Kate Middleton naar ziekenhuis om te bevallen.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NatassJa

Kate Middleton naar ziekenhuis om te bevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 12:08

http://www.ad.nl/ad/nl/13668/Engeland-i ... ndex.dhtml

Citaat:
UPDATE Het heeft er alle schijn van dat vandaag de dag wordt waar Groot-Brittannië al negen maanden naar uitkijkt. De Britse hertogin Kate en haar echtgenoot prins William zijn vanochtend naar het ziekenhuis vertrokken. Kate zal daar bevallen van de koninklijke baby.

Fotografen stellen zich op bij het ziekenhuis waar Kate zal gaan bevallen © reuters.
Rond 8.30 uur werd door het paleis het bericht wereldkundig gemaakt dat Kate en William rond 6.00 uur zijn gearriveerd in het Londense St. Mary's ziekenhuis. Zij waren daar naartoe vertrokken nadat bij Kate de weeën waren begonnen. Verwacht wordt dat er geen nieuws meer naar buiten zal worden gebracht tot de aankondiging van de geboorte zelf. 'De dingen verlopen als normaal', zo heeft een woordvoerder van het paleis laten weten.

Het is de bedoeling dat Kate langs natuurlijke weg bevalt van haar eerste kind. Gynaecoloog Dr. Marcus Setchell zal Kate bijstaan. Ongeacht wat het geslacht is van de baby, zal deze de derde in lijn van troonsopvolging worden van het Britse koningshuis. Na opa Charles en vader William.

Vaderschapsverlof
Het St. Mary's ziekenhuis is voor William geen onbekende plek. Hij is er ruim 31 jaar geleden - op 21 juni 1982 - immers zelf geboren. Als de baby is geboren krijgt hij twee weken vaderschapsverlof.

Een officiële uitgerekende datum heeft de koninklijke familie nooit gegeven, slechts de mededeling dat de komst van de nieuwe troonopvolger, de eerste in 31 jaar, half juli werd verwacht.

William en Kate trouwden in april 2011 voor het oog van miljoenen televisiekijkers wereldwijd.

Livestream ziekenhuis :') http://www.celebdirtylaundry.com/2013/k ... m-arrival/
------------------------------------------------------------------

Nu ben ik niet zo van het koningshuis etc., maar baby's zijn altijd leuk! *\o/*
Wat denken jullie dat het wordt?

Ik denk dat het een meisje wordt. :D

Kwanyin

Re: Kate Middleton naar ziekenhuis om te bevallen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:30

Het "hoort er misschien bij", maar ik vind het evengoed best wel erg voor haar dat je moet bevallen terwijl de hele wereld in je nek ligt te ademen. Het is an sich al een gebeurtenis waar vrouwen over het algemeen heel nerveus voor zijn, laat staan in zo'n situatie als iedereen vanaf de voet wilt volgen wanneer je hoeveel keer gepuft hebt bij welke wee. Ik wens haar gewoon een goede bevalling en een gezond kind toe, en de rest zal vanzelf wel gezien worden.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:32

Ben niet zo'n volger wat betreft royalties, maar de komst van een baby in dit geval is natuurlijk altijd leuk om te volgen! Ik ben benieuwd *\o/*

Klijntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 12:38

Als de bevalling eenmaal goed op gang is kun je nog maar één ding doen en dat is, die baby baren :D
Ik denk dat je je dan nog bezighoudt met de rest van de wereld. Dat komt daarna wel weer :)
Ik denk ook dat het een meisje is! Vind het ook wel heel leuk, dat ze zelf nog niet weten wat ze zullen krijgen.

(ik was trouwens zelf niet nerveus... maar ik mocht mijn kindjes gelukkig ook lekker in m'n eigen huis op de wereld zetten)

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 13:05

Ja, ik zou het ook niet graag groots op het nieuws zien, mocht ik ooit moeten bevallen.
Maar ik ben dan gelukkig ook geen bekend persoon :D

Ik denk ook niet dat ze nu denkt aan al die mensen die 'meekijken'. Die heeft wel genoeg aan haar hoofd.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:10

Ze heeft er in ieder geval mooi weer bij. 8-)
Voor de rest boeit mij het nieuws niet zo, het is ook maar een mens. :+

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:12

Vind het een beetje hysterisch allemaal, wat nou als dat kind niet helemaal goed is, zou niet in haar schoenen willen staan.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:14

Mayflower_ schreef:
Ze heeft er in ieder geval mooi weer bij. 8-)
Voor de rest boeit mij het nieuws niet zo, het is ook maar een mens. :+

Bevallen lijkt me al geen pretje, maar bij deze temperaturen al helemaal niet -O- Al zal het ziekenhuis wel airco hebben, en hoeft ze niet meer met die buik rond te sjouwen :D

Ik vind het leuk om te volgen :j Een beetje positief nieuws tussen alle ellende door.

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:16

Ik vind het allemaal wat overdreven hoor , toen ik geboren was het toch ook geen wereld nieuws ? (Al zou je t wel denken , nee joke :+ )

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 13:17

Komt omdat je waarschijnlijk geen kind bent van een toekomstig koning of koningin :+

Sjors

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:19

Dat snap ik , maar toch .... :roll:

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:23

Tja dat is dan weer typisch de Britse pers. Ze zouden nog het liefs mee de bevallingsruimte in gaan. :roll:

Een vrouw kan niet eens rustig bevallen en van haar kind genieten. Zolang het kind gezond is dat het belangrijkste. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:28

Weet je wat erg is, dit kind word de troonopvolger, zelfs als het een meisje is. Maar overgrootmoeder vertikt het om af te treden, opa moet nog koning worden en papa ook. Dus je hele leven word je er op voorbereid om koning/koningin te worden , je hele leven leef je onder een vergrootglas, niets mag en alles moet en dan ben je 85 en mag je op de troon, hoe zielig is dat.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:33

Ja charles zal de eeuwig kroonprins blijven denk ik. Ik zie werkelijk niet dat hij nog koning wordt. Eerder William. Zelfs onze koning Filip is nog eerder koning geworden dan Charles. :=

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:39

Kamer waar Kate verblijft kost 12.000 euro

Voor een verblijf in de vleugel moet flink de portemonnee worden getrokken. Voor de zorg en de kamer moet waarschijnlijk zo'n 10.000 pond (12.000 euro) worden betaald, maar dat zal voor Kate en William waarschijnlijk geen probleem zijn

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:43

petraaken schreef:
Ja charles zal de eeuwig kroonprins blijven denk ik. Ik zie werkelijk niet dat hij nog koning wordt. Eerder William. Zelfs onze koning Filip is nog eerder koning geworden dan Charles. :=

Haha het eerste wat ik dacht toen ik het nieuws van de troonsafstand hoorde was, wat moet die Charles nu met zijn kop tegen een muur aan het bonken zijn hahaha :D .

FloortjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:45

bigone schreef:
Maar overgrootmoeder vertikt het om af te treden, opa moet nog koning worden en papa ook.

dat heeft met de staatsvorm te maken. Het hoofd van de staat is in GB per definitie ook het hoofd van de anglicaanse kerk. En dat is een - in de opinie van de anglicaanse kerk - door god gegeven taak, waarvan je niet zomaar kan zeggen: ik hoef 'm niet meer. Dus zolang je niet dood bent, weiger je niet je door de god-van-de-anglicaanse-kerk gegeven taak en ben je daar dus hoofd van. En dus ben je ook koning/koningin. Het is voor Charles ook niet een kwestie van kiezen of-ie er zin in heeft: als zijn moeder dood is, is hij het.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:54

En hoe zit het eigenlijk mocht de Queen bv plots dement worden en geestelijk niet meer in staat om te regeren? Moet zij dan ook op de troon blijven tot haar dood?

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 13:56

bigone schreef:
Weet je wat erg is, dit kind word de troonopvolger, zelfs als het een meisje is. Maar overgrootmoeder vertikt het om af te treden, opa moet nog koning worden en papa ook. Dus je hele leven word je er op voorbereid om koning/koningin te worden , je hele leven leef je onder een vergrootglas, niets mag en alles moet en dan ben je 85 en mag je op de troon, hoe zielig is dat.

Dat lijkt me nog best voordelig, eerlijk gezegd. Ik zou liever kroonprinses zijn dan koningin. Een normaal leven wordt het nooit, maar een koning of koningin heeft volgens mij minder vrijheden dan de opvolger.

Al moet ik wel meteen denken aan een uitspraak van Edward VII, zoon van koningin Victoria (ook al zo'n Britse koningin die maar bleef leven): "I don't mind praying to the Eternal Father, but I must be the only man in the country afflicted with an eternal mother."
Hij was overigens 59 jaar toen hij koning werd, en ook al 59 jaar kroonprins. Dus ik kan me zo voorstellen dat Charles, met al 61 jaar wachten, ook wel eens aan deze uitspraak denkt :D

Kwanyin schreef:
En hoe zit het eigenlijk mocht de Queen bv plots dement worden en geestelijk niet meer in staat om te regeren? Moet zij dan ook op de troon blijven tot haar dood?

Waarschijnlijk wordt Charles dan regent tot aan Elisabeth's dood. Dat is iig gebeurd bij George III. Nu speelde dat tussen 1811 en 1820, dus misschien is er nu een ander draaiboek.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 14:02

De vader van de huidige koningin is koning geworden door de abdicatie van Edward de 8ste, dus het is niet zo dat ze eerst dood moeten gaan om een nieuw staatshoofd te krijgen, maakt verder ook niet uit, zou niet graag in de schoenen van dit soort mensen staan.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 15:24

Ik krijg bijna medelijden met ze. De Britse media is echt nog erger dan de Nederlandse.
Ik zou toch niet willen ruilen hoor.

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-13 16:12

Ja, de Britse media is echt erg. Maar ook de wedkantoren.

Je kunt geld inzetten op hoe hij/zij gaat heten, welke school hij/zij heen gaat, welke sport het gaat uitoefenen etc.

Kijk al die mensen wachten :') :

Afbeelding
Foto van AD.nl.

Traiectum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:15

Ik vind het wel prachtig dat ze op de heetste dag van het jaar aan het bevallen is. Wraak nemen op al die vervelende journalisten door ze in de brandende zon te laten wachten :D

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:18

Traiectum schreef:
Ik vind het wel prachtig dat ze op de heetste dag van het jaar aan het bevallen is. Wraak nemen op al die vervelende journalisten door ze in de brandende zon te laten wachten :D

*like*

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-13 16:20

NatassJa schreef:
Ja, de Britse media is echt erg. Maar ook de wedkantoren.

Je kunt geld inzetten op hoe hij/zij gaat heten, welke school hij/zij heen gaat, welke sport het gaat uitoefenen etc.

Kijk al die mensen wachten :') :

[ Afbeelding ]
Foto van AD.nl.

Oh mijn god :')
Das wel heel erg!