Miljoenenjacht, deelnemer eist miljoenen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Michelle__

Berichten: 3980
Geregistreerd: 06-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:22

Ach wie niet waagt wie niet wint :=

Vind het overigens niet echt geloofwaardig.
Hij drukt zelf op die knop. En dat dat dan is vanwege de zenuwen, tja.
Waarschijnlijk zou hij niet eens tot het einde door hebben gespeeld om die 5 miljoen binnen te slepen.
Ik heb de aflevering gezien en volgens mij gaf hij dit ook zelf toe toen Linda zei dat hij waarschijnlijk niet tot het einde door zou zijn gegaan.
Dus ja wat zou hij gewonnen hebben als hij inderdaad niet gedrukt had? Blijft een gok, want ook de volgorde van koffers openen had heel anders kunnen gaan als hij echt doorgespeeld had.

Had het overigens al wel helemaal verwacht dat dit zou gaan gebeuren. Tijdens de aflevering zei ik al "dit is niet het laatste wat we er van gehoord hebben".

Raponsje

Berichten: 4090
Geregistreerd: 11-01-12
Woonplaats: Aarde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 14:27

Poiuytrewq schreef:
Lekker boeiend wat jij vindt. Niet om je voor het hoofd te stoten maar ik trek me niet zoveel aan van meningen, dat moeten meer mensen moeten doen vind ik. Ik geef m groot gelijk dat hij het probeert.


De kans dat hij de 5 miljoen echt krijgt is zeer klein.
Een televisie programma zal zich daarvoor wel goed ingedekt hebben.

Met 125.000 euro kun je heel veel leuke dingen doen.
Maar je kunt er niet je baan voor opzeggen.

Dus als je dan een onsympathiek en zeikerig imago hebt dan werkt dat niet in je voordeel.

Diablo

Berichten: 9826
Geregistreerd: 20-03-05
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:08

Ik ben geen moraalridder, interesseer me gewoon voor deze zaak en heb er natuurlijk ook wel een mening over.

Ik lees trouwens al meerdere keren dat een advocaat in Nederland niet op no cure no pay zou mogen werken. Hoe zit dat dan?

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:36

Amaris schreef:
Precies!

Ik wil al die moraalridders hier nog wel eens horen als ze zélf de keus hadden tussen óf 125.000 óf 125.000 + 5.000.000

Niemand hier doet natuurlijk ook mee aan loterijen, want goh, je zult eens een gokje nemen voor 5.000.000 := Dan ben je hebberig, en niet tevreden met wat je hebt enzo :')
Áls hij de vijf miljoen krijgt krijgt hij 5.000.000 - 125.000, is ook al eerder in dit topic gezegd. En nee, ik zou niet de gok wagen, 125.000 is meer dan genoeg en ik heb dan zelf gedrukt dus is mijn eigen fout. Rode knop indrukken = deal, dat weet iedereen die het programma kijkt én dat word ook bij elk bod van de bank door Linda gezegd, soms zelfs vaker.

_Michelle__

Berichten: 3980
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Miljoenenjacht, deelnemer eist miljoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 15:49

Ik zou het niet eens durven om zo'n rechtzaak aan te gaan. Gaat geheel tegen mijn principe in. Maar als hij het wil proberen, lekker laten doen. Groot gelijk.
Denk alleen dat hij die 5 miljoen wel op zijn buik kan schrijven :)

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:10

Ersina schreef:
Deijs schreef:
Waar mensen zich zo druk om kunnen maken zeg... laat die man lekker zijn gang gaan. :')
Wint hij wel; mooi meegenomen voor hem
wint hij niet; dan heeft hij alsnog 125.000 euro :') Hij heeft dus niets te verliezen.
Dat mensen hier zo boos/geirriteerd om kunnen worden.. :=

Er zijn ook mensen die niet boos of geïrriteerd zijn, maar gewoon nieuwsgierig hoe zo'n zaak afloopt.
Het is nooit eerder voorgekomen en een uitspraak van de rechter zal invloed kunnen hebben op latere uitspraken. Wint hij niet dan heeft hij geen 125.000 euro. De kosten van de advocaat en de proceskosten gaan eraf.



Hij heeft sowieso geen 125.000 euro, nooit gekregen ook. Gaan nog een heleboel centjes vanaf richting de belasting.

Prrrr
Moderatorrrr

Berichten: 30230
Geregistreerd: 08-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 16:14

No cure, no pay: https://www.advocatenorde.nl/3282/advoc ... emaID=2737

Mag dus nog steeds niet, maar met ingang van 1 januari aanstaande wordt een tijdelijke ontheffing toegestaan voor mensen die anders geen toegang tot de rechtspraak zouden hebben.

Lijkt me hier niet van toepassing... Het feit dat Plasman ermee naar buiten treedt dat hij niet factureert als de zaak geen succes heeft maakt hem klachtwaardig. Ben benieuwd wat de deken hiermee gaat doen...

gohya

Berichten: 33014
Geregistreerd: 25-03-07
Woonplaats: Ermelo.

Re: Miljoenenjacht, deelnemer eist miljoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:33

Quote: En aan alles was te zien dat hij door zou spelen. Hij "wist" dat die 5 mln bij hem in de koffer zat. Hij geloofde er in. Zijn hele lichaamshouding stond er naar om door te spelen, en dan.. einde spel.

Dat is dus niet waar he.Hij zei zelf tegen Linda dat hij toch niet tot het einde wilde doorspelen.
Hij zou dat 2de hoge bod genomen hebben zei die.

StalNollie

Berichten: 9120
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:36

Slina schreef:
Ik vond het wel flauw dat hij niet gewoon verder mocht, maar om nou 5 miljoen te eisen.. 125.000 is ook al superveel.


flauw het is een spelregel, dus niks flauws aan
dadelijk komen alle deelnemers nog terug om te eisen.
en wat denk je dan met die vrouw/man die thuis zat uit het koffertje ook 5 miljoen krijgen ipv 125000

gierige mensen zijn het niet meer of niet minder.

gemma92

Berichten: 422
Geregistreerd: 08-12-06

Re: Miljoenenjacht, deelnemer eist miljoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:41

Weet niet of het al eerder vermeld is hier maar ik hoorde op de radio ook dat de postcodeloterij hem heeft benaderd om te melden dat hij beter geen advocaat e.d. kan nemen omdat dit slecht voor zijn naam zou zijn.. Dan ga je toch wel denken van wat is hier aan de hand?.. En toen is hij er dus wel op in gegaan

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 18:42

Raponsje schreef:
Poiuytrewq schreef:
Lekker boeiend wat jij vindt. Niet om je voor het hoofd te stoten maar ik trek me niet zoveel aan van meningen, dat moeten meer mensen moeten doen vind ik. Ik geef m groot gelijk dat hij het probeert.


De kans dat hij de 5 miljoen echt krijgt is zeer klein.
Een televisie programma zal zich daarvoor wel goed ingedekt hebben.

Met 125.000 euro kun je heel veel leuke dingen doen.
Maar je kunt er niet je baan voor opzeggen.

Dus als je dan een onsympathiek en zeikerig imago hebt dan werkt dat niet in je voordeel.

Onsympathiek en zeikerig imago? Wat is die man bezig, in elk roddelblaadje en elke radioshow een uitval aan doen hoe zielig hij is en hoe hard hij dat geld verdient had? Geloof je nu echt dat er over een of twee jaar nog een kat over spreekt of hij door zoiets zijn kansen op de arbeidsmarkt helemaal verspeeld? Hij heeft niemand neergestoken, hij is geen crimineel, hij probeert gewoon wat geld te winnen. Of het hem nu lukt of niet. De kans is klein, maar hij probeert gewoon. Hij gaat er echt niet zijn hele leven en carrière op het spel mee zetten, hooguit wat gezichtsverlies lijden bij de mensen in de straat die vinden dat hij een geldwolf is.

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Miljoenenjacht, deelnemer eist miljoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:09

Als ik over twee jaar miljoenenjacht zie, zelfs over vijf jaar of langer weet ik zeker dat ik er een keer aan word herinnerd.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:15

Je gaat er aan herinnerd worden omdat je het programma zelf volgt, maar geloof je nu echt dat die man tegen dan niet meer zijn gezicht buiten op straat kan vertonen en overal in zijn leven hinder gaat ondervinden omdat hij nu dit probeert?

fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Miljoenenjacht, deelnemer eist miljoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:36

Zo erg ook weer niet nee, maar denk wel dat hij, vooral in de omgeving dan nog steeds bekend staat als degene die 125.000 niet genoeg vond.

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 19:56

naomi_g1998 schreef:
Zo erg ook weer niet nee, maar denk wel dat hij, vooral in de omgeving dan nog steeds bekend staat als degene die 125.000 niet genoeg vond.

Erg handig voor als je eigen zaak hebt.

Het trieste eraan is dat hij benaderd is, hij in eerste instantie er wel vrede mee had. Totdat een advocaat er brood in ziet.
En hem een worst voor houdt dat ze wel gaan winnen en anders stuurt de advocaat geen rekening.
Meneer de advocaat zal zijn natje en droogje wel houden, hoeft niet aan het droge brood.

Hij had meteen de week na de uitzending zakelijk gewiekst moeten zijn, er gebruik van maken door verrassende broodjes en gebak te verkopen.

Nouja, sinterklaas komt er aan, ipv marsepein van het varken, marsepein van de rode knop.
En ipv borstplaat een plaat voor de kop door zich voor het karretje van de advocaat te laten spannen.

Ik vind de advocaat de grootste schuldige in de soap die voor/van/over de bakker is ontstaan.

Pam87

Berichten: 4372
Geregistreerd: 20-08-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Miljoenenjacht, deelnemer eist miljoenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-13 23:11

Hij wint toch niet ;)
Mss als ie in Amerika had gewoond :P

newt

Berichten: 2043
Geregistreerd: 09-02-04
Woonplaats: Rechts van Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 15:39

gohya schreef:
Quote: En aan alles was te zien dat hij door zou spelen. Hij "wist" dat die 5 mln bij hem in de koffer zat. Hij geloofde er in. Zijn hele lichaamshouding stond er naar om door te spelen, en dan.. einde spel.

Dat is dus niet waar he.Hij zei zelf tegen Linda dat hij toch niet tot het einde wilde doorspelen.
Hij zou dat 2de hoge bod genomen hebben zei die.


Dat zei hij niet tijdens de opnames hij had met zijn vrouw afgesproken dat bij een bepaalde blik ze zouden stoppen. En zelfs dan wist ie nog niet zeker of hij de blik van zijn vrouw zou aanvaarden als hint.
Het gaat mij er niet om dat gedrukt gedrukt is. Het gaat mij om het geheel en omdat velen roepen dat het een zielig mannetje is en een geldwolf zonder te weten hoe de vork in de steel zit, en ben heel erg benieuwd hoe dit zal aflopen.