dagelijks aan herinnerd te worden. Ik zit op facebook voor de leuk, niet als anti dierenmishandeling site. Daarvoor ga ik wel naar andere sites toe...

Maar waar trekt facebook een grens? Is het wanneer de afbeelding mensen bevat? Te veel bloed? Ik zou het echt niet weten... :n
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 13-02-14 16:48, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Link naar foto verwijderd.

Anoniem

Re: Waar trekt facebook een grens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 12:57

:r :r :r

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:00

Als die twee kerels nu zouden zoenen.. dan was ie er zo vanaf.. :j

Echt, ik snap die mensen van Facebook ook totaal niet.. Wordt volgens mij echt gerund door een stelletje rednecks in Amerika die het woord dierenleed niet kennen..
Bah, vreselijke foto :r

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:01

:r Vreselijk!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 13:02

8nnemiek schreef:
Als die twee kerels nu zouden zoenen.. dan was ie er zo vanaf.. :j

Echt, ik snap die mensen van Facebook ook totaal niet.. Wordt volgens mij echt gerund door een stelletje rednecks in Amerika die het woord dierenleed niet kennen..
Bah, vreselijke foto :r

Het ergste van alles is, dat dat nog eens waar zou zijn ook :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:07

Vreselijk..

En nog erger dat Facebook er niets aan doet.. Voor mezelf trek ik de grens dat ik mensen die vaak dit soort foto's en dingen delen van mijn FB afgooi..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:08

ik durf niet te kijken maar zijn dat die twee opgehangen honden met die twee mannen erbij?

8Annemiek@triest maar waar wat je schrijft ;(

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:09

Relaxed schreef:
Vreselijk..

En nog erger dat Facebook er niets aan doet.. Voor mezelf trek ik de grens dat ik mensen die vaak dit soort foto's en dingen delen van mijn FB afgooi..

doe ik ook...iedereen die dit deelt block ik meteen...voor mijn eigen gemoedsrust.Ik kan er niet tegen en door het te zien maak ik de hondjes niet meer levend,kwel alleen mijzelf.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:10

geerke schreef:
ik durf niet te kijken maar zijn dat die twee opgehangen honden met die twee mannen erbij?

Klopt, dat is deze foto.

Ik snap ook niet dat dit zomaar mag.. Vreselijk dat zulke foto's wel getolereerd worden..

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 13:11

geerke schreef:

Jup dat is 'm -O-

fourseasons

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:13

Facebook trekt geen grens bij dieren volgens mij, ik zit niet eens op fb maar mijn moeder meld ook alles met dierenmishandeling en nog nooit is iets verwijdert. Aan de andere kant 'wel goed' want nu kunnen die mannen zo opgespoord worden.
Laatst bijgewerkt door fourseasons op 08-02-14 13:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:13

Facebook snap je totaal niet. Er was laatst ook een topic van iemand die had gezien dat er twee pagina's waren aangemaakt waarop twee meiden met naam, toenaam en foto als slet en nog veel minder fraai werden bestempeld, maar volgens facebook was dat allemaal heel normaal en ok. Erger nog, als je de pagina wou rapporteren stond de optie cyberpesten of iets wat in de buurt komt zelf niet tussen de zeer beperkte opties die je kon aanduiden.

Maar hé, een mooie artistieke foto van een vrouw die één borst heeft laten amputeren is way too much information voor de arme zieltjes van de facebookgebruikers. Begrijpe wie begrijpe kan...

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:18

Heb een heel gaaf Duits hoofdstel uit WW2. Had mooie foto's gemaakt en op Facebook geplaatst. Werden verwijderd ivm nazi-gedoe.

En dat dieren verminkt, mishandeld, etc worden mag wel. Hoe krom is het?

Laatst kwam er een foto op Facebook voorbij waarbij een man een hond beethad bij zijn keel en tegen een muur aan hield. De man stond met gebalde vuist om de hond te slaan. Afbeelding twee is dezelfde hond. Levend begraven met alleen het hoofd wat boven de grond uit steekt.
Ik werd er werkelijk misselijk van. Heb er ook slecht van geslapen.

Ik begrijp dit echt niet. Waarom? Waarom zou je zoiets plaatsen? Waarom zou je zoiets delen?
Waarom mag dat wel en een stukje geschiedenis niet?
Laatst bijgewerkt door HorseTopShop op 08-02-14 13:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:19

Ik snap ook nooit zo goed wat FB wel en niet weghaalt maar het feit dat je dit te zien krijgt ligt meer aan je vrienden, die posten het immers.
Heel simpele oplossing: ontvrienden of gewoon aanvinken dat je hun post(s) niet meer op je feed wilt zien.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:21

Zou kunnen dat dit wilde honden zijn die doodgeschoten waren voor ze opgehangen werden. Wilde honden zijn een gevaar/pest voor boeren, aangezien ze in groepen werken en zo de kalfjes verwonden en/of opeten. En dan heb ik het over koeien, kun je je voorstellen wat een groep wilde honden doet met schapen en geiten. Het afschieten van deze dieren is pestcontrole en vaak (of toch in Australie met dingos) wordt je voor het inleveren van een huid oid door de gemeente beloond met een klein bedrag. Zeker de moeite waard dus voor de boeren en binnen de gemeente vaak ook iets waar veel over gesproken wordt, foto's maken om je vangst te laten zien is dus ook niet gek.

Ik heb de foto overigens niet op facebook langs zien komen en ook het verhaal erbij niet gelezen dus het zou best kunnen dat dit om iets anders, misschien wel mishandeling gericht gaat, maar alleen de foto zo doet me hieraan denken :)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 13:41

Ik weet het niet...maar alsnog, al zou dat zo zijn...dat je mensen tegen de schenen trapt met zo'n foto is bekend, waarom alsnog plaatsen en vooral ook laten staan?
Ik heb nu een nog belachelijker iets gevonden, als ze dat niet meer aanpakken weet ik het écht niet meer :n

Dat is niks qua mishandeling, maar een meisje die een filmpje maakte voor haar ''vriendje''
Vervolgens word ze dus in d'r ''Eva kostuum'' om het maar netjes te omschrijven, op facebook gegooid %)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:45

Maar wordt deze foto geplaatst om te promoten of juist omdat het beeld zo walgelijk is? (bewustwording van dierenleed)

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 13:46

Tekst die erbij staat was:
''deze dieren beulen moet bekent worden gemaakt
dus stuur het door''

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:48

Tigress schreef:
Tekst die erbij staat was:
''deze dieren beulen moet bekent worden gemaakt
dus stuur het door''

dan vind ik het weer niet erg.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:51

Ja ik word er ook gek van...
Had laatst ineens een foto voor mijn neus van een paard die mishandeld werd (paard lag op de grond, had een hele bebloede mond doordat er om de onderkaak een touw zat ofzo die werd aangetrokken door een man). Echt vreselijk. Maar wordt gewoon niet verwijderd.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:56

Zou best kunnen dat dat helemaal niet zo normaal is binnen de gemeente van de mensen die deze foto geplaatst hebben (als in, daar schop je er helemaal niemand tegen de schenen mee). Vrienden van mij hebben ook foto's met geschoten dingos op hun facebook staan. Reacties zijn niets dan lof, ze hebben bovendien de boeren gemeente geholpen en ervoor gezorgd dat er minder leed is voor hun vee. Het probleem ligt imo meer bij de mensen die zich tegen de schenen getrapt voelen en vervolgens het idee hebben dat ze met de wereld moeten delen hoe vreselijk het is wat ze nu weer tegen zijn gekomen. Lekker voeren, opjutten en onbegrip tonen voor mensen die een andere manier van leven hebben dan zij.

Amiigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 13:58

K vind t ook echt niet kunnen :n net zoals dat filmpje waar een pup overgevoetbalt werd en later ook nog op gestaan werd of dat filmpje waar er puppy's in de rivier worden gegooid, als ik dat t dochtertje vn een dtalgenootje laat zien kan die de komende week niet slapen...

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-14 14:04

Dit plaatje is nog maar een kleine greep over wat er allemaal word gepost...
Want wat is er nou plaagbestrijding aan een vrouw die pups in een rivier gooit? Een hond die levend achter een auto aan gesleept word? Zo kan ik nog wel even doorgaan...

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:06

Gelukkig zijn de mannen die die honden hebben opgehangen al in 2011 in Argentinië gepakt.

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 14:06

Ik heb het over de foto die je geplaatst hebt. Verder zeg ik over de anderen (die ik overigens nooit tegenkom...) hetzelfde, het probleem zit m bij de mensen die delen, niet bij facebook.