Zijn Uggs zielig??

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
liljebo

Berichten: 8812
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Bredaryd, zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:20

Snoevie schreef:
Dat is bewonderenswaardig liljebo!
Mwaahhhh lijkt mij eigenlijk niet meer dan normaal.
Je geeft om dieren of je doet dat niet.

Ik heb niet zoveel begrip voor mensen die zichzelf als dierenliefhebber presenteren en vervolgens hun kop in het zand steken als blijkt dat de door hun begeerde produkten met een heleboel (onnodig) dierenleed gepaard gaat, noch voor mensen die beweren dat het niet uitmaakt als ze dergelijke producten kopen, omdat het toch gebeurd. Right, Als iedereen zo denkt, verandert er inderdaad niets.

Juist de dingen die veranderd zijn op gebied van dierenwelzijn, vonden plaats doordat mensen zich ervan af keerde.
Uiteindelijk is het altijd de consument, die verantwoordelijk is voor het product (en eventueel leed wat daarmee gepaard gaat)
Bedrijven haken daar alleen maar op in.
Hoe meer consumenten bewust worden van het verhaal achter een product en daar daadwerkelijk iets mee doen, hoe meer bedrijven gedwongen worden om veranderingen door te voeren.

rien10
Berichten: 14731
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Zijn Uggs zielig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 08:25

De allerbeste reden om ze niet te kopen is toch wel deze: het zijn de lelijkste schoenen die ik ooit gezien heb!

sophianemo

Berichten: 796
Geregistreerd: 31-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-13 10:52

rien10 schreef:
De allerbeste reden om ze niet te kopen is toch wel deze: het zijn de lelijkste schoenen die ik ooit gezien heb!



Haha :')

Liamssfork

Berichten: 704
Geregistreerd: 09-05-12
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:01

Ik heb een keer een filmpje gezien waarbij werd beweerd dat de schapen van uggs allemaal in kleine hokjes helemaal gedesorienteerd bij elkaar worden geduwd en ze vervolgens met een groot mes de keel doorsnijden waardoor de schapen nog wel een tijdje blijven leven maar langzaam doodbloeden. Dit vond ik echt verschrikkelijk om te zien en heb hem dus maar gauw weggeklikt. Geen idee of het er echt zo aan toe gaat hoor!!!

Yv_
Berichten: 19121
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:19

Liamssfork schreef:
Ik heb een keer een filmpje gezien waarbij werd beweerd dat de schapen van uggs allemaal in kleine hokjes helemaal gedesorienteerd bij elkaar worden geduwd en ze vervolgens met een groot mes de keel doorsnijden waardoor de schapen nog wel een tijdje blijven leven maar langzaam doodbloeden. Dit vond ik echt verschrikkelijk om te zien en heb hem dus maar gauw weggeklikt. Geen idee of het er echt zo aan toe gaat hoor!!!

Dat vind ik raar.. In de keel zit een slagader dus zouden de schapen echt wel vrij snel dood zijn..

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:28

Ik heb een paar nep Uggs (maar is vast en zeker echt schaap, voelt ook echt als echte uggs maar vind ze persoonlijk nóg fijner aanvoelen, ander schaap misschien) en vind het echt heerlijke dingen, zijn lekker stevig en warm en sorry, daar gaat het mij om. Als men kijkt wat met paarden gebeurd omdat wij massaal hobby-veulens zijn 't fokken (overal ter wereld) die ook weer afgevoerd moeten worden, meh...
Ze moeten (vind ik) maar betere eisen zetten op het transport van die schapen, de rest maakt me niet zo heel veel uit.

Liamssfork

Berichten: 704
Geregistreerd: 09-05-12
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:33

Yv_ schreef:
Liamssfork schreef:
Ik heb een keer een filmpje gezien waarbij werd beweerd dat de schapen van uggs allemaal in kleine hokjes helemaal gedesorienteerd bij elkaar worden geduwd en ze vervolgens met een groot mes de keel doorsnijden waardoor de schapen nog wel een tijdje blijven leven maar langzaam doodbloeden. Dit vond ik echt verschrikkelijk om te zien en heb hem dus maar gauw weggeklikt. Geen idee of het er echt zo aan toe gaat hoor!!!

Dat vind ik raar.. In de keel zit een slagader dus zouden de schapen echt wel vrij snel dood zijn..


Ja weet ook niet meer precies hoe het ging, is al lang geleden dat ik het heb gezien. Misschien had ik moeten zeggen dat ze doodbloeden maar nog wel even veel pijnlijden. Als je snapt wat ik bedoel.

purple

Berichten: 2139
Geregistreerd: 17-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:35

xSlvna schreef:
Ik heb een paar nep Uggs (maar is vast en zeker echt schaap, voelt ook echt als echte uggs maar vind ze persoonlijk nóg fijner aanvoelen, ander schaap misschien) en vind het echt heerlijke dingen, zijn lekker stevig en warm en sorry, daar gaat het mij om. Als men kijkt wat met paarden gebeurd omdat wij massaal hobby-veulens zijn 't fokken (overal ter wereld) die ook weer afgevoerd moeten worden, meh...
Ze moeten (vind ik) maar betere eisen zetten op het transport van die schapen, de rest maakt me niet zo heel veel uit.


Maar dat is toch een vergelijking van niks? Het is allebei niet goed en het één maakt het ander niet minder erg. Het is maar wat je er zelf mee doet en hoe je je ergens bij voelt. Ik vind Ugg's afgrijselijk (echt U(h)gg!) en daarbij komt de wijze van productie.
Ik eet zelf geen vlees, geen vis, ik eet wel eieren van eigen kippen die een goed leven hebben en goed voer krijgen, maar ik heb voor mijn pony wel leren producten, misschien hypocriet, maar alle beetjes helpen toch?

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Re: Zijn Uggs zielig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:38

Ik doel erop dat de wereld vol mishandeling is (9/10 keer echt onze schuld, wij zorgen voor een groot aanbod of een grote vraag, willen niks uitgeven, alles moet goedkoop en dus slecht, al gaat dat bij uggs net niet op) en dat ik daarvoor niet met oncomfortabele/niet warme schoenen ga lopen, sorry hoor.

Van mij mogen ze best lekker nog honderdduizend uggs produceren, maar ze mogen wel wat vriendelijker slachten (schieten ipv snijden bijvoorbeeld).

liljebo

Berichten: 8812
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Bredaryd, zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:39

xSlvna schreef:
Ik heb een paar nep Uggs (maar is vast en zeker echt schaap, voelt ook echt als echte uggs maar vind ze persoonlijk nóg fijner aanvoelen, ander schaap misschien) en vind het echt heerlijke dingen, zijn lekker stevig en warm en sorry, daar gaat het mij om. Als men kijkt wat met paarden gebeurd omdat wij massaal hobby-veulens zijn 't fokken (overal ter wereld) die ook weer afgevoerd moeten worden, meh...
Ze moeten (vind ik) maar betere eisen zetten op het transport van die schapen, de rest maakt me niet zo heel veel uit.


Je weet hopelijk dat de nep uggs uit china en korea veelvuldig van wasberenhuid en sporadisch van hondenhuid is gemaakt?

Verder vind ik je argument een kul-argument. Omdat er dus rotte dingen in de dierenwereld gebeuren, hoef je zelf geen verantwoordelijkheid te dragen.
Dat is dus wat ik met mijn eerdere posts bedoelde. :7

liljebo

Berichten: 8812
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Bredaryd, zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:40

xSlvna schreef:
In dat ik daarvoor niet met oncomfortabele/niet warme schoenen ga lopen, sorry hoor.

.

Ik heb super comfortabele laarzen die de voeten warm houden tot -30. Zit geen gram vacht of leer aan.

xSlvna
Berichten: 9588
Geregistreerd: 27-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:42

Ja, en vind ik die mooi/betaalbaar? Denk het niet, anders stonden ze al in mijn kast gok ik :Y)

liljebo

Berichten: 8812
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Bredaryd, zweden

Re: Zijn Uggs zielig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:45

Of je ze mooi vind weet ik niet, maar ze zijn stukken goedkoper dan die uggs van jou , denk ik zo (35 euro) en er zich geen 'luchtje' aan.
Uggs is gewoon een hype: een modeverschijnsel waar mensen aan mee willen doen koste wat kost. Spijt me, maar gezien het leed dat erachter zit, kan ik daar geen grijntje begrip voor opbrengen.

Irisx94

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-04-10
Woonplaats: Schuinesloot.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:46

Ik wou net zeggen, Nep uggs zijn op een vele gruwelijke manier gemaakt! Sowieso alle uggs welbehalve de syntetische van de action.

Heb er een projectverslag & powerpoint van gemaakt en ik walg er echt van.

Maar helaas heeft ieder een eigen mening. Er zijn namelijk ontelbaar dingen waarbij de dieren op een gruwelijke wijze worden afgemaakt. Ik denk pas als mensen die beelden zien zich bedenken.
(slangen die aan waslijnen worden gehangen en daarna geslagen, ook word de huis eraf gesneden terwijl de dieren nog leven. En het gebeurd helaas op dit moment nog steeds)

Verder bestaan er heus wel comfortabele/warme schoenen dan alles wat met echt bont etc. is gemaakt ;) Ik vind zelf dat er veel egoïstische reacties geplaatst worden, bah.
Snap niet dat het zo ver gekomen is dat heel veel mensen alleen aan zichzelf denken -O-

liljebo

Berichten: 8812
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Bredaryd, zweden

Re: Zijn Uggs zielig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 11:51

Iris, ik ga echt met je mee. Het is ronduit walgelijk wat er gebeurd als er geld te verdienen valt, bv omdat bepaalde schoenen een hype vormen en hoe mensen dan gewoon met kul-argumenten komen om toch lekker met de massa mee te kunnen doen.

Ik ben er niet zeker van dat deze mensen een andere mening vormen als ze de gruwelijke beelden zien (ja idd, ik heb er ook gezien). Misschien komen ze dan weer gewoon met nieuwe kul-argumenten zoals het gebeurt toch of er zijn ergere dingen. Right.
Alles om geen eigen verantwoordelijkheid te hoeven dragen.

Irisx94

Berichten: 810
Geregistreerd: 01-04-10
Woonplaats: Schuinesloot.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:03

Ja nou inderdaad,
als het met hun eigen dier gebeurd zou worden zouden ze het verschrikkelijk vinden.
Maar weetje, ik denk dat deze discussie helemaal niet gaat helpen, iedereen blijft bij haar/zijn eigen punt.
Dat maakt alles ook gewoon zo lastig. Heel veel mensen realiseren het gewoon niet hoe ernstig het is, of ze willen het niet weten en denken toch alleen aan hunzelf.

Ik ben misschien wel hard maar ik heb te veel gezien, te veel meegemaakt en het raakt mij echt zo erg dat ik hier wel even wou reageren ook al weet ik gewoon dat het niet veel zin heeft. Dit is gewoon iets wat mij heel hoog ligt, want weetje? Het kan allemaal ook op een diervriendelijke andere manier. Maar dat willen de mensen dus niet omdat het te veel geld kost. PFFF

liljebo

Berichten: 8812
Geregistreerd: 08-10-07
Woonplaats: Bredaryd, zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:12

Iris, je hebt dan hetzelfde 'probleem' als ik. Ik heb ook al veel gezien en het maakt mij kwaad dat mensen gewoon hun verantwoordelijkheid blijven afschuiven met allerlei kul-argumenten.

De feiten zijn gewoon helder: de consument is verantwoordelijk voor alle misstanden. Op het moment dat de vraag naar een product daalt, verdwijnt dat product van de schappen.
Als consumenten kritisch worden, wordt het bedrijfsleven gedwongen zich aan te passen, willen ze hun bedrijf draaiende houden.
Zo eenvoudig is dat.

En nee... een persoon maakt niet meer uit dan een druppel op een gloeiende plaat, maar duizenden; miljoenen druppels, koelen die plaat wel dergelijk af.
En dat valt alleen te bereiken als mensen hun eigen verantwoordelijkheid in het dierenleed nemen.

En dat blijf ik zeggen... zelfs als het soms zinloos lijkt. Net zo goed als ik mijn best blijf doen alles te ontwijken wat met dierenleed gepaard gaat

http://www.youtube.com/watch?v=IGMW6YWjMxw
(gewoon een leuk kort filmpje over eigen verantwoordelijkheid; geen enge beelden of zo)

purple

Berichten: 2139
Geregistreerd: 17-06-04

Re: Zijn Uggs zielig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 12:20

En met de instelling van: "Maar als ìk het niet koop, blijft het toch liggen" of "maar die koe is toch al dood", veranderd er nooit iets...

Ook wel een "grappig" filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=WfGMYdalClU

Marjo

Berichten: 37250
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 02:07

Ik zie gelijk een link van PETA langskomen. Dames en heren, neem PETA alsjeblieft niet al te serieus :')

beaversrun

Berichten: 434
Geregistreerd: 04-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 04:26

BenteMaxime schreef:
Door de link die Iselda hierboven heeft neergezet denk ik even heel anders over mij Uggs die op de mat staan.. Jeetje mina. Iedereen is wel tegen dierenleed neem ik aan (behalve die halve gares die die schapen zo kunnen behandelen) maar dat filmpje heb ik maar gelaten voor wat het was want anders had ik m'n Uggs meteen de kliko ingegooid denk ik..


Dan had dat arme schaapje dat ook een mama had voor niets geleden voor jou prachtige wegwerp UGGS.

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 09:21

Marjoow schreef:
Ik zie gelijk een link van PETA langskomen. Dames en heren, neem PETA alsjeblieft niet al te serieus :')

Dat beeldmateriaal is allemaal nep zeker? :+

Marjo

Berichten: 37250
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Zijn Uggs zielig??

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 11:30

Ik zeg niet dat het nep is, maar wel enorm overdreven. En misschien niet eens gelinkt aan het nedrijf uggs. Peta heeft er een handje van om extremen meer te zetten als waarheid van de hele industrie.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 11:37

Cowgirl schreef:
Als je naar je uggs kijkt kijk dan ook eens waar die leuke bontkraag die aan je jas zit vandaan komt.


Beiden verachtelijk en komen dus hier niet binnen. Dergelijke kleding is tevens voor een ander soort publiek dat scheelt. Maar On topic: kijk de filmpjes over uggs en bontkragen maar eens op de site van peta. Verbaasd me dat vrijwel niemand hier weet hoe dat eraan toe gaat. Het is werkelijk gruwelijk.

hannahaapje

Berichten: 2004
Geregistreerd: 29-08-11
Woonplaats: Prov Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 11:53

Ik zou nergens anders aan kunnen denken aan het dierenleed als ik gedwongen zou worden die vreselijke buiten-pantoffels aan te moeten trekken. Echt, mensen doe wat met je ogen en open ze, of blijf lekker je kop in het zand steken. ''Het dier is toch al dood'' (ja, en wanneer men een voorbeeld aan jou neemt sterven er nog veel meer), ''iedereen draagt leer en eet vlees'' (not), ''kijk eens naar jouw bontkraag'' (bleggh die dat dragen zijn van hetzelfde type die een mishandeld schaap om hun voet en enkels dragen, bah) zijn stomme smoesjes.

Ninx

Berichten: 14570
Geregistreerd: 19-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 11:54

xSlvna schreef:
Ik doel erop dat de wereld vol mishandeling is (9/10 keer echt onze schuld, wij zorgen voor een groot aanbod of een grote vraag, willen niks uitgeven, alles moet goedkoop en dus slecht, al gaat dat bij uggs net niet op) en dat ik daarvoor niet met oncomfortabele/niet warme schoenen ga lopen, sorry hoor.

Van mij mogen ze best lekker nog honderdduizend uggs produceren, maar ze mogen wel wat vriendelijker slachten (schieten ipv snijden bijvoorbeeld).


Ik schrik van jouw reacties.... Maar ik weet dat zeer veel mensen denken zoals jij (nou ja, denken...).
De wereld gaat naar de klote door dit gevoelloze gedrag en deze wijze van handelen. Jammer dat dieren en goedwillende mensen daaronder moeten lijden...
Voor jouw karma zal het ook niet erg heilzaam zijn ;-)