Dit is, geen pesten volgens Facebook?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:04

Amaris schreef:
wat te denken van de 'Stop giro 555, eigen volk eerst' of iets dergelijks wat er nu rond gaat.

:r :r :r wildersvolk


Erg fijn dit weer. Je hebt blijkbaar geen weet van de armoede en crisis die heerst in Nederland. Jij weet blijkbaar niet dat er op uitkeringen dramatisch wordt gekort zodat mensen elke euro 3x om moeten draaien maar we wel overal geld heen kunnen sturen. Bah. Ik vind echt heel erg voor de mensen daar, maar er is genoeg leed in Nederland wat ook aangepakt moet worden!

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:04

Kwanyin schreef:
Onder wat moet je zo'n pagina nu melden? := haatdragende taal?

Domi_94

Berichten: 2048
Geregistreerd: 11-01-08
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:05

Ik vind dat Facebook laks reageert. Het is onredelijk als je dit geen pesten kunt noemen. Ik vind het zielig voor het meisje, maakt niet uit hoe ze zich gedraagt, niemand verdient het om zo zwart gemaakt te worden.
Al heb ik met wel meer dingen mijn twijfels op Facebook, zo worden moordfilmpjes ook gerapporteerd, maar ziet Facebook het niet als iets kwaads... :?

Amandavd
Berichten: 12105
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:05

Kwanyin schreef:
Kwanyin schreef:
Onder wat moet je zo'n pagina nu melden? := haatdragende taal?


Ik op deze pagina valt mij of iemand die ik ken lastig.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Dit is, geen pesten volgens Facebook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:07

Ik heb het ook maar zo gedaan. Best opmerkelijk dat je wel kan rapporteren tegen haat naar een groep naar niet naar één persoon...

ais
Berichten: 797
Geregistreerd: 14-09-05
Woonplaats: Omg. Dongen (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 18:20

Wellicht ben ik extreem blond, maar ik kan niet vinden hoe ik een facebookpagina kan melden?
Bij een foto/bericht heb ik de optie weleens gezien, maar bij een hele pagina?

De berichten die TS noemt, vind ik ook echt alles behalve netjes. Ook al zou het zo zijn, wat dan nog? Wat draagt het bij om dat op internet te vermelden..

Edit: gevonden waar je een hele pagina kunt rapporteren

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Dit is, geen pesten volgens Facebook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:02

Ik kreeg hetzelfde belachelijke standaardantwoord dat het niet in strijd is...volgens mij zit er daar iemand spelletjes te spelen en kijkt die niet eens waarover het gaat 7)8

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Dit is, geen pesten volgens Facebook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:41

Ik heb ook dat antwoord

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Re: Dit is, geen pesten volgens Facebook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:53

Ik heb maar een bericht gerapporteerd. Misschien zo meer geluk. Anders val ik helemaal van mijn stoel.

xdniesje
Berichten: 2053
Geregistreerd: 27-12-08
Woonplaats: Dordrecht

Re: Dit is, geen pesten volgens Facebook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 19:56

Wat bizar dat facebook er niks meedoet.
Ik hoop dat ze het alsnog verwijderen, anders wil ik ook wel rapporteren of iets dergelijks. Ik verzin wel wat.
Wat erg voor het meisje!

KimD

Berichten: 20420
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:06

Amaris schreef:
wat te denken van de 'Stop giro 555, eigen volk eerst' of iets dergelijks wat er nu rond gaat.

:r :r :r wildersvolk


Dit is ook discriminatie, iets met iedereen in zijn/haar waarde laten ?

Anoniem

Re: Dit is, geen pesten volgens Facebook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:11

Ik heb 'm ook geraporteerd inclusief de berichten ook nog los gerapporteerd.. Stom dat ze er niks aan doen, maar dat zal wel komen omdat ze het niet kunnen vertalen?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:15

xdniesje schreef:
Wat bizar dat facebook er niks meedoet.
Ik hoop dat ze het alsnog verwijderen, anders wil ik ook wel rapporteren of iets dergelijks. Ik verzin wel wat.
Wat erg voor het meisje!
stomme is dat je niet zelf iets kan invullen maar een keuze moet aanvinken. En daar staat pesten van een persoon niet eens bij. Als je dan feedback wilt geven op de beslissing, krijg je enkel een enquete over hoe je de procedure vindt.

Urielle

Berichten: 50072
Geregistreerd: 28-07-05
Woonplaats: Rilland

Re: Dit is, geen pesten volgens Facebook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:17

Ik heb diverse keren geprobeerd om racistische teksten en afbeeldingen te rapporteren maar daar doen ze ook niks mee. Ik denk ook dat er niet eens gekeken wordt, gewoon het standaardantwoord terug.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:17

Bizar. Hier ook al de reactie terug dat het geen pesten is.
Gelukkig kan je wel je 'customer service' evalueren en in het laatste venster kan je wat typen, dus daar heb ik me even uitgeleefd!

Morganlefay

Berichten: 8695
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 20:24

Voor Facebook en wat ook voor het hele internet geldt is http://www.youtube.com/watch?v=wy04c-6DEgE
Privacy? ho maar als je het andersom gaat doen gooien ze zelf met de opmerking " in het kader van de wet op de privacy" Ja welke, gaat heen.
Enige oplossing is zelf ontzettend goed opletten wie wat of waar je je gegevens achterlaat en wat je schrijft en of filmt.

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 22:53

Morganlefay schreef:
Enige oplossing is zelf ontzettend goed opletten wie wat of waar je je gegevens achterlaat en wat je schrijft en of filmt.

Maar in dit geval gaat het niet over iets wat iemand zelf heeft geschreven, maar iemand anders over haar. Daar heb je zelf helemaal niets van in de hand, en dan kan je het nog niet eens verwijderen van facebook.

Ik heb gelezen bij de reacties dat het desbetreffende meisje de site ook heeft gezien en dat ze bij de politie is geweest.

_Alarm_wlkp

Berichten: 2507
Geregistreerd: 14-04-09

Re: Dit is, geen pesten volgens Facebook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:00

Ik heb paar weken terug ook zo iets meegemaakt.
Er was wat geroddel geweest en ze hadden problemen met mij.
( ik kende deze persoon en vrienden via via, enkel goededag tegen zeggen en meer niet)
Ik heb deze persoon niet meer gezien dus had ik via pb een vriendelijk berichtje gestuurd dat ik liever had dat ze het zo zeiden en niet via andere personen.
Deze persoon heeft dat bericht openbaar op zijn facebook gezet en zijn vrienden hebben mij voor het vuilste van het vuilste uitgescholden, zelf zijn moeder noemde me 'lompe geit'.
Ik heb dit ook gerapporteerd aan facebook en kreeg dezelfde uitleg zoals in jouw openingspost TS.
Ik heb deze persoon geblokkeerd. Maar een vriendin heeft deze persoon nog op facebook.
Zelfs nu ik niks meer zie zijn ze nog over mij bezig... Te erg voor woorden...

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Dit is, geen pesten volgens Facebook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:30

Heb ook een bericht gerapporteerd, maar helaas dezelfde reactie.
Bah, snap dit werkelijkwaar niet

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgië

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:32

Pffff wat erg Alarm, en je kan er gewoon met geen mogelijkheid een discussie over beginnen. Nee is nee en ik geloof er geen drol van dat ze die pagina fatsoenlijk hebben bekeken of jouw melding. Mijn melding over een bericht is ook weer gewoon droog afgewezen. Wat moet je doen, Mark Zuckerberg persoonlijk een bericht sturen? 8)7

edit: Misschien moeten we die pagina gewoon volspammen met foto's van borstvoedende vrouwen, daar schijnt facebook wèl een allergie tegen te hebben }:)

LiekeW
Berichten: 176
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Ede

Re: Dit is, geen pesten volgens Facebook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:38

Ik heb de pagina ook gerapporteerd. Schandalig dat mensen überhaupt op dit idee komen, en schandalig dat fb er niks aan doet.

Nessa

Berichten: 8623
Geregistreerd: 20-05-08
Woonplaats: Tilburg

Re: Dit is, geen pesten volgens Facebook?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:55

Ik heb even een 'feedback' mail gestuurd.
Dat facebook dit tolereert...

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:55

Nessa schreef:
Ik heb even een 'feedback' mail gestuurd.
Dat facebook dit tolereert...

Same here! Wat een onzin zeg.. :=

Muffin01

Berichten: 391
Geregistreerd: 05-01-13
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 23:58

Wil je de link(en) ook naar mij sturen dan geef ik de pagina's ook meteen even aan!!

BobbieLover

Berichten: 1950
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: naast me buren ergens in nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-13 00:07

Haha,
wat hebben die geluk dat het niet om een van mijn betreffene vriendinnen zou gaan of zusje :=
Lekker kansloos iemand zo in zwarte daglicht zetten op facebook, helaats gebeurt het steeds vaker.
Dat dingen uitlekken op facebook, iedereen kan meegenieten met een ruzie als gevolg voor dien.
Zoals toen de facebook moord met Winsy Y;(
Erg sneu allemaal, en hoppelijk zoek het meisje hulp bij ouders, of kenniskring.. want zoiets helemaal in je eentje oplossen is ook niet echt prettig :n