Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Liek_ schreef:Hoe het helemaal precies zat weet ik even niet meer, maar er komt in elk geval bloed bij kijken wat afkomstig is van foetussen die uit de baarmoeders van geslachte koeien gehaald worden. Het bloed wordt uit het hart van de foetus gehaald en dit gebeurt zonder verdoving.
Liek_ schreef:Hoe het helemaal precies zat weet ik even niet meer, maar er komt in elk geval bloed bij kijken wat afkomstig is van foetussen die uit de baarmoeders van geslachte koeien gehaald worden. Het bloed wordt uit het hart van de foetus gehaald en dit gebeurt zonder verdoving.
Dani schreef:Liek_ schreef:Hoe het helemaal precies zat weet ik even niet meer, maar er komt in elk geval bloed bij kijken wat afkomstig is van foetussen die uit de baarmoeders van geslachte koeien gehaald worden. Het bloed wordt uit het hart van de foetus gehaald en dit gebeurt zonder verdoving.
En daar heb je toevallig ook een bron van?
Celiien schreef:Nee sorry... Heb me er ook niet in verdiept oid , maar nee.. Lan nooit t zelfde smaken.. En zouden die dingen niet vol vocht en e-nummers zitten?
Suusie22 schreef:Liek_ schreef:Hoe het helemaal precies zat weet ik even niet meer, maar er komt in elk geval bloed bij kijken wat afkomstig is van foetussen die uit de baarmoeders van geslachte koeien gehaald worden. Het bloed wordt uit het hart van de foetus gehaald en dit gebeurt zonder verdoving.
niet aanvallend bedoeld maar hoe kan een foetus nog in een dode koe leven?
die is toch verbonden met de koe zelf?
dus op het moment dat de koe geslacht wordt gaat de foetus toch ook dood of ben ik nou soms gek?
Als het helemaal veilig is en goed is voor de planeet lust ik wel een stukkie kweekvlees(moet wel smaken naar echt vlees en ook daadwerkelijk een 'vlees'structuur hebben)
Dani schreef:Bedankt Liek_!
Nu ja, de laatste zin suggereert wel dat het een voorlopige manier is en dat ze het liever anders doen. Zal ook wel moeten om dit als diervriendelijk alternatief te presenteren.Celiien schreef:Nee sorry... Heb me er ook niet in verdiept oid , maar nee.. Lan nooit t zelfde smaken.. En zouden die dingen niet vol vocht en e-nummers zitten?
De 'e' in E-nummers staat niet voor 'eng', dat weet je hè? Zuurstof is een E-nummer. Om maar eens iets te noemen
Sprintje: veel mensen eten nu eenmaal wél graag dagelijks vlees. Dan is een alternatief stuk vlees toch een prima..alternatief waardoor écht vlees inderdaad weer luxe kan worden? Lijkt me dat je dit dan juist moet aanmoedigen..
Yamcha schreef:Voor dat kweekvlees hoeven iig veel minder dieren geslacht te worden. Ze zullen gerust wel een oplossing vinden dat er helemaal geen dieren meer geslacht hoeven worden, en als je dan graag vlees wilt eten, vind ik dit een diervriendelijk alternatief.
Daphne__ schreef:Oke, als ik dat hierboven lees, dan zeg ik toch nee tegen gekweekt vlees.