Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mayniac_val schreef:Lerarentekort in het VO is alleen voor bepaalde vakken (wis- en natuurkunde, Nederlands, Engels enzovoort), verder is het een en al drama... Ik kreeg bij mijn tweede gesprek op de school waar ik straks les ga geven ook al te horen dat ik beter een van die vakken kan ga geven als ik lang op die school wil blijven werken
Voor de PABO moet er wel echt een numerus fixus komen inderdaad, dit is zo geen doen. Maar goed, over twee jaar zouden er veel baby boomers in het onderwijs met pensioen moeten gaan, dan zou de onderwijs banenmarkt weer wijd open moeten komen te liggen.
Urielle schreef:Correct, ik deed geschiedenis, het populairste vak onder de aankomende docenten. Nu ga ik maar beginnen aan wiskunde in de hoop mijn baankansen te beïnvloeden.
Urielle schreef:Correct, ik deed geschiedenis, het populairste vak onder de aankomende docenten. Nu ga ik maar beginnen aan wiskunde in de hoop mijn baankansen te beïnvloeden.
Martine_R schreef:mayniac_val schreef:Noord HollandDat is al helemaal erg geloof ik.
Mij is verteld dat je, als je op een middelbare school wilt werken, beter geen Master kunt halen want dan ben je duurder dan een Bachelor docent en zullen ze je minder snel aannemen. Kan daar een kern van waarheid in zitten?
0000 schreef:Dat de piek dit jaar vroeger valt lijkt mij nou niet geheel onlogisch, de vakanties vallen immers ook behoorlijk vroeg. Beetje een 'duh' momentje, voor mij in ieder geval wel.
Hier in het zuiden (NB/L) is volgens mij wel alom bekend dat er geen werk te vinden is in het basisonderwijs. Toch nog steeds heel veel PABO'ers, dat dan weer wel, loting lijkt mij ook een goed plan. In het middelbaar onderwijs enorme verschillen per vakgebied en het mbo zit volgens mij juist te springen om AVO-docenten. Zou wel kunnen dat er steeds minder werk komt in het middelbaar en mbo, ken enorm veel docenten die eigenlijk van de PABO komen maar bijscholen naar middelbaar omdat ze dus geen werk vinden.