wild waterbaan Walibi

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huberta

wild waterbaan Walibi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 21:18

Wie kent of heeft weleens in de wildwaterbaan van Walibi gezeten?
Nu is daar een erg ongeluk gebeurd met een 10-jarig meisje.
Naar verluid moet ze nu haar voet missen.
Dit is al het tweede ongeluk in Walibi.
Onlangs was er ook al iets gebeurd met een jongentje.

Lieffiefi

Re: wild waterbaan Walibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:19

Ik....
Maar ik kan me er geen enkele voorstelling bij maken.
Ik denk aan een samenloop van zeer ongelukkige omstandigheden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:21

Vorige week die attractie nog gedaan, en we lagen bij het einde met circa 5 bootjes tegen elkaar aan om de vlonder op te rollen.. Geen enkel gevaar mits je blijft zitten. Sneu voor Walibi!

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:21

Daar heb ik vaak zat in gezeten. Het is natuurlijk verschrikkelijk dat dat meisje nu haar voet moet missen, maar eerlijk gezegd denk ik dat er toch wat regels overtreden zijn voordat dat is gebeurd.

Ellentjuh12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:22

Ze is inderdaad haar voet verloren.
Verhaal staat wel op Nu.nl maar waarschijnlijk kon ze het bordje niet lezen vanwege de taal of iets dergelijk!

xNK

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:22

Kirsha schreef:
Daar heb ik vaak zat in gezeten. Het is natuurlijk verschrikkelijk dat dat meisje nu haar voet moet missen, maar eerlijk gezegd denk ik dat er toch wat regels overtreden zijn voordat dat is gebeurd.

Dit was ook het eerste wat in mij opkwam, ben er nog nooit geweest, maar je raakt niet zo maar je voet kwijt

Huberta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 21:23

maar zo'n meisje van 10 jaar zal toch niet haar voet buitenboord houden. zulke kleine kinderen houden zich toch netjes aan de regels, dunkt mij.

Daantjee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:24

Het enigste wat ik me voor kan stellen is dat ze (op een of andere manier, expres of niet) met haar voet buitenboord heeft gehangen. Zou me er niks anders bij voor kunnen stellen hoe je zo erg gewond zou kunnen raken in zon attractie..

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:25

Iets minder dan een maand terug er nog een keer of 10 in geweest...
Ik kan me het ook niet echt voorstellen

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:26

Juist niet in mijn ogen, en helemaal als ze niet Nederlands was. In het buitenland gaat dat er allemaal net iets anders aan toe.

Huberta

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-13 21:26

maar als ze dan toch haar voet buitenboord had dan zit er toch zachte randen om zo'n boot heen. en ze varen toch niet over rotsen?

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:28

Huberta schreef:
maar als ze dan toch haar voet buitenboord had dan zit er toch zachte randen om zo'n boot heen. en ze varen toch niet over rotsen?

Nee volgens mij niet, maar er zijn wel golven en soms kom je met de boot tegen iets aan.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:29

Ik had ergens gelezen dat ze al eerder uitgestapt was toen de bootjes weer op de band omhoog getrokken werd. Maar goed, dat was geen bevestigde bron volgens mij.

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:30

Schrok wel van het nieuws, zelf ook nog 2 jaar op walibi gewerkt en was ook bekend met die attractie.
Kan mij er ook geen voorstelling bij maken maar het blijft triest zoiets.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:34

Aantal keren dat ik er in geweest ben, is niet meer op 2handen te tellen en nog nooit wat gebeurt.
Wel verschrikkelijk hoor, wat een nachtmerrie voor dat meisje en haar familie.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:37

enigste wat ik kan bedenken, is dat ze op de band uit het water geschoven wordt, en dat ze dacht dat ze al uit moest stappen en zo bekneldt is geraakt.

Hanna98

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:41

Ik! Maar de helft van de mensen gaan zonder band, waaronder ik. Je moet daar idd wel oppassen voor op/af stapjes. En in de "tunnel" voor de wanden. Tja als je dat niet doet? Als je waarschijnlijk zelfs je voet kwijtraakt moet je wel heel erg je best hebben gedaan |(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 21:45

Is toch een vrij rustige attractie.. Kan me ook niet echt iets bedenken.. Vooralsnog vind ik niet dat je hier Walibi de schuld van kan geven. Vind het zelf goedbeveiligde attracties, worden goed onderhouden en er zijn genoeg medewerkers. Je kan moeilijk om iedere hoek een medewerker gaan zetten. Camera's is misschien nog een idee, maar denk dat die er toch al wel hangen. In ieder pretpark heb je toch dat laatste beetje verantwoordelijkheid voor jezelf? Je kan toch ook niet zomaar uit een achtbaan klimmen en dan het park de schuld geven?

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:01

El rio heeft volgens mij al jaaaaaaaaaareenn camaras.
En kunnen via speakers waarschuwen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-13 22:03

Ik heb in de Efteling in de Piranha ook een keer iemand zn benen zien breken. :x
Bootje bleef steken op de ene band en andere band liep wel door en bootje klapte dubbel met zn benen er tussen. Nog nooit iemand zo hard horen gillen. Het zieligste was ook nog eens dat het een begeleider was van verstandelijk gehandicapten en die mensen wisten echt al helemaal niet wat hun overkwam.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 10:54

Wat een toestand. Slecht voor Walibi. Maar heel triest voor het meisje en de ouders, familie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 00:46

MarZarascha schreef:
Is toch een vrij rustige attractie.. Kan me ook niet echt iets bedenken.. Vooralsnog vind ik niet dat je hier Walibi de schuld van kan geven. Vind het zelf goedbeveiligde attracties, worden goed onderhouden en er zijn genoeg medewerkers. Je kan moeilijk om iedere hoek een medewerker gaan zetten. Camera's is misschien nog een idee, maar denk dat die er toch al wel hangen. In ieder pretpark heb je toch dat laatste beetje verantwoordelijkheid voor jezelf? Je kan toch ook niet zomaar uit een achtbaan klimmen en dan het park de schuld geven?

Er zijn ook cameras bij de el rio grande, en speakers, als je de regels overtreedt dan hoor je het wel..

Xx

Femek2902

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 01:05

Ik was naar een evenement op het evenemententerrein van Walibi, dus ik was in de buurt toen het gebeurde, en het zoontje van de mensen met wie ik mee was, was op dat moment in Walibi, dus zij hebben uitgezocht wat er aan de hand was omdat er een traumahelikopter was en ambulances enzo.
En een dag later werd het ook verteld in de diensten:

Het gaat om een 10-jarige meisje dat te vroeg is uitgestapt bij de El Rio Grande, daardoor is haar voet bekneld geraakt in het mechanisme en is ze hem verloren.

De attractie is nog steeds gesloten. (Staat op de site van Walibi)
Ik denk dat ze onderzoek willen doen en/of dat ze de attractie uit eerbetoon voor het meisje een poosje stil hebben staan.

Ik vraag me eigenlijk ook af waarom je eerder uit zou willen stappen, maar volgens mij gaat de takelband waarmee die bootjes uit het water komen niet echt omhoog, ja 50 cm om uit het water te komen, maar vanaf daar loopt hij gewoon langs de kade zeg maar. Dus dan is het wel makkelijker en logischer om te vroeg uit te stappen. Iig ik kan me voorstellen dat je denkt dat je er gewoon uit moet gaan als de band nog beweegt. Ik denk dat het echt een ongeluk was, en dat er weinig voorkomen had kunnen worden. Gewoon pech en onoplettendheid. De volgende keer gaat het wel goed als je te vroeg uitstapt..

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-13 01:22

Het is inderdaad met het uitstappen gebeurd.

Het meisje van van Israëlische afkomst en begreep de waarschuwingsborden niet, doordat ze geen nederlands of engels sprak. Walibi heeft vorige maand extra borden laten plaatsen naar aanleiding van een vergelijkbaar incident waarbij een jongetje gewond raakte. Op de borden staat in het Nederlands, Duits en Engels expliciet aangegeven dat bezoekers moeten blijven zitten zolang ze omhoog worden getakeld. Het meisje deed dat gisteren niet.

Het voetje werd er dus afgesneden(heel cru klinkt het ook zo) terwijl ze dus te vroeg uitgestapt was. Moeder scheen flauwgevallen te zijn, en de broertjes en de zusjes waren in paniek. Ook had het meisje nog verwondingen aan haar onderbeen.

Ik lees nu nog een ander artikel over de Rio:
http://www.looopings.nl/weblog/1978/Vee ... lland.html

Blijken dus wel meer ongelukken in deze attractie gebeurd te zijn.

Ikzelf heb nooit hinder van deze attractie ondervonden..

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-13 23:44

Wow, wat een afschuwelijk gebeuren moet dat zijn geweest.. -O-