De Wallen, zó leuk om te zien!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:58

Om heel eerlijk te zijn vind ik dat er meer plekken moeten komen als de wallen. Wanneer het een bekende plek is kan er beter toezicht worden gehouden. De prostituees kunnen voorlichting krijgen en er kan op worden toegezien dat ze gezond blijven. Wanneer je prostitutie gaat verbieden dan komt het ondergronds. En in plaats van dat de mensenhandel dan minder wordt heb je precies het tegenovergestelde. Eerlijke mensen krijgen zo geen kans meer en juist de maffia krijgt er zijn handen op.

Nee, ik juich juist dit soort plekken als de wallen toe. Ik vind het dan ook enorm stom van de regering dat ze de boten in Utrecht verboden hebben.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 09:03

Even een heel ander voorbeeld over Maastricht. Niks met prostitutie maar het zou precies hetzelfde effect geven.

Onnohoes heeft bij ons in Maastricht een tijdje de shops dichtgegooid. Het allerdomste wat hij ooit heeft kunnen doen. De dealers hier waren ontzettend blij met zijn besluit en gingen de straten op. Uiteindelijk was het hier in sommige wijken echt een chaos. Overal dealers, zelfs in de duurste wijken nog!! Nadat de shops weer open gingen, met ingang van de wietpas, werd het iets rustiger maar niet beter als voorheen.

Dit zou dus waarschijnlijk precies hetzelfde gaan als de wallen dicht zouden gaan. Dus nee, volledig tegenstander van het sluiten van de wallen maar volledig voorstander voor het weghalen van de gedwongen prostitutie.

joyce2

Berichten: 11136
Geregistreerd: 14-05-01
Woonplaats: Amersfoort

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 09:09

Helemaal met de 2 posts hierboven eens!

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 14:15

Maar ik zeg toch niet dat het gesloten moet worden? Het moet alleen gesloten worden voor gedwongen prostitutie!

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:19

Tja, er is meer op de wallen dan de "ramen". Mijn zwager werkt bij een radio station op de wallen "Red Light Radio", vroeger was het een peeskamer, nu dus een studio. En zo zitten er ook ontwerpers ed.

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:25

Ik zou iedereen aanraden om 'Je zal het maar zijn' van afgelopen week terug te kijken.
Daar komt goed in naar voren dat er inderdaad ook sprake is van vrijwillige prostitutie, maar dat zelfs dat niet zo vrijwillig is als dat wij denken.
Het meisje zat daar voor zichzelf, maar ik vond dat je goed merkte dat ze veel liever iets anders zou doen.

Bovendien had ze toch al een hoop ellende door moeten maken om überhaupt voor zichzelf te kunnen werken, en niet voor een pooier.

En inderdaad, wat mij betreft moet prostitutie absoluut niet verboden worden. Wel moet er veel beter toezicht worden gehouden, zodat gedwongen prostitutie zo veel als mogelijk wordt verbannen. Dat is namelijk echt mensonterend.

edit: TS, ik heb nu pas alle reacties gelezen en ben het op heel veel punten met je eens. Ik kan me echt niet voorstellen dat je daar voor je lol rond loopt. Bij mij voelt het als aapjes kijken in de dierentuin. Zeker als je je bedenkt dat vele daar tegen hun zin in en voor een minimum aan loon zitten. Ik kan daar echt niet bij dat mensen dat leuk vinden om te bekijken. Ik moet er wel eens zijn, aangezien mijn studie daar zit, maar no way dat ik die meisjes extra aan ga zitten gapen.
En mensen in dit topic hebben gelijk. Je weet nooit precies hoeveel meisjes het echt tegen hun zin doen. Maar al is dat 'maar' 10 procent, ieder meisje is te veel.

Hoe je het wel op moet lossen? Echt geen idee. Je wilt ook niet dat de meisjes uitgebuit worden in een hotelkamer, zonder dat je er zicht op hebt. Het blijft een lastig probleem, wat waarschijnlijk onmogelijk is om helemaal op te lossen.
Feit lijft dat ik helemaal onpasselijk werd van sommige delen van het verhaal van het meisje in 'je zal het maar zijn'. Wat een ellende waar sommige van de prostituees zitten. Ze leven in een wereld van angst, schaamte en verdriet zonder verdere kansen. Daar zijn geen woorden voor.
Laatst bijgewerkt door Simbaa op 06-12-13 14:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Berichten: 17853
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:31

Simbaa schreef:
Ik zou iedereen aanraden om 'Je zal het maar zijn' van afgelopen week terug te kijken.
Daar komt goed in naar voren dat er inderdaad ook sprake is van vrijwillige prostitutie, maar dat zelfs dat niet zo vrijwillig is als dat wij denken.
Het meisje zat daar voor zichzelf, maar ik vond dat je goed merkte dat ze veel liever iets anders zou doen.

Bovendien had ze toch al een hoop ellende door moeten maken om überhaupt voor zichzelf te kunnen werken, en niet voor een pooier.

En inderdaad, wat mij betreft moet prostitutie absoluut niet verboden worden. Wel moet er veel beter toezicht worden gehouden, zodat gedwongen prostitutie zo veel als mogelijk wordt verbannen. Dat is namelijk echt mensonterend.


Dat mensen werk doen (uit vrije keuze) maar liever iets anders zouden doen, dat geldt voor heel veel mensen, niet alleen voor prostituees. :D

Gedwongen prostitutie is heel moeilijk aan te pakken, daar zit de georganiseerde misdaad achter. Ik heb niet de illusie dat wij hier met een oplossing voor komen.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:33

ilaan schreef:
Naar een prostituee voor intimiteit? Juist haha. Maar deze voor mij gevoelige discussie ga ik niet eens voeren. Ik denk er anders over als jij en heb daar een hele goede reden voor. Buiten dat is dit ook best offtopic haha


Als ik op deze site lees:
http://www.hookers.nl/

Dan zie ik dat het grootste goed blijkbaar toch de GFE (Girl Friend Experience) is.

Dit boek heeft mijn ogen geopend over de "leuke" Wallen:
http://www.bol.com/nl/p/mijn-leven-in-d ... 011269991/

Simbaa
Berichten: 3963
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 14:36

Electra63 schreef:
Simbaa schreef:
Ik zou iedereen aanraden om 'Je zal het maar zijn' van afgelopen week terug te kijken.
Daar komt goed in naar voren dat er inderdaad ook sprake is van vrijwillige prostitutie, maar dat zelfs dat niet zo vrijwillig is als dat wij denken.
Het meisje zat daar voor zichzelf, maar ik vond dat je goed merkte dat ze veel liever iets anders zou doen.

Bovendien had ze toch al een hoop ellende door moeten maken om überhaupt voor zichzelf te kunnen werken, en niet voor een pooier.

En inderdaad, wat mij betreft moet prostitutie absoluut niet verboden worden. Wel moet er veel beter toezicht worden gehouden, zodat gedwongen prostitutie zo veel als mogelijk wordt verbannen. Dat is namelijk echt mensonterend.


Dat mensen werk doen (uit vrije keuze) maar liever iets anders zouden doen, dat geldt voor heel veel mensen, niet alleen voor prostituees. :D

Gedwongen prostitutie is heel moeilijk aan te pakken, daar zit de georganiseerde misdaad achter. Ik heb niet de illusie dat wij hier met een oplossing voor komen.


Haha, ik neem aan dat het een grapje is? Ik heb ook liever een spannendere baan. Maar mijn verlangen naar iets anders staat niet in verhouding tot haar verlangen naar iets anders.

Maar ik ben het met je eens dat het waarschijnlijk een niet aan te pakken probleem is. Wel vraag ik me af wat er nu wordt gedaan om het probleem aan te pakken. Ik zit er totaal niet in, maar naar aanleiding van haar verhaal denk ik dat het nog een stuk beter kan!

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-13 15:37


DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 15:40

Ik spreek regelmatig toeristen die echt verbaasd zijn als je ze verteld dat er op de wallen veel gedwongen prostitutie is en dat het niet allemaal studentes zijn die aan het bijverdienen zijn. Ik zeg vaak ook tegen die mensen dat ze wel naar de wallen moeten gaan omdat het probleem van mensenhandel hier juist erg zichtbaar is en je je ervan bewust wordt dat het probleem wel degelijk bestaat.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 15:45

Wat is gedwongen? Wanneer je bedreigt wordt als je ermee stopt?

Ik ken iemand die van haar vriend voor prutsmuts moet zitten, gedwongen dus. Ze kan er ook voor kiezen bij hem weg te gaan, maar dat wilt ze niet. Tja, dan vind ik er niks gedwongen aan, al zegt ze zelf van wel.

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 15:54

Geryon, meen je dat nou serieus..? Net of zo'n meisje zomaar bij zo iemand weg kan gaan. Net of daar geen concequenties aan vast zitten. Net of iemand haar nu niet volledig in zijn macht heeft. Alsof ze niet bang voor hem is. Volgens mij heb je geen idee waar je over praat... :n

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:01

Nadir schreef:
Geryon, meen je dat nou serieus..? Net of zo'n meisje zomaar bij zo iemand weg kan gaan. Net of daar geen concequenties aan vast zitten. Net of iemand haar nu niet volledig in zijn macht heeft. Alsof ze niet bang voor hem is. Volgens mij heb je geen idee waar je over praat... :n


Die laatste zin geldt voor jou, niet voor mij. Jij bent allerlei aannames aan het maken, ik niet. Deze vrouw is een hele goede vriendin van mijn ouders geweest en zij hebben haar steeds geholpen (met geld, maar ook met gesprekken met haar en die vriend) en kennen de hele situatie dus (en ik ook). Als zij die keuze niet had, dan had ik dat niet gezegd.

Sammy_xxs

Berichten: 2640
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:06

Er zijn genoeg meiden die het vrijwillig doen hoor, en ben het eens met geryon hoor.
Wat is gedwongen, er zijn zat meisjes die het inderdaad niet echt leuk vinden, maar ze willen er ook niet mee stoppen.
Kijk buitenlandse meisjes die hierheen worden gehaald en worden voorgelogen dat ze gewoon gaan werken en uiteindelijk in die handel vallen, ja dat is gedwongen.
Maar gewone nederlandse meiden/ vrouwen die weten wel beter hoor.
Zogenaamd vallen ze dan in handen van een loverboy, maar dat vind ik al belachelijk. Als iemand aan je vraagt of je dat zou willen doen, nou dan weet je toch al dat het niet goed zit. Altijd nog je eigen keuze om ermee in te gaan. En dat er een hele walhalla aan voor gaat, ja oke maar heb je dan opeens geen hersenen meer? Dat je niet meer voor jezelf kan denken? Lijkt me sterk.

Dus gedwongen prostitutie, nee is er niet veel vind ik.
En wat er wel is, is inderdaad heeeeel moeilijk te controleren en denk ik dat je dat bijna niet kan bestrijden.

liekensancho

Berichten: 1219
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: In een hoeve in Belgenland :-)

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:18

Ik denk dat de wallen nog voortborduren op de sfeer van 'vroeger'.
Mijn moeder ging vroeger vanuit zuid-limburg naar amsterdam stappen en ja, de wallen waren keigezellig volgens haar, goede sfeer ( natuurlijk uitzonderingen daargelaten).
Ik heb het boek 'ouwehoeren' gelezen en tja, enorm gelachen om de verhalen maar er zijn ook trieste dingen. Helaas is en blijft voor vrouwen die totaal in geldnood zitten ( met of zonder kindjes) dit beroep een snelle manier om geld te verdienen...
Je weet niet wie er achter de ramen zitten, dus het vooroordeel dat alles daar gedwongen zit... er zijn vrouwen die net zo verslingerd zijn aan dit beroep en dit gemakkelijker vinden dan 8 uur achter de kassa voor het schijntje van wat ze verdienen achter het raam.

Men wordt zooo geconfronteerd met kommer en kwel, puur ellende op tv en nieuws, dat alles ook wel doemdenken is. Natuurlijk zullen die vrouwen op de wallen liever rijk zitten wezen in een luxe spa...

Men vergeet dat deze vrouwen vaak ook een sociale rol vervullen ( oh, wat zal ik hier commentaar op krijgen) en dat potentiële verkrachters/ perverselingen nu hun ding nog kwijt kunnen in de prostitutie, ik vrees dat anders het misdaadcijfer van aantal verkachtingen ook nog zal stijgen zonder hun diensten.

het is vreselijk voor meisjes die gedwongen worden, echt, liever gisteren dan vandaag dat deze meisjes kunnen stoppen en een normaal leven kunnen leiden.
Voor de vrijwillige 'service' heb ik zeer, zeer veel respect....dat kan niemand mij uit mijn hoofd praten, dag in dag uit dit kunnen doen, moet men zeer veel moed voor hebben... de wil om te overleven ipv thuis te gaan zitten vegeteren van de staat...

Nadir

Berichten: 12722
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:18

Geryon schreef:
Die laatste zin geldt voor jou, niet voor mij. Jij bent allerlei aannames aan het maken, ik niet. Deze vrouw is een hele goede vriendin van mijn ouders geweest en zij hebben haar steeds geholpen (met geld, maar ook met gesprekken met haar en die vriend) en kennen de hele situatie dus (en ik ook). Als zij die keuze niet had, dan had ik dat niet gezegd.

Als zij zegt dat ze zich gedwongen voelt dit te doen zal zij een reden hebben waarom zij dit zo voelt. En dan kan ze er niet zomaar mee stoppen. En dan is het wel heel makkelijk om te zeggen dar ze 'gewoon' weg kan gaan bij haar man/vriend want zo voelt zij dat dus niet.

goldenarrow

Berichten: 8662
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:22

Hoe gedwongen prostitutie tegen gaan? Meer van dit soort plekken door heel het land maken. Hulpverleners langs laten komen om te zien hoe het met de meiden gaat, of ze er nog steeds vrijwillig zitten.
Op deze manier hoeven de klanten niet ondergronds te gaan. Er wordt immers in hun behoeften voorzien op een legale plek. Waarom dan straf riskeren? En als er minder ondergronds gebeurt worden er minder meiden ingepalmd. En op die manier kan je het zoveel mogelijk terugdringen.
En ja, dat kost wat. Maar wat is dan belangrijker, geld of mensenrechten?

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:27

lange niet alle meiden daar zijn gedwongen hoor..
ik ken zelf een meisje wat daar vanuit zichzelf is gaan werken omdat ze het makkelijk geld verdienen vond
even maar vergeten dat ik het heel dom van haar vond, MAAR veel van die meiden die daar staan kiezen er voor.
het is een kwestie van 9 op de 10 kiest ervoor.
9 op de tien honden fokkers doen het ook goed, die 10e mishandeld zijn beestjes,
daarom maar geen honden meer in Nederland?

oke, misschien kan jij zelf niet inzien dat sommige mensen wel degelijk zo'n baan kiezen maar ze zijn er wel...
enja,
jammer dat er wel mensen zijn die gedwongen worden, maar er worden op een heleboel gebieden mensen gedwongen of dingen gebruikt enkel voor geld...
stop de wallen is geen oplossing hoor ;)

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:27

liekensancho schreef:
Ik denk dat de wallen nog voortborduren op de sfeer van 'vroeger'.
Mijn moeder ging vroeger vanuit zuid-limburg naar amsterdam stappen en ja, de wallen waren keigezellig volgens haar, goede sfeer ( natuurlijk uitzonderingen daargelaten).
Ik heb het boek 'ouwehoeren' gelezen en tja, enorm gelachen om de verhalen maar er zijn ook trieste dingen. Helaas is en blijft voor vrouwen die totaal in geldnood zitten ( met of zonder kindjes) dit beroep een snelle manier om geld te verdienen...
Je weet niet wie er achter de ramen zitten, dus het vooroordeel dat alles daar gedwongen zit... er zijn vrouwen die net zo verslingerd zijn aan dit beroep en dit gemakkelijker vinden dan 8 uur achter de kassa voor het schijntje van wat ze verdienen achter het raam.

Men wordt zooo geconfronteerd met kommer en kwel, puur ellende op tv en nieuws, dat alles ook wel doemdenken is. Natuurlijk zullen die vrouwen op de wallen liever rijk zitten wezen in een luxe spa...

Men vergeet dat deze vrouwen vaak ook een sociale rol vervullen ( oh, wat zal ik hier commentaar op krijgen) en dat potentiële verkrachters/ perverselingen nu hun ding nog kwijt kunnen in de prostitutie, ik vrees dat anders het misdaadcijfer van aantal verkachtingen ook nog zal stijgen zonder hun diensten.

het is vreselijk voor meisjes die gedwongen worden, echt, liever gisteren dan vandaag dat deze meisjes kunnen stoppen en een normaal leven kunnen leiden.
Voor de vrijwillige 'service' heb ik zeer, zeer veel respect....dat kan niemand mij uit mijn hoofd praten, dag in dag uit dit kunnen doen, moet men zeer veel moed voor hebben... de wil om te overleven ipv thuis te gaan zitten vegeteren van de staat...


Ik vrees dat als je dat denkt je er echt niet zoveel kaas van hebt gegeten...

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:31

ik denk dat ze niet zo verkeerd denkt.
een grote afschuwelijke nee tegen het dwingen van meisjes en zeker meer actie en hulp voor deze dames. gedwongen mag niet!!!

maar de wallen opdoeken is geen optie, omdat er mensen ook kiezen voor dit werk.
(misschien moreel of in jou hoofd een keuze die jij nooit zou maken, maar niet iedereen denkt zo als jij)

en dat meisje wat daarheen is gegaan, is geen blondje dat gedwongen werd hoor.
gewoon aan Havoleerling die geen opleiding wilde doen, want dit verdiend ook makkelijker en sneller ( en beter dan gewoon een baantje..)

verootjoo
Berichten: 35654
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:32

Sammy_xxs schreef:
Maar gewone nederlandse meiden/ vrouwen die weten wel beter hoor.
Zogenaamd vallen ze dan in handen van een loverboy, maar dat vind ik al belachelijk. Als iemand aan je vraagt of je dat zou willen doen, nou dan weet je toch al dat het niet goed zit. Altijd nog je eigen keuze om ermee in te gaan. En dat er een hele walhalla aan voor gaat, ja oke maar heb je dan opeens geen hersenen meer? Dat je niet meer voor jezelf kan denken? Lijkt me sterk.


Jij hebt echt geen idee waar je over praat... Je komt niet zomaar in handen van een loverboy...

KingYasFenn
Berichten: 1430
Geregistreerd: 10-08-13

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:34

sammy_xxs ik snap je denken ergens wel,
maar ik denk niet dat ze meisjes kiezen die in het koppie sterk zijn, die weren zich inderdaad wel af :)

onzekere meisjes komen helaas wel in dat pad.. en die moeten inderdaad geholpen worden :)

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:35

precies verootjo.

Het is niet een kwestie van 1x leuk uitgaan met zo'n loverboy en dan 'zeg meis zou je niet even voor me met die en die willen sexen?'

Daar gaat een heel psychologisch verhaal aan vooraf, en als het zó simpel was als hier gesteld wordt:
ik heb er geen zin in dus ik doe het lekker niet! Dan was de problematiek niet zo groot.

En dat prutsmutsen verkrachtingen voorkomen.... please...

Sammy_xxs

Berichten: 2640
Geregistreerd: 11-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 16:35

Toevallig weet ik wel heel goed waar ik over praat ;)
En je komt niet zomaar in handen van een loverboy, nee dat weet ik ook ze zoeken ze wel uit. Maar dan alsnog heb je je eigen hersenen, en kan je nog steeds denken en weet je wat goed of niet goed is. Aan jou de keus hoever jij je wil laten meeslepen.