De Wallen, zó leuk om te zien!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 23:13

Nee, niet IEDEREEN zit daar gedwongen. Maar kun jij dat aan ze zien?
Vrijwillige prostitutie is niks mis mee, maar je ziet gewoon het verschil niet. Ik weet dat er genoeg meiden WEL worden gedwongen, en dáár kan ik absoluut niet tegen. Dat je dan gaat zeggen: ah leuk een wandelingetje langs de prutsmutsen, echt bizar dat je dat kan denken.

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:17

antje_vip schreef:
Nee, niet IEDEREEN zit daar gedwongen. Maar kun jij dat aan ze zien?


Nee. Zoals je de meeste misstanden niet kan zien of oplossen. Anders bestonden deze misstanden ( waarschijnlijk) niet

de meeste toeristen vinden het leuk,omdat ze dit vaak ineigen woonplaats/land inhet dagelijkse levenniet tegenkomen. Heb je die hordes Japanners nooit gezien ?

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 23:21

Electra63 schreef:
Nee. Zoals je de meeste misstanden niet kan zien of oplossen. Anders bestonden deze misstanden ( waarschijnlijk) niet


En als iedereen zo denkt, komt er inderdaad nooit een oplossing :Y)

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:24

antje_vip schreef:
Electra63 schreef:
Nee. Zoals je de meeste misstanden niet kan zien of oplossen. Anders bestonden deze misstanden ( waarschijnlijk) niet


En als iedereen zo denkt, komt er inderdaad nooit een oplossing :Y)


En die komt er ook niet. Hoef je ook niet te verwachten :)

Amsterdam word verkocht door de wallen (en de coffeeshops). Dus als je dat weghaalt word Amsterdam veel minder bezocht wat dus absoluut niet de bedoeling is.

Prostitutie blijft ALTIJD. Het is juist goed dat ze alles op 1 plek gestopt hebben ipv dat het maar overal en nergens rondloopt. Nu zitten ze tenminste droog met een dak boven het hoofd.

Edit:Nu aub niet gaan denken dat ik voorstander ben van de prostitutie hoor! Maar dit is gewoon hoe het hele concept in elkaar zit. Als ze het ECHT zo erg vonden was de hele boel al dicht gegooid en was het er al lang niet meer..
Laatst bijgewerkt door Maureen_M op 05-12-13 23:33, in het totaal 1 keer bewerkt

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 23:28

M_hartje_M schreef:
En die komt er ook niet. Hoef je ook niet te verwachten :)

Amsterdam word verkocht door de wallen (en de coffeeshops). Dus als je dat weghaalt word Amsterdam veel minder bezocht wat dus absoluut niet de bedoeling is.

Prostitutie blijft ALTIJD. Het is juist goed dat ze alles op 1 plek gestopt hebben ipv dat het maar overal en nergens rondloopt. Nu zitten ze tenminste droog met een dak boven het hoofd.


Totaal niet mee eens.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:29

Wil je dat dan ook toe lichten waarom je het er niet mee eens bent?

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:30

M_hartje_M schreef:
En die komt er ook niet. Hoef je ook niet te verwachten :)

Amsterdam word verkocht door de wallen (en de coffeeshops). Dus als je dat weghaalt word Amsterdam veel minder bezocht wat dus absoluut niet de bedoeling is.

Prostitutie blijft ALTIJD. Het is juist goed dat ze alles op 1 plek gestopt hebben ipv dat het maar overal en nergens rondloopt. Nu zitten ze tenminste droog met een dak boven het hoofd.


Het hoeft ook niet helemaal weg, maar wat mij betreft moet er zeker een oplossing komen voor alle meiden die zich niet vrijwillig aanbieden als prostituee. Mensenhandelaars en loverboys/girls moeten gewoon echt aangepakt worden. Ik denk dat dat probleem groter is dan je kan vermoeden.

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:31

verootjoo schreef:
M_hartje_M schreef:
En die komt er ook niet. Hoef je ook niet te verwachten :)

Amsterdam word verkocht door de wallen (en de coffeeshops). Dus als je dat weghaalt word Amsterdam veel minder bezocht wat dus absoluut niet de bedoeling is.

Prostitutie blijft ALTIJD. Het is juist goed dat ze alles op 1 plek gestopt hebben ipv dat het maar overal en nergens rondloopt. Nu zitten ze tenminste droog met een dak boven het hoofd.


Het hoeft ook niet helemaal weg, maar wat mij betreft moet er zeker een oplossing komen voor alle meiden die zich niet vrijwillig aanbieden als prostituee.


Dat klopt helemaal! Maar nogmaals.. De gemeente zal denk ik alleen aan hun imago denken en daarom stoppen ze er zo weinig moeite in.

Mensen zijn kei en keihard en kijken er niet echt naar om dat die meisjes daar zitten tegen hun zin in.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 23:34

- Door te zeggen dat er geen oplossing zal komen en dat daar ook niet over nagedacht hoeft te worden.
- Prostitutie zal altijd blijven idd, GEDWONGEN prostitutie moet zo snel mogelijk een eind aan gemaakt worden, ik vind dat hier alles aan gedaan moet worden om te zorgen dat dit niet meer voorkomt.
- Dat A'dam bestaat dankzij de wallen vind ik een slecht statement. Is het nou echt belangrijker dat A'dam minder bezocht wordt, dan dat die opgesloten prostituees daar A'dam op de kaart zetten?

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-12-13 23:36

M_hartje_M schreef:
[
Dat klopt helemaal! Maar nogmaals.. De gemeente zal denk ik alleen aan hun imago denken en daarom stoppen ze er zo weinig moeite in.

Mensen zijn kei en keihard en kijken er niet echt naar om dat die meisjes daar zitten tegen hun zin in.


Laat die mensen dan zelf maar voor invulling van de wallen zorgen en zelf achter een raam gaan staan _-:(

Jessix

Berichten: 16435
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:38

Als ik er vroeger overheen moest lopen deed ik dat ook altijd met plaatsvervangende schaamte. Ik kan me niets voorstellen dat daar ook maar één vrouw zit die daar ook zou zitten als ze een goed betaalde andere baan zou kunnen krijgen. Juist al die toeristen die alleen maar kijken lijkt me nog erger dan de klanten die daadwerkelijk binnen komen.

Daarbij denk ik ook niet dat je trots moet zijn dat een stad bekend staat om zijn prostitutie en drugscultuur.. :')

Maureen_M

Berichten: 6799
Geregistreerd: 15-03-10

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:41

De meningen hierover zijn gewoon ontzettend verschillend...

Ik ben tegen de prostitutie die gedwongen is, vooral de jonge meisjes... Brrr dat is gewoon verschrikkelijk.

Maar ik bekijk het gewoon realistisch en ik denk dat hier gewoon niet snel iets aan gedaan word. Gewoon omdat de gemeente aan hun eigen portemonnee denkt en zelf ook heel goed weet dat dit de grootste trekpleister is, samen met de coffeeshops want dat heb je voor de rest ook nergens.

Dus nee, ik denk niet dat hier snel een oplossing voor gaat komen.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: De Wallen, zó leuk om te zien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:47

De gedwongen prostitutie bestrijden lijkt mij erg moeilijk omdat men dan andere manieren gaat zoeken. De meisjes help je er niet mee, die moeten dan naar de klanten toe, naar hotels etc. Kortom, ze moeten dan nog gevaarlijker werk doen...

Electra63

Berichten: 17842
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:49

antje_vip schreef:
Electra63 schreef:
Nee. Zoals je de meeste misstanden niet kan zien of oplossen. Anders bestonden deze misstanden ( waarschijnlijk) niet


En als iedereen zo denkt, komt er inderdaad nooit een oplossing :Y)


heb jegelezen wat ik heb geschreven over de Kaap in Rotterdam? De Wallen sluiten is geen oplossing tegen (gedwongen) prostitutie.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:49

Nou net zoals je niet kunt zien of ze er allemaal vrijwillig zijn, kun je ook niet zeggen hoeveel er gedwongen worden. Er bestaan geen cijfers van. En heel eerlijk? Ik heb liever dat die mannen voor sex betalen bij een prostitué dan dat een willekeurig meisje van straat plukken en verkrachten.. even een ander argument voor vrijwillige prostitutie ipv alleen maar geld.

Vind dat de ts veel te veel naar een kant kijkt en de andere kant totaal niet wil zien. Aangezien er geen cijfers liggen maar er toch aan uitspraken word vastgehouden die dat suggereren. En ik ben zeker tegen gedwongen prostitutie maar ook zeker voor vrijwillige prostitutie!

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:57

antje_vip schreef:
- Door te zeggen dat er geen oplossing zal komen en dat daar ook niet over nagedacht hoeft te worden.
- Prostitutie zal altijd blijven idd, GEDWONGEN prostitutie moet zo snel mogelijk een eind aan gemaakt worden, ik vind dat hier alles aan gedaan moet worden om te zorgen dat dit niet meer voorkomt.
- Dat A'dam bestaat dankzij de wallen vind ik een slecht statement. Is het nou echt belangrijker dat A'dam minder bezocht wordt, dan dat die opgesloten prostituees daar A'dam op de kaart zetten?

Nogmaals het gaat niet alleen om de prutsmutsen. Weet je hoeveel toeristen mijn man in z'n shop krijgt. Echt heel veel, en hij zit er precies middenin. T gaat niet alleen om de prutsmutsen, en ook nogmaals, je moet niet alles over de gedwongen kam scheren. Bepaalde dingen zijn nou eenmaal heel moeilijk aan te pakken

franka75

Berichten: 11192
Geregistreerd: 05-10-09
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-13 23:58

Ik kan je wel zeggen dat ik daar best gelachen heb met die meiden, doet er een een raam open en zegt heb je een aansteker , haha das best apart. En mn vriend liep lang dus zei hem naar binnen willen lokken , en ik er achteraan met mijn vinger eh eh, zij lachen.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:07

ilaan schreef:
Nou net zoals je niet kunt zien of ze er allemaal vrijwillig zijn, kun je ook niet zeggen hoeveel er gedwongen worden. Er bestaan geen cijfers van. En heel eerlijk? Ik heb liever dat die mannen voor sex betalen bij een prostitué dan dat een willekeurig meisje van straat plukken en verkrachten.. even een ander argument voor vrijwillige prostitutie ipv alleen maar geld.


Even tussendoor: verkrachting gaat niet om seks, verkrachting gaat om macht. Het idee dat mannen vrouwen zouden verkrachten als ze niet naar een prostituee zouden gaan is achterhaald en absoluut niet correct.

Ontopic: persoonlijk vraag ik me af hoeveel van die meiden daar gedwongen zitten. Als je deze blog leest http://zondares.blogspot.nl/ dan krijg je het idee dat het wel meevalt. Er staat ook een heel verhaal in van waarom meiden een pooier nemen (!). Best boeiend om te lezen.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:17

Vjestagirl schreef:
Even tussendoor: verkrachting gaat niet om seks, verkrachting gaat om macht. Het idee dat mannen vrouwen zouden verkrachten als ze niet naar een prostituee zouden gaan is achterhaald en absoluut niet correct.

Ontopic: persoonlijk vraag ik me af hoeveel van die meiden daar gedwongen zitten. Als je deze blog leest http://zondares.blogspot.nl/ dan krijg je het idee dat het wel meevalt. Er staat ook een heel verhaal in van waarom meiden een pooier nemen (!). Best boeiend om te lezen.


Nou verkrachting gaat niet alleen om macht. Helaas iets teveel voor meegemaakt om dat te weten ;)

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:21

ilaan schreef:
Vjestagirl schreef:
Even tussendoor: verkrachting gaat niet om seks, verkrachting gaat om macht. Het idee dat mannen vrouwen zouden verkrachten als ze niet naar een prostituee zouden gaan is achterhaald en absoluut niet correct.

Ontopic: persoonlijk vraag ik me af hoeveel van die meiden daar gedwongen zitten. Als je deze blog leest http://zondares.blogspot.nl/ dan krijg je het idee dat het wel meevalt. Er staat ook een heel verhaal in van waarom meiden een pooier nemen (!). Best boeiend om te lezen.


Nou verkrachting gaat niet alleen om macht. Helaas iets teveel voor meegemaakt om dat te weten ;)


Mannen die naar een prostituee gaan willen hetzelfde als jij en ik: lekkere seks, een gevoel van intimiteit. Geen meisje wat ligt te huilen en te smeken en wat alleen maar weg wil. Dat is iets totaal anders.

Verkrachting gaat eigenlijk altijd om macht, ook als het op dat moment niet zo naar buiten komt. Uiteraard zullen er verkrachters zijn wie het wel om de seks gaat maar dat is een absolute minderheid.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:24

Vjestagirl schreef:
Nou verkrachting gaat niet alleen om macht. Helaas iets teveel voor meegemaakt om dat te weten ;)


Mannen die naar een prostituee gaan willen hetzelfde als jij en ik: lekkere seks, een gevoel van intimiteit. Geen meisje wat ligt te huilen en te smeken en wat alleen maar weg wil. Dat is iets totaal anders.

Verkrachting gaat eigenlijk altijd om macht, ook als het op dat moment niet zo naar buiten komt. Uiteraard zullen er verkrachters zijn wie het wel om de seks gaat maar dat is een absolute minderheid.[/quote]

Naar een prostituee voor intimiteit? Juist haha. Maar deze voor mij gevoelige discussie ga ik niet eens voeren. Ik denk er anders over als jij en heb daar een hele goede reden voor. Buiten dat is dit ook best offtopic haha

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6639
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:28

Ook ik vind dat TS niet echt objectief is.
Vinden dat er een oplossing moet komen en denken dat deze er is, is 1 ding. Werkelijk met een oplossing komen is een tweede. Ik zou dan ook graag willen weten hoe jij de gedwongen prostitutie wil stoppen TS?

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:37

ilaan schreef:
Naar een prostituee voor intimiteit? Juist haha. Maar deze voor mij gevoelige discussie ga ik niet eens voeren. Ik denk er anders over als jij en heb daar een hele goede reden voor. Buiten dat is dit ook best offtopic haha


Het gevoel van intimiteit. Iemand die je schatje noemt, die de tijd voor je neemt. Niet iedere prostituee is een heroïne hoertje wat voor 2 tientjes je in je auto een blowjob geeft.

Ontopic: ja, opzich zal er best n hoop rottigheid rond gaan in het wereldje. De heroïne hoertjes die het alleen maar doen voor hun volgende shot. Meiden uit oost Europa die hier toch met hele andere intenties naartoe kwamen. Mishandeling zal ook echt wel voorkomen. Maar ik denk dat dit een wereld is die je pas kunt beoordelen als je erin zit, niets als buitenstaander vanachter je veilige warme monitor.

ilaan

Berichten: 2434
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:42

Vjestagirl schreef:
ilaan schreef:
Naar een prostituee voor intimiteit? Juist haha. Maar deze voor mij gevoelige discussie ga ik niet eens voeren. Ik denk er anders over als jij en heb daar een hele goede reden voor. Buiten dat is dit ook best offtopic haha


Het gevoel van intimiteit. Iemand die je schatje noemt, die de tijd voor je neemt. Niet iedere prostituee is een heroïne hoertje wat voor 2 tientjes je in je auto een blowjob geeft.


Heb ik ook niet gezegd. Maar ik ben niet, zoals jou, op zoek naar dat soort intimiteit. Maar ik ga het toch niet eens worden met je. Dus accepeer dat er iemand rondloopt met een andere mening :) niks mis mee toch? Overtuigen doe je me nml toch niet, sorry.

Vjestagirl

Berichten: 26651
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 00:45

ilaan schreef:
Heb ik ook niet gezegd. Maar ik ben niet, zoals jou, op zoek naar dat soort intimiteit. Maar ik ga het toch niet eens worden met je. Dus accepeer dat er iemand rondloopt met een andere mening :) niks mis mee toch? Overtuigen doe je me nml toch niet, sorry.


Tuurlijk accepteer ik dat. Ik vind het jammer voor je dat je dat soort intimiteit niet hebben wil je in leven, want het is een fijn iets om te hebben. Ik denk dat ik het zou missen als mijn vriend me geen schatje meer zou noemen :).

Alleen jij verdraaide mijn woorden, daar ging ik even op in.