Occultisme

Moderators: Berdien, Hanmar, Murthul, Warboel, Amaryllis, Dani, Leo, Muurp

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

_Nynke

Occultisme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-13 18:37

Hai Bokkers!
Sorry guys voor de vage titel, maar wist zo niks te bedenken haha :')
Maaar mijn topic gaat dus over het occultisme. Niet zo zeer, wat is occultisme blabla, maar mijn vraag is eigenlijk:
Waarom wordt het occultisme met satanisme in verband gebracht?
Ik heb hier verder geen mening over, maar ik heb ook geen idee wat ik er over moet denken.
Het is voor een presentatie die ik moet geven :)

Groetjes :)
Sorry als het hier verkeerd staat trouwens.

Why do we only rest in peace? Why don't we live in peace too?
Kerstmuts {:)

Ayasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:39

Ik vrees dat dat de schuld is van het christelijke geloof dat alles wat buiten god gaat afschilderd als duivels.. :) Ook heksen en het occulte dus. Je mag nl niets anders verafgoden dan god volgens de bijbel..

_Nynke

Re: Occultisme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-13 18:51

Klopt, maar waarom denkt men standaard zo slecht over het occultisme? Naar mijn mening worden er ook een hele hoop mensen (en zelfs dieren) geholpen door wat men dan ook occult noemt..
Maar anderzijds vind ik t ergens ook wel een beetje engig haha. Zoals glaasje draaien.. bah liever niet.

Why do we only rest in peace? Why don't we live in peace too?
Kerstmuts {:)

Ayasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 18:53

tsja, diepzittende vooroordelen die van generatie op generatie door gegeven zijn. :)

ECM

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:00

Zoals Ayasha zegt heeft dat idd te maken met de invloeden van vroeger. In de middeleeuwen werd je als heks verbrand, je was dan een zoon/dochter van Satan. Terwijl destijds heksen over het algemeen heel veel verstand hadden van kruiden e.d. en dus mensen wisten te helen. Volgens de kerk kon alleen God dat doen en de paus bijv. Ook werden destijds heksen altijd als zondebok aangewezen voor ziektes zoals de pest. Dit is echter blijven hangen tot op de dag van vandaag. Gelukkig komt er al een beetje verandering in en gaan mensen de occulte kant wat sneller accepteren.

Ayasha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 19:04

Vnl omdat de kerk bang was de macht kwijt te raken. De kerk heeft eeuwen geregeerd over de wereld door mensen bang te maken. Heksen en duivels waren een ideale manier.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-13 20:49

Huiswerktopics zijn niet toegestaan op Bokt dus daarom hier een slotje.

Met een beetje duwen past alles.
En rekt het niet, dan scheurt het wel.

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten