Brooke Hospital for animals kennen we allemaal. Ze verrichten goed werk in verschillende landen.
In Egypte is er, naast Brooke, nog een kleine organisatie die specifiek in Luxor werkt. Deze organisatie is ACE Egypt.
Jaren geleden is mijn moeder op vakantie geweest in Luxor en bezocht daar ACE. Ze was overweldigd door de noodzaak van de organisatie. Ze sprak met de Engelse oprichtster, Kim. Ze vertelde dat de altijd veel materiaal en geld nodig hebben om het werk voort te zetten. Mijn moeder was om en heeft samen met een vriendin een Nederlands rekeningnummer geopend en jarenlang spullen ingezameld. Die werden, soms persoonlijk, soms door anderen, een aantal keer per jaar persoonlijk afgeleverd.
Later heb ik twee maanden bij ACE gewerkt als vrijwilliger. Hier heb ik me actief ingezet als behandelaar voor de dieren, maar ook de toenmalige website vertaald naar het Nederlands. Dit heeft toendertijd veel opgeleverd aan Nederlandse giften en materiaal om mee te werken.
De laatste jaren hebben we geen tot weinig energie in ons ambassadeursschap gestoken. Ace is ondertussen ontwikkeld en maakt, hoewel nog steeds een kleine organisatie, een groot verschil vopor d dieren in Luxor.
We dragen ACE nog steeds een warm hart toe en willen het ambassadeursschap overdragen. We zoeken iemand die de zorg voor het rekeningnummer wil overnemen, zich wil inzetten op (zelf geregelde) stands op beurzen en evenementen en de/een Nederlandse website wil bijhouden.
Meer weten over ACE? Kijk op de website http://www.ace-egypt.org.uk/