Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Eske_B

Berichten: 15104
Geregistreerd: 19-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:35

Het weer van 2 weken kunnen ze niet voorspellen maar de winter over 2 maanden wel? :+
We zien het wel, en anders lekker handschoenen aan en muts op. En elfstedentocht in januari :):)

Wendy1978

Berichten: 6488
Geregistreerd: 24-09-07
Woonplaats: Hoekse Waard

Re: Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:36

Bericht is van 2011, ik neem het niet zo nauw met dit bericht eerlijk gezegd :n

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:38

xxCYNNxx schreef:
we zijn zo knettergek geworden in dit land en zo 'verwend'met winters met hoge temperaturen (en helaas dus ook veel regen) dat we niet eens meer een normale winter herkennen.
Die winter van vorig jaar was niet streng; dat was een normale winter zoals die hoort te zijn in dit deel van de wereld.
Gewoon goede kleding en goede winterschoenen en dan is het prima te doen.

Uh nee voor sommigen is het helemaal niet prima te doen.

Ik hoop dat het sneeuwt met oud en nieuw en de dagen erna!

purny

Berichten: 27514
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:38

Het is alleen maar voor de NS een goed excuus om niet op tijd te rijden. Dit roepen ze echt al elk jaar, ik geloof het echt niet hoor

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:40

Vier jaar geleden zijn we naar Duitsland verhuisd. Ik heb toen gezegd dat ik hel graag sneeuw wilde hebben.
En gekregen ook.

mijn shetje was er niet zo blij mee

Afbeelding

Wij uiteindelijk ook niet meer, waar moet je heen met de sneeuw.- Je hebt hier de plicht om de stoep vrij te houden.

Afbeelding

Dit was mijn auto in maart toen mijn tegenligger ging remmen en in de bocht mij meenaam

Afbeelding

Stiekem had ik gehoopt op wat minder sneeuw, maar dat gaat dus niet lukken.
Dan kruipen we allemaal maar in de iglo

Afbeelding

Maar het heeft ook wel zijn charmes, lekker rijden in de sneeuw, herten en reeen welke je dan tegenkomt.

nuvel

Berichten: 1477
Geregistreerd: 15-10-06
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:44

nou hotchocolat ziet er heerlijk uit :P vorige winter was ik hoogzwanger en stond ik met min 10 gewoon 4 uur lang buiten op wedstrijd. Koud was het wel maar je moet er gewoon doorheen. wat komt dat komt. Ik hou niet van extreme kou en niet van de extreme hittes, dus leg me der wel bij neer als het maar niet teveel sneeuwt dan ga ik wss heel vaak op me smoeltje, ben piet ongeluk :j

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:44

Van mij hoeft het ook niet zo.. In België is ook flink wat sneeuw gevallen en ik weet niet of mijn oudje een echte "horrorwinter" red... Zal maar extra deken gaan inslaan voor hem... Heb ik het niet nodig is het ook zo. Is het wel nodig heeft ie het iig liggen... :(:)

Agossie

Berichten: 16372
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: De Meern

Re: Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:52

Ik kruip nu juist onder de rots vandaan. Laat maar komen die winter! Ik ben er gèk op!! Ik hoop ook echt dat deze voorspelling uitkomt. Misschien geen meters sneeuw of -30, maar wel de hele winter vorst en sneeuw. Oh, wat zal ik happy zijn!!! *\%/* *\%/* *\%/*

Ik ben letterlijk allergisch voor warmte en begin langzaam van de jeuk af te komen nu, dus de winter is mijn seizoen. Daarnaast vind ik het meer dan prachtig... Sneeuw. Zo mooi... <3

Ayasha
Blogger

Berichten: 57963
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:54

Beetje vorst vind ik ook niet erg maar 15 a 20cm sneeuw en -15 zoals hier in Belgie vorig jaar vind ik wat veel van het goede. Zeker als het van november tot eind maart is. :x

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:58

Moeder van klasgenootje v dochter (volg je t nog :P ) woont de helft vh jaar in Polen. Die ligt altijd in een deuk als ze hoort over de NS die dan met minder treinen gaat rijden omdat er een sneeuwvlok gesignaleerd is. In Polen ligt het dikker dan dik vaak en daar rijden ze juist met MEER treinen, vaak ook lege extra treinen om de rails schoon te houden.

Van mij hoeft een horrorwinter ook niet, maar een beetje sneeuw moeten we toch aankunnen?

Amy77
Berichten: 11262
Geregistreerd: 30-10-03
Woonplaats: Op de mooiste plek in Drenthe :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 10:59

Nou een horrorwinter hoeft van mij niet zo..de graden van min 25..niet zo zeer omdat ik mij zorgen maak hoe of wat, maar die waterbakken van die paarden..hoe in hemelsnaam moet ik dat voor elkaar gaan krijgen met 8 paarden :P
Sja en warme kleding en schoeisel moet ik toch weer gaan bestellen..dan maar even op ijsland mn bestellingen doen, die zijn er beter op voorbereid en kwalitatief betere materialen tegen de kou ;)
Dus flink sneeuwen, ja, heerlijk..het geeft iets mysterieus en de wereld draait tenminste dan iets meer op mijn tempo :P

Zilfstar

Berichten: 7546
Geregistreerd: 24-10-07
Woonplaats: Bij die Zwarte en die Bonte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:00

Trouwens: het artikel waar dit topic mee start... er staat boven:

26/10/2011 om 18:31 - Bijgewerkt op 15/08/2013 om 18:34

Kortom na 2 jaar was die horrorwinter nog niet geweest dus heeft de schrijver het maar even geupdate naar 2013?

Solleke_Noah

Berichten: 11082
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:08

Van mij mag het lekker vriezen en veel sneeuwen, alles liever dan die eeuwige regen en de modder.

Maar als het echt zolang gaat vriezen, gaat het voor veel wilde beestjes wel een horrorwinter worden vrees ik, zeker voor watervogels zoals reigers, aalscholvers,... Onze paarden zullen het heus wel overleven (*gaat even een extra deken inslaan voor oudje*)

Goudlokje1
Berichten: 1225
Geregistreerd: 03-02-12
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:20

Joh, ik moet het nog zien hoor! Er wordt al jaren geroepen dat het een horrorwinter wordt.

Balou_k

Berichten: 14068
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 11:21

bel91 schreef:
Dat bericht is van 2011...

Fijn dat ze zover vooruit kunnen voorspellen.
Is al weerlegd op een weersite het word een vrij zachte winter met mogelijk 15 graden in januari


:') zag het op Facebook..
Hier lag toch echt 20+ cm meerdere keren gemeten. Naar school was dikwijls een drama evenals naar paard zonder omver te glijden met de fiets..

En wellicht zijn wij wel verwend met redelijke winters, maar dan ook het tegen over gestelde met d'r zomers.. Dit jaar sinds jaren een mooie zomer, helaas geen mooi voor jaar hier, een week in april/mei geloof ik en daarna weer veel kou en regen tot eind juni begin juli.

Ik ben een vreselijke kou kleum met winter tenen, voetjes die vreselijke pijn doen en onbeweeglijk zijn.. Daar kan geen thermo laars tegen op met dik paar sokken en plastic zakjes.. Geef mij maar gewoon een milde winter en een minder nat voor jaar.

Neon

Berichten: 4931
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:32

Wat een bangmakerij... we zien het wel hè... komt vast en zeker goed, net zoaos de afgelopen jaren...

Anoniem

Re: Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:41

Als mijn opa eerder naar de stallen wou, moest hij ook 1 meter sneeuw weghalen. Waren gewoon compleet ingesneewd.

Maar kom maar op met die winter. Heerlijk die kou. Niet verkouden zijn. Genieten van de natuur. En het niet telkens warm hebben.

Iris82

Berichten: 39853
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:44


Calanddra

Berichten: 14121
Geregistreerd: 27-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:45

Vond de winter vorig jaar wel mee vallen :') ik wilde juist lekker wat sneeuw, kon ik gaan sleeën :D maar t zette telkens niet lang genoeg door :')

Het jaar ervoor was het helemaal fijn, 2 weken sneeuw daarna n zonnetje en binnen 2 dagen was alles weg :')

Boompje1985

Berichten: 5445
Geregistreerd: 23-09-11
Woonplaats: Arnhem

Re: Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:50

Vroegah had je echte winters dit van de afgelopen jaren is niks in vergelijking met de winters van 20 jaar geleden (toen hadden we standaard een witte kerst)... kom maar op zou ik zeggen eerst zien dan geloven :j

Lougino

Berichten: 1450
Geregistreerd: 02-06-08
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:51

Horror, gruwelijk en 'lange onderbroeken voor je gereedschap', nou :') klinkt fantastisch! Nee echt ik hoop het heel erg van niet..met alleen maar buitenbak vind ik t echt niks aan die sneeuw.

SAKKIA

Berichten: 16666
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:56

Nee vroeger waren de winters niet beter. Dat denken mensen heel vaak, maar is echt niet zo :n

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:57

Pff voorspellen ze het nou wel of niet? :')

CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:59

Van mij mag de sneeuw en het vriezen wegblijven. Heb liever regen dan sneeuw. Ben echt geen liefhebber van de winter, behalve dat het af en toe wel leuke foto's oplevert.
Dus voor mij is bijna elke winter een horror winter :')

Dreamy

Berichten: 24066
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 12:00

Ik vind het machtig mooi, als ik binnen zit of erin kan spelen! :Y) Maar niet als ik de weg op moet, dat vind ik echt echt echt niet leuk. En ik moet naar m'n werk al elke keer een rotstuk met een paar gemene bochten.. ben benieuwd hoe dat gaat :\