Tatoeages asociaal en lelijk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Tatoeages asociaal en lelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-13 12:57

De meeste mensen in mijn omgeving vinden tatoeages maar asociaal en lelijk. Ik snap dat niet. Ik vind het echt knap en een vorm van kunst. En tatoeages kunnen echt heel mooi zijn.. Mijn moeder vindt het zelfs vies? Ik zelf denk niet dat ik een tatoeage ga plaatsen omdat het zo definitief is maar ben er wel steeds meer in geïnteresseerd, vroeger lette ik er niet op maar als ik mensen zie met een tattoo kijk ik er wel naar. :) Ik kijk ook naar Ink master dat vind ik wel boeiend.
Hoe denken jullie erover? Ligt het er gewoon aan dat oudere mensen het niks vinden of wat is het?

marlies85

Re: Tatoeages asociaal en lelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:00

Ik vind een tattoo niet vies, zie soms zelfs erg mooie dingen voorbij komen.
Wat ik dan weer niet mooi vind zijn de mensen die eruit ziet als een wandelende kleurplaat van een 3 jarige.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:01

Ik ben 20 en vind die opzichtige tatoeages ook echt helemaal niets, een sierlijk woordje oid kan ik nog wel mooi vinden, maar denk niet dat ik er zelf ooit een zou willen.

capopjekop

Re: Tatoeages asociaal en lelijk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:02

Zelf heb ik niet veel met tatoeages en ik wil er ook geen. Maar bij sommige mensen staat het echt super gaaf. De tatoeages die gewoon voor de mooi gezet worden daar heb ik niet zoveel mee, maar die waar een verhaal achter zit vind ik vaak erg mooi.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:03

Mijn vriend heeft erg veel tattoos. (Armen, rug, benen, buik) Zelf heb ik een grote tattoo op mijn schouders.
Mijn vriend heeft een PhD dus is echt geen tokkie. Ik heb een eigen bedrijf en we hebben ons koophuis en bedrijfsruimte beide gekocht zonder hypotheek.

Dus geen uitkerings-tokkies met vies vet haar en kinderen die Shaniqua heten.

Wel vind ik het er aan liggen wat voor tattoos je neemt. Een mooie gekleurde tattoo van bijvoorbeeld een zeepaardje is al heel anders dan de naam van je vriend, een "fiets the police" tekst of een tribal.

Zelf vind ik kleine tattoo's juist niet mooi en vaak een beetje aso. Een klein woordje, mini hartje of diamantje ergens vind ik niks. Ik ben voor een groot kunstwerk. Maar dat is helemaal persoonlijk natuurlijk.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:05

Kwestie van smaak. Zelf zou ik er geen willen, ik heb er niets mee. Maar voor anderen kan een tatoeage een bijzondere betekenis hebben en dat vind ik dan wel mooi.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:06

sja, mensen hebben nu eenmaal vooroordelen,
ik kan ontzettend genieten van mooie tatoeages :j
heb ook al wel een aantal keer ontzettend moeten lachen op werk of opleiding
dan werd er idd een opmerking gemaakt over asociaal en tatoeages en krijg je van mij al snel de reactie "oeh, ben ik zo aso dan joh" of "oeh, misschien moet ik dan toch maar een cursus sociaal gedrag gaan volgen"
waarop mensen dan niet weten te reageren, of een rode kop krijgen :+

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:06

Tattoos kúnnen erg lelijk zijn ja. Heb een bloedhekel aan slecht gezette tattoos, naamtattoos, van die dingen zoals tribals of sterretjes... ga zo maar door :D maar naar iemand die helemaal onder prachtige tattoos zit kan ik uren blijven kijken. Zou zelf ook een hele verzameling willen zodra ik het geld ervoor heb.

Tattoos kunnen dus ook erg asociaal staan ja, maar dat ligt vaak ook aan de persoon waar ze op zitten :))

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:08

Ik heb diverse tattoo´s maar allemaal met hele speciale betekenissen. Soms zie ik ook tattoo´s voorbij komen waarvan ik denk van jee hoe kan je zoiets laten zetten maar ieder z´n ding.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:09

Sonja_vR schreef:

Moest opeens denken aan deze foto:
Afbeelding

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:10

Ik vind het vaak heel mooi. Heb er zelf 1 en krijg altijd hele positieve reacties :j
Ook mensen die het meestal niet mooi vinden zijn heel positief.

Ik ben niet echt weg van naam tattoo's, tribals, onderrug tattoo's, en hele kleine
dingetjes als een vlinder ofzo. Ook kleuren vind ik vaak niet zo mooi behalve de echte
aquarel tattoo's dat vind ik dan weer prachtig.

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:12

Ik heb zelf geen tatoeages, maar vind sommige echt erg mooi. Ik kan me alleen niet voorstellen dat iemand een tatoeage kiest uit zo'n plaatjesboek, enige originaliteit is voor mij toch wel belangrijk. Vind net als raponsje grotere tatoeages mooier dan heel kleine.

Jammer alleen dat tatoeages mettertijd zo vaal of blauw worden. Uiteraard kunnen ze worden opgefrist, maar toch...

Asociaal? Welnee, helemaal niet< ze zijn bijna zo oud als de mensheid.

Het verschil met sieraden, die echt heel opzichtig en lelijk kunnen zijn, zit hem eigenlijk vooral in het blijvende karakter ervan. Beide dienen als lichaamsverfraaiing.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:13

Zelf heb ik niets met tattoos. Maar soms zie ik wel eens iemand met een hele mooie versierende tattoo, en bij die persoon vind ik het dan wel leuk staan. Het enige wat mij een beetje tegenhoudt is het idee van oude mensen met tattoos, das echt mijn ding niet; een getatoeëerde oma en opa :+

Ik kan me ook niet goed voorstellen dat mijn smaak etc niet meer zou evolueren over pakweg een jaar of twintig. En dan zit je er natuurlijk wel mee; stel dat je het dan niet meer leuk vindt?

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:13

Raponsje schreef:
Mijn vriend heeft erg veel tattoos. (Armen, rug, benen, buik) Zelf heb ik een grote tattoo op mijn schouders.
Mijn vriend heeft een PhD dus is echt geen tokkie. Ik heb een eigen bedrijf en we hebben ons koophuis en bedrijfsruimte beide gekocht zonder hypotheek.

Dus geen uitkerings-tokkies met vies vet haar en kinderen die Shaniqua heten.

Wel vind ik het er aan liggen wat voor tattoos je neemt. Een mooie gekleurde tattoo van bijvoorbeeld een zeepaardje is al heel anders dan de naam van je vriend, een "fiets the police" tekst of een tribal.

Zelf vind ik kleine tattoo's juist niet mooi en vaak een beetje aso. Een klein woordje, mini hartje of diamantje ergens vind ik niks. Ik ben voor een groot kunstwerk. Maar dat is helemaal persoonlijk natuurlijk.

Hahaha hier moest ik echt om lachen.

Mijn vriend en ik zijn ook van de tattoo's, we hebben samen dezelfde tattoo (onze eerste letters, in zwart met sierlijke letters en als 1 geheel gezet). Hier zijn de reacties heel verschillend, mijn familie zei altijd dat ze 'die dingen' verafschuwden, toen ik thuis kwam met de mijne waren ze ineens heel geïnteresseerd en wilden ze weten hoe het was, of ik er nog een wil, etc.

Mijn nichtjes (onder de 13) vinden het maar niks, die vinden het lelijk en aso :+ Terwijl de vriendinnen van mijn moeder (50+) het wel mooi vinden.

Onze groepsapp met onze vrienden heet helaas wel 'De Tokkies' :D maar dat is meer voor de gein. De nadruk ligt er bij ons misschien ook wel op omdat we een Amerikaanse Stafford hebben en tot voor kort in een Golf reden..... dan heb je het plaatje ook wel bijna compleet geloof ik.

Maar over het algemeen vind ik dat mensen er hier niet moeilijk over doen, ze vinden het leuk om te zien bij mij maar zullen het zelf niet snel doen. Ik moet wel zeggen dat ik het niet vind passen bij iemand die bijvoorbeeld vertegenwoordiger van een bepaald bedrijf is waarbij je regelmatig in nette kleding moet verschijnen en presentaties moet geven.

Ik zou er zelf niet van afgeleid zijn maar het meerendeel van de mensen krijgt zowat een hartverzakking.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:14

Daenerys schreef:
Sonja_vR schreef:

Moest opeens denken aan deze foto:
[ Afbeelding ]

Dit vind ik altijd gave foto's, maar het meerendeel van de mensen kan zichtbare tattoo's echt niet waarderen. Dan ben je inderdaad aso en hebben ze de vooroordelen wel weer klaar.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:15

Vriend en ik hebben allebei tatoeages en ik heb dan ook nog vrij veel piercings (enfin, veel... Wat heet veel).
Zij die me echt willen veroordelen zonder me te kennen, vinden toch wel een reden, zij die me echt willen leren kennen laten zich niet tegenhouden er door.

Ik zelf kan tatoeages niet mijn stijl vinden maar zal niet snel denken, laat staan zeggen, dat ik ze lelijk vind. Je weet niet of en zo ja, wat er achter zit. Het is niet aan mij om er over te oordelen.

Irritanter dan de mensen die oordelen, vind ik mensen die naar de betekenis vragen. Als ik je dat wilde vertellen had ik het wel gedaan. Ik vraag ook niet of ik je dagboek mag lezen.

xApple

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:17

Nou inderdaad.. Ik heb een redelijk grote dromenvanger in mijn nek/schouderbladen en mensen
moeten er altijd aanzitten en dan vragen waarom ik die heb gekozen en wat de reden is..
Laatst in de kroeg was er een jongen die wilde weten van welke indianen stam de tattoo was? :+

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:18

Tattoo's die vaal of blauw worden die hebben niet genoeg zwarte inkt mee gekregen tijdens het zetten.
Daarom zijn portret tattoo's in het begin vaak iets te donker zodat ze mooi "oud worden".

En ach, ik als ik 65 ben dan zie je toch wel dat ik verlept begin te raken.
Dan maakt het echt niet meer uit of er wel of geen tattoo op mijn huid zit.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:18

Of het asociaal is, is echt afhankelijk van veel factoren denk ik. De soort tattoos, hoeveel het er zijn, op welke plekken enz. En als je jezelf al wat arrogant/asociaal gedraagt, maken tattoos het vaak erger.

Ik wil zelf ook een tattoo nemen, juist omdat het definitief is. De naam van mijn paard met forever grateful erbij.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:19

Hevonen schreef:
Ik heb zelf geen tatoeages, maar vind sommige echt erg mooi. Ik kan me alleen niet voorstellen dat iemand een tatoeage kiest uit zo'n plaatjesboek, enige originaliteit is voor mij toch wel belangrijk. Vind net als raponsje grotere tatoeages mooier dan heel kleine.

Jammer alleen dat tatoeages mettertijd zo vaal of blauw worden. Uiteraard kunnen ze worden opgefrist, maar toch...

Asociaal? Welnee, helemaal niet< ze zijn bijna zo oud als de mensheid.

Het verschil met sieraden, die echt heel opzichtig en lelijk kunnen zijn, zit hem eigenlijk vooral in het blijvende karakter ervan. Beide dienen als lichaamsverfraaiing.

Of ze vaal/blauw worden hangt van de inkt en je huid af. Mijn tatoeages zijn niet meer zo fel als toen ze pas gezet waren (logisch want pas gezet zit er nog inkt óp je huid zoals wanneer je met een stift tekent en enkel die er in blijft zitten) maar ze zijn wel nog gewoon zwart/grijs. Ik vind een pas gezette tatoeage vaak ook niet zo mooi trouwens, heb al elke keer vol ongeduld gewacht tot de overbodige inkt eindelijk een keer weg was. _O- Dat het meer 'deel' van je huid wordt dan dat het zo af steekt.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:19

Raponsje schreef:
Lijkt me dan juist een mooie herinnering als je ouder bent :j

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:20

asociaal vind ik ze niet...wel lelijk,maar dat is mijn persoonlijke mening.Ieder moet doen wat hij of zij wil hoor.

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:20

Daenerys schreef:
Raponsje schreef:
Lijkt me dan juist een mooie herinnering als je ouder bent :j

Leuk voor de kleinkinderen.
Die goeie ouwe tijd, toen oma nog elke dag in de sportschool stond.

Daenerys

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:21

Raponsje schreef:
Leuk voor de kleinkinderen.
Die goeie ouwe tijd, toen oma nog elke dag in de sportschool stond.

Precies :D

chevax

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-13 13:22

Ik vind het altijd zo vreemd dat mensen Oosterse tekens op hun arm zetten en dan is de uitleg "ja, maar dat is Japans voor "liefde". Zo vreemd vind ik dat. Als je dan "liefde" wilt vertellen, zet het dan in het Nederlands. Niet ineens in Japans of weet ik veel wat. Voor hetzelfde geldt staat er "ik heb een dikke kont" want ja, de meeste mensen hier spreken nu eenmaal geen Japans.

Of "ik zet deze tattoo omdat ik door een moeilijke periode ga".

Ayasha: ik vind dat helemaal niet vreemd als iemand heel groot iets op zijn rug heeft staan (wat hij overigens zelf niet kan zien) en dat iemand dan vraagt "wat betekent dit?".