Een Babyboom! Hellup!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Elspelsz88

Een Babyboom! Hellup!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 15:10

Zo, de titel zegt het waarschijnlijk al.

Er heerst ( tenminste, in mijn omgeving) een ontzettende babyboom, en hier op bokt zie ik ook zeer regelmatig wat voorbij komen.

Ongeveer 7 vriendinnen van mij zijn momenteel zwanger (ben zelf 24) en mijn Facebook pagina staat regelmatig vol met berichtje als: ''jaja, wij zijn zwanger'' en '' Hoera! Wij verwacht ons eerste kindje!!!'' en heb nog totaal geen ''motherfeelings'' of bij elk klein baby'tje het idee om mijn vriend dezelfde avond het bed in te sleuren :')

Het moet me wel even van het hart dat ik deze mensen ( die ik persoonlijk ken!) nog allemaal zo jong vind........ de mensen in mijn omgeving wonen nog niet of net met elkaar samen om vervolgens na een jaar weer uit elkaar te gaan, hebben geen (vaste) baan en eigenlijk nog niet erg veel van de wereld gezien.
In dit soort situaties kan je mij makkelijk op de kast krijgen want wat heb je in godsnaam zo'n kleine dan te bieden?

Is het ''hip'' ofzo om zwanger te zijn of kinderen te krijgen op deze leeftijd( of jonger!)
Volgens mij is er niks hips aan. En spat de roze wolk na een jaar uitelkaar. En vervolgens zadel je jouw kind( en mijn medemens) met een leven op waarbij zijn/haar ouders niet meer bij elkaar zijn en nog meer problemen waarvan ik het niet eens wil noemen.

Ter verduidelijking: Voel je niet aangevallen als je in zon situatie zit, ik ken je immers niet persoonlijk en je situatie al helemaal niet.

Is er in jullie omgeving ook zo'n babyboom aan de gang onder de ''netgeentieners'' meer?

blokje

Re: Een Babyboom! Hellup!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:19

Ik was 21 toen ik mijn zoontje kreeg en 24 toen ik mijn 2e zoontje kreeg.
Heb wat van de wereld gezien en ben getrouwd toen ik 20 was.
Mijn kinderwens was groot. Maar mijn vriendin (27) klaagd ook dat IEDEREEEN zwanger is.
Zij gaat nu trouwen en iedereen vraagt of ze ook direct voor kids gaat.
Terwijl hun nog ff willn wachten.

Ik zeg leven en laten leven.
Ik wou jong kids anderen willen later kids.

(Het ziekenhuis/dokter etc zeiden dat er idd een babyboom bezig was. Ik ben 4 weken geleden bevallen en toen was het giga druk in het ziekenhuis)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:20

Je bent 24. ZO apart is dat toch niet? 'Netgeentienersmeer'... := Jeetje, als je nou 18 was... :') Ik was ook 24 toen mijn oudste werd geboren hoor. En dat is 10 jaar geleden.
Oh, en FYI: wij zijn inmiddels 12 jaar getrouwd, nog steeds erg gelukkig en hebben (en hadden toen ook al) een huis, een baan en een prima, stabiel leven. Ik ken jouw vrienden natuurlijk niet, maar wat je nu noemt is echt niet leeftijdsafhankelijk.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:25

ja ik zie veel jonge mensen om mij heen kids krijgen, de meeste zijn 20-25 jaar
ik zelf was er veeel later bij en dan is dat best vreemd :P Maarja ik snap t wel hoor....dan kan je als de kleine een jaar of 5-6 is naar school gaat. kan slapen bij opa en oma ook zelf nog volop genieten...

ik zelf heb dat de jaren daarvoor gedaan :P

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:30

Ik heb mensen in mijn omgeving die bewust jong oude zijn geworden. En omdat ze kinderen wilden, zijn ze niet getrouwd maar hebben ze een geregistreerd partnerschap. Deze mensen waren gelukkig al langere tijd samen, waardoor het nu nog steeds goed gaat. Ik? Ik ben nog veel te veel bezig met mezelf en mijn eigen ding. Misschien dat wij over een paar jaar aan kinderen beginnen, maar eerlijk gezegd...ik heb er nog weinig behoefte aan...

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:42

Ik was 26 toen de eerste kwam en nu bijna 29 als nr 2 komt. Wij wonen al jaren samen en zijn nog langer bij elkaar. Geen roze wolk die uit elkaar spat ofzo tot nu toe.

Ik vind eerlijk gezegt dat je dat tegenwoordig veel mensen van 30 plus ziet die zich ineens beseffen dat eitjes niet het eeuwig leven hebben en dan snel via bijvoorbeeld relatieplanet een partner zoeken, snel trouwen en hups twee drie kids er achterna om maar niet te oud te worden. En dan woeps blijkt partner toch niet helemaal voor altijd zo leuk te zijn.

Een kind krijgen heeft er vooral mee te maken of je er klaar voor bent en je leefsituatie goed is en niet wat de leeftijd is.

Biologisch gezien heb je na je 35 ste ook veel meer risico's. Beste leeftijd voor kinderen is biologisch gezien 22 a 24 jaar.

Vind het zelf heerlijk om een niet al te oude moeder te zijn terwijl ik mezelf nu ook niet perse jong vind

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:47

Ik vind eigenlijk niks meer echt jong... Mijn moeder was 17 toen ze mij kreeg... Ik ben nu 18 en moet er de komende jaren nog niet aan denken om kinderen te krijgen!

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:50

Ik denk juist dat er nu niet vroeger aan kinderen begonnen wordt, maar dat een tijd terug gewoon iedereen veel later aan kinderen begon.
Als je kijkt naar 30- 20 jaar terug was het "normaal"om op je 18 -20 ste al je eerste kindje te hebben of verwachten.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:54

Nou ik zou heeul graag een kindje willen en mijn gedachte gaan dus t tegen overgestelde van jou als ik een babytje heb vastgehouden zou t t liefst wel doen gelijk haha maar niet zo verstandig met 20 jaar geen werk en geen eigen huis haha xd maar als t aan mij had gelegen had ik er al 2 gehad haha.
Maar meningen verschillen!

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:56

Ik was 23 toen ik mijn oudste kreeg, en van ons had dat veel eerder gemogen, maar helaas lukte het niet.
Binnen 4 jaar had ik 4 kinderen, en nu de jongste ruim 2 is ben ik in verwachting van nummer 5. Mijn man en ik zijn nog steeds samen (inmiddels 12 jaar) en hopen nog meer kinderen te mogen krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:01

Begin 20 vind ik niet jong voor t krijgen van kinderen hoor... prima leeftijd!
Is n tijd een trend geweest om pas op je 30e aan kids te beginnen en dat is al echt 'oud' biologisch gezien.

Maar inderdaad, er is n flinke babyboom gaande.
Ik heb in mn facebook lijst ook ineens van giga veel dames steeds buik-updates in de tijdlijn staan...

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:06

Tjah, je bepaald zelf niet of en wanneer je een kinderwens krijgt.

Ik was 20 jaar en van de één op de andere dag wilde ik wel erg graag een kind. Wist niet wat mezelf overkwam := .
Gelukkig heb ik ook nog verstand die weet dat je best kan wachten tot je basisvoorwaarden in orde heb. Ik ben nu 23 en hoop dat ik rond m'n 25ste ongeveer actief aan de slag kan met mijn kinderwens.

Ik ben dan ruim 8 jaar samen met m'n lief, zat lang als je het mij vraagt.

Salsa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:13

_Nadia_ schreef:
Ik was 23 toen ik mijn oudste kreeg, en van ons had dat veel eerder gemogen, maar helaas lukte het niet.
Binnen 4 jaar had ik 4 kinderen, en nu de jongste ruim 2 is ben ik in verwachting van nummer 5. Mijn man en ik zijn nog steeds samen (inmiddels 12 jaar) en hopen nog meer kinderen te mogen krijgen.

Gezellig zo'n groot gezin. Alleen wel pittig lijkt me 4 achter elkaar.
Merk nu al dat de combi zwangerschap en 2 jarige dreumes al heftig laat staan 4 in 4 jaar

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:40

24 is toch een normale leeftijd om een kind te krijgen?

En ik ben ook nooit verder gekomen dan europa hoor, het trekt me helemaal niet om eerst de hele wereld te zien voor je aan kinderen begint. Bovendien kan dat imo ook best met kinderen.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:49

Ik ben nu 25 en bijna uitgerekend van de eerste. Het lijkt erop dat mensen nu inderdaad weer wat jonger "aan kinderen beginnen", wat ik persoonlijk wel een gezonde ontwikkeling vind :j
Iedereen moet het voor zichzelf weten natuurlijk, maar de kansen op een goede zwangerschap zijn nou eenmaal hoger als je nog "relatief jong bent".

Ik vond het dan wel weer belangrijk om eerst mijn opleiding af te ronden en een stabiele relatie en vaste baan te hebben. :j Aangezien dat allemaal in kannen en kruiken was, zag ik geen reden om nog langer te gaan wachten.

SternPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 20:55

Ik ben 23 en ben al 4 jaar bezig, Maarja blijkt nu dat we zo goed als niet kinderen kunnen krijgen, maar nu ik er echt naar kijk (jalousie ) is t best veel

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 22:30

Ik ben 25 en mijn vriend ook, wij zijn nu aan het '' proberen''. Ik vind dat opzich wel een normale leeftijd kan nog wel 5 jaar duren voor het lukt. De een heeft mazzel en de andere niet.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 01:02

Ik ben 25 en 2 weken geleden tante geworden. Het kriebelt al een jaar, maar nu de kleine van schoonzus is geboren, nog meer :=
Maar mijn vriend wil nog niet, over paar jaar gaan we he huis van zijn ouders overkopen, dan kunnen we ook aan een kindje denken..

dems75

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 05:56

Ik ben 38 en heb absoluut geen moedergevoelens. Ik roep al vanaf mijn 14e dat ik geen kinderen wil (maar iedereen in mijn omgeving riep: dat komt nog wel). Het is nooit gekomen en het gaat er ook niet meer komen, ik vind mezelf dan, ALS ik ze alsnog zou willen, te oud.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 12:40

TS wat is volgens jou dan de ideale leeftijd en de ideale omstandigheid om te beginnen met kinderen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 12:48

Ik denk dat er in de leeftijd rond de 20-25 ook heel veel verschil zit in welke 'levensfase' je zit.

Sommige mensen zijn al langere tijd samen, hebben een baan en gaan settelen. Anderen (waaronder ik) moeten hun eerste vriendje nog tegenkomen, wonen nog thuis etc.
Ik snap TS dus wel, ik schrik me ook elke keer weer wild als een oud-klasgenootje op facebook aankondigt dat ze zwanger is. Niet omdat het op deze leeftijd niet kan, maar omdat het nog zó ver van mijzelf af staat dat ik me maar heel moeilijk kan voorstellen dat iemand anders al wel zo ver is.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 14:14

Ik denk dat moeder worden niet bepaald leeftijdsgebonden is.
De een is er eerder klaar voor als de ander. En je hebt natuurlijk ook niet geplande zwangerschappen er tussen zitten.

Toch ben ik er ook voorstander van om 'jong' moeder te worden, als het tenminste mogelijk is.

Heb altijd geroepen om samen met mijn beste vriendin zwanger te worden, maar als ik kijk naar onze situaties wordt m dat niet.
Ik woon nu 2 jaar samen in een koopwoning, heb 8 jaar een relatie en een vaste baan.
Mijn vriendin huurt een klein appartementje en is 6 jaar samen met haar vriend, maar studeren allebei nog. Beide nog geen baan en ze willen graag eerst een koopwoning.
We zijn allebei 23, maar ik denk dat ik binnen 2/3 jaar zal stoppen met de pil terwijl zij nog eerst op zoek gaan naar een baan, huis etc.

Kortom ik denk dat de persoonlijke omstandigheden meer zeggen als leeftijd. Ik vind dat je niet eerder aan kinderen moet beginnen als je een goede persoonlijke situatie hebt: Een goed huis, vaste relatie en een vaste baan. Natuurlijk is dat ook geen garantie voor de toekomst

Equisync

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 14:17

Ik moet de komende 10 jaar niet aan een kind denken, echt niet :o
Heb dan ook (nog) helemaal geen moedergevoelens, heb niks met kinderen en moet er niet aan denken luiers te verschonen hihi

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 14:21

Een maand voor mijn 24ste verjaardag is onze oudste geboren. We hadden al een relatie van ruim 4.5 jaar waarvan we er al 2.5 jaar samenwoonde.
Ondertussen is hij bijna 13 jr en zijn jongere zusje bijna 9 en wij zijn nog steeds samen en gelukkig!

Papegara

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 14:23

Ik mag wel opschieten dan :')
Ook in mijn omgeving zie ik steeds meer tieners zwanger en 'netgeentienersmeer'..
Ik denk bij de meeste ook.. pff nu al? geen (vaste) baan, korte relatie (-1+ jaar) en een opleiding, wonen nog thuis..

Vind het echt heel erg voor de kindjes, zo ken ik ook een meid waarvan de moeder de hele opvoeding overneemt omdat kindlief niet naar haar baby omkijkt. Wie de vader is weet ze ook niet, want ze ligt steeds met iedereen naar bed. Zelfs tijden de zwangerschap/geboorte bleven er verschillende jongens slapen. Meisje is 17...