Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sallandval schreef:De bevolking daalt niet, alleen de bevolkingsgróei.
sallandval schreef:De mensen die sterven staan ook op die site (beetje luguber, ok) maar dat staat niet in verhouding met de mensen die er dagelijks bij komen (op dit moment 297.000 mensen er bij tegenover 123.000 overledenen).
Ik maak me gewoon ene beetje zorgen om onze planeet, sinds ik ben geboren is het aantal mensen op aarde bijna verdubbeld!
Kuggur schreef:sallandval schreef:De bevolking daalt niet, alleen de bevolkingsgróei.
Is dat zo,ik dacht dat in landen als Nederland en Duitsland de aantallen al terug liepen.
Enfin maakt niet uit, je hebt ongetwijfelt prima persoonlijke redenen geen kinderen te willen, maar een nobel "ik offer mijn kinderwens op voor de mensheid" is vermoedelijk niet je belangrijkste reden.
Leuk dat je je zo nobel voor wilt doen, maar ik geloof er geen fluit van. Je levensstijl als westerse burger, met alle luxe, en het belachelijk hoge energie/grondstoffen verbruik per capita dat daar bij hoort geeft weinig reden tot zo´n "holier than thou" attitude...
Fairytales schreef:Ja het geboortecijfer zal denk ik wel hoger blijven liggen dan het sterftecijfer, maar ik ben bang dat mensen zich hier niks van aan zullen trekken. Voortplanten is eigenlijk maar natuurlijk gedrag om tegen uitsterven te behoeden. (Niet dat de mensheid zal uitsterven als je die getallen ziet)
Maar zal jij jezelf dan opofferen om geen kinderen te 'nemen', omdat de mensheid er dan in de toekomst mogelijk beter van wordt?
Geen kritiek, gewoon nieuwsgierig hoor.
(Ik vraag me namelijk af of je dit topic serieus bedoelt als discussie of om enkel te laten zien hoe schrikbarend de cijfers zijn)
tessyke schreef:Ze zouden beter de mensen een beetje ondersteunen met voorbehoedsmiddelen.
Mensen die in armoede leven hebben daar vaak geen geld voor en zo krijg je ook veel meer kinderen natuurlijk