We hebben/hadden een wiethouder ipv wethouder

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lillian__

We hebben/hadden een wiethouder ipv wethouder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 20:36

Ja echt waar :=

Wijk bij Duurstede, 9 januari 2014. De griffier heeft gisteravond alle raadsleden geïnformeerd dat wethouder Carel van Gelder betrokken is bij een onderzoek van het openbaar ministerie.

Landelijke media

Vandaag opende een landelijk dagblad met het nieuws dat van Gelder betrokken is bij een onderzoek van het openbaar ministerie. De zaak wordt binnenkort behandeld en gaat over een opgerolde hennep plantage in Arnhem.

Intern overleg

Vanmorgen heeft het college intern beraad gevoerd over de ontstane commotie rond de landelijke publicaties die zich in hoog tempo opvolgden. De redactie van ditiswijk.nl heeft vanmorgen enkele vragen gesteld aan de gemeente. Net na 16.00 uur ontving de redactie de antwoorden van de gemeente.

Verklaring van Gelder

“De commotie die is ontstaan door berichtgeving in de media heeft mij zeer geraakt. Ik ben opgeroepen door de rechter-commissaris om over enkele weken te getuigen in een strafzaak. In deze strafzaak ben ik nooit verdachte geweest, ook ben ik niet verhoord. Het beeld is nu dat ik als verdachte word neergezet. Dat is pertinent onjuist. Dit is niet alleen voor mij persoonlijk schadelijk, maar ook voor het gemeentebestuur. Gisteren heb ik het college en de raad van de zaak op de hoogte gebracht. Alle commotie die nu is ontstaan rond deze zaak werkt belemmerend in het functioneren van het gemeentebestuur. Dat wil ik niet. Daarom heb ik besloten om de komende weken geen werkzaamheden als wethouder uit te voeren. Dit besluit heb ik allereerst genomen in het belang van de gemeente, maar ook omdat het onterechte beeld dat nu van mij is ontstaan me enorm aangrijpt.”

Reactie burgemeester

Burgemeester Tjapko Poppens heeft kennis genomen van de verklaring van wethouder Carel van Gelder en van zijn besluit dat hij de komende weken geen werkzaamheden als wethouder uit zal voeren. De burgemeester gaat met het college en de fractievoorzitters in overleg over de ontstane situatie.

Reactie fractievoorzitter Serge Segboer

Serge Segboer fractievoorzitter van de VVD laat desgevraagd weten: “Carel wordt door het OM als te goeder trouw bestempeld. Vooralsnog is hij alleen opgeroepen om te getuigen. Wij hebben begrepen dat zijn integriteit niet ter discussie wordt gesteld. Het is in onze democratie nog steeds zo dat een ieder onschuldig is totdat het tegendeel is bewezen.”

Bron: ditiswijk.nl

Ibbel

Re: We hebben/hadden een wiethouder ipv wethouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 20:39

Ik krijg de indruk dat jij de beste man al veroordeelt voordat hij gehoord is. Misschien is z'n buurman wel 'fout'? Hij wordt als getuige opgeroepen, volgens mij kan iedereen dat overkomen. Jou ook.

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-14 20:45

Haha mijn ouders wel. Hij zag en liep er altijd bij als een maffia met een bodyguard bij zich, dat hadden idee hadden we er wel bij. En het is een beetje een grapje binnen het dorp :') Getuige... ja die had ik even verkeerd gelezen.

karuna
Drukke kabouter

Re: We hebben/hadden een wiethouder ipv wethouder

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 17:58

Dit bericht heeft een andere strekking als wat ik heb gehoord/gelezen op omroep gelderland. Daaruit bleek dat de man al eerder dacht 2012 in verband was gebracht met wietteelt. Zelfs met de woorden ik wilde snel wat geld verdienen. De plek was hier in de buurt en toen was hij wethouder in de gemeente ernaast, hij was eigenaar van de woning. Het zal dezelfde man wel zijn denk ik.

Heel benieuwd hoe dit verder afloopt en wat hij nu werkelijk heeft gedaan.