Ik vind het zo vreemd dat als ik s'morgens naar het weerbericht kijk er meer wordt verteld over het weer in het buitenland dan over het weer hier. Als je ziet dat het noodweer is geweest in bepaalde delen van Nederland en daar geen waarschuwing voor is gegeven. Ik vind dat vreemd . Waarom krijg ik het weerbeeld van bv Spanje te zien? Dat boeit me niet .
quartel
Geplaatst: 24-07-13 08:18
Hier hebben we het weer topic voor
roxiie
Geplaatst: 24-07-13 08:25
Euh ja quartel, om t weer hier te bespreken. Ts vraagt zich af waarom t weer in het buitenland op onze binnenlandse tv uigebreider aan bod komt dan ons eigen weer.
Ik denk omdat we in de vakantie periode zitten, camping gangers satalieten ed mee hebben en graag willen weten wat het weer op de vakantie bestemming doet
kohtje
Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-13 08:48
quartel schreef:
Hier hebben we het weer topic voor
om een of andere rede geeft mijn zoekmachine error!
Dat vind ik het zelfde met het nieuws. RTL 4 bijv.
Sjors
Geplaatst: 24-07-13 08:51
Over het weer in Nederland is niet veel te vertellen , het is of koud of warm of regen
Manou
Geplaatst: 24-07-13 08:53
Voor dat onweer van gisteren heb ik wel waarschuwingen gehoord. Wat er gebeurd is is volgens mij heel normaal voor een onweersbui na zo'n zomerse periode, lokaal zoveel regen dat er wateroverlast kan optreden. Veel beter waarschuwen lijkt me erg lastig, het is lastig te voorspellen hoeveel en waar de regen gaat vallen met zo'n onweersbui.
Het weer in het buitenland komt veel in het nieuws omdat veel mensen nu in het buitenland zitten. Of willn graag op vakantie vertrekken. Dan is het voor hun fijn om te weten hoe het weer momenteel is op de plek waar ze (gaan) verblijven.
Ik weet niet wat de Nederlandse weerman trouwens verteld heeft, maar hier in België zijn er wel degelijk duidelijke waarschuwingen geweest voor noodweer.