Stierenvechten officieel Spaans cultuurgoed

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:03

connie64 schreef:
nee ik zie het zeker niet als dierenmishandeling,erg he!

Jij bent niet helemaal goed volgens mij.

Kahawa
Berichten: 5344
Geregistreerd: 05-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:07

connie64 schreef:
geryon eet je wel eens een eitje....of draag je geen t shirt uit een land waar kinderen hard aan zitten te werken...

gelijk weer zo moraal ridder zijn hier in Nederland...laat mensen toch hun gewoonten en cultuur behouden


Ja zo een denkwijze gaat echt tot verbetering leiden...

Zo lang je niet perfect leeft mag je nergens een oordeel over hebben?

Ik ben tegen mensen- en dierenrechtenschending en al helemaal als dat onder het mom van 'vermaak' en 'cultuur' is. -O-

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Re: Stierenvechten officieel Spaans cultuurgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:11

Maar wat ik zo grappig vindt: als je een eitje eet, eet je geen kuiken hoor... Het is nooit bevrucht... Waarom denken zoveel mensen dat als je een eitje eet een embryo opeet?

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:14

heidy_wilco schreef:
Lara_sver, doe alsjeblieft die foto in een link! Ik hoef zulke dingen niet te zien, en zo zijn er wel meer met mij...


Maartje1990 schreef:
Lara_sver. Kun je je bericht wellicht even aanpassen de foto in link zetten met de opmerking schokkende foto? Er zitten ook jongere bokkers op bokt.


Te laat om te wijzigen, was ik ook niet van plan. Maar tem gerust! Mensen mogen overigens best geshockeerd worden, dan hielden ze eens op stierengevechten te vergelijken met het leed van consumtiedieren. Het is veel gruwelijker, het is het intentioneel martelen van dieren waar helaas niet enkel het leed van de stieren bij komt kijken. Je kunt letterlijk geen reële discussie voeren zonder ook alle nare feiten te kennen, naast stieren sterven er ook veel paarden een vreselijke dood. Daarbij ben ik er ook niet voor jonge bokkers te beschermen tegen de grote gemene internetwereld, dat is de taak van hun ouders.

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:16

Sorry hoor Lara_Silver, maar dit vind ik echt gewoon je mening opdringen. De meesten zijn al tegen stierenvechten en weten ook wel wat het aanricht. Als iemand het wil zie kan die een linkje aanklikken. Elke keer als ik voorbij dat plaatje kom zit ik bijna te kokhalzen. Vind het gewoon associaal als ik heel eerlijk ben. Je bent hier niet de enige.

En kleine kinderen komen hier gewoon om gezellig te bokken, niet om de schrik van hun leven te krijgen. En volgens mag je zulke plaatjes niet eens zo in een topic zetten.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Stierenvechten officieel Spaans cultuurgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:18

Rare jongens die Spanjaarden.....

heidy_wilco

Berichten: 4477
Geregistreerd: 24-10-09
Woonplaats: Grunn/Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:20

NatasjavE schreef:
Rare jongens die Spanjaarden.....


_O-

Dankje, ik heb al de hele week geroepen: Rare jongens die ...

Dacht ik er eindelijk af te zijn... Bedankt Asterix en Obeliks!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:23

heidy_wilco schreef:
NatasjavE schreef:
Rare jongens die Spanjaarden.....


_O-

Dankje, ik heb al de hele week geroepen: Rare jongens die ...

Dacht ik er eindelijk af te zijn... Bedankt Asterix en Obeliks!


Sorry,...maar ik ben zoooo fan van Asteris en Obelix :o

In tegenstelling totstierenvechten.

Lara_Silver

Berichten: 9117
Geregistreerd: 03-01-07
Woonplaats: Zwitserland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:26

heidy_wilco schreef:
Sorry hoor Lara_Silver, maar dit vind ik echt gewoon je mening opdringen. De meesten zijn al tegen stierenvechten en weten ook wel wat het aanricht. Als iemand het wil zie kan die een linkje aanklikken. Elke keer als ik voorbij dat plaatje kom zit ik bijna te kokhalzen. Vind het gewoon associaal als ik heel eerlijk ben. Je bent hier niet de enige.

En kleine kinderen komen hier gewoon om gezellig te bokken, niet om de schrik van hun leven te krijgen. En volgens mag je zulke plaatjes niet eens zo in een topic zetten.


Ik post slechts één foto. Ik vind dat het kan, vind jij dat niet? Dan is er rechts de TEM knop en dan zullen de mods er wat aan doen. Zoals ik al zei ik ben niet verantwoordelijk voor jonge bokkers.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Stierenvechten officieel Spaans cultuurgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:29

Wat bij betreft mag het gewoon als Spaans Cultuurgoed opgenomen worden. Papier is geduldig.

Het is aan de mensen die gaan kijken en kaartjes kopen voor dergelijke evenementen om daar tegenin te gaan. En als ik de verhalen zo hoor, worden er steeds meer arena's gesloten en gaan er steeds minder mensen kijken naar deze evenementen. Sneu voor de fokkers van deze stieren, maar misschien kunnen die stieren dan linea recta naar het slachthuis, ipv zo te worden afgeslacht. Hebben ze iig hun bron van inkomsten nog....misschien een beetje minder reclame en een naam hoog te houden, dat is dan echt een geval van jammer.

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 21:37

Lara_Silver schreef:
Te laat om te wijzigen, was ik ook niet van plan. Maar tem gerust! Mensen mogen overigens best geshockeerd worden, dan hielden ze eens op stierengevechten te vergelijken met het leed van consumtiedieren. Het is veel gruwelijker, het is het intentioneel martelen van dieren waar helaas niet enkel het leed van de stieren bij komt kijken. Je kunt letterlijk geen reële discussie voeren zonder ook alle nare feiten te kennen, naast stieren sterven er ook veel paarden een vreselijke dood. Daarbij ben ik er ook niet voor jonge bokkers te beschermen tegen de grote gemene internetwereld, dat is de taak van hun ouders.



Amen. _/-\o_


connie64 schreef:
Nee ik vind het niet zielig voor die stieren.
En dat ze een goed leven hebben gehad is heel erg van toepassing,er zijn miljoenen dieren die mishandeld worden en een slecht leven hebben gehad.



Jij mist echt een hersencel geloof ik????
Je vind het NIET zielig voor de stieren???

NIET ZIELIG dat ze bestookt worden met speren.. en na een ellelange tijd in de arena een speer door het hart krijgen en DOODBLOEDEN???

Omg... Mensen die zó denken.....Die zijn echt niet compleet...

Je vind de paardenbeul ook niet zielig zeker??
Laat ze die schedels maar inrammen.. Laat ze die merries maar uitsnijden..
Want de paardjes hebben een goed leven gehad :j

Marit

Berichten: 8830
Geregistreerd: 10-04-09
Woonplaats: Velserbroek

Re: Stierenvechten officieel Spaans cultuurgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 22:39

Tuurlijk zijn er miljoenen dieren die een nog slechter leven hebben gehad, maar maakt dat het beter voor die stieren?
Beetje het verhaaltje van "Jij mag niet klagen met je gebroken nek, want zij daar heeft een hersentumor en dat is nog veel erger".

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Stierenvechten officieel Spaans cultuurgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-13 23:33

Filmpje over het leven van een Stier die gefokt is voor stierengevechten. Gevolgd van zijn geboorte tot aan het moment dat hij naar de stierengevechten gaat.

http://www.youtube.com/watch?v=Fxdw7CCK7Vw

Prachtig dier, eeuwig zonde dat hij BSE drager is en daarom niet voor consumptie gebruikt mag worden. Een mooi leven, dood voor entertainment, en vervolgens verbrand....

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Stierenvechten officieel Spaans cultuurgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:16

Dat hele leven interesseert me geen ene moer... Sorry.
T feit is dat ze gruwelijk mishandeld worden... :(

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Stierenvechten officieel Spaans cultuurgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:21

Ja dat is een feit. En dat stierengevecht hoeft van mij ook niet. Alleen, zonder stierengevechten gaat dit ras uitsterven. En extinct is forever. Dat is geen reden om maar door te gaan met de stierengevechten, maar wat moet je er anders mee? Ze zijn dermate agressief dat ze op leeftijd van amper een dag al in de aanval gaan. Zie filmpje (dat je toch niet gaat bekijken).

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Re: Stierenvechten officieel Spaans cultuurgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:22

Dan sterft het ras toch uit.

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:23

Whoo sorry..zie dat mn reactie dr wel erg bot staat... Niets persoonlijks :)

Heb m wel deels bekeken.. Met wat doorscrollen zegmaar..
Mooie beelden..
Maar laat maar uitsterven..dieren martelen hoort niet... Nooit...

Poiuytrewq
Berichten: 15421
Geregistreerd: 06-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:26

Waarom dan uberhaupt zo een agrssief ras fokken als je er niets anders mee 'kunt' dan doodprikken?! Laat het dan uitsterven, liever dat een mooi ras uitsterft dan dat ze allemaal op zo'n manier eindigen :r

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:28

Poiuytrewq schreef:
Waarom dan uberhaupt zo een agrssief ras fokken als je er niets anders mee 'kunt' dan doodprikken?! Laat het dan uitsterven, liever dat een mooi ras uitsterft dan dat ze allemaal op zo'n manier eindigen :r


Inderdaad.. waar mensen toch niet allemaal toe in staat zijn. Lekker laten uitsterven dat ras dan maar!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:30

Aha. Jullie zijn wel eensgezind daarin. Dan de volgende vraag: de fokkers van deze stieren, en de mensen die voor hen werken, hele regionen van Spanje (in in Frankrijk de Camargue) die hiervan leven, mogen die dan van jullie bij de EU aankloppen voor compensatie? Of mogen die aan de bedelstaf?

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Stierenvechten officieel Spaans cultuurgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:34

Wat dacht je van fokken en normaal slachten? :)

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Stierenvechten officieel Spaans cultuurgoed

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:34

Als dat kan, stier in filmpje had BSE. Die wil je niet op je bord hebben.

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:35

Alle mensen die hieraan mee werken zijn gruwelijk. Gewoon pech voor ze als ze niks normaals kunnen fokken om wel diervriendelijk mee om te gaan om erna te slachten.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:38

Als je al jaren bezig bent en ermee bent opgegroeid, dan weet je op een gegeven moment niet anders. Toch jammer dat je de mensen meteen veroordeelt op grond van hun opvoeding en wat ze hun leven lang om zich heen zien. Ze verdienen op zijn minst uitleg en eventueel financiele compensatie voor een nieuwe start. Er gaan in de EU miljoenen iedere maand voor de verhuizing van het hele EU circus van Brussel naar Straatsburg en weer terug. Daar kan gerust wel even wat vanaf voor de fokkers van deze vechtstieren. Geef ze genoeg incentive om een ander ras te fokken, en het probleem is vanzelf de wereld uit.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 11-11-13 00:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 00:40

Cassidy schreef:
Als dat kan, stier in filmpje had BSE. Die wil je niet op je bord hebben.


Dat begrijp ik..
Maar dat is geen goedkeuring.om.hem te martelen.

Hier in de slachterij waren ook wel eens dieren die niet geschikt waren...dat verlies incasseer je..


Ben jik een voor of tegenstander van dit stierenvechten?