Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
quera schreef:Je hebt mensen die kunnen behandeld worden en dus de maatschappij in. Het zij over een jaar het zij over 5 jaar of langer. En je hebt mensen waarbij dit niet kan. Deze mensen kunnen dan beschermd gaan wonen. Zodat ze wel een redelijk normaal leven hebben maar niet de gevaarlijke dingen kunnen uithalen zoals in de openbare maatschappij.
pniekepnak schreef:Mijn hemel, ik heb nog nooit zo'n gekleurde openingspost gezien als deze
Bovendien slaat dit topic in deze zin echt helemaal nergens op omdat niemand hier weet wat de diagnose van deze jongen is en hoe dat van invloed zal zijn op de rest van zijn leven.
Mijn mening? Het is compleet nutteloos dat je hier een extra topic, naast het topic dat al over dit onderwerp loopt, hebt aangemaakt.
pniekepnak schreef:Mijn hemel, ik heb nog nooit zo'n gekleurde openingspost gezien als deze
Bovendien slaat dit topic in deze zin echt helemaal nergens op omdat niemand hier weet wat de diagnose van deze jongen is en hoe dat van invloed zal zijn op de rest van zijn leven.
Mijn mening? Het is compleet nutteloos dat je hier een extra topic, naast het topic dat al over dit onderwerp loopt, voor hebt aangemaakt.
pniekepnak schreef:Huh? Heeft jouw beginpost niets met dit topic te maken? Bijzonder
delerium schreef:Gewaagde discussie, wel een "leuke"
Waar emoties in het spel komen (en daar zal zeker sprake van zijn) is het heel makkelijk, maar ook heel mens-eigen om te roepen "die moesten ze zelf vanalles aan doen".
Is alleen niet reëel (gelukkig) en bovendien zijn zulke verwensingen ook gewoon een no-go.
Ik begrijp dat de beginpost door jouzelf is aangepast? Goede keuze, vind hem nu erg netjes.
Mijn eigen mening in deze? Niet meer vrijlaten. Ik gun het kind alle goeds van de wereld, maar wel buiten de maatschappij. Dan is de maatschappij veilig voor hem, maar hij ook voor de maatschappij. Ik geloof er niet in dat als een kind dat zo jong is, zulke acties uitvoert, dat ooit nog goed komt. Het stelen van een snoepje is één, maar een pony aanranden, mishandelen en doden is een heel ander kaliber. Zeg maar een stap op 30 te ver.
delerium schreef:Ik durf ook te zeggen dat ik aardig wat kennis heb, en juist daarom vind ik dat hij niet in de maatschappij hoort.
Heeft niets te maken met onbegrip of veroordelingen (immers: niemand kan iemand kwalijk nemen dat hij een kennelijke ziekte heeft). Hoop ook oprecht dat hij een heel prima en gelukkig leven krijgt. Alleen is dat imo (en het is een mening, precies waar om gevraagd wordt) niet binnen deze maatschappij. Puur door het karakter van zijn daden.
vuurneon schreef:_Dribbel schreef:Van mij mogen ze hetzelfde met deze jongen doen, als wat hij met de pony gedaan heeft. Als je dit kunt doen, dan ben je wel echt heel erg ziek.
WALGELIJK! Zo'n jongen mag wat mij betreft levenslang krijgen ja.
Verwensingen zijn hier niet toegestaan.