TV-reclame voor de kerk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33818
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:22

Tja, dat is ook een mening.

Hoe vaak ik wel niet hoor dat ik in de hel zou belanden omdat ik niet christelijk ben, dan denk ik ook van. 8)7

Dus stel je voor, er bestaat een god of dat nou Allah, jaweh of onze god is. En ik zou die god op aarde niet belijden. Maar ik leef wel goed, heb spijt van slechte dingen en ik doe veel voor anderen en ik ben bewust bezig met mijzelf verbeteren. Dan zou ik dus niet in het goede terecht komen na mijn dood maar iemand die net zo leeft maar wel die god belijd zou dan wel in de hemel / het goede terecht komen.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:24

@Nies: Toch komt het nogal... denigrerend over. En daardoor heel vervelend.

@MR: dat is ook niet leuk, maar dat zegt deze kerk helemaal niet. Die zegt alleen dat je welkom bent. Niets over hel en verdoemenis. Dus waarom zo'n sneer?

Sorry voor de korte posts, mobiel typt niet heel makkelijk.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:24

^^Dat lijkt mij een hele andere discussie??

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33818
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:25

Blue_Eyes schreef:
@Nies: Toch komt het nogal... denigrerend over. En daardoor heel vervelend.

@MR: dat is ook niet leuk, maar dat zegt deze kerk helemaal niet. Die zegt alleen dat je welkom bent. Niets over hel en verdoemenis. Dus waarom zo'n sneer?

Sorry voor de korte posts, mobiel typt niet heel makkelijk.

Nou ik zat vorig jaar met van dat soort mensen in de klas die dat dus wel dachten, waren ook tegen homo's en vonden het raar dat ik geen vlees at want dieren hebben toch geen ziel. Nou dan denk ik toch wel van jij hebt ze niet alle 24 in een kratje.

En het is geen sneer, want laat het duidelijk zijn dat ik het heel mooi vind als mensen troost kunnen halen uit de kerk, en bij god hun problemen neer kunnen leggen maar de manier hoe het nu met de kerken gaat dat is gewon niet zoals het zou moeten, ze moeten vernieuwen!
Laatst bijgewerkt door MarlindeRooz op 15-12-13 18:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:26

Sammie schreef:
^^Dat lijkt mij een hele andere discussie??

Klopt is het ook. Daarnaast ga ik die discussie ook helemaal niet voeren :+

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:27

@MR: Dat kan, ik zeg ook niet dat die mensen er niet zijn. Persoonlijk ben ik het niet met ze eens. Het heeft alleen niets met dit topic te maken, want er wordt in die reclame echt niet gezegd dat je naar de hel gaat als je niet in de kerk zit op kerstavond.
Ik bedoelde ook niet dat jij sneert. Wel dat Kuggur dat doet (als ik me niet vergis, teruglezen is ook lastig zo). En 'de kerken' bij jou in de buurt misschien, of degene die jij kent, maar hier gaat het er heel anders aan toe.

uryanne
Berichten: 1026
Geregistreerd: 08-10-06

Re: TV-reclame voor de kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:38

@nies, wil je eens uitleggen hoe het kan dat je het zo eens bent met kugger en je profiel teksten/ woorden bevatten die daar geheel tegenin gaan?

Frappant dat veel mensen (hier) een totaal verkeerd beeld hebben van de hedendaagse Kerk... Des te meer ik de reclame een super idee vind!

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33818
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Re: TV-reclame voor de kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:42

Zo vind ik het ook raar dat christelijke mensen niet in willen zien dat de kerk veroudert en dat het roer om moet want anders gaat het gewoon vervallen! Misschien geldt dat voor de kerk waar die mensen toevallig bij zitten dan niet maar voor veel kerken geldt dat écht wel!

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: TV-reclame voor de kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:45

Mijn profiel is een grote grap joh :') en jaren oud.

uryanne
Berichten: 1026
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:45

MarlindeRooz schreef:
Zo vind ik het ook raar dat christelijke mensen niet in willen zien dat de kerk veroudert en dat het roer om moet want anders gaat het gewoon vervallen! Misschien geldt dat voor de kerk waar die mensen toevallig bij zitten dan niet maar voor veel kerken geldt dat écht wel!


Wat is nu het punt dat je probeert te maken? Je zegt telkens hetzelfde, en telkens zeggen andere ( zoals jezelf ook schrijft) dat het niet voor alle Kerken geldt.... Ga jij dan misschien niet naar een Kerk waar jij je niet thuis voelt? Durf je niet eens wat verder te kijken?

uryanne
Berichten: 1026
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:46

Nies_ schreef:
Mijn profiel is een grote grap joh :') en jaren oud.


Zonde...

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:46

Die zullen dan uiteindelijk ook wel uitsterven of heel klein worden. Maar tegelijk zie ik hier om me heen gebeuren dat de wat modernere kerken hier in de stad een soort pandjeruil aan het doen zijn: 'hee, als jij dat grotere gebouw kunt kopen, mogen wij dan jullie oude gebouw kopen? Want dat is al heel wat groter dan wat we nu hebben.' Het is niet voor niets dat wij ook druk bezig zijn met een nieuw en groter pand - brandweertechnisch is het niet meer altijd helemaal verantwoord bij ons :+

verootjoo
Berichten: 35653
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:48

MarlindeRooz schreef:
Zo vind ik het ook raar dat christelijke mensen niet in willen zien dat de kerk veroudert en dat het roer om moet want anders gaat het gewoon vervallen! Misschien geldt dat voor de kerk waar die mensen toevallig bij zitten dan niet maar voor veel kerken geldt dat écht wel!


Ik kan natuurlijk niet voor alle kerken spreken. Zelf zit ik ook bij een moderne kerk. Die voldoet aan alle eisen die hiervoor ergens werden genoemd Sommige kerken zijn wat ouderwetser, ook die hebben veel leden, sommigen vinden juist dat blijkbaar prettig. Ik vind het zelf wel fijn dat er zoveel verschillende soorten zijn, er is er altijd een die bij je past ;)

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33818
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:48

uryanne schreef:
MarlindeRooz schreef:
Zo vind ik het ook raar dat christelijke mensen niet in willen zien dat de kerk veroudert en dat het roer om moet want anders gaat het gewoon vervallen! Misschien geldt dat voor de kerk waar die mensen toevallig bij zitten dan niet maar voor veel kerken geldt dat écht wel!


Wat is nu het punt dat je probeert te maken? Je zegt telkens hetzelfde, en telkens zeggen andere ( zoals jezelf ook schrijft) dat het niet voor alle Kerken geldt.... Ga jij dan misschien niet naar een Kerk waar jij je niet thuis voelt? Durf je niet eens wat verder te kijken?

Ik durf best verder te kijken maar ik ga niet naar kerken omdat ik niet christelijk ben.

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:52

Lees nog lekker even mee, over welke kerken hebben jullie het nu precies? Moet toegeven dat dat volgens mij inderdaad wel een heel verschil maakt.

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:05

MarlindeRooz schreef:
MarlindeRooz schreef:
Zo vind ik het ook raar dat christelijke mensen niet in willen zien dat de kerk veroudert en dat het roer om moet want anders gaat het gewoon vervallen! Misschien geldt dat voor de kerk waar die mensen toevallig bij zitten dan niet maar voor veel kerken geldt dat écht wel!


Wat is nu het punt dat je probeert te maken? Je zegt telkens hetzelfde, en telkens zeggen andere ( zoals jezelf ook schrijft) dat het niet voor alle Kerken geldt.... Ga jij dan misschien niet naar een Kerk waar jij je niet thuis voelt? Durf je niet eens wat verder te kijken?

Ik durf best verder te kijken maar ik ga niet naar kerken omdat ik niet christelijk ben.[/quote]

Ik daag je uit, ga eens wel een keer wie weet herzie je je mening want blijkbaar is die gebaseerd op een groot sprookje als je nog nooit geweest bent

pipo

Berichten: 8226
Geregistreerd: 25-03-11

Re: TV-reclame voor de kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:06

Weet je wij zijn niet gelovig meer, maar iets afkraken terwijl je niet weet waar je het over heb.. gaat me tever.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33818
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:20

BaileyMix schreef:
Lees nog lekker even mee, over welke kerken hebben jullie het nu precies? Moet toegeven dat dat volgens mij inderdaad wel een heel verschil maakt.

Hervormd.

En als je even terugleest weet ik dondersgoed waar ik het over heb, ik ben 17 jaar bijna wekelijks maar de kerk geweest, lezen altijd uit de bijbel na het wten en ook bidden ze hier thuis. Ben ook een jaar naar cathegresatie geweest en heb altijd op christelijk onderwijs gezeten. Dus ik weet waar ik het over heb. ;)

Ankie2011
Berichten: 822
Geregistreerd: 28-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:22

Ik vind het wel een leuk initiatief. Je mag overal reclame voor maken, waarom dan niet voor de kerk? *D Wat je de ontvanger mee doet, moet die persoon zelf weten.

uryanne
Berichten: 1026
Geregistreerd: 08-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:23

MarlindeRooz schreef:
Dus ik weet waar ik het over heb. ;)


En toch telkens die dingen aanhalen die vele heel anders zien....

Kimbers

Berichten: 5104
Geregistreerd: 04-02-05

Re: TV-reclame voor de kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:24

Ik vind het net zo vervelend als iedere andere reclame.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:24

Dat doordrammen is nou zo typisch iets wat mensen enorm vervelend vinden aan mensen die naar de kerk gaan (om maar even te generaliseren he). Daarnaast is het hier ook compleet offtopic.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:26

BaileyMix schreef:
Lees nog lekker even mee, over welke kerken hebben jullie het nu precies? Moet toegeven dat dat volgens mij inderdaad wel een heel verschil maakt.

Nederlands gereformeerde kerk. Die in Eindhoven toevallig, maar er zijn er veel meer.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:28

Nies_ schreef:
Dat doordrammen is nou zo typisch iets wat mensen enorm vervelend vinden aan mensen die naar de kerk gaan (om maar even te generaliseren he). Daarnaast is het hier ook compleet offtopic.

Toch zegt pipo (ik neem even aan dat je die bedoelt) dat ze niet gelovig is. Dus is dat dan typisch iets voor mensen van de kerk?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33818
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 19:28

uryanne schreef:
MarlindeRooz schreef:
Dus ik weet waar ik het over heb. ;)


En toch telkens die dingen aanhalen die vele heel anders zien....

Ja dat klopt, maar zo zie ik het en dat is net zo min een feit als "jullie" mening.
PRIMA dat jullie ontkennen dat er kerken leeglopen, dat geldt niet voor alle kerken maar HIER gebeurd het drastisch. Kerken vergrijzen en die mensen gaan ook een keer dood en dan houdt het op.

Ik lees momenteel veel over de middeleeuwen voor een werkstuk (pws) en in die tijd draaide alles om god en het leven na de dood. Als je de ontwikkelingen in de geschiedenis gaat volgen dan zul je zien dat wanneer mensen meer kennis krijgen er minder mensen zullen zijn die christelijk zijn. Ik ze NERGENS dat het goed is dat kerken verdwijnen maar ik gok dat het voor veel kerken (dus niet voor alle) wel geldt dat er een terugloop is qua ledenaantal.