Waar gaat het heen ..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:07

20%? Ik denk nog wel wat hoger hoor, alcohol wordt zo normaal gevonden..

minajtje
Berichten: 1377
Geregistreerd: 10-10-12

Re: Waar gaat het heen ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 23:10

Tja, zou heel goed kunnen ja ..
Je komt geen nuchtere mensen meer tegen op stap :') Kinderen gaan bij hun ouders indrinken ..
Alcohol veroorzaakt misschien wel de meeste schade maar het wordt het meest 'normaal' gevonden, toch apart eigenlijk .. Als ik ooit weer een kind krijg, dan zou ik toch goed vertellen wat alcohol met je doet etc. Dat wordt naar mijn idee ook vrij weinig/te weinig gedaan. Verbieden werkt ook vaak averechts..

Kana

Berichten: 9056
Geregistreerd: 04-01-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:13

Volgens mij valt het tijdens gewoon uitgaan nog wel mee.

Ik woon dan wel in het oosten van het land waar het minder wild is dan in het westen volgens mij, maar hier valt het kwa pillen en poeders wel mee tijdens het uitgaan op zaterdag avond.
Enkel tijdens festivals zie ik mensen echt strak staan van de pillen en andere zooi. En dat moeten die lui helemaal zelf weten.

Afgelopen zaterdag was ik op Hotspot. Een festival hier en ik hoorde dat er mensen waren die CD reiniger dronken. :')

Ik denk niet dat het veel erger dan vroeger is. Ik bedoel; de jaren 90 staan toch ook een beetje bekend om het gebruik van drugs op hakfeestjes?

RusselNuwell

Berichten: 3352
Geregistreerd: 23-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:25

Vraag me af wat voor doelgroep ze hebben gebruikt. Ik kan me niet voorstellen dat dit een random steekproef is geweest, maar eerder een enquête op een bepaald feest. Sommige mensen claimen dat het op bepaalde feesten 'hoort'. Ik vind het een beetje jammerlijk, die pillenslikkers. Ze claimen het nodig te zijn om te feesten, maar anderzijds zijn ze vaak wel aan te wijzen, afgesloten helemaal in hun eigen gekeerd te dansen. Ik feest ook lekker de hele nacht door als het gezellig is, maar daar heb ik geen pilletjes voor nodig.

moonsparkle
Berichten: 21717
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:32

Ik drink niet en rook niet en toch omdat zo veel mensen om je heen het doen val je voor je eigen gevoel soms buiten de rest van jouw leeftijd. Dit terwijl vrienden het respecteren en nooit hebben geprobeerd ons over te halen. Ik heb nooit het gevoel gehad dat ik zoiets wou proberen. voor mensen die een beetje makkelijk over te halen zijn kan het me dan ook wel voorstellen dat ze ook dingen gaan uitproberen om met zo goed als alle mede mensen mee te kunnen doen.

Anoniem

Re: Waar gaat het heen ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:35

Ik geloof er niks van. Zelfs op hardcore feesten niet, want er zijn er ook nog een hoop die bijv speed gebruiken en geen xtc.
Ik denk eerder dat 60% (van de ondervraagden) wel eens wat heeft gebruikt zoals xtc.

minajtje
Berichten: 1377
Geregistreerd: 10-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-13 23:38

Dat heb ik ook hoor, mijn vrienden gaan nog regelmatig uit en drinken dan aardig wat. Ik drink niet (meer) en voel me dan echt een 'buitenbeentje' terwijl mijn vrienden mij echt niet over willen halen en ze mijn keus om weinig te drinken respecteren. Je gaat snel toch mee met de groep, daarom ga ik nu ook alleen nog maar uit met vrienden die niet, of weinig drinken.

Over dat artikel, ik weet niet of het waar is of niet waar. Maar ik denk dat het meer gebeurd dan je op het eerste gezicht zou denken. Ook de mensen waar ik het totaal niet van verwachtte hebben wel eens een jointje gerookt bijvoorbeeld :+ Gebeurd dus meer dan je ziet/denkt.

Anoniem

Re: Waar gaat het heen ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:59

Op feesten waar ik heen ga, wordt ook altijd gebruikt. Opzich is heel af en toe niet erg (ik zit er zelf niet aan), maar mensen kennen hun grenzen niet.
Op het feest waar ik laatst was, had er 1 zo veel op was helemaal van de wereld. Dat vind ik echt niet kunnen. Op een ander feest werden 16 jarige meisjes afgevoerd... En feest was voor 18+... dan denk ik echt, van kom op zeg... Bewakers jullie WETEN dat er alcohol en drugs is (ook al is drugs verboden) en toch die meiden binnen laten... (ze controleerde de id's niet eens...)

Mavelle

Berichten: 4747
Geregistreerd: 30-03-08
Woonplaats: VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:09

Volgens mij worden drugs inderdaad meer gebruikt bij feesten dan gewoon het wekelijkse stapavondje. Toen ik 18 was kende ik helemaal geen pillenslikkers, juist nu ik wat ouder ben zie ik dat de mensen om mij heen liever een pilletje slikken dan zich lam zuipen.

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Waar gaat het heen ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:13

wel grappig deze discussies altijd want "het is allemaal zo erg"

Maar alcohol vindt iedereen normaal en dat is een harddrug,maar dat vergeten een hoop mensen voor het gemak :Y)

Ik heb vroeger op feesten ook gebruikt en ja liever een pil dan je klem zuipen. Zuipers worden vaak agressief en pillenslikkers vaak niet.
Er waren altijd wel tentjes om je "troep" te laten testen.

En mate moeten mensen zelf kunnen stellen, diegene die dat niet kunnen zijn gewoon dom. Ongeacht wat je gebruikt.

Angeliquee18

Berichten: 2593
Geregistreerd: 17-11-10
Woonplaats: alphen aan den rijn

Re: Waar gaat het heen ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:28

Het verbaast me eigenlijk niks. Maar zo'n drama vind ik het niet.
Je leeft maar 1 keer, en je bent maar 1 keer jong.
En daar hebben de ouders geen schuld aan hoor.
Mijn moeder had liever dat wij binnen alcohol dronken of blowden, dan stiekem buiten op straat,
Met alle gevolgen van dien.
En wij zijn alle 3, uitgegroeid tot volwassen mensen :)

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:35

Zit er midden in, doe het zelf niet, maar als ik kijk in weekenden? 'Hey we vervelen ons, laten we sos bestellen'. Ken nog wel genoeg jongen die enkel pillen slikken als ze naar grote festivals gaan (Decibel, Defqon, Hardbass, Dominator, en heel eerlijk, dat lijkt mij ook een vette ervaring) en voor de rest van het jaar niks vreemds hun neus in duwen of iets slikken, prima, moet kunnen vind ik zelf.

Hoorde inderdaad dat er tentjes waren op festivals om pillen te testen, zouden ze overal moeten doen, de troep word toch geslikt, dan maar 'verantwoord'.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:37

ik ga niet eens uit _O-

Hoef ook geen drugs/alcohol, bang dat ik na 1 slok al dronken ben ofzo... Ja ik ben nieuwschierig hoe het werkt enzo, maar te eng om zelf uit te proberen :+

LesleyxLinn
Berichten: 1102
Geregistreerd: 14-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:44

xxPaige schreef:
Nee, dit denk ik dan weer niet. Hardcore liefhebbers zijn vaak doorgesnoven van de coke, maar slikken (meestal) geen XTC. :o


Ik ken best wel wat mensen waarvan ik weet dat ze wel eens XTC gebruiken op hardcorefeesten en geen mensen die coke gebruiken.. Zegt natuurlijk niet heel veel, er zijn idd ook zat cokegebruikers xD

Maar wat ook al gezegd wordt, het gebeurd eerder op de grotere feesten :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:49

Ik snap ook de lol er niet van...

Ik ben zelf al een paar maanden 16, en sindsdien heb ik nog nooit iets alcoholhoudends gekocht. Misschien soms een glaasje wijn meedrinken met de volwassenen, maar verder...

Ik heb inderdaad veel vrienden die wel aan wiet/drank watdanook doen, maar ik hou me er het verre van. Ik heb twee keer wiet gerookt, maar het voegt echt niets toe. Een keer uitproberen is leuk, maar dat is het ook wel.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:50

Hier ken ik het omgekeerd, coke/sos is voor de weekenden hier (thuis zitten zuipen en snuiven is heel normaal, ook op gewone uitgaansavondjes), de rest is voor festivals en carnaval (GHB, Blue, poppers, LSD).

pniekepnak
Berichten: 4927
Geregistreerd: 04-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:52

xxPaige schreef:
Nee, dit denk ik dan weer niet. Hardcore liefhebbers zijn vaak doorgesnoven van de coke, maar slikken (meestal) geen XTC. :o


Hahaha dan denk ik dat jij óf niet genoeg hardcorefeesten hebt gezien in je leven óf je weet niet hoe het verschil eruit ziet :')
Gemiddeld hardcorefeestje gaan aardig wat pillen doorheen hoor ;)

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 00:55

Er zijn niet voor niks 'Blauwe Defqons', 3 keer raden waar die naam vandaan komt...'

En rode Defqons, blauwe Decibels... noem maar op

Steenbok12
Berichten: 7842
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Waar gaat het heen ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 01:04

Ik vind het 'waar gaat het heen met de wereld' nogal overdreven eigenlijk. Het klinkt nu net alsof 60% van de mensen in de kroeg strak staan van de XTC. Er staat dat 60% van de jongeren ten minste een keer per jaar xtc gebruikt.
Ik ken genoeg mensen die op een festival inderdaad wel eens een pilletje pakken en de rest van het jaar niets gebruiken. Overmatig alcohol gebruik door andere daar heb ik op stap veel meer last van :n

BaileyMix

Berichten: 7918
Geregistreerd: 03-01-11
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 01:07

Niet echt nieuw toch? Enkel de leeftijdsgrens is iets verlaagd. Heb er zelf geen problemen mee, moeten ze lekker helemaal zelf weten. Hoop dat ze later niet teveel schade oplopen, aangezien de meesten die stoer 'ff lekku pilletjuh' nemen onder de 18 zijn. Zij weten vaak niet wat ze doen en hoe en in welke mate je drugs moet/mag gebruiken. Gelukkig niet mijn probleem {:} !

smurffie

Berichten: 11127
Geregistreerd: 07-08-06
Woonplaats: Boskoop

Re: Waar gaat het heen ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 01:20

Ik val denk ik wel onder de noemer jongere? (20) en ik ken NIEMAND die tijdens het stappen coma zuipt of xtc gebruikt. 1 iemand die wel eens 1 pilletje geprobeerd heeft..
Hier in de omgeving word daar echt "vies" naar gekeken, niet alsof het stoer is.

Ik vind de cijfers dus best heftig, als al mijn vrienden en kennissen bij de overige 40% horen :=

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Waar gaat het heen ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 08:20

Ik vind het best wel bijzonder ook dat alcohol en drugs losgekoppeld wordt... Ook hier weer: ik drink wel alcohol, maar ik gebruik geen drugs. Mensen.... Alcohol is een HARDdrug! Wat is het veschil? Dat alcohol legaal is en de rest van de harddrugs niet? Dat alcohol sociaal geaccepteerd is? Het doet niet veel anders met je hersenen dan ander spul...

DearLove
Berichten: 1553
Geregistreerd: 27-08-10

Re: Waar gaat het heen ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 08:36

Om eerlijk te zij. Het gebeurd niet alleen tijdens het uitgaans leven. In mijn klas is het meer dan normaal dat de helft niet mentaalaanwezig is door soft enof harddrugs.

_Tara_

Berichten: 13203
Geregistreerd: 22-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 10:03

smurffie schreef:
Ik val denk ik wel onder de noemer jongere? (20) en ik ken NIEMAND die tijdens het stappen coma zuipt of xtc gebruikt. 1 iemand die wel eens 1 pilletje geprobeerd heeft..
Hier in de omgeving word daar echt "vies" naar gekeken, niet alsof het stoer is.

Ik vind de cijfers dus best heftig, als al mijn vrienden en kennissen bij de overige 40% horen :=

Ik voel me altijd een beetje naïef als ik dit soort berichten lees. Ik heb namelijk dezelfde ervaring als jou. Voor zover ik weet, ken ik ook niemand die drugs gebruikt ofzo.

Op Sensation White is me wel 1 keer drugs aangeboden en 1 keer vroeg iemand of ik wist waar hij dat kon krijgen. Alsof ik er uit zie als iemand die dat weet :') Maar verder ben ik 't ook echt nog nooit tegen gekomen :n

StonedRomy

Berichten: 7541
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: Waar gaat het heen ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 11:04

Je kan die resultaten op zoveel verschillende manieren aflezen... Zo heeft mij nog nooit iemand iets gevraagd voor welke enquete dan ook.

Ik rook niet, mijn longen zijn al slecht genoeg zonder dat spul.
drink misschien een keer per week een klein glaasje wijn, is voor mij meer dan genoeg.
ga nooit op stap en gebruik zeer zeker geen drugs, wil niet weten hoe mijn hart daar op gaat reageren.
bij mij komt het deels door mijn gezondheid, maar voor een veel groter deel omdat ik het niet wil. Wel merk ik dat veel jongeren stoer doen door te zeggen dat ze veel drinken, maar dit niet doen. Andere zitten helaas met de wodka door het sap op school...