62-jarige opa smeekt overvaller medicijnen niet mee te nemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

62-jarige opa smeekt overvaller medicijnen niet mee te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 21:09

Toen ik het las begon ik te gruwelen, wie is er nou zo laf om een 62-jarige man te overvallen? Maar toen las ik verder, ik las dat die man dus rond 04.40(!) op de scootmobiel alleen onderweg naar huis van een feestje. In mijn ogen is dat in deze tijd van de Nederlandse maatschappij is dit niet meer veilig genoeg... had die man niet beter een taxi kunnen nemen?

Even een wijziging in mijn beginpost, ik praat absoluut niet goed wat die kerel gedaan heeft! Hij moet gewoon gestraft worden en dit had nooit mogen gebeuren. :n

Hoe denkt bokt erover? :)

Citaat:
En toch doet die het, naast 2 telefoons maakt de overvaller uit Alkmaar ook medicijnen buit van een oude man in een scootmobiel. De 62-jarige slachtoffer smeekt de man nog om alsjeblieft niet zijn medicijnen mee te nemen, maar dat wordt niet

gewaardeerd. De dader gooit de 62-jarige man op de grond en vertrekt.

Volgens Opsporingverzocht gebeurde het incident in de nacht van zondag 1 op maandag 2 september 2013. Rond 04.40 zou de 62-jarige man terugkomen van een feestje, als die plotseling op het bruggetje over de Hoornsevaart in Alkmaar in zijn scootmobiel wordt overvallen

De dader pakt hierbij zijn schoudertas af en gooit de 62-jarige man uit zijn scootmobiel op de grond. De man doet alsof er niks is gebeurd en fietst weg.

Dader
Het is een lichtgetinte man met een stoppelbaard en kort kroezend haar. Hij droeg die avond een wit jack, een spijkerbroek en witte schoenen.

Kom op jongens delen, wie herkent deze lafaard?

- See more at: http://leeshetnu.nl/opa-smeekt-dief-nee ... ixf3a.dpuf

Edit: enkele dingen aangepast, erg lomp verwoord. :Y)
Laatst bijgewerkt door KimD op 31-10-13 21:22, in het totaal 2 keer bewerkt

miszblueeyes

Re: 62-jarige opa smeekt overvaller medicijnen niet mee te nemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:10

het is gewoon schandelig! nachts of niet hoe zielig wil je zijn om een bejaarde te overvallen.!

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:11

Euh, dus vanwege het tijdstip 'vraagt' hij erom?

Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:13

Ik heb het filmpje ook gedeeld , ik mag hopen dat de dader heel hard gestraft word!

Neon

Waanzin...

dito

Sja nog ff kun je tegenwoordig niets meer. Geloof dat de angst bij deze man zeker is toegeslagen en niet zo snel meer alleen over straat gaat. Hoppa weer wat afgenomen....te triest hoop dat ze deze jongeman oppakken

Spelt

Maakt niet uit op welk tijdstip het is, niemand hoort het gore lef te hebben om iemand te beroven!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:14

Dus als ik om 4 uur 's nachts van mijn werk op mijn fietsje naar huis fiets, dan vraag ik er om om beroofd, verkracht of weet ik veel wat te worden? Het moet niet gekker worden.

TheWelsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:15

Tuurlijk had hij beter een taxi kunnen nemen....maar heeft die jongen daarom het recht om die arme man te overvallen?

Dat vind ik het zelfde idee als dat een vrouw er niet sexy bij mag lopen, omdat dat mannen op verkeerde gedachten/daden kan brengen!

Eileen_

Pfff hoe zielig ben he dan :n

Ik denk dat t niet een groot was dattie moest rijden, anders was hij denk ik wel met een taxi oid gegaan. Maar als t om de hoek is, ga je geen taxi bellen. Dus 'of t vragen om provlemen' is...

Ayasha
Blogger

Uhm vragen om? Al had hij een bordje met "overval me aub" rond zijn nek. Dan nog moeten ze met hun fikken van hem af blijven!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:16

62 noem ik niet bejaard, mijn vader is bijna 62 en schoonvader 65. Is niet bejaard, is zelfs nog niet eens pensioenleeftijd! Ik zou dan eerder spreken over een man die mindervalide is, grzien de scootmobiel, of minder slecht ter been.

Desalniettemin vind ik het schandalig, de zwakkere mens is altijd het slachtoffer.. Vind niet dat de man in scootmobiel hierom vroeg, ik vraag er toch ook niet om als ik snachts thuiskom en op weg van station / auto naar huis beroofd word?

Fenrir

Erom vragen? Grapje zeker?

bruceandnoon

wat een rare beredenering? ongeacht tijdstip, plaats oid; dit gedrag is volledig onacceptabel! wat een ontzettende lafbek. ik hoop dat ze hem vinden en nog meer eigenlijk dat iemand de politie nog voor is en hem een koekje van eigen deeg geeft.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:17

Ik vind dat idd net zo'n redenatie als dat een vrouw in een rokje er zelf om vraagt verkracht te worden.

Al loop je om 3 uur 's nachts door een donker park.
Al loop je rond in je blote kont.
Al zet je je fiets zonder slot in het centrum.

Niemand heeft het recht om ongevraagd aan jou of aan jouw spullen te komen!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 21:17

Begrijp me niet verkeerd, ik praat dit absoluut niet goed! Ik hoop ook dat ze de dader pakken en hem straffen voor zijn daden.

Maar inderdaad als je zo laat/vroeg met een scootmobiel eropuit gaat 'vraag je erom'. Het is in deze tijd niet meer veilig, ik ben zelf jong en vitaal maar geen haar op mijn hoofd dat ik na 00.00 nog alleen naar huis ga fietsen, ik voel me dan echt niet op mijn gemak. En zeker met zo'n scootmobiel, die dingen gaan niet hard en je kunt niet vluchten of je verdedigen.

Edit: Zeker heeft niemand het recht om zoiets te doen, ongeacht wat je doet. Maar als je tegenwoordig kán het niet meer, daar gaat het mij om.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:24

Ik vind de mening 'daar vraagt hij dan toch om' eerlijk gezegd best debiel. Niemand vraagt erom om beroofd te worden. Ik wil gewoon op een willekeurig tijdstip veilig naar huis kunnen, ook zonder de debiele persoontjes die dan ineens wel iemand durven aan te vallen, omdat er dan niemand is om die personen te beschermen.
Dat vind ik net zoiets als zeggen dat iemand die korte rokjes draagt vraagt om verkracht te worden. Nee, de meeste misdaden zijn niet goed te praten, ondanks dat de omstandigheden soms niet altijd even handig gekozen zijn door het slachtoffer.

Ik hoop dat ze de dader pakken, wat een sneu mannetje is dat zeg.

(En je hebt vast een toffe opa als hij met zijn scootmobiel naar een feestje gaat tot diep in de nacht := )

Mazikeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:27

Schandalig .. En heel erg sneu, ik hoop dat ze die lafbek snel oppakken!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:36

KimD schreef:
Begrijp me niet verkeerd, ik praat dit absoluut niet goed! Ik hoop ook dat ze de dader pakken en hem straffen voor zijn daden.

Maar inderdaad als je zo laat/vroeg met een scootmobiel eropuit gaat 'vraag je erom'. Het is in deze tijd niet meer veilig, ik ben zelf jong en vitaal maar geen haar op mijn hoofd dat ik na 00.00 nog alleen naar huis ga fietsen, ik voel me dan echt niet op mijn gemak. En zeker met zo'n scootmobiel, die dingen gaan niet hard en je kunt niet vluchten of je verdedigen.

Edit: Zeker heeft niemand het recht om zoiets te doen, ongeacht wat je doet. Maar als je tegenwoordig kán het niet meer, daar gaat het mij om.

Vertel mij dan eens hoe ik thuis moet komen na mijn werk. We sluiten om 03.00, en staan een uur later buiten. Dan kan ik inderdaad met een taxi gaan, maar dat is zeker €25. Ik verdien(de) €4.06 per uur bruto. Dus dan moet ik al bijna 8,5 uur werken, en dan heb ik nog niet eens quitte gespeeld.

Dus vertel mij eens hoe ik thuis kom. Dan ga ik wel op mijn fietsje, om half 5 's nachts, door het donker naar huis. Geeft dat dan iemand het recht om mij te beroven? VRAAG ik er dan om om beroofd te worden?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:39

goldenarrow schreef:
KimD schreef:

Vertel mij dan eens hoe ik thuis moet komen na mijn werk. We sluiten om 03.00, en staan een uur later buiten. Dan kan ik inderdaad met een taxi gaan, maar dat is zeker €25. Ik verdien(de) €4.06 per uur bruto. Dus dan moet ik al bijna 8,5 uur werken, en dan heb ik nog niet eens quitte gespeeld.

Dus vertel mij eens hoe ik thuis kom. Dan ga ik wel op mijn fietsje, om half 5 's nachts, door het donker naar huis. Geeft dat dan iemand het recht om mij te beroven? VRAAG ik er dan om om beroofd te worden?

_/-\o_

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:46

Mond valt open, wat een lafbek. Lijkt erg op een gelegenheids roof. Fietst langs, ziet de tas liggen en besluit deze maar toe te eigenen. En dan nog iemand zo grof uit zijn scootmobiel sleuren. -:(- .

De plek ziet er goed verlicht uit, niet een heel eng straatje of zo. En wat moet de man dan, heen ook met de taxi want een scootmobiel even laten staan ergens doe je ook niet zo snel. Je zou toch nog veilig over straat moeten kunnen als invalide. Wat is de volgende stap? Een blinde overvallen omdat die je toch niet kan herkennen? Een moeder met een heel jong babietje van de fiets afrukken voor een paar rotcenten. 8)7

Deze idioot kan me niet hard genoeg gestraft worden, verplicht een paar maanden scootmobiel of rolstoel gebruiken en dan eens kijken hoe weerloos hij zich voelt.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 21:50

Het kan vast zijn dat ik teveel slechte dingen lees in de trant van beroving, verkrachten, aanranding, vermissing die 's nachts plaatsvinden, maar ik zou het nooit durven en zou dan ook absoluut geen baan willen waarbij ik 's nachts op de fiets naar huis zou moeten. :n Ik begin vaak om 6.00 's morgens en ik heb zelf een auto en daar ben ik wel heel blij om.

Ook als ik 's nachts naar de paarden moet ben ik echt niet op mijn gemak en meestal heb ik dan ook iets bij me waar ik iemand die kwaad wil doen voor zijn harses kan slaan. :=

Respect hoor dat je het durft!

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:54

Ach, het was op dat moment niet anders. Ik had geld nodig en hier kreeg ik een baan. Ik vind het ook niet fijn om door het donker naar huis te fietsen (al waren er regelmatig wel mensen die dezelfde kant op moesten, maar lang niet altijd). Mijn ouders wisten ook welke weg ik nam, mocht er dus iets gebeuren wisten ze waar ze ongeveer moesten zoeken. Maar die vonden het ook een eng idee.
Er is gelukkig nooit iets gebeurt (ik weet niet of dat aan de stad ligt, of ik geluk heb gehad of dat mensen het niet eens aandurfden als ze mijn enorm chagrijnige blik zagen :') ), maar als er wel wat was gebeurt dan is dat niet omdat ik er om gevraagd heb, maar omdat de ander een asociaal iemand is die in de bajes thuishoort in plaats van in de samenleving.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 22:05

Ik heb dat erom vragen ook weggehaald, dat was ontzettend lomp verwoord. Maar zo'n man op een scootmobiel, midden in de nacht, helemaal alleen, voor een overvaller zijn de omstandigheden optimaal. Het is zeker niet goed te spreken als iemand een ander wat aandoet.

Het zal ook zeker liggen aan waar je woont, mijn paarden staan vrij afgelegen en dan heb je dat bekeken gevoel al veel sneller is mijn mening. Sommige regio's zijn gewoon gevoeliger voor dit soort criminelen activiteiten.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:22

Nouja, mij part wordt iemand die op de kwetsbare momenten iemand zo behandeld nog harder aangepakt door justitie dan iemand die het doet op klaarlichte dag.
Ik kom zelf uit Twente, heb ook horecawerk gedaan, dus diep in de nacht terugfietsen is ook mij niet onbekend, ik fietste een kilometer of 7 over een provinciale weg. Ook nu ik in Utrecht woon fiets ik met een gerust hart nog na het uitgaan terug over een landweggetje naar mijn huis. Ik ga er nog altijd van uit dat het overgrote deel van onze bevolking mij niet zal beroven of verkrachten, en gelukkig is dat tot op heden nog de waarheid gebleken.