Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Shadow0 schreef:Ah, ok. Persoonlijk vind ik de dreiging van resistente bacterien en de nadelen van onnodig hoog antibioticagebruik (ook behoorlijk ongezond) groter.
Al zou je zeggen dat er een gulden middenweg te vinden moet zijn (bv door ze precies daar te gebruiken waar ze nodig zijn.)
Kanelly schreef:Vindt het altijd leuk om etiketjes te vergelijken en vraag me altijd af waarom er in de gewone producten 20 vage ingrediënten zitten en in de biologische versie meestal maar twee of drie
En geen toegevoegde smaakversterkers, suikers, kleurstoffen enzo
Iolanthe schreef:Kanelly schreef:Vindt het altijd leuk om etiketjes te vergelijken en vraag me altijd af waarom er in de gewone producten 20 vage ingrediënten zitten en in de biologische versie meestal maar twee of drie
En geen toegevoegde smaakversterkers, suikers, kleurstoffen enzoDit is ook een van de redenen waarom ik biologische shampoo gebruik
Dat stukje over 'iedereen zou biologisch moeten eten' snap ik niet helemaal. Zou het echt zo zijn dat mensen zouden sterven van de honger omdat het te duur is? Als meer mensen biologisch zouden eten, zou het toch sowieso goedkoper worden? Of zeg ik nu iets heel doms?
Iolanthe schreef:Dat stukje over 'iedereen zou biologisch moeten eten' snap ik niet helemaal. Zou het echt zo zijn dat mensen zouden sterven van de honger omdat het te duur is? Als meer mensen biologisch zouden eten, zou het toch sowieso goedkoper worden? Of zeg ik nu iets heel doms?
Jilletje schreef:Nou....
Als iedereen veggie gaat eten zodat er meer landbouwgrond vrij komt voor biologisch eten.
Dan zullen er voor de dingen die van dieren gemaakt worden alternatieven gezocht worden, nog meer kunststof ipv leer bijvoorbeeld.
Dus dan is het biologische effect alsnog weg