Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kimberley12 schreef:Dat je 50 euro zelf moet betalen om naar een spoedeisende hulp te gaan,
niemand gaat hier toch voor zijn plezier heen?
Hilli schreef:kimberley12 schreef:Dat je 50 euro zelf moet betalen om naar een spoedeisende hulp te gaan,
De €50,- kan vervelend zijn als je op een spoedeisende hulp terechtkomt, maar er staat ook 'zonder verwijzing van een huisarts' bij. Het blijkt dat mensen voor allerlei wissewasjes naar de EHBO rennen, zonder ook maar eerst een huisartsenpost bezocht te hebben. Hierdoor blijft er minder tijd over voor de patiënten op de spoedeisende hulp waarvoor deze echte bedoeld is. Ik vind die €50,- dus een prima idee en hoop dat mensen een beetje beter nadenken over wat écht spoedeisend is.
kimberley12 schreef:Daar heb je ook gelijk in, maar in het weekend kan je niet een verwijzing van je huisarts krijgen toch?
Hilli schreef:kimberley12 schreef:Dat je 50 euro zelf moet betalen om naar een spoedeisende hulp te gaan,
De €50,- kan vervelend zijn als je op een spoedeisende hulp terechtkomt, maar er staat ook 'zonder verwijzing van een huisarts' bij. Het blijkt dat mensen voor allerlei wissewasjes naar de EHBO rennen, zonder ook maar eerst een huisartsenpost bezocht te hebben. Hierdoor blijft er minder tijd over voor de patiënten op de spoedeisende hulp waarvoor deze echte bedoeld is. Ik vind die €50,- dus een prima idee en hoop dat mensen een beetje beter nadenken over wat écht spoedeisend is.
FriesWytske schreef:Mag jij die link hier neerzetten, want ik zie hem niet. Heb het nu 2 keer bekeken.
FriesWytske schreef:Mag jij die link hier neerzetten, want ik zie hem niet. Heb het nu 2 keer bekeken.
pluisje88 schreef:Als je echt iets hebt op dat moment, is het een ware marteling als je eerst naar de huisartsenpost moet.
galley schreef:Ik vind het nog niet zo slecht als ik het eens goed lees, als je weinig verdient betaal je ook weinig. Of zie ik dat dan weer verkeerd?
Hilli schreef:kimberley12 schreef:Daar heb je ook gelijk in, maar in het weekend kan je niet een verwijzing van je huisarts krijgen toch?
Jawel hoor, via de huisartsenpost. Die kan/mag je ook insturen naar de SEH.
Als je eigen HA geen weekenddienst heeft, dan staat op het bandje wat je dan aan de lijn krijgt wel een ander nummer wat je kan bellen om een afspraak te maken bij een HA-post.
kimberley12 schreef:FriesWytske schreef:Ik vind dit maar een vreemd verhaal. Waar haalt deze mevrouw dit allemaal vandaan. Zie nergens een link, waar zij zich op basseerd. En als dit nu echt speelt, waarom is het dan niet in het nieuws.
Dan moet je even onder aan het bericht kijken, waar dus de bron vermeld staat.