Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Jaime_ schreef:Heb de enquete ook ingevuld, bijvoeren is geen optie, dan krijg je alleen maar meeeer en meeeer dieren.
MarvanTom schreef:Jaime_ schreef:Heb de enquete ook ingevuld, bijvoeren is geen optie, dan krijg je alleen maar meeeer en meeeer dieren.
Nee, niet mee eens.
Geen dier die door de mens is uitgezet verdient het om de hongerdood te sterven.
Schiet de zwakste dan af, kijk per jaar wat er weg moet en zet die dieren elders uit of slacht ze.
Biologischer vlees is er niet, denk ik zo?
karin1985 schreef:Ik snap niet helemaal waarom je het niet eens bent met Jaime_. Jij rept ook niet over bijvoeren, alleen afschieten.
Ik ben het met beide eens. Als je voldoende afschiet, zou je niet bij hoeven voeren. Die dieren zijn ooit uitgezet om de boel getrimd te houden.
Pas toen iemand (publieke opinie of staatsbosbeheer maakt niet uit) besloot dat de natuur (kunstmatig) zijn gang moest gaan ging het mis.
Citaat:Heel simpel: je schiet ze af of voert ze bij. Of allebei.
Ter voorkoming van onnodig dierenleed, dat is mijn insteek.
jodi schreef:Ik snap niet dat er niet gewoon regelmatig dieren gevangen worden en verkocht.Biologisch vlees of een leuke pony.
tamary schreef:Met de degradatie van het gebied nu is enkel wat afschot/verkoop niet genoeg meer. Eigenlijk zouden alle grote grazers er uit moeten, 2 jaar rust en dan een quotum geven aan de omliggende boeren om het als zomerweide voor hun jong/vleesvee te gebruiken. Dan heb je goede controle over de aantallen en het gebied krijgt tijd om te herstellen, want met jaarrond grazers in het gebied gaat dat gezien de situatie niet meer lukken.