Kinderen ondanks snel groeiende wereldbevolking

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sallandval

Kinderen ondanks snel groeiende wereldbevolking

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 18:24

Mensen vragen mij wel eens waarom ik geen kinderen wil (of in elk geval niet zeker weet dat of ik dat wil). De reden is eigenlijk dat ik me afvraag of er nog wel ruimte is voor nog meer mensen op aarde.

Vandaar dat ik deze link wilde delen en het er met jullie over hebben:
klik
Laatst bijgewerkt door Appelflapje op 11-08-13 21:33, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel en openingspost verduidelijkt

Kuggur

Re: waarom geen kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:36

Onzinnig topic. Waarom zou je als paar geen twee kinderen op de wereld mogen zetten?
Verder ook nogal irrelevant omdat in europa de bevolkingsgrootte sowieso dáált.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 18:37

De bevolking daalt niet, alleen de bevolkingsgróei.

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:39

Ik begrijp de bedoeling van het topic niet helemaal?
Er zijn genoeg kinderen op de wereld, maar er gaan dagelijks ook een hoop mensen dood? (we, de mensheid, zijn nog niet onsterfelijk geworden, anders had ik je topic misschien wat beter begrepen :'))

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:40

de wereld is verrot, daarom!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:41

Ondanks dat ik het niet met je stelling eens ben vind ik die link wel leuk/interessant om te zien! :D

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:41

WOW! Best schokkend...

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:42

leonie87 schreef:
WOW! Best schokkend...

Ja, dat vond ik ook.

Ik snap de reacties niet helemaal. Ik denk dat TS het gewoon grappig vond om die meters te laten zien?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-13 18:43

De mensen die sterven staan ook op die site (beetje luguber, ok) maar dat staat niet in verhouding met de mensen die er dagelijks bij komen (op dit moment 297.000 mensen er bij tegenover 123.000 overledenen).

Ik maak me gewoon ene beetje zorgen om onze planeet, sinds ik ben geboren is het aantal mensen op aarde bijna verdubbeld!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:44

erg schokkend inderdaad! wij mensheid maken onze wereld kapot!

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:45

sallandval schreef:

Is dat zo,ik dacht dat in landen als Nederland en Duitsland de aantallen al terug liepen.
Enfin maakt niet uit, je hebt ongetwijfelt prima persoonlijke redenen geen kinderen te willen, maar een nobel "ik offer mijn kinderwens op voor de mensheid" is vermoedelijk niet je belangrijkste reden.

Leuk dat je je zo nobel voor wilt doen, maar ik geloof er geen fluit van. Je levensstijl als westerse burger, met alle luxe, en het belachelijk hoge energie/grondstoffen verbruik per capita dat daar bij hoort geeft weinig reden tot zo´n "holier than thou" attitude... :roll:

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:45

bello2005 schreef:
de wereld is verrot, daarom!

dat is duidelijk...

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:48

ik hoop dat noord korea snel begint

GrumpyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:48

sallandval schreef:
De mensen die sterven staan ook op die site (beetje luguber, ok) maar dat staat niet in verhouding met de mensen die er dagelijks bij komen (op dit moment 297.000 mensen er bij tegenover 123.000 overledenen).

Ik maak me gewoon ene beetje zorgen om onze planeet, sinds ik ben geboren is het aantal mensen op aarde bijna verdubbeld!

Ja het geboortecijfer zal denk ik wel hoger blijven liggen dan het sterftecijfer, maar ik ben bang dat mensen zich hier niks van aan zullen trekken. Voortplanten is eigenlijk maar natuurlijk gedrag om tegen uitsterven te behoeden. (Niet dat de mensheid zal uitsterven als je die getallen ziet :'))

Maar zal jij jezelf dan opofferen om geen kinderen te 'nemen', omdat de mensheid er dan in de toekomst mogelijk beter van wordt?
Geen kritiek, gewoon nieuwsgierig hoor. :)
(Ik vraag me namelijk af of je dit topic serieus bedoelt als discussie of om enkel te laten zien hoe schrikbarend de cijfers zijn)
Laatst bijgewerkt door GrumpyCat op 11-08-13 18:50, in het totaal 1 keer bewerkt

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:49

Kuggur schreef:
sallandval schreef:

Is dat zo,ik dacht dat in landen als Nederland en Duitsland de aantallen al terug liepen.
Enfin maakt niet uit, je hebt ongetwijfelt prima persoonlijke redenen geen kinderen te willen, maar een nobel "ik offer mijn kinderwens op voor de mensheid" is vermoedelijk niet je belangrijkste reden.

Leuk dat je je zo nobel voor wilt doen, maar ik geloof er geen fluit van. Je levensstijl als westerse burger, met alle luxe, en het belachelijk hoge energie/grondstoffen verbruik per capita dat daar bij hoort geeft weinig reden tot zo´n "holier than thou" attitude... :roll:

Dat. ..

Moeten we anders maar een kinderstop in het leven roepen? 1 kind per gezin?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:50

In dit kader is het boek inferno van dan brown erg leuk. Gaat inderdaad over het feit dat we ons zo extreem voortplanten dat we onszelf bijna een plaag kunnen noemen. Er is niet meer genoeg eten in de wereld en ziektes krijgen grote kans om te verspreiden doordat we te dicht op elkaar gepakt zijn. Een angstaanjagende gedachte.
Er zijn zelfs aanwijzingen dat doordat de pest europa zo ver heeft uitgedund we daardoor zo welvarend hebben kunnen worden in de periode erna. Echt een bizarre gedachte. We overspoelen de wereld...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:53

afentoe bedenk ik me wel eens dat er een wereld ramp mag gebeuren, halve wereld bevolking dood, heeft de aarde weer even een adem pauze voor de massa productie weer doorzet :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Ik wilde net vragen, toevallig Inferno gelezen :D?

Overigens heb ik het boek (nog) niet gelezen, dus ik zou het fijn vinden wanneer ook hier geen spoilers geplaatst worden voor wat betreft de inhoud van het boek...

Ik vind de link in de OP wel leuk om te zien, interessant ook. Zelf wil ik geen kinderen, maar dat is omdat ik ze geen fluit aan vind, niet omdat er al zoveel mensen op de aarde zijn :D.

tessyke

Ik offer mijn kinderwens toch ook niet op hoor :D

Ze zouden beter de mensen een beetje ondersteunen met voorbehoedsmiddelen.
Mensen die in armoede leven hebben daar vaak geen geld voor en zo krijg je ook veel meer kinderen natuurlijk :)
Laatst bijgewerkt door Hilli op 12-08-13 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Verwijderde bericht uit de quote gehaald

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:54

Fairytales schreef:
Ja het geboortecijfer zal denk ik wel hoger blijven liggen dan het sterftecijfer, maar ik ben bang dat mensen zich hier niks van aan zullen trekken. Voortplanten is eigenlijk maar natuurlijk gedrag om tegen uitsterven te behoeden. (Niet dat de mensheid zal uitsterven als je die getallen ziet :'))

Maar zal jij jezelf dan opofferen om geen kinderen te 'nemen', omdat de mensheid er dan in de toekomst mogelijk beter van wordt?
Geen kritiek, gewoon nieuwsgierig hoor. :)
(Ik vraag me namelijk af of je dit topic serieus bedoelt als discussie of om enkel te laten zien hoe schrikbarend de cijfers zijn)

Ik vind dat geen opopffering eerlijk gezegd. Ik wil gewoon domweg geen kinderen en zou een regel van max 1 of 2 kinderen erg goed vinden wereldwijd. Vind het echt schokkend hoe hard het oploopt! Je leest het wel ooit, maar om het echt zo in cijfers te zien gaan...
Laatst bijgewerkt door leonie87 op 11-08-13 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Artocreas

Woonplaats: Ken je dat schattige winkelstraatje in Maastricht, daar bij de kerk? Nou, daar dus niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:54

Frederieke_ schreef:
afentoe bedenk ik me wel eens dat er een wereld ramp mag gebeuren, halve wereld bevolking dood, heeft de aarde weer even een adem pauze voor de massa productie weer doorzet :')

Inderdaad, denk ik ook altijd. :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 18:55

tessyke schreef:
Ze zouden beter de mensen een beetje ondersteunen met voorbehoedsmiddelen.
Mensen die in armoede leven hebben daar vaak geen geld voor en zo krijg je ook veel meer kinderen natuurlijk :)

Goed punt. Maar de pil kost toch echt geen drol... Als je al geen 13 euro per jaar kunt missen voor voorbehoedsmiddelen, dan doe je iets niet goed.

benangelique

Frederieke_ schreef:

Ik denk dat dat ook gebeurt. Vraag is alleen hoe en wanneer

Aartje

Ik denk dat TS vooral een discussie wilde starten en ik denk dat ik het grotendeels ook met haar eens ben. Ik lees nu het boek Inferno van Dan Brown en ook daar is dit een groot onderwerp.

Conclussie zo ongeveer is dat over honderd jaar de mensheid zal gaan uitsterven als deze cijfers zo door gaan zonder dat er wat gebeurd. Dat gaan onze kinderen/kleinkinderen dus gewoon mee maken..

bello2005

Frederieke_ schreef:

kijk en als jij dat zegt, word je niet aan gevallen en als ik dat zeg ben ik de boeman