Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Balou_k

Berichten: 14096
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 14:23

Ik ben 'tegenstander' van de sneeuw, paard staat op pensionstal, met inloopstal/paddock/en als het weer het toelaat weide.. Ik moet alles compleet zelf doen, van paard verzorgen tot stront scheppen tot aan stallen mesten, water geven en bladeren ruimen.. etc.
Ook geen binnen maar buiten bak hier. Maar niet alleen dat is vervelend ook het OV dat verschrikkelijk rijdt en de tientallen keren dat ik op mijn muiltje ga door de gladheid bah.

Overigens heb ik vorig jaar diverse keren zelf de sneeuw gemeten.. Niet door mannen dus, op diverse plekken.

liesjecryos
Berichten: 1971
Geregistreerd: 27-11-10

Re: Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:35

Ik heb mijn paarden aan huis en moet met vorst met water sjouwen.
Ik heb ook een melkveebedrijf en moet dan ook alles vorstvrij houden,want helaas oude gebouwen.
Maar zelfs dan nog klaag ik niet......ieder jaar hetzelfde gezeur.
Inplaats dat men zich gewoon voorbereid en zorgt voor goede kleding.

Balou_k

Berichten: 14096
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 14:40

liesjecryos schreef:
Ik heb mijn paarden aan huis en moet met vorst met water sjouwen.
Ik heb ook een melkveebedrijf en moet dan ook alles vorstvrij houden,want helaas oude gebouwen.
Maar zelfs dan nog klaag ik niet......ieder jaar hetzelfde gezeur.
Inplaats dat men zich gewoon voorbereid en zorgt voor goede kleding.


Niemand verplicht je dit gezeur te lezen, laat de mensen lekker klagen altijd beter dan opkroppen niet waar?
Ik heb het niet koud hoor, enkel mijn wintertenen zijn koud en ik heb stijve handen.. Mijn neus voel ik niet meer maar dat scheelt alleen maar. :brr:

liesjecryos
Berichten: 1971
Geregistreerd: 27-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:44

Balou_k schreef:
liesjecryos schreef:
Ik heb mijn paarden aan huis en moet met vorst met water sjouwen.
Ik heb ook een melkveebedrijf en moet dan ook alles vorstvrij houden,want helaas oude gebouwen.
Maar zelfs dan nog klaag ik niet......ieder jaar hetzelfde gezeur.
Inplaats dat men zich gewoon voorbereid en zorgt voor goede kleding.


Niemand verplicht je dit gezeur te lezen, laat de mensen lekker klagen altijd beter dan opkroppen niet waar?
Ik heb het niet koud hoor, enkel mijn wintertenen zijn koud en ik heb stijve handen.. Mijn neus voel ik niet meer maar dat scheelt alleen maar. :brr:


Nee klopt,maar ik sta er van te kijken dat men zo veel klaagt en dan ik vaak mensen voorbij lopen met dunne jassen...maar het is wel marco polo :roll:
zoals ik al zeg.....men bereidt zich niet meer voor maar miept over ,te koud,te warm enz.
Ik heb ook last van hele koude handen maar heb wel goede thermo handschoenen...

Balou_k

Berichten: 14096
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 14:46

liesjecryos schreef:
Nee klopt,maar ik sta er van te kijken dat men zo veel klaagt en dan ik vaak mensen voorbij lopen met dunne jassen...maar het is wel marco polo :roll:
zoals ik al zeg.....men bereidt zich niet meer voor maar miept over ,te koud,te warm enz.
Ik heb ook last van hele koude handen maar heb wel goede thermo handschoenen...


Marco Polo is toch een spelletje? :+
Ik heb een prima winterjas, een heel dikke van de KWPN voor op stal, een lange dikke voor de net. Ik doe niet aan 'mode'
Te warm heb ik het niet zo snel en anders loop ik wat minder snel, ik vind het voornamelijk vreselijk dat ik maanden lang pijn heb aan mijn voeten en dat elke beweging met een teen of voetstap door merg en been gaat in die periode.
Handen gaat wel, de normale kou, vingertjes die binnen gaan tintelen dat is mijn probleem niet.

Thermo laarzen heb ik al diverse van geprobeerd, incl. diverse sokken, plastic zakjes en voetenwarmers maar dat baadt allemaal niet zo helaas.

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:52

*proest*

een artikel uit 2011?? _O-

Nou, en waar was die horrorwinter dan in 2012?

Juist....

kimmie261

Berichten: 19228
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:19

paarden staan hier aan huis,rijden doe ik toch al niet,dus wat dat betreft maakt het niet uit zomer/winter..

in de winter is het wel meer sjouwen met water,dat klopt,maar nu heb ik véél meer werk aan de honden ( blubberpoten) en het huis schoon houden...

doe mij maar graag heel snel vorst :)) ,en het liefst ook nog een pak sneeuw..vind dat echt heerlijk :) ,laat die "horror winter" maar komen hoor :Y)

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:38

liesjecryos schreef:
Balou_k schreef:

Niemand verplicht je dit gezeur te lezen, laat de mensen lekker klagen altijd beter dan opkroppen niet waar?
Ik heb het niet koud hoor, enkel mijn wintertenen zijn koud en ik heb stijve handen.. Mijn neus voel ik niet meer maar dat scheelt alleen maar. :brr:


Nee klopt,maar ik sta er van te kijken dat men zo veel klaagt en dan ik vaak mensen voorbij lopen met dunne jassen...maar het is wel marco polo :roll:
zoals ik al zeg.....men bereidt zich niet meer voor maar miept over ,te koud,te warm enz.
Ik heb ook last van hele koude handen maar heb wel goede thermo handschoenen...


Tja, misschien ook eens bedenken waarom ze misschien in dunne jassen lopen. De echt warme jassen zijn van dierlijke materialen en daar kiezen sommige mensen niet voor. Dan kom je uit bij een ski jas om het warm te hebben, maar daar kunnen mensen weer geen geld voor hebben..

Ik heb het standaard koud in de herfst en winter. Hoeveel ik ook aan heb. Daarom zie ik er enorm tegenop, maar ik heb wel zin in sneeuw! (als ik het maar niet ergens op mijn huid krijg :'))

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 15:56

Nooouuu.... mijn 'ski jas' van de Scapino doet het anders prima hoor, óók op ski vakantie.

Het hoeft echt niet duur te zijn, een dikke jas.

Ik heb een winter op stal gedaan met een jas van Cranenbroek, en mijn fietsjas (zo'n donzendekbedachtige jas) komt daar ook vandaan.

liesjecryos
Berichten: 1971
Geregistreerd: 27-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:06

Geryon schreef:
liesjecryos schreef:


Nee klopt,maar ik sta er van te kijken dat men zo veel klaagt en dan ik vaak mensen voorbij lopen met dunne jassen...maar het is wel marco polo :roll:
zoals ik al zeg.....men bereidt zich niet meer voor maar miept over ,te koud,te warm enz.
Ik heb ook last van hele koude handen maar heb wel goede thermo handschoenen...


Tja, misschien ook eens bedenken waarom ze misschien in dunne jassen lopen. De echt warme jassen zijn van dierlijke materialen en daar kiezen sommige mensen niet voor. Dan kom je uit bij een ski jas om het warm te hebben, maar daar kunnen mensen weer geen geld voor hebben..

Ik heb het standaard koud in de herfst en winter. Hoeveel ik ook aan heb. Daarom zie ik er enorm tegenop, maar ik heb wel zin in sneeuw! (als ik het maar niet ergens op mijn huid krijg :'))


:')
eum ja,nou zoals de persoon boven mij zegt een goeie ski jas is ook goed en je hebt ze ook van een leuk prijsje.
je hebt al een goede van 30 euro bij de aldi,weet ik nog van vorig jaar.
En nee vaak niet van dierlijke materiaal...

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:11

Wat de een warm vindt, vindt de ander hartstikke koud. Ik moet ze nog tegen komen (de warme niet-ski jassen) in ieder geval.

liesjecryos
Berichten: 1971
Geregistreerd: 27-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:12

Balou_k schreef:
liesjecryos schreef:
Nee klopt,maar ik sta er van te kijken dat men zo veel klaagt en dan ik vaak mensen voorbij lopen met dunne jassen...maar het is wel marco polo :roll:
zoals ik al zeg.....men bereidt zich niet meer voor maar miept over ,te koud,te warm enz.
Ik heb ook last van hele koude handen maar heb wel goede thermo handschoenen...


Marco Polo is toch een spelletje? :+
Ik heb een prima winterjas, een heel dikke van de KWPN voor op stal, een lange dikke voor de net. Ik doe niet aan 'mode'
Te warm heb ik het niet zo snel en anders loop ik wat minder snel, ik vind het voornamelijk vreselijk dat ik maanden lang pijn heb aan mijn voeten en dat elke beweging met een teen of voetstap door merg en been gaat in die periode.
Handen gaat wel, de normale kou, vingertjes die binnen gaan tintelen dat is mijn probleem niet.

Thermo laarzen heb ik al diverse van geprobeerd, incl. diverse sokken, plastic zakjes en voetenwarmers maar dat baadt allemaal niet zo helaas.


hahah ja klopt,ik bedoelde dat merk Tommy hillfinger ofzoiets _O-
Komt door al het sinterklaasgebeuren dat ik overal folders vindt met spelletjes enzo :))
Ik heb aan mijn linkerhand dat mijn pink en ringvinger helemaal blauw(of nouja lichtjes blauw) erg vervelend,want ik heb er ook geen gevoel meer in,maar met mijn thermos handschoenen is ietsie minder.

Balou_k

Berichten: 14096
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 16:17

liesjecryos schreef:
hahah ja klopt,ik bedoelde dat merk Tommy hillfinger ofzoiets _O-
Komt door al het sinterklaasgebeuren dat ik overal folders vindt met spelletjes enzo :))
Ik heb aan mijn linkerhand dat mijn pink en ringvinger helemaal blauw(of nouja lichtjes blauw) erg vervelend,want ik heb er ook geen gevoel meer in,maar met mijn thermos handschoenen is ietsie minder.


Die ken ik wel, dat is dat achterlijke dure spul waar mijn moeder van houdt.. :')
Mijn voetjes zijn gewoon drama dat is ook de voornaamste reden dat ik een pokke hekel heb aan de winter denk ik.. Maar elk jaar weer nieuwe hoop hoor, probeer ik een ander soort schoeisel, thermo sokken je kent het wel!

16Denters

Berichten: 131
Geregistreerd: 06-11-13
Woonplaats: Voor mij een weet, voor jou een vraag

Re: Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:18

Vorig jaar heeft het met Pasen nog gesneeuwd. . .
Ik denk dat het een zware winter gaat worden !

__Elizabeth

Berichten: 2889
Geregistreerd: 04-10-07
Woonplaats: Nackawic, New Brunswick, Canada, World

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:22

Nederlanders zijn kou niet gewend en zijn er ook nooit klaar voor. Waar ik nu woon is het 4 maanden lang -25 met een meter sneeuw. De uitschieters richting de -40 komen ook regelmatig voorbij. Als dat zo is zie een canadees ook vrijwel niet buiten. De jassen die wij hier hebben hangen zijn ook heel anders als n NL.

Ik had het altijd koud in nl en hier train ik paarden in de sneeuw met -25. Koud heb ik het niet hoor :+Ik zie er wss meer uit als een beer als een mens maar het is wel lekker warm :D

Ik vind de winter heerlijk en ik kan niet wachten tot het echt winter is.
Voor te stellen dat we hier al een dikke 2 weken -10 met sneeuw hebben :)


Het is pas koud als de ijsberen klappertanden :Y)

Balou_k

Berichten: 14096
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 16:22

__Elizabeth schreef:
Nederlanders zijn kou niet gewend en zijn er ook nooit klaar voor. Waar ik nu woon is het 4 maanden lang -25 met een meter sneeuw. De uitschieters richting de -40 komen ook regelmatig voorbij. Als dat zo is zie een canadees ook vrijwel niet buiten. De jassen die wij hier hebben hangen zijn ook heel anders als n NL.

Ik had het altijd koud in nl en hier train ik paarden in de sneeuw met -25. Koud heb ik het niet hoor :+Ik zie er wss meer uit als een beer als een mens maar het is wel lekker warm :D

Ik vind de winter heerlijk en ik kan niet wachten tot het echt winter is.
Voor te stellen dat we hier al een dikke 2 weken -10 met sneeuw hebben :)


Het is pas koud als de ijsberen klappertanden :Y)


Hoe kan je het niet koud hebben? Is dat een soort van gewenning?

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Re: Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:27

Ik hoop dat dit grote onzin is, anders ga ik op een lange vakantie deze winter :')

galopje2000

Berichten: 416
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: in het midden.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:31

Nederlanders :+
Ach... dat zien we vanzelf wel toch?
Als het zo is hebben we iniedergeval wel weer een witte kerst :j

Balou_k

Berichten: 14096
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Ik kruip met beer in een grot, winterslaap, horror winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 16:33

Witte kerst stem ik dan weer wel voor, dat is toch wel echt kerst natuurlijk, dat maakt het af!

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:35

_lies_ schreef:
Ik hoop dat dit grote onzin is, anders ga ik op een lange vakantie deze winter :')


Nou dat het onzin is, is al bewezen _lies_
2012 was nou niet bepaald een horror winter :+

Amaris

Berichten: 12899
Geregistreerd: 25-03-06
Woonplaats: Wieërt

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:36

Geryon schreef:
Wat de een warm vindt, vindt de ander hartstikke koud. Ik moet ze nog tegen komen (de warme niet-ski jassen) in ieder geval.


Beter kijken want ze hangen overal en hoeven echt geen € 300,- te kosten.

Cinderella

Berichten: 6326
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: Cinderella Castle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:37

Amaris schreef:
Geryon schreef:
Wat de een warm vindt, vindt de ander hartstikke koud. Ik moet ze nog tegen komen (de warme niet-ski jassen) in ieder geval.


Beter kijken want ze hangen overal en hoeven echt geen € 300,- te kosten.


Vertel! :)) heb nog steeds een warme winterjas nodig haha!
Meeste zijn niet waterdicht of bevries ik gewoon in..
Laatst bijgewerkt door Cinderella op 13-11-13 16:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Solleke_Noah

Berichten: 11091
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:37

DonCamillo schreef:
Ik ben benieuwd hoe de voor- en tegenstanders van een lange koude winter hun paard(en) gestald hebben: in een pensionstal of manege, waar ze volledig verzorgd worden en met een binnenbak, of aan huis met stalling, of 24/7 buiten in de wei.
Het maakt nogal verschil of je bij strenge kou zelf alles moet doen en of je kunt blijven rijden.
Ik heb ze aan huis, 's nachts op stal en overdag in de wei met schuilstal. Alle leidingen zijn al gauw bevroren. Dus: veel extra werk en niet kunnen rijden. Vorig voorjaar heb ik al besloten dat ik na mijn pensioen naar Spanje ga emigreren! Mijn vriend heeft nog elf jaar om erover na te denken of hij meegaat of niet...


Ik heb ze quasi aan huis en 24/7 buiten, daarom wil ik juist sneeuw en vorst! Die modder en blubber en regen, bah. Maar als het sneeuwt kunnen ze gerust de wei op (staan nu op de paddock met de regen) want ze trappen toch niets stuk. Tonnen vers water brengen we op de slee tot bij de paarden. Rijden doe ik gewoon in de sneeuw, wel enkel stap en draf. Nee, doe mij maar vorst ipv modder...

hotchocolat

Berichten: 4391
Geregistreerd: 05-01-10
Woonplaats: Boven op de berg in de Eifel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:39

Voordeel van de sneeuw is dat de vrachtwagens hier niet meer hoog komen en het dus lekker rustig in de straat is.
Ieder jaar proberen ze het weer en eindigen ze ergens beneden in het dorp.

Wij hebben nu 4 wheel drive op de auto maar ik kreeg van een collega wel de tip om er vooral geen all weather banden onder te doen, dat schijnt geen goede combi te zijn

De treinen rijden hier wel (bovenleidingen hebben ze hier niet).

Het eerste jaar hier heb ik bevroren benen gehad, dat blijft ieder gaar weer een gevoelig punt. Zonder extra beschermende kleding ga ik de deur niet meer uit.

Ayasha
Blogger

Berichten: 58027
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 16:43

SAKKIA schreef:
Ayasha schreef:
En voorzichtig zijn met winterbanden is natuurlijk onmogelijk... Vind het een bijzonder domme redenering van Sakkia



Nee dat is het niet :+ Het is namelijk echt zo dat heel veel ongelukken gebeuren door auto's MET winterbanden, puur omdat mensen zich veilig voelen met winterbanden onder de auto. Maar die dingen zijn echt niet heilig hoor. Je moet je alsnog aanpassen aan het overige verkeer en de weersomstandigheden. Doe je dit niet zijn winterbanden ook gewoon onveilig. Degene achter het stuur maakt nog altijd hoe veilig het is op de weg ;)

Hoe dan ook zijn winterbanden geschikter met winterweer dan zomerbanden. Punt uit; degene die met winterbanden ongelukken veroorzaakt had dat met zomerbanden waarschijnlijk gewoon veel sneller gedaan.