slecht gedrag van taxi chauffeurs.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Christiene

slecht gedrag van taxi chauffeurs.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 22:50

ik zat under cover in nederland te kijken. dat gaat over taxi chauffeurs die te ver gaan in gedrag na dames die ze in de taxi hebben.

ik vraag me nu af wat jullie allemaal wel eens mee hebben gemaakt?
het is echt schokkend wat ze gefilmd hebben met een verborgen camera.

ik zelf heb een keer in een taxi gezeten die een rare route nam, waardoor hij zelf al zei dat het een kortere route was (stille omgeving naast de snelweg terwijl vliegveld rechtdoor was volgens borden op de snelweg)omdat ik nog al schrikkerig keek schijnbaar.

je kan echt niet weg in zon rijdende auto als het echt mis is zoals nu te zien is op tv.
Laatst bijgewerkt door Christiene op 03-11-13 23:09, in het totaal 2 keer bewerkt

PocoGaucha

Re: slecht gedrag van taxi chauffeurs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:51

ja ben ook aan het kijken, echt griezelig, durf nooit meer met een taxi alleen. haha

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:52

Jakkes, die taxi chauffeurs zijn echt vieze mannetjes soms..
Ik ga nooit in mn eentje in de taxi, liever met zn 2en of op een andere manier naar huis.

bobomelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:54

Hmmmm blij dat ik geen taxi meer rijd....bestaan nl ook enge mannelijke klanten :P
Maar indd linke soep af en toe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 22:57

bobomelo schreef:
Hmmmm blij dat ik geen taxi meer rijd....bestaan nl ook enge mannelijke klanten :P
Maar indd linke soep af en toe!

Dat wou ik net zeggen, ik ken de andere kant ook als ex-taxichauffeuse.. Heb heel wat oneerbare voorstellen gehad :+

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:05

Ik ben ook taxi chauffeuse, en ben blij dat ik alleen contract vervoer doe. Je wilt ook niet weten wat de chauffeurs voor hun kiezen krijgen. Er zijn klanten die liever in natura betalen. Er zijn klanten die helemaal niet betalen, maar snel uit de auto springen bij een stoplicht vlak bij huis. Mensen die een taxi bellen, en vervolgens niet op komen dagen als de taxi eenmaal daar is. Klanten die mopperen als je eens een minuutje te laat bent, terwijl ze wel telkens een kwartier gebruiken om in de auto te komen( regel voor contract vervoer is 2 minuten). Mensen die niet snappen dat je met een rolstoel aan board niet met 50 km per uur over een verkeers heuvel kunt, maar zij hebben haast, en dus moet chauffeur maar wat harder rijden...enz enz

Natuurlijk moet de chauffeur zich wel proffecioneel gedragen. Dit soort gedrag kan natuurlijk niet.
Een taxi keurmerk geeft je wel wat meer zekerheid.
Laatst bijgewerkt door git op 03-11-13 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt

_xDyan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:05

En nog ontkennen ook terwijl alles gwn op beeld staat....

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:07

Ik neem zelden een taxi, maar schrik hier wel een beetje van, verwacht toch veilig te zitten als ik een taxi bel

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:07

Zoals in de OP beschreven heb ik het nooit meegemaakt, maar gister wel eentje die om 12 uur 's nachts
op een 30km weggetje veels te hard door de haaientanden reed en daarmee ons bijna van de sokken
reed. Echt belachelijk.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 23:08

git schreef:
Ik ben ook taxi chauffeuse, en ben blij dat ik alleen contract vervoer doe. Je wilt ook niet weten wat de chauffeurs voor hun kiezen krijgen. Er zijn klanten die liever in natura betalen. Er zijn klanten die helemaal niet betalen, maar snel uit de auto springen bij een stoplicht vlak bij huis. Mensen die een taxi bellen, en vervolgens niet op komen dagen als de taxi eenmaal daar is. Klanten die mopperen als je eens een minuutje te laat bent, terwijl ze wel telkens een kwartier gebruiken om in de auto te komen( regel voor contract vervoer is 2 minuten). Mensen die niet snappen dat je met een rolstoel aan board niet met 50 km per uur over een verkeers heuvel kunt, maar zij hebben haast, en dus moet chauffeur maar wat harder rijden...enz enz

die kant zal er denk ik nog veel vaker zijn. en lijkt me ook lastig als chauffeur.

maar die chauffeurs in deze reportage maken zijn geheel niet profesioneel.

gewoon ergens stoppen en wat aandringen op kussen sex uitgaan. en dan idd voor de camera ontkennen..

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:09

Ik ben ook aan het kijken, kan me er echt over op winden... zouden ze niet bij mij hoeven flikken zou meteen uitstappen en niet betalen natuurlijk..

Toen die vrouw bij die 3 mannen instapte vond ik vooral heel erg enge situatie.. pff daar moet je echt voor uitkijken had heel anders af kunnen lopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:11

Heb het ook gezien... getver zeg..

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:13

Ik ga het ook kijken! Hier in Nederland heb ik geen slechte ervaringen gehad, bel eigenlijk altijd dezelfde.
In Egypte daarentegen.. Yuk!

Bizar dat ze het ontkennen, nog bizarder dat ze het doen..

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 23:14

Ik heb de reportage niet gezien, maar ik kan je niet voorstellen dat chauffeurs van bedrijven met keurmerk zich hier ook schuldig aan maken, en anders zijn ze niet lang chauffeur bij zo'n bedrijf. Die keuringen zijn behoorlijk streng. Als er zo tegen een bedrijf een aanklacht van aanranding of dergelijke loopt, kunnen ze het volgens mij al vergeten. Waar ik werk moest ik een verklaring omtrent gedrag inleveren. Maakt het natuurlijk nog niet onmogelijk, maar als ze er bij het bedrijf waar ik werk achter komen dat je zoiets geflikt hebt sta je gelijk op straat....en terecht!

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:39

Wat een ongelooflijke aso,s

Ze moeten dit soort chauffeurs gelijk hun vergunning intrekken en nooit meer op een taxi.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 12:49

valt het jullie ook op dat dit voornamelijk allochtoonse mensen zijn? Ik heb 1 man gezien die van Nederlandse afkomst zou kunnen zijn.
Niet om racistisch te zijn, maar dat viel me heel erg op. Gebrekkig nederlands. En vooral die taxi met die drie marokkanen:| Dát was vast en zeker een spannend ritje voor die meid.

Ik vond het zeer slecht van het programma dat ze zoon onderzoek opzetten met verborgen camera maar dat ze soms die meiden gewoon 'kwijt' raken.
Ze hadden gewoon ten aller tijden een safetyteam paraat moeten hebben die die meiden in veiligheid zou kunnen brengen als dat nodig was.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:32

Ik heb dit jaar best veel in een taxi gezeten. En van al die keren 1x een allochtoon gehad. En dat was was wel een van de beste chauffeurs die erbij zaten, en ook nog eens een heel jong ventje.
De gepensioneerden vond ik over het algemeen ook heel fijn rijden.

Er waren er wel een paar waar ik me niet zo fijn bij voelde. Bumperkleven, slecht aangeven waar ze heen wilden enz.

Maar als je niet tevreden bent kun je toch gewoon een klacht indienen bij het taxibedrijf zelf? Ze zijn daar echt niet blij mee als ze zoiets horen en de chauffeurs worden er zeker op aangesproken.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:38

Ik denk dat een probleem er zit omdat veel mensen niet weten waar je zo'n klacht kunt indienen.
Als het echt zo vaak voorkomt (ook bij erkende taxibedrijven) kan ik me voorstellen dat sommige (jonge) meiden simpelweg niet aangeven dat er iets is gebeurd dat niet door de beugel kan.

Wel schokkend te horen dat het zo vaak gebeurt. Ik heb zelden in mijn eentje een taxi gepakt toen ik nog studeerde, zou het ook niet snel doen eigenlijk.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:41

Internet, email adres van het taxi bedrijf opzoeken en een email sturen. Als je datum en tijdstip van de rit erbij zet dan kunnen ze zo opzoeken wie de chauffeur was.
En aangezien het in de taxibranche niet zo goed gaat zijn ze heel erg gebrand om incidenten te voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:41

De enige keren dat ik in een taxi heb gezeten was in Egypte. Was keurig geregeld door het hotel, naam van het hotel op de zijkant. We werden weer opgehaald als we belden en netjes afgeleverd. Kon het met een van deze meneren zo goed vinden dat we keihard de muziek aan hebben gezet en heel hard hebben gezongen.

Ja, ze rijden er hard en belachelijk, en toeteren veel, maar ik voelde me niet bang of onveilig!

silvana84

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:22

Sommige van die taxi bedrijfjes zijn eenmanszaken dus dan moet je je klacht indienen bij de zelfde man die je heeft lastig gevallen, denk niet dat hij zich zelf op de vingers gaat tikken. Er moet gewoon een algemeen meldpunt/telefoonnummer zijn voor ongewenst gedrag van taxichauffeurs e.d.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 19:11

RoyceMack schreef:
valt het jullie ook op dat dit voornamelijk allochtoonse mensen zijn? Ik heb 1 man gezien die van Nederlandse afkomst zou kunnen zijn.
Niet om racistisch te zijn, maar dat viel me heel erg op. Gebrekkig nederlands. En vooral die taxi met die drie marokkanen:| Dát was vast en zeker een spannend ritje voor die meid.

Ik vond het zeer slecht van het programma dat ze zoon onderzoek opzetten met verborgen camera maar dat ze soms die meiden gewoon 'kwijt' raken.
Ze hadden gewoon ten aller tijden een safetyteam paraat moeten hebben die die meiden in veiligheid zou kunnen brengen als dat nodig was.

Dit vond ik ook erg gevaarlijk, zo moeilijk is het niet iets van een gps of een zender zodat ze weten waar de taxi rijd, of er een auto achter aan laten rijden.

en dan vertellen ze dat ook nog gewoon in de uitzending..

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:28

Ik heb zelf geen slechte ervaringen met chauffeurs maar ik heb in Nederland ook nog nooit in mijn eentje in een taxi gezeten. Of ja, heel vroeger toen ik 15 was en mijn vriendinnen was kwijtgeraakt en ook niet meer terug naar huis kon alleen. Toen heeft een taxi mij thuis gebracht zonder geld te rekenen omdat ik zo jong en bang voor mijn moeder was :')

In Londen pakte ik heel vaak de taxi, maar altijd een black cab. En het was altijd perfect. Ik heb eens gehad dat ik in the middle of nowhere had afgesproken met mijn vriend maar dat hij niet kwam opdagen. Die taxichauffeur heeft me in zijn auto laten wachten tot Max 3 kwartier later kwam opdagen :')

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:11

Christiene schreef:
RoyceMack schreef:

Dit vond ik ook erg gevaarlijk, zo moeilijk is het niet iets van een gps of een zender zodat ze weten waar de taxi rijd, of er een auto achter aan laten rijden.

en dan vertellen ze dat ook nog gewoon in de uitzending..

Ze hadden vast wel een GPS mee, zulke apps zijn er genoeg voor de smartphone.
Maar dat vertellen ze vast niet want het moet ook een beetje spannend blijven op TV.

Verder vind ik dat dit soort chauffeurs hun vergunning kwijt zouden moeten raken en geregistreerd worden zodat ze nooit meer als taxichauffeur aan het werk kunnen gaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:33

RoyceMack schreef:

Ik snapte echt niet waarom ze daarbij instapte, dat zou ik al echt nooit doen...

Citaat:

Het is wel sbs he...beetje spanning en sensatie hoort er wel bij. Tuurlijk zijn die meiden ten alle tijden op te sporen en geregistreerd met gps. En er staat heus wel zo'n team bij. Alleen ze zien ze niet continu met de filmcamera ;)