Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CassieUltra schreef:Ik vraag me dus dan iets af! Op de sociale werkplaats waar k voor eventjes werkte worden heel veel mensen ontslagen omdat der geen werk meer is.
Dat bedrijf maakt producten voor andere bedrijven en die bedrijven gaan dus falliet..
Nu zijn dr zoveel banen geschrapt... hoe gaan ze dat doen?
Ankie2011 schreef:Hier staat het antwoord. De Wajong valt straks onder de Participatiewet
http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen ... integratie
Zie
Hoofdpunten Participatiewet
Over de invulling van de Participatiewet heeft het kabinet nadere afspraken gemaakt in het sociaal akkoord. De nieuwe wet gaat onder meer het volgende inhouden:
Wajong
De Wajong is er vanaf 1 januari 2015 alleen voor mensen die volledig en duurzaam niet kunnen werken.
Iedere 5 jaar komt er een herkeuring.
Mensen die geen recht hebben op een Wajong-uitkering, kunnen naar het Werkbedrijf. Het Werkbedrijf helpt deze mensen op weg naar werk. Zij komen in dienst bij de gemeenten. De gemeente verzorgt zo nodig een uitkering op bijstandsniveau.
Ook mensen die al een Wajong-uitkering hebben worden herkeurd. Iedereen die kan werken (arbeidsvermogen heeft) kan bij de gemeente terecht voor een uitkering op bijstandsniveau en hulp bij re-integratie.
CassieUltra schreef:Het herkeuren vind ik geen probleem, het is alleen dat er andere regels zijn.
Wanneer je armen en benen heb ga je gewoon werken.
Kan je een uurtje per dag werken word dat elke maand je "loon" ik noem een zijstraat; 40 € per maand. Verder word dr niks aangevuld.
Val je in de bijstand krijg je 200 € om.je zorg te betalen.. verder zoek je het maar uit.
Dit is wat ik eruit begrepen heb... en wat dus bij mij een last brengt
moonfish13 schreef:Waarom zoek je niet eens een goede hypnotherapeut?
Er moet toch een oorzaak voor zijn voor dit verhaal, en dat kan een goede therapeut uitzoeken.
Ik heb zelf ook een raar iets gehad 19 jaar lang, en daar lag een ziekenhuis avontuur aan ten grondslag bleek.
Hij had het er zo uit tot mijn verbazing, die mensen weten de weg in het brein..
Heb je trouwens wel eens goed je bijnieren ondersteund? Als die niet goed werken dan kan dat ook dit soort dingen geven.
Kan tot psychoses aan toe leiden, er bestaat bijnierconcentraat voor van Adrenal.
Kant en klaar hormoon wat wij goed op kunnen nemen.
Ik heb een piekerende vader, en zelfs hij die al tig pillen en dingen gehad heeft die volgens heb niet werkten heeft er echt baat bij.