Maar ik vraag me echt af wat er met al die dieren gebeurd. Een kip kan je makkelijk verhandelen en een kanarie ook. Die knip je gewoon de ring af en niemand die weet dat dat die gele kanarie of witte kip van jou is. Maar een hond of een kat...
Wat je met die kanaries moet vraag ik me af, maar ik weet de prijzen niet. Kippen leveren ook niet zoveel op. Alpaca's en de aapjes kunnen heel goed op bestelling gestolen zijn. Verhaal is jaren lang rondgegaan dat zwart met witte katten de bontindustrie in gingen, maar hoeveel ervan waar is? Rest, apart van ruzies tussen buren/familieleden is lastiger te verklaren. Dieren doen ook spontaan gekke dingen waardoor de eigenaar ze nooit meer terug vindt.
Lijkt me sterk dat er echt een markt is voor standaard volwassen honden en katten, je kan er via marktplaats zat gratis ophalen, jatten kost meer werk en inspanning.
Nou.. ik denk niet dat je die kanaries tot in de slaapkamer gaat horen. Hier hoor ik ook echt niets als iemand achteren bezig is met iets. Dan moeten de honden al gaan blaffen. Een kanarie maakt volgens mij ook geen paniekerig geluid. Een parkiet die gaat dan nog wel wat schreeuwen.
Een kanarie hoor je niet nee, maar 90 echt wel... Mijn oude buurman had een voliere met heel veel vogels. Man, wat maakten die een kabaal, en nog meer als er iemand bij was
Op mijn facebook kreeg ik een bericht dat er in onze regio een bende actief was die middelgrote tot grote honden steelt, om te gebruiken als prooi voor vechthonden. Dus dat kunnen ze er ook mee doen
Het kan allemaal nog erger.. Ik heb meegemaakt dat er een hondje werd gestolen en daarbij hebben de 'dieven' de chip er gewoon uitgesneden.. (Hondje is inmiddels dus weer terecht bij de eigenaren)