TV-reclame voor de kerk

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:26

Nee, ik ga niet naar Opwekking. Gewoon naar een Nederlands Gereformeerde kerk in het zuiden van het land.

Tja, als je niet gelooft, dan heeft zo'n reclame natuurlijk geen zin. Dat kan ik niet voor je veranderen. Maar het beeld dat je van de kerk hebt, is niet helemaal correct :)

@loveslimpie: ook iedere PKN is toch wat anders. Hier is de PKN helemaal niet jeugdonvriendelijk; mijn eigen dochter gaat regelmatig naar hun jeugdclub en zit met veel PKN-kinderen in de klas, die heel enthousiast zijn.

Fenny

Berichten: 1981
Geregistreerd: 21-10-03
Woonplaats: Waskemeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:29

MarlindeRooz schreef:
Ja dat klopt, maar 90% van de mensen die in de kerk zitten zijn 70+.
Ik ging vroeger altijd de niet grijze mensen tellen in de kerk als ik me verveelde. :o


Ooit bij een baptisten gemeente geweest...? ;-)

melvinrandy
Berichten: 500
Geregistreerd: 17-07-13
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:30

Geloof komt vanuit jezelf, en is vind het belachelijk dat ze je proberen te "lokken"

Bij nieuwe kleding, oké, maar om nou mensen over te halen om naar de kerk te gaan vind ik tever gaan. Als mensen naar de kerk willen, gaan ze dat wel vanuit zichzelf.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:31

melvinrandy schreef:
Geloof komt vanuit jezelf, en is vind het belachelijk dat ze je proberen te "lokken"

Bij nieuwe kleding, oké, maar om nou mensen over te halen om naar de kerk te gaan vind ik tever gaan. Als mensen naar de kerk willen, gaan ze dat wel vanuit zichzelf.

En dat is dus niet waar. Mensen komen niet op het idee, kan ik je vertellen. Verder is er niets 'overhalen' aan, ze vertellen je alleen maar dat je welkom bent. Is dat nou zo erg? Waarom mogen reclames voor Second Love wel en de kerk niet?

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:31

Ik heb de reclame niet eens gezien want ik zit altijd op mijn mobiel als er reclame komt of ik ga drinken/eten pakken, het maakt me dus echt niets uit. :') Ik koop ook nooit iets als het op reclame komt en ga ook niet speciaal naar iets toe na de reclame gezien te hebben.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:33

Er is blijkbaar vraag naar iets zoals Second Love, en ik ben erg benieuwd naar de cijfers na deze reclame.
Ik verwacht er niet al te veel van.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: TV-reclame voor de kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:35

Ik denk dat er niet meer vraag is naar zoiets als Second Love dan naar een kerk :')

melvinrandy
Berichten: 500
Geregistreerd: 17-07-13
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:39

Blue_Eyes schreef:
melvinrandy schreef:
Geloof komt vanuit jezelf, en is vind het belachelijk dat ze je proberen te "lokken"

Bij nieuwe kleding, oké, maar om nou mensen over te halen om naar de kerk te gaan vind ik tever gaan. Als mensen naar de kerk willen, gaan ze dat wel vanuit zichzelf.

En dat is dus niet waar. Mensen komen niet op het idee, kan ik je vertellen. Verder is er niets 'overhalen' aan, ze vertellen je alleen maar dat je welkom bent. Is dat nou zo erg? Waarom mogen reclames voor Second Love wel en de kerk niet?


Dan hebben die mensen duidelijk geen geloof nodig, als ze zelf niet op het idee komen.
Dat je welkom bent in de kerk hoeven ze niet te vertellen, dat weet iedereen. Dus er is echt wel meer aan de hand dan alleen een mededeling, ze proberen je ook over te halen. Aangezien de vele afmeldingen van de laatste tijd i.v.m misbruik e.d kan ik me voorstellen dat ze leden nodig hebben.

En tja, secondlove vind ik ook grote onzin, maar ik zeg ook niet dat de kerk geen reclame mag maken, ik zeg alleen dat ik het tever vind gaan. En daar is second love ook een voorbeeld van.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:41

Blue_Eyes schreef:
Ik denk dat er niet meer vraag is naar zoiets als Second Love dan naar een kerk :')

Ja daarom stijgt het aantal bezoekers van Second love wel en het aantal leden van de kerk daalt in verhouding tot het aantal mensen. :+

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:44

Nah, er zijn heel veel mensen wat je noemt 'zoekend'. Die geven aan wel iets te missen, maar weten niet zo goed hoe ze daar invulling aan moeten geven. Als je niet christelijk opgevoed bent, niet op een christelijke school hebt gezeten, gewoon nooit echt met geloven in aanraking bent geweest, kan het dus zomaar zijn dat je niet op het idee komt, terwijl je het wel fijn zou vinden als je zou weten wat het was. Ben ik zelf een levend voorbeeld van :) En ik ken heel veel mensen die op die manier bij een kerk zijn gekomen. Het is dus ook niet waar dat mensen weten dat ze welkom zijn in een kerk. Over het algemeen is de drempel heel hoog om binnen te stappen. Zie mijn onderschrift ook. Mensen hebben een verkeerd beeld van de kerk en daarom heeft de PKN -denk ik- besloten een commercial te laten maken en uitzenden.

Overigens zijn er in de PKN en andere protestantse kerken geen 'afmeldingen door het misbruik'; dat is een andere tak.

@MarlindeRooz: toch zijn er nog steeds veel meer mensen die naar een kerk gaan dan mensen die lid zijn van Second Love...

Edit: typo's.
Laatst bijgewerkt door Blue_Eyes op 15-12-13 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Kuggur

Berichten: 13893
Geregistreerd: 04-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:45

Een goed teken, ze worden steeds wanhopiger.
Ik hoop persoonlijk de dag mee te maken dat de kerken zó leeggelopen zijn dat ze kunnen opdoeken.

NB. Zal "second love" eens googlen, nooit van gehoord.

NB2. Gedaan; wat?! Een datingsite voor vreemdgaan? Wat heeft dat nou met dit topic te maken...?

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:47

Kuggur schreef:
Een goed teken, ze worden steeds wanhopiger.
Ik hoop persoonlijk de dag mee te maken dat de kerken zó leeggelopen zijn dat ze kunnen opdoeken.

Dat was inderdaad ook precies mijn gedachte.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:48

Second love en de kerk kan je niet vergelijken vind ik. Het is al járen aan de gang. Kerken vergrijzen en er komen procentueel steeds minder leden.

Dus als de bevolking 10% groeit, dan groeien de kerkgangers bijvoorbeeld 5%. (is maar een voorbeeld)

Inderdaad een kwestie van vraag en aanbod, mensen zien, lezen en horen meer dan wat hun ouders ze vertellen. Dus ze worden op jonge leeftijd al meer beïnvloed dan dat mijn ouders werden. Ze gaan twijfelen aan de kerk en ze gaan zelf op onderzoek uit en dat resulteert steeds vaker in dat ze niet geloven.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:50

Kuggur schreef:
Een goed teken, ze worden steeds wanhopiger.
Ik hoop persoonlijk de dag mee te maken dat de kerken zó leeggelopen zijn dat ze kunnen opdoeken.

NB. Zal "second love" eens googlen, nooit van gehoord.

NB2. Gedaan; wat?! Een datingsite voor vreemdgaan? Wat heeft dat nou met dit topic te maken...?

Steeds wanhopiger of steeds moderner?

Second love - ook iets waar veel mensen door voor de kop gestoten worden. Of anders: de keurslager mag toch ook reclame maken? Stoten we daarmee dan niet de vegetariers voor de kop?

Anyway. Ik ga maar eens terug aan mijn ketting in de keuken, als een goede christelijke vrouw. Eten koken voor mijn tienkoppige gezin :')

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Re: TV-reclame voor de kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:54

Goedzo. Vergeet niet dat zondag een rustdag is, dus span je niet te veel in.

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: TV-reclame voor de kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:55

Dat doe ik per definitie nooit met koken :P

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:56

Blue_Eyes schreef:
Steeds wanhopiger of steeds moderner?

Second love - ook iets waar veel mensen door voor de kop gestoten worden. Of anders: de keurslager mag toch ook reclame maken? Stoten we daarmee dan niet de vegetariers voor de kop?

Anyway. Ik ga maar eens terug aan mijn ketting in de keuken, als een goede christelijke vrouw. Eten koken voor mijn tienkoppige gezin :')

Pas je op dat jij je degelijke tot net boven de enkels ( oeeh <<) ) rok niet besmeurd. :')

(is een grapje, om verwarring te voorkomen :') )

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 17:57

Als ik kijk naar de rooms katholieken kerken hier in de buurt (dat zijn de enige kerken die ik ken), dan is het zeker zo dat ze al 31 jaar hetzelfde zijn en enorm saai en stoffig. En dat vind ik wel jammer ja. Bij ons is het dus ook dat zeker 80% 65+ is (wellicht nog wel meer). De enige diensten die stampvol zitten zijn kerstmis en Pasen omdat er dan wat 'lichtere' preken gegeven worden en er meer gezang is (ook bekende liederen). Wanneer je toch ziet dat dat wel aanslaat, zou je zeggen dat het eens over een andere boeg zou moeten gooien. Maar helaas.

Maaike162

Berichten: 740
Geregistreerd: 06-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:02

Iris82 schreef:
Als ik kijk naar de rooms katholieken kerken hier in de buurt (dat zijn de enige kerken die ik ken), dan is het zeker zo dat ze al 31 jaar hetzelfde zijn en enorm saai en stoffig. En dat vind ik wel jammer ja. Bij ons is het dus ook dat zeker 80% 65+ is (wellicht nog wel meer). De enige diensten die stampvol zitten zijn kerstmis en Pasen omdat er dan wat 'lichtere' preken gegeven worden en er meer gezang is (ook bekende liederen). Wanneer je toch ziet dat dat wel aanslaat, zou je zeggen dat het eens over een andere boeg zou moeten gooien. Maar helaas.


Van katholieke kerken heb ik niet heel veel verstand.... :) Maar deze reclame komt van de PKN, niet katholiek dus Enne er zijn genoeg moderne PKN kerken, die zeker niet saai en stoffig zijn :)

pipo

Berichten: 8225
Geregistreerd: 25-03-11

Re: TV-reclame voor de kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:14

kan men een kerk nu niet zien als een paarderas, de 1 vind het mooi en geweldig en de ander interesseert het niks. Laat elkaar en hopelijk in vrede zijn ding doen. Wil je niet naar de reclame kijken kijk dan niet. Laat iedereen in zijn waarde. (zei de niet kerkganger en niet gelovige) Waarom nou toch?
Als ik een rode broek aan wil moet ik dat toch ook zelf weten of als ik Yoga doe om te ontspannen.. waarom dan niet een kerk of een geloof waar je je problemen en vraagstukken kwijt kan. Niet iedereen gaat naar dezelfde garage met zijn auto, dus ook niet iedereen gaat naar de kerk voor zijn geloof. Leven en laten leven en vooral niet NIET accepteren dat een ander wel gelooft. Bah jongens, kom, er is al genoeg ellende op aarde vanwege het geloof laten we ons daar niet toe verlagen en accepteer elkaar en hun ding.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33798
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:16

pipo schreef:
kan men een kerk nu niet zien als een paarderas, de 1 vind het mooi en geweldig en de ander interesseert het niks. Laat elkaar en hopelijk in vrede zijn ding doen. Wil je niet naar de reclame kijken kijk dan niet. Laat iedereen in zijn waarde. (zei de niet kerkganger en niet gelovige) Waarom nou toch?
Als ik een rode broek aan wil moet ik dat toch ook zelf weten of als ik Yoga doe om te ontspannen.. waarom dan niet een kerk of een geloof waar je je problemen en vraagstukken kwijt kan. Niet iedereen gaat naar dezelfde garage met zijn auto, dus ook niet iedereen gaat naar de kerk voor zijn geloof. Leven en laten leven en vooral niet NIET accepteren dat een ander wel gelooft. Bah jongens, kom, er is al genoeg ellende op aarde vanwege het geloof laten we ons daar niet toe verlagen en accepteer elkaar en hun ding.

Waar baseer jij deze reactie op? Want ik zie nergens posts staan waar serieus respectloos gereageerd wordt.

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:17

Wat is dat nou voor een misplaatste reactie?

Blue_Eyes

Berichten: 20355
Geregistreerd: 17-07-07
Woonplaats: Zuid

Re: TV-reclame voor de kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:19

Ik kan het wel volgen... Ik vind een reactie waarin gezegd wordt "Ik hoop persoonlijk de dag mee te maken dat de kerken zó leeggelopen zijn dat ze kunnen opdoeken" nou ook niet echt de gezelligheid van het topic verhogen...

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Re: TV-reclame voor de kerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:21

En heeft ook niks met de reclame mogen maken te maken... :+

Nies_
Berichten: 18300
Geregistreerd: 25-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-13 18:22

Dat wil toch nog niet zeggen dat een ander niet naar de kerk mag? Ik zie ze liever vandaag dan morgen verdwijnen, maar als jij graag naar de kerk gaat heb ik daar echt niks op tegen hoor.