De maatschappij van tegenwoordig...

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:34

Elise_0o schreef:
bromfiets schreef:
@ Elise: Ik heb Hitler nog niet voorbij zien komen.

En ik weet wat je er mee wilt zeggen, deze situatie staat buiten mijzelf en ik geef aan dat er op een andere manier gedacht kan worden. Of ik hier zelf al dan niet een waardeoordeel aan hang weet je helemaal niet :)

Trouwen? Gelukkig ben ik al voorzien van gas, water en licht :') Ook iemand die niet in de maatschappij past trouwens, net als ikzelf _O-


Ik dacht al dat je dat ging zeggen en ik bedoel het om jouw stukje te versterken, niet om te weerleggen.

"De memetische functie van de wet is niet een eind te maken aan discussies, maar om deelnemers aan een discussie bewuster te maken van de vraag of een vergelijking met de nazi's of Hitler gepast is, of simpelweg een kwestie van te ver doorgevoerde retoriek."

Oftewel, wat jij zei ;)

Misschien dat mensen eens moeten kijken of ze het Anarchocommunisme wat vinden?


Bij deze sorry :) Zelfs ik doe het wel eens zie je wel, de verleiding is ook groot :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:34

xSlvna schreef:
Rowdine schreef:
Maar niemand rekent je er toch op af dat jij rustig rond wil sukkelen? Net als dat niemand je er (hoop ik!) op afrekent dat je niet prestatiegericht bent op school/werk whatever?
Ik heb dat idee iig niet.

Hoor je omgeving maar eens als je veel capaciteit hebt en er 'niks' mee doet, hoe triest het wel niet is, en hoe zwak, en en... Sorry mag ik gewoon doen met mijn toekomst wat ik ermee wil doen? Dankje. Echt afrekenen nah, is net wat je daaronder verstaat.


Kan het ook zo zijn dat je omgeving het beste voor je wil? Ik ben het totaal niet eens met het pushen van anderen, maar wel met aanmoedigende woorden.
Als ik zie dat de ouders van een vriendinnetje zich totaal niet bekommerden om haar opleiding, ben ik toch blij dat mijn ouders me wat vaker een duwtje in de goede richting hebben gegeven.

En eerlijk; ik vind het best jammer dat sommigen niet hun best doen om het beste uit zichzelf te halen. Sommigen zijn namelijk 'minder capabel' om te studeren bijvoorbeeld, en zouden het wel heel graag willen. Een vriendinnetje van mij is recent overleden en zou het maar wat graag willen dat ze in mijn positie zou kunnen staan.
En daarmee bedoel ik niet dat iedereen maar deze druk moet hebben om anderen te 'compenseren', maar ik voel dit zelf wel zo.
Ik probeer mezelf dan ook uit te buiten in de vorm van m'n ontwikkeling.

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:35

bromfiets schreef:
@ Lieveli: Misschien zitten die mensen waar je medelijden mee hebt helemaal geen behoefte aan jouw medelijden? Het nadeel van zoiets opschrijven is dat er alsnog een waardeoordeel aan vast zit, misschien of waarschijnlijk bedoel je die niet zo maar door de wijze van opschrijven zet je iemand automatisch buitenspel.

@Rowdine: Jij doet het niet, maar de tendens is toch echt dat er wel prestatiedruk is. Kijk naar de cito voor kleuters die inmiddels weer afgeschaft is, wat is er mis met kind zijn en op je eigen tempo leren? (Ik ben ook altijd neergezet door school als lui, dromerig, concentratieproblemen en zelfs als dom. Had een mager vbo-advies, nu mag ik bij de Mensa :+ Ik ben alleen maar anders, niet meer of minder, maar ik ben wel heel mijn leven neergezet als te dom om iets te bereiken. De impact die zoiets heeft wordt zwaar onderschat.)



jij hebt dit dus persoonlijk meegemaakt....ik vind dit stuitend |(
En dat heb ik tegen prestatiedruk.

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:35

Rowdine schreef:
[

Maar dat zegt toch ook niemand, dat niet prestatiegericht niet oke is?
Ik vind het hartstikke oke. Ben enorm blij dat er zoveel verschillende mensen en beroepen zijn. Anders zou niks en niemand functioneren. Kun je je voorstellen dat iedereen dokter wil woorden. Goh wie moet dan in de supermarkt de schappen vullen, of whatever?!

Over het schrijven ben ik het pertinent met je oneens. Ik ben van mening dat iedereen z'n eigen moedertaal toch wel moet beheersen. Als ik sommige mensen zie schrijven, daar krijg ik kromme tenen van.
Maargoed mijn mening.


Ik merk wel dat mensen je afrekenen op je prestaties... Ik doe zelf een tikje lang over mijn studie, en daar komt vrij veel onbegrip over los. Waarom ik mijn paard dan niet weg doe? Waarom woon ik nu niet in Utrecht? Waarom stop ik niet met werken? Nou, omdat mijn paard voor mij belangrijk is... Maar dat snapt men niet... Nou goed, ook prima... ;) Maar ik kom het wel degelijk tegen.

En over het kunnen schrijven in een taal... ik denk dat je dat ook heel erg per individu moet bekijken. Er zijn mensen die het gewoon niet kunnen ivm een achterstand of beperking. Daar wordt dan vaak meteen
over geoordeeld, terwijl die mensen er echt niets aan kunnen doen... Ik oordeel zelf ook vaak te snel, en eigenlijk baal ik daarvan....

Urbanus

Berichten: 44951
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:39

Ik vraag ook niet of ze zitten te wachten op mijn medelijden, maar wat moet het zwaar zijn als je de wereld zo zwartgallig ziet. Again, self fulfilling prophecy, google het als je de term niet kent.

Ieder leven kent zijn tegenslagen en de één wat meer dan de ander, maar deal ermee.

Prestatiedruk, ook zoiets. Ik ervaar dat helemaal niet, doe gewoon mijn HBO op mijn gemakje en af en toe slack ik behoorlijk. Er zijn altijd mensen geweest die meer last hadden van het ontbreken van mijn studievaardigheden dan ik, ik heb altijd mijn schouders opgehaald en ben mijn eigen gang gegaan. En dat doe ik nog steeds.

Ik loop stage op het VMBO en ik geef mijn leerlingen 2 dingen mee. 1) Probeer altijd het beste uit jezelf te halen en 2) doe vooral de studie waar jij straks blij van wordt. Dat is ook een beetje de tendens op school, als ze vooral maar gelukkig zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:39

eilleen333 schreef:
Rowdine schreef:
[

Maar dat zegt toch ook niemand, dat niet prestatiegericht niet oke is?
Ik vind het hartstikke oke. Ben enorm blij dat er zoveel verschillende mensen en beroepen zijn. Anders zou niks en niemand functioneren. Kun je je voorstellen dat iedereen dokter wil woorden. Goh wie moet dan in de supermarkt de schappen vullen, of whatever?!

Over het schrijven ben ik het pertinent met je oneens. Ik ben van mening dat iedereen z'n eigen moedertaal toch wel moet beheersen. Als ik sommige mensen zie schrijven, daar krijg ik kromme tenen van.
Maargoed mijn mening.


Ik merk wel dat mensen je afrekenen op je prestaties... Ik doe zelf een tikje lang over mijn studie, en daar komt vrij veel onbegrip over los. Waarom ik mijn paard dan niet weg doe? Waarom woon ik nu niet in Utrecht? Waarom stop ik niet met werken? Nou, omdat mijn paard voor mij belangrijk is... Maar dat snapt men niet... Nou goed, ook prima... ;) Maar ik kom het wel degelijk tegen.

En over het kunnen schrijven in een taal... ik denk dat je dat ook heel erg per individu moet bekijken. Er zijn mensen die het gewoon niet kunnen ivm een achterstand of beperking. Daar wordt dan vaak meteen
over geoordeeld, terwijl die mensen er echt niets aan kunnen doen... Ik oordeel zelf ook vaak te snel, en eigenlijk baal ik daarvan....


Hm ja daar zit m dan misschien het verschil in. Ik deed ook jaren over m'n studie, maar ik kreeg daar geen commentaar op!

Overigens vind en vond ik de Cito verschrikkelijk. Je bent te jong en te beïnvloedbaar voor prestaties op die leeftijd. Nu trek ik me daar weinig van aan. Ik leef mijn leven met de prestaties die ik MEZELF op wil leggen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-11-13 15:40, in het totaal 1 keer bewerkt

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:39

tis toch gewoon menselijk om te oordelen en dat vanuit eigen ervaringen. Denk dat het hypocriet is om te denken dat je (of anderen) dat uit kunt zetten.
vragen stellen is volgens het voorbeeld van eilleen333 ook niet goed, zeker niet wanneer anderen haar keuze niet begrijpen..... mén het wordt zo wel heeeeel moeilijk!

Elise_0o

Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:40

antje_vip schreef:
Alles draait om geld; ook hier op bokt zie je zoveel topics met mensen die hun geld niet terugkrijgen, of mensen die overal een slaatje uit willen slaan.


Mag ik even een opmerking maken waar ik stiekem een beetje om moest lachen toen ik je post zag?

Ik las je stukje en bekeek daarna je onderschrift :D

antje_vip schreef:
Uitverkoop! *\o/*
http://www.bokt.nl/markt/ad/199960/voor ... el-spullen
Wie koopt mijn dressuurzadel?
http://www.bokt.nl/markt/ad/197096/bijn ... ssuurzadel

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:43

lieveli schreef:
Ik vraag ook niet of ze zitten te wachten op mijn medelijden, maar wat moet het zwaar zijn als je de wereld zo zwartgallig ziet. Again, self fulfilling prophecy, google het als je de term niet kent.


Je hangt hier een waardeoordeel aan mij waarvan je niet weet of het zo is. Wie zegt dat ik de wereld zwartgallig zie? Dat zijn jouw woorden, niet de mijne. Misschien klopt jouw visie niet, misschien klopt mijn visie niet maar ik leg dat soort woorden niet bij jou neer en daar zit het verschil.

Hetzelfde geldt voor je uiting dat ik een betekenis moet googlen. Toevallig weet ik wel wat het betekent en hoef ik niet door jou gewezen te worden op de mogelijkheden om daar achter te komen :+ De hele zin is echter een waardeoordeel omdat je er van uit gaat dat ik het toch niet weet.

Urbanus

Berichten: 44951
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Re: De maatschappij van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:45

Oh ik bedoelde niet eens dat jij de term moest googlen, dat was meer algemeen bedoeld. Mijn hele post was trouwens algemeen bedoeld. Ik denk dat jij mijn tekst vanuit een hele andere hoek leest, dan dat ik hem bedoel.

Elise_0o

Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:46

Ik denk dat ze (Lieveli) vergeet dat niet iedereen evenveel zelfvertrouwen heeft en even sterk in zijn schoenen staat. Niet iedereen kan de wereld op dezelfde manier zien en niet iedereen heeft de eigenschappen om er op zo'n manier mee om te gaan.

bromfiets

Berichten: 12661
Geregistreerd: 03-04-07
Woonplaats: hoeven (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:46

Dat zou inderdaad kunnen en dat is tegelijkertijd ook het grote nadeel aan internet.

MacavityL

Berichten: 3995
Geregistreerd: 10-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:47

Heerlijk die prestatiedruk - ongenezelijke ziektes die zo snel mogelijk begrepen moeten worden om medicijnen te kunnen produceren en mensen beter te maken, dat ik niet het idee heb dat ik opsta-werk-eet-slaap-opsta en het "is dit het nou" gevoel heb, maar een betekenis aan mijn leven kan geven.

Prima dat mensen dit niet ervaren en jong willen trouwen, kinderen krijgen en huismoeder (of vader!) willen worden.

Ik zit er niet mee, leven en laten leven.

En beide kanten krijgt commentaar, ik krijg te horen "waarom push je jezelf zo en waarom zou je zoveel willen werken als je er toch niet voor (die extra uren) betaald krijgt?" anderen krijgen te horen "huisvrouw? Wil je dan niets met je leven doen/bereiken?"

Leven en laten leven..

Urbanus

Berichten: 44951
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:48

Elise_0o schreef:
Ik denk dat ze (Lieveli) vergeet dat niet iedereen evenveel zelfvertrouwen heeft en even sterk in zijn schoenen staat. Niet iedereen kan de wereld op dezelfde manier zien en niet iedereen heeft de eigenschappen om er op zo'n manier mee om te gaan.


Nee gelukkig vergeet ik dat niet zeg, dat zou van mij een hele slechte docent maken. Ik denk dat iedereen z'n onzekerheden, angst en verdriet heeft, ik heb de mijne ook, maar het is maar net hoe je er mee omgaat toch?

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 15:49

Elise_0o schreef:
antje_vip schreef:
Alles draait om geld; ook hier op bokt zie je zoveel topics met mensen die hun geld niet terugkrijgen, of mensen die overal een slaatje uit willen slaan.


Mag ik even een opmerking maken waar ik stiekem een beetje om moest lachen toen ik je post zag?

Ik las je stukje en bekeek daarna je onderschrift :D

antje_vip schreef:
Uitverkoop! *\o/*
http://www.bokt.nl/markt/ad/199960/voor ... el-spullen
Wie koopt mijn dressuurzadel?
http://www.bokt.nl/markt/ad/197096/bijn ... ssuurzadel



Heb jij hierin al iets gezien waarin ik misbruik maak van een ander?

Elise_0o

Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:50

MarcoBorsato schreef:
Elise_0o schreef:
Ik denk dat ze (Lieveli) vergeet dat niet iedereen evenveel zelfvertrouwen heeft en even sterk in zijn schoenen staat. Niet iedereen kan de wereld op dezelfde manier zien en niet iedereen heeft de eigenschappen om er op zo'n manier mee om te gaan.


Nee gelukkig vergeet ik dat niet zeg, dat zou van mij een hele slechte docent maken. Ik denk dat iedereen z'n onzekerheden, angst en verdriet heeft, ik heb de mijne ook, maar het is maar net hoe je er mee omgaat toch?


Klopt, de ene gaat er super mee om, net zoals jij. En de andere heeft er veel meer moeite mee en gaat er op een andere manier mee om. Het is dan wel zo netjes om daar rekening mee te houden en niet de ander jouw manier proberen op te leggen omdat het voor jouw werkt.

Elise_0o

Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:52

antje_vip schreef:
Heb jij hierin al iets gezien waarin ik misbruik maak van een ander?


Nee, totaal niet, het was iets wat ik grappig vond, ik probeerde niet je stukje te ontkrachten.

Urbanus

Berichten: 44951
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:54

Elise_0o schreef:
[
Klopt, de ene gaat er super mee om, net zoals jij. En de andere heeft er veel meer moeite mee en gaat er op een andere manier mee om. Het is dan wel zo netjes om daar rekening mee te houden en niet de ander jouw manier proberen op te leggen omdat het voor jouw werkt.


Volgens mij probeer ik niemand hier mijn manier op te leggen? Ik heb ook niemand 'mijn manier' uitgelegd dus misschien zou je iets concreter kunnen zijn?

Zeeuwsemeid

Berichten: 1681
Geregistreerd: 28-01-11
Woonplaats: Walcheren

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:54

Ik weet niet of mijn overspannenheid en uiteindelijke depressie door de maatschappij komen, al denk ik deels wel. Op elke school die je volgt worden er dingen van je verwacht, willen ze dat je alles weet en leert en zo dus iets bereikt. Op diezelfde school zijn je leeftijdsgenootjes, waarbij je ook weer mee moet stromen want er tegenin gaan lijd tot gepest worden. Ik heb inmiddels bijna 16 bijbaantjes versleten, bij sommige werkte ik een dag, bij andere een week, bij eentje een jaar. Iedere keer weer moest ik van alles kunnen, het liefst binnen een dag en op het hoogste tempo. Ik ben overal onderdoor gegaan, want ik MOET dit, ik MOET dat.. ondertussen bezig met mijn 2e MBO opleiding en eindelijk heb ik eens het tweede jaar gehaald.. Nu zei ik laatst nog: ''ik zie mezelf op deze manier later niet werken, ik kan het niet'' en dan zeggen de meeste mensen dat ik het ook niet wil, dat ik gewoon lui ben en op andermans centen wil leven.. Mijn ervaring is nu gewoon dat ik alles moet kunnen, op het hoogste tempo want liever gisteren dan vandaag, dat iedereen een oordeel over je klaar heeft (en mensen willen dat oordeel niet veranderen) en dat dit allemaal niet gaat veranderen. Maar of ik dan moet veranderen? Nee. Dat heb ik geprobeerd en dat werkt gewoon niet, er tegenin gaan werkt ook niet..

superwoman

Berichten: 18768
Geregistreerd: 04-11-04
Woonplaats: zuidholland

Re: De maatschappij van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 15:57

Lisa-H, wat wil je nu zeggen met je post?
Wat is je oplossing of plan als jij en de omgeving blijkbaar niet wil veranderen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:04

Ik bespeur in mijn omgeving wel degelijk een ommekeer, een bewustwording van dingen die er echt toe doen. Mensen die zich gaan bezighouden met mindfullness, die gaan demoveren ipv promoveren, mensen die beseffen dat geld niet gelukkig maakt. De directeur van een groot bedrijf die ineens beslist dat hij zich veel gelukkiger voelt als hij achter het stuur van de vrachtwagen kruipt, ipv de verantwoording van het hele bedrijf te moeten torsen. En het op de koop toe neemt dat je dan wat minder te besteden hebt. Als je jong bent doet geld er nog toe. Als je ouder wordt wil je met plezier kunnen werken.

Heb je dit soort mensen niet in je omgeving? Dan zou je daar wat aan kunnen gaan doen. Ook de stress om je heen is te verminderen. Simplify your life, keil die iPhone in de hoek en beperk je social media. Die infobesitas hoeft echt niet, en wat echt belangrijk is krijg je via het nieuws te horen. Laat je je opjutten door files, zoek een baan die je van huis uit kunt doen.

Om te gaan onthaasten zul je stevig in je schoenen moeten staan. Ik was een keer met een groep stalgenootjes op vakantie in Drente en daar noemden ze ons de gestresste westerlingen. En weet je wat? Ook daar raakt het werk af, zonder dat je het gevoel hebt dat je voortdurend op je tenen moet lopen. Dus ben je gevoelig voor de stress om je heen en laat je je er makkelijk door opjagen? Dan verhuis, hoeft echt niet naar de andere kant van de wereld te zijn.

Kortom, de maatschappij, dat ben jij. Be the change you want to see in the world.

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Re: De maatschappij van tegenwoordig...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:07

"De maatschappij van tegenwoordig". Vervolgens lees ik de klaag OP en denk: fiets zeg, de TS is zelf ook geen haar beter. Ik blader het topic door en zie mensen alleen maar klagen....

Idd, de maatschappij van tegenwoordig. De mensen met het hoogste woord zijn hier het ergste :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:07

Lisa_H schreef:
Ik weet niet of mijn overspannenheid en uiteindelijke depressie door de maatschappij komen, al denk ik deels wel. Op elke school die je volgt worden er dingen van je verwacht, willen ze dat je alles weet en leert en zo dus iets bereikt. Op diezelfde school zijn je leeftijdsgenootjes, waarbij je ook weer mee moet stromen want er tegenin gaan lijd tot gepest worden. Ik heb inmiddels bijna 16 bijbaantjes versleten, bij sommige werkte ik een dag, bij andere een week, bij eentje een jaar. Iedere keer weer moest ik van alles kunnen, het liefst binnen een dag en op het hoogste tempo. Ik ben overal onderdoor gegaan, want ik MOET dit, ik MOET dat.. ondertussen bezig met mijn 2e MBO opleiding en eindelijk heb ik eens het tweede jaar gehaald.. Nu zei ik laatst nog: ''ik zie mezelf op deze manier later niet werken, ik kan het niet'' en dan zeggen de meeste mensen dat ik het ook niet wil, dat ik gewoon lui ben en op andermans centen wil leven.. Mijn ervaring is nu gewoon dat ik alles moet kunnen, op het hoogste tempo want liever gisteren dan vandaag, dat iedereen een oordeel over je klaar heeft (en mensen willen dat oordeel niet veranderen) en dat dit allemaal niet gaat veranderen. Maar of ik dan moet veranderen? Nee. Dat heb ik geprobeerd en dat werkt gewoon niet, er tegenin gaan werkt ook niet..


Naar mijn mening moet je dan iets aan jezelf veranderen. Ik denk namelijk dat niemand verwacht dat je meteen alles begrijpt. Ik kan me zo voorstellen dan mensen zichzelf ook iets opleggen door anderen verkeerd te begrijpen en ze die druk aan zichzelf opleggen, waar anderen dat niet doen.

Elise_0o

Berichten: 1335
Geregistreerd: 26-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:11

MarcoBorsato schreef:
Elise_0o schreef:
[
Klopt, de ene gaat er super mee om, net zoals jij. En de andere heeft er veel meer moeite mee en gaat er op een andere manier mee om. Het is dan wel zo netjes om daar rekening mee te houden en niet de ander jouw manier proberen op te leggen omdat het voor jouw werkt.


Volgens mij probeer ik niemand hier mijn manier op te leggen? Ik heb ook niemand 'mijn manier' uitgelegd dus misschien zou je iets concreter kunnen zijn?


Ik zal het eens proberen..

MarcoBorsato schreef:
Ik vind dit een beetje een gevalletje self-fulfilling prophecy, ik ben blij dat ik in een andere wereld dan TS leef.


MarcoBorsato schreef:
Nee, voor mij is haar visie niet waar. En ik heb oprecht veel medelijden die deze visie wel delen.


MarcoBorsato schreef:
deal ermee


MarcoBorsato schreef:
ik heb altijd mijn schouders opgehaald en ben mijn eigen gang gegaan. En dat doe ik nog steeds.


Het zijn best wel harde opmerkingen die je maakt, ik denk dat ze niet zo hard bedoelt zijn, maar zo komen ze wel over..

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 16:12

Rowdine schreef:
Lisa_H schreef:
Maar of ik dan moet veranderen? Nee. Dat heb ik geprobeerd en dat werkt gewoon niet, er tegenin gaan werkt ook niet..


Naar mijn mening moet je dan iets aan jezelf veranderen. Ik denk namelijk dat niemand verwacht dat je meteen alles begrijpt. Ik kan me zo voorstellen dan mensen zichzelf ook iets opleggen door anderen verkeerd te begrijpen en ze die druk aan zichzelf opleggen, waar anderen dat niet doen.


Als ik het onderschrift van Lisa _H lees, concludeer ik daaruit dat ze autistisch is. Ze zou wat moeite kunnen doen om met haar beperking om te leren gaan en iig een poging te doen om in de maatschappij mee te leren draaien, op wat voor snelheid ook. Ik mis in haar bericht de bereidheid om ook maar iets daaraan te gaan doen. Ook voor mensen met autisme zijn er geschikte functies, dat je al zoveel bijbaantjes hebt gehad die niet werken is misschien een teken dat deze niet helemaal bij je pasten. Heb je al eens een beroepskeuzetest gedaan?
Dat je nu je tweede jaar hebt gehaald bij je opleiding zegt iig wat over je uithoudingsvermogen. En heb je die opleiding afgerond hoef je daar echt niet je hele leven lang in de werken. Afgezien van een aantal specifieke opleidingen waar je niet zo makkelijk kunt instromen, staat de wereld voor je open als je een afgerondde opleiding hebt.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 14-11-13 16:14, in het totaal 1 keer bewerkt