NS slaat stations over bij vertraging

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElineS

NS slaat stations over bij vertraging

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 13:52

NoekAa_

Re: NS slaat stations over bij vertraging

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:53

ja wat een achterlijk gedoe zeg. heb het gelukkig zelf nog nooit meegemaakt, wel dat door uitvallen trein een ic wat extra stations meepakte maar niet dat ze ze voorbij reden.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:53

Jeetje dat is toch te belachelijk voor woorden... heb t gelukkig nog nooit meegemaakt!

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:55

Belachelijk.

biancatjuh27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:56

ik vind het ook belachelijk. ik heb het laatst zelfs gehad dat na almere parkwijk en almere buiten en oostvaarders werden overgeslagen. Daar stond ik dan na een vermoeiende dag op mijn werk in lelystad. en kon ik een half uur op een trein terug wachten. En ze zeggen in dat bericht wel dat het omgeroepen word, maar dat was toen niet zo, anders was ik op almere centrum wel uitgestapt :P

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 13:59

En als je dan pech hebt, heeft je trein terug ook vertraging, waardoor die ook de stations overslaat :+. Sta je dus weer een station te vroeg en mag je nog een keer terug zeker. Ja, echt een top idee NS!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:00

Bij mij is het één keer voorgekomen. In de trein van Utrecht Centraal naar Den haag CS sloeg hij wegens een of andere reden station Woerden over. Had er zelf geen last van, maar is wel enorm balen. Je hebt maar net een belangrijke toets of vergadering oid.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:02

Lekker is dat! Sta je daar te wachten en moet je ergens op een bepaalde tijd zijn..
Ik woon in Obdam en dat is dus een station van bijna letterlijk twee plankjes in het weiland. Zou lekker zijn wanneer ze je zomaar voorbij rijden :evaw: Bovendien mis je dan ook je aansluiting.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:04

Hier gister nog, super frustrerend. En vooral erg jammer dat de trein die om .27 er moest zijn om .28 voorbij kwam razen.
Ik heb het ook wel eens gehad toen ik in de trein zat, ook dat maakt je niet echt blij.

En het wordt dus ook niet altijd omgeroepen, of nou ja niet op elk station. Toen ze mijn station voorbij reden en ik naar de conducteur ging kreeg ik als verklaring: 'ja het is omgeroepen, voor Arnhem' laat ik nou net daar instappen -O- En op Arnhem zelf helemaal niks, en het is nou niet echt een klein station.
Laatst bijgewerkt door pluklief op 11-10-13 14:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:06

Ik zat laatst in een trein vanuit Hoofddorp die problemen had met de luchtdruk en dus 20 minuten achter liep. Die reed ook een paar stations voorbij, maar achter onze trein zat de trein die 30 minuten later (nu dus 10 minuten later) op dezelfde stations stopte, dus dan is het niet zo'n groot punt.

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 14:15

Dan snap ik wel dat de trein door rijd, maar je zal er maar staan. Sta je al 20 minuten te wachten rijd de trein ook nog eens voorbij.

Voor mij viel het gister gelukkig mee, kon een kwartier later de volgende pakken en met veel gehaast zat ik nog net op tijd in college. Wel was het erg vervelend voor een vrouw die naast mij stond die toen dus nog een half uur kon wachten.

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:37

Volgens mij is het inderdaad alleen bij vertraging die tegen de 30 minuten aanloopt. Zo hebben wij in de spits een trein die van Maastricht helemaal doorrijdt naar Schagen, daarbuiten gaat hij slechts tot Alkmaar. Maar als er echt heel veel vertraging is, gaat de trein in de spits niet door maar stopt gewoon in Alkmaar of Heerhugowaard.

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:39

Dit is echt al jaren zo.. In [***] dan.
Heb het zelf gelukkig nog nooit gehad en hoop het niet snel te gaan mee maken!
Nu zou iemand mij wel op komen halen bij een ander station maar handig is anders :=

pluklief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:41

mayniac_val schreef:
Volgens mij is het inderdaad alleen bij vertraging die tegen de 30 minuten aanloopt.

Hier niet, gister was de trein hier dus letterlijk 1 minuut later maar reed toch vrolijk door -O-

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 16:31

Echt nog nooit meegemaakt... En de uren die ik per week in de trein doorbreng zijn niet eens op een hand te tellen... Sterker nog, ik ga dagelijks minimaal 2x met de trein vanaf Utrecht Overvecht (dat in het artikel genoemd wordt), en zowel bij het uitstappen als opstappen heb ik nog nooit gehad dat een trein het station voorbij reed. Ik vind het wel schandalig om een station voorbij te rijden, hoe klein ook.

Dat stations in Zeeland overgeslagen worden vind ik helemaal vreemd, omdat het inlopen van vertraging daar helemaal geen nut heeft omdat er geen overstapmogelijkheden zijn. Gebeurt dat echt zo vaak? Want ik heb daar werkelijk nog nooit iemand over gehoord.

Overigens worden stations soms ook 'gewoon per ongeluk' overgeslagen.
Dat is ook niet goed te praten, maar ligt wel wat anders.

@ Saaams: wat dat de intercity?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:10

Dan zullen wij hier nog vaak problemen gaan krijgen denk ik.
Wij hebben hier ook maar een klein station met 2 sporen.

Vind het schandalig dat ze dit doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:12

Tss klantenservice is ver te zoeken..

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:15

Het is gewoon schandalig :(
Had je al de onzekerheid van de vertragingen, nu moet je ook nog eens rekening houden met het feit dat er vertragingen én doorrijden bij stations problemen zijn...

En de NS zegt alleen maar dat ze het erg vervelend vinden, nou volgens mij hebben ze er gewoon geen boodschap aan wat de reizigers vinden :n

xTammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:32

Gebeurd gelukkig niet vaak in [***] hoor, maar omdat in Vlissingen dezelfde trein die daar aankomt vanuit Amsterdam weer terug moet, kunnen ze zich niet teveel vertraging veroorloven..

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:34

Jeetje ik heb het weleens meegemaakt, maar dat was een foutje van de machinist. Ik had niet gedacht dat ze dat ooit bewust zouden gaan doen, heel bizar..

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:38

Ik snap dat er een oplossing moet komen voor die vertragingen, maar bedenk dan een andere manier en maak niet andere mensen daar de dupe van :n

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:45

En ik dacht dat ik blond (dom) kon zijn... zeker bedacht door iemand die nooit met de trein hoeft te reizen.

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:47

Angela schreef:
En ik dacht dat ik blond (dom) kon zijn... zeker bedacht door iemand die nooit met de trein hoeft te reizen.

Nou inderdaad...
Ik wou dat ik zo makkelijk geld kon verdienen met domme ideeën, was vast allang rijk geweest dan...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:53

Het wordt alleen maar aantrekkelijker om een auto aan te schaffen. :D

Na tien jaar OV (school) hier nu ook een auto. Vond het busreizen altijd leuk. Tot een jaar of vier terug, het werd alleen maar duurder en drukker (want extra bussen doen ze liever niet meer aan ivm bezuinigingen).

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 22:55

Ik heb het gelukkig ook nog nooit meegemaakt terwijl ik wel altijd op een klein station instap, maar wat een onzin