Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liesjecryos
Berichten: 1971
Geregistreerd: 27-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:00

Ik snap de drama echt niet.
Tegenwoordig kun je zulke goeie thermospullen kopen.
Ik heb mijn auto al winterklaar en en spullen liggen al klaar...laat maar komen de sneeuw :D
Als iedereen in zijn auto fleece/wollen deken s neerlegt en waxinelichtjes kom je al een heel eind als je pech hebt met de auto.
En inplaats van de hipste jas gewoon een goeie winterjas aanschaffen die bestand is tegen -15 of meer.

Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Re: Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:04

Ik hoop eigenlijk dat t tijdens de kerstvakantie sneeuwt, dan kan ik er lekker van genieten met de paarden :D levert ook altijd leuke foto's op en hopelijk kunnen we dit jaar sleeen :D

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:04

Ik doe trouwens niet aan winterbanden :o De meeste ongelukken worden veroorzaakt door de gekken die denken dat ze met winterbanden net zo kunnen rijden als normaal..... :=

Annuuuhh

Berichten: 1136
Geregistreerd: 31-12-09
Woonplaats: Tromsø

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:06

Ik ben het met @liesjecryos eens.

Maar ik ben ook van mening dat we sowieso niet snel tevreden zijn met het weer, in de zomers is het te warm, en willen veel de
winter. En in de winter is het weer te koud en willen veel weer zomer..
Ik verheug me op de winter, alleen niet op de dienstregeling van het ov :')

Mi_Amore

Berichten: 14848
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:07

Van mij mag het vriezen, sneeuwen en ijskoud zijn, als het maar droog is :D

Ik hou er wel van, mijn paard ook :)

Robin

Berichten: 24217
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:07


Odysseus

Berichten: 22479
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:07

Ik snap niet waarom iedereen vorige winter een strenge winter noemt?
In mijn geheugen was het vrij mild. We hebben enkele dagen sneeuw gehad in december, maar die was al snel weer verdwenen. Geen witte Kerst gehad. Pas in januari weer sneeuw, en ook daar maar voor 2 weken.

Geen extreem strenge vorst, wij konden hier in ieder geval niet schaatsten op de rivier, zoals 2 jaar geleden wel kon.

SAKKIA: Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je met je winterbanden gaat blufrijden. Ik woon aan een smalle dijk en rij dus in de winter wel met winterbanden (én een slakkengang) omdat er hier dagelijks auto's met zomer/4seizoenen banden de rivier in gaan (en een enkeling die achterlijk hard rijdt op winterbanden := ). Hoogtepunt was 3 auto's in de rivier op 1 dag :=

jans1999
Berichten: 272
Geregistreerd: 26-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:08

zoek dekkinggggg!!!!!!!!!!! naar de schuilkelders :brr: :brr: :brr: :brr: :brr:

Balou_k

Berichten: 14068
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 12:11

Hier hebben we wel serieus lang kunnen schaatsten op het meer in Westdorpe..
Maar Westdorpe is niet alleen vaak het warmste maar dus ook het koudste punt..

Oeska

Berichten: 1798
Geregistreerd: 22-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:12

Winterbanden vind ik altijd wel fijn, je hebt net wat meer grip in de sneeuw en dat kan best handig zijn. We gaan ook altijd op wintersport met deze auto dus we moeten wel, in Duitsland en Oostenrijk zijn winterbanden verplicht.

Ik kijk wel weer uit naar de winter, afgelopen jaar heb ik in Engeland gewoond en het was daar zo prachtig als het sneeuwde!
Daar is het overigens nog vochtiger dan in Nederland als het koud is (sommige gebieden hebben in de winter zelfs een permanente mist die niet over gaat). En gaat de gevoelstemperatuur dus flink omlaag. Ik verheug me op de relatief warme Nederlandse winter :D

Zou wel graag gaan schaatsen dit jaar, kan dat er ook nog bij? :+

Warboel
Berichten: 14690
Geregistreerd: 04-11-08
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:13

Vorig jaar vond ik het wel relaxed, school vond het namelijk prima als we thuiswerkten met veel sneeuw.
Alleen ik ben nu afgestudeerd en begonnen op het HBO, en ik denk dat die dat niet zo chill vinden. En dan moet ik gewoon elke dag door sneeuw met de bus en trein ploeteren :')

Ik overwinter wel in Rotterdam bij een vriendin, dan kom ik tenminste nog op school aan...

CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:14

@Focussed
Volgens mijn geheugen was er t/m april/mei dit jaar ook nog sneeuw te zien. Natuurlijk met sneeuwloze tussenposes, maar het sneeuwen kwam later dan januari nog om de hoek kijken. Dat weet ik toch wel bijna zeker :P

Meloen

Berichten: 4188
Geregistreerd: 02-05-07
Woonplaats: Hoogeveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:16

Citaat:
De slotsom is: we kunnen nog steeds niet zeggen of het een koude winter gaat worden. Als we al iets kunnen zeggen, in een enkel geval (en dat weten we nooit vooraf), dan is het of het neigt naar koud of zacht. Maar dus niet of er veel sneeuw gaat vallen, of dat er een Elfstedentocht komt. Dat is simpelweg onmogelijk.


Bron: weerplaza

Lougino

Berichten: 1450
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:16

Ja idd, was dit jaar op paaspop en toen sneeuwde het..was echt bizar koud die dag!

Anoniem

Re: Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:19

Ik zit in Canada.. Watjes.

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:23

Focussed schreef:
Ik snap niet waarom iedereen vorige winter een strenge winter noemt?
In mijn geheugen was het vrij mild. We hebben enkele dagen sneeuw gehad in december, maar die was al snel weer verdwenen. Geen witte Kerst gehad. Pas in januari weer sneeuw, en ook daar maar voor 2 weken.

Geen extreem strenge vorst, wij konden hier in ieder geval niet schaatsten op de rivier, zoals 2 jaar geleden wel kon.

SAKKIA: Het is natuurlijk ook niet de bedoeling dat je met je winterbanden gaat blufrijden. Ik woon aan een smalle dijk en rij dus in de winter wel met winterbanden (én een slakkengang) omdat er hier dagelijks auto's met zomer/4seizoenen banden de rivier in gaan (en een enkeling die achterlijk hard rijdt op winterbanden := ). Hoogtepunt was 3 auto's in de rivier op 1 dag :=

Uhm wij hebben hier drie maanden (tot eind maart) bijna constant sneeuw gehad... Zo snel het leek alsof de sneeuw zou gaan smelten viel er een nieuwe lading... :x

Robin

Berichten: 24217
Geregistreerd: 20-10-05
Woonplaats: Weert

Re: Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:25

Ik kan mij de afgelopen winter ook nog goed herinneren. We hebben hier inderdaad vanaf januari tot maart bijna alleen maar sneeuw gehad.. :\

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:25

Boompje1985 schreef:
Vroegah had je echte winters dit van de afgelopen jaren is niks in vergelijking met de winters van 20 jaar geleden (toen hadden we standaard een witte kerst)... kom maar op zou ik zeggen eerst zien dan geloven :j


Wat vind jij vroeger? Want ik kan me die heerlijke winters nog herrinneren dat we wel wat vorst hadden maar zeker niet wekenlang sneeuw zoals vorig jaar. De kou viel wel mee overigens.

Als het een winter is zoals afgelopen jaar dan krijgt dit bericht wat mij betreft gelijk....bah wat duurde de winter lang.

Op zich lekker wat sneeuw vind ik wel leuk hoor. Maar niet zo'n lange periode please.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:25

Wat een aanstellers. Liever sneeuw en kou dan die regen.

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:27

SAKKIA schreef:
Ik doe trouwens niet aan winterbanden :o De meeste ongelukken worden veroorzaakt door de gekken die denken dat ze met winterbanden net zo kunnen rijden als normaal..... :=



Zonder winterbanden kom ik nergens heen, bovendien is het niet voor niets verplicht (in Duitsland)

Wij hebben ze er nog niet onder, maar dat gaat niet lang meer duren. De eerste (natte) sneeuw is hier al gevallen.

N0a
Berichten: 4770
Geregistreerd: 11-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:29


fourseasons

Berichten: 4788
Geregistreerd: 07-08-13

Re: Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:32

Dat zeggen ze elk jaar :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:34


_Annemiek

Berichten: 1247
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:35

ambre schreef:
En ergens anders spreken ze weer van 'niet afwijkende weermodellen,normale winter verwacht'.
Ik wacht ook nog steeds op die heetste zomer allertijden.
Die zouden we 2 jaar geleden krijgen:'nooit zo nat geweest' zomer geworden...

Idd ook ik wacht er nog op....

IngeK
Berichten: 878
Geregistreerd: 24-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:36

Anthea schreef:
Ik zit in Canada.. Watjes.


Ik zat in de winter van 2009-2010 in Canada.. Heftige winter in Europa, verschrikkelijk zacht in Noord-Amerika. Kwam ik in november aan in Churchill, regende het :') Zelfde met de Olympische Winterspelen in Vancouver waar ik toen was. Allemaal gedoe of de pistes wel goed zouden zijn vanwege de regen.

Uiteindelijk ook wel genoeg sneeuw gehad natuurlijk, maar zeker in het begin was het wel mooi, ik ga voor de winter naar Canada en thuis hadden ze nog eerder sneeuw dan ik :(

Maar dit jaar heb ik een paard dus nu mag het wel zacht blijven...

Vorig jaar ook nauwelijks kunnen schaatsen op meren en plassen, paar jaar eerder nog prachtig schaatsen op de Oostvaardersplassen.. Dat mag wel weer een keer. Maar dat artikel van Weerplaza verklaart een hoop wat betreft de terugkerende horrorwintervoorspelinngen..