Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Maartje1990 schreef:na aanleiding van [NM] Doodstraffen
In dat topic is momenteel een zeer hoog percentage tegen het afschaffen van de doodstraf (in andere landen dus).
Nu ben ik er benieuwd naar of mensen dan ook vóór het invoeren van de doodstraf in Nederland zijn.
Dus verder kan de discussie over wel/geen doodstraf daar gevoerd worden. Al voel je vooral vrij om dat hier ook nog te doen natuurlijk. Maar ik ben alleen benieuwd naar het percentage, discussie en argumenten zullen, denk ik, dezelfde zijn.
Morrow_Less schreef:Ik stemde ja.
Er zijn mensen die gruwelijke dingen hebben aangericht, gezinnen hebben verwoest en iemands leven zelfgekozen tot een einde heeft gebracht. Als die persoon het recht heeft te oordelen over iemand zijn leven, vind ik dat een bevoegde macht dat ook over zijn/haar leven moet hebben.
Barendshoeve schreef:@ Sanne: ben jij of heb jij wel eens in een Nederlandse gevangenis gezeten? Want hier in nl heb je het namelijk echt goed als je in een cel komt te zitten. Er zijn zo veel mensen die het buiten de cel vele malen slechter hebben door het eerlijke leven wat ze leven. En een crimineel opknopen in een hoge boom is daarbij ook nog een heel stuk goedkoper ook. En dat geld kunnen we best goed gebruiken. En tsja overal worden fouten gemaakt ook in ziekenhuizen etc.
Barendshoeve schreef:@ Sanne: ben jij of heb jij wel eens in een Nederlandse gevangenis gezeten? Want hier in nl heb je het namelijk echt goed als je in een cel komt te zitten. Er zijn zo veel mensen die het buiten de cel vele malen slechter hebben door het eerlijke leven wat ze leven. En een crimineel opknopen in een hoge boom is daarbij ook nog een heel stuk goedkoper ook. En dat geld kunnen we best goed gebruiken. En tsja overal worden fouten gemaakt ook in ziekenhuizen etc.
xSlvna schreef:Als ergens echt keiharde bewijzen voor zijn is de doodstraf een prima oplossing, vind ik.
De gevangenis valt opzicht mee, ken (jammer genoeg) genoeg mensen die (onschuldig) hebben vastgezeten (lastig te bewijzen zaken allemaal) en die vonden het wel te doen, hadden een x-box/playstation en wat spellen, eten was vaker lekker dan gewoon eetbaar, konden sporten etc.
Morrow_Less schreef:Ik stemde ja.
Er zijn mensen die gruwelijke dingen hebben aangericht, gezinnen hebben verwoest en iemands leven zelfgekozen tot een einde heeft gebracht. Als die persoon het recht heeft te oordelen over iemand zijn leven, vind ik dat een bevoegde macht dat ook over zijn/haar leven moet hebben.
Joukje_04 schreef:De straffen hier zijn strenger dan in de meeste andere Europese landen, zoals Frankrijk.
Over de poll: nee, te veel rechtsdwalingen die niet meer recht kunnen worden gezet dan.