Hoe kunnen die kinderen toch verdrinken? Geen zwembandjes? Geen toezicht van ouders, geen...???
Toen wij vroeger gingen zwemmen met onze ouders kregen we zwembandjes om, of we dat nou leuk vonden of niet, die zwembandjes waren (relatieve) veiligheid in het water

Ook nadat we zwemdiploma A hadden gehaald waren onze ouders nog erg oplettend in en om het water met ons.
Zo anders zie ik het bij de ouders van tegenwoordig, en nee gelukkig niet allemaal

Mijn buren die 4 kinderen hebben zonder zwemdiploma (allemaal te jong nog), het zwembadje staat in de achtertuin, maar het gezin is binnen, behalve mijn ene buurkindje van 1,5 die zit in het zwembadje te spelen met zn handjes (over de rand heen). Wat als hij over de rand heen leunt en in het water valt?
Vorige week bij een recreatieplas, kind van amper 2 jaar speelt in het ondiepe water, geen zwembandjes, geen ouder erbij... Ouders zaten op een handdoek een meter of 40 verderop met hun telefoon bezig te zijn.
Het jongetje van gister was er met zijn broertje van 9 en zusje van 13... waarbij er in het nieuws vermeld werd dat de zus van 13 de verantwoording had over haar broertjes

Hebben ouders van tegenwoordig dan niet meer het besef dat je dat niet kan verwachten van een kind van 13. Of is het gewoon gemakszucht... laat mn kind maar even bij het water spelen, ik zit hier mooi op mn handdoek met mn telefoon. Of is het een "mijn kind overkomt dat heus niet" gevoel/idee van ouders.
Nu wil ik niemand veroordelen, ik snap zelf ook wel dat iets in een flits van een seconde kan gebeuren, en niks 100% helpt om een verdrinkingsdood te voorkomen (behalve niet zwemmen, maar met dit weer ook geen fijne oplossing) Maar waar zijn de zwembandjes van vroeger tegenwoordig toch? Waar is het "zonder zwemdiploma A en B kom je zonder toezicht van je vader/moeder niet te zwemmen?
Of waren mijn ouders nou zo overbezorgd en hebben jullie nooit met zwembandjes hoeven zwemmen?
Is er echt zo'n verandering bij de ouders van tegenwoordig in vergelijking met vroeger? Of verdronken er vroeger ook zo veel kinderen elke zomer maar hoorden we daar simpelweg niks van?
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... na_zw.html