Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sok schreef:Geen idee of het waar is of niet, maar ik zou het persoonlijk een goede zaak vinden!
Ik zeg niet dat jij zo bent, maar er gaan TE veel jonge mensen op een onverantwoorde manier mee om.
xSlvna schreef:Ik vind het het meest belachelijke wat ze ooit verzonnen heb, ik zie het altijd maar als het recht van de sterkste (net als met druks), mensen die slim zijn blijven met hun poten er vanaf of drinken met maten, de ezels die hun hersenen willen vergallen met alcohol doen dat ook met de grens naar 18, enige nadeel is dat ik (en veel andere 16, 17 jarige) wéér kunnen wachten tot we opstap mogen, man ik ben toch geen kleuter? Mijn vrienden zitten altijd op festivals, in grote discotheken en ik kan me thuis uit mijn neus vreten door deze belachelijke regeltjes, bah.
MelanieB schreef:xSlvna schreef:Ik vind het het meest belachelijke wat ze ooit verzonnen heb, ik zie het altijd maar als het recht van de sterkste (net als met druks), mensen die slim zijn blijven met hun poten er vanaf of drinken met maten, de ezels die hun hersenen willen vergallen met alcohol doen dat ook met de grens naar 18, enige nadeel is dat ik (en veel andere 16, 17 jarige) wéér kunnen wachten tot we opstap mogen, man ik ben toch geen kleuter? Mijn vrienden zitten altijd op festivals, in grote discotheken en ik kan me thuis uit mijn neus vreten door deze belachelijke regeltjes, bah.
Dus jij bent er zo een die niet zonder alcohol uit kan gaan, dus zonder te zuupen? Je mag gewoon naar festivals hoor. Ook naar discotheken. Je mag idd ook thuis uit je neus gaan eten als je dat lekker vind. Niemand verbied het je.
Dan is het idd maar goed dat er zulke regels komen. Met mate drinken, maar je gaat er heus niet dood van dat je met uitgaan niets kan drinken. Het is maar hoe je het zelf leuk maakt.
Thuis kun je ook prima een biertje nuttigen op een avondje thuis.
xSlvna schreef:Ik vind het het meest belachelijke wat ze ooit verzonnen heb, ik zie het altijd maar als het recht van de sterkste (net als met druks), mensen die slim zijn blijven met hun poten er vanaf of drinken met maten, de ezels die hun hersenen willen vergallen met alcohol doen dat ook met de grens naar 18, enige nadeel is dat ik (en veel andere 16, 17 jarige) wéér kunnen wachten tot we opstap mogen, man ik ben toch geen kleuter? Mijn vrienden zitten altijd op festivals, in grote discotheken en ik kan me thuis uit mijn neus vreten door deze belachelijke regeltjes, bah.
Edit: Zo dat moest er even uit, wij hebben geen zak te doen om wat, om niks, om onzin. Als ik straks 18, 19 ben heb ik al geen zin meer volgens mij, dan ben ik ook al uit die periode.
Edit 2: Door het verhogen van de alcoholgrens gaat ook de minimum leeftijd van discotheken en festivals omhoog, vandaar mijn reactie.
_xDyan schreef:xSlvna schreef:Ik vind het het meest belachelijke wat ze ooit verzonnen heb, ik zie het altijd maar als het recht van de sterkste (net als met druks), mensen die slim zijn blijven met hun poten er vanaf of drinken met maten, de ezels die hun hersenen willen vergallen met alcohol doen dat ook met de grens naar 18, enige nadeel is dat ik (en veel andere 16, 17 jarige) wéér kunnen wachten tot we opstap mogen, man ik ben toch geen kleuter? Mijn vrienden zitten altijd op festivals, in grote discotheken en ik kan me thuis uit mijn neus vreten door deze belachelijke regeltjes, bah.
Edit: Zo dat moest er even uit, wij hebben geen zak te doen om wat, om niks, om onzin. Als ik straks 18, 19 ben heb ik al geen zin meer volgens mij, dan ben ik ook al uit die periode.
Edit 2: Door het verhogen van de alcoholgrens gaat ook de minimum leeftijd van discotheken en festivals omhoog, vandaar mijn reactie.
Ik ben het helemaal met je eens! Ik vind dat ouders moeten bepalen wanneer hun kind wat alcohol mag. Niet de overheid. En als ouders dat niet kunnen moeten die juist aangepakt worden! Niet de jongeren..
ietjelover schreef:Sok schreef:Geen idee of het waar is of niet, maar ik zou het persoonlijk een goede zaak vinden!
Ik zeg niet dat jij zo bent, maar er gaan TE veel jonge mensen op een onverantwoorde manier mee om.
zeker mee eens hoor,
maar zoals ik al zei vind het toch wel vreemd als mensen al 1 of 2 jaar opstap mogen en nu opeens niet meer mogen drinken.
belle_boef schreef:En dan heb je ouders die het goed vinden dat hun 12 jarige al drinkt. Right
Quinc schreef:Hiermee zit ik ook..
Dan laat ik het vriendinnen toch gewoon halen.
Vind het een beetje onzin maar ze moeten natuurlijk ergens een grens trekken.