Wie heeft dit nog meer over voor zijn hamster :)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moralian

Wie heeft dit nog meer over voor zijn hamster :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-13 23:08

Brandweer in Ede sloopt wc-pot voor hamster
De brandweer in Ede heeft in de nacht van donderdag op vrijdag een hamster bevrijd door een wc-pot te vernielen. Het diertje zat klem en kon door de bewoners niet worden bevrijd. De hamster mocht vrij rondlopen in de badkamer van de familie Beckx aan de Markiezenhof. Tijdens de wandeling kwam Boefje klem te zitten in de wc-pot. 'We kregen haar niet los en toen hebben we de Dierenambulance gebeld', zegt Wendy Beckx. Die kon niets uitrichten. Vervolgens rukten zes brandweerlieden uit. Die sloopten de pot en Boefje was bevrijd. De hamster is eigendom van de 10-jarige dochter van Wendy Beckx, Maartje. 'Ze heeft er vannacht niets van gemerkt, de brandweer kwam zonder sirenes, gelukkig', zegt moeder Wendy. Maartje kon er aan de ontbijttafel om lachen. Maar Boefje komt nooit meer in de badkamer, zegt Wendy Beckx. 'Alleen op de hand

http://content.omroep.nl/omroepgelderla ... wc_pot.mp4

Yessy

Re: Wie heeft dit nog meer over voor zijn hamster :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:13

Eerlijk is eerlijk, ik had waarschijnlijk hetzelfde gedaan :o Een nieuwe wc-pot kost geen duizenden euro's en als je je hamster in de badkamer laat lopen, kun je verwachten dat er vroeg of laat zoiets gebeurt.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:16

Heb het ook gehoord ja. Jeetje, dat ze daarvoor 6 brandweerlieden op pad sturen.. :=
Was het nou een olifant.. Dan zeg ik ja.. Maar 6 man voor een hamster? :')

Ik zou het er ook voor over hebben hoor, daar niet van.
Zou er niet aan moeten denken dat onze 'Kruimeltje' letterlijk en figuurlijk als een kruimel achter de pot verdwijnt... :o

(Het was toepasselijker geweest als 'Boefje' door de politie was bevrijd. :D)

melaniepk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:17

Ik zegt de gek :')
Wat dan... Het arme beestje doorspoelen of vast laten zitten ? := och sneu... Nee dan maar een nieuwe pot !

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:19

Mijn moeder en ik hadden het denk ik ook wel gedaan, al denk ik dat mijn moeders vriend er minder blij mee zou zijn :') Wij hebben een keer mn hamst4r boven op de koelkast gehad, dikke paniek :+

Creatas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:48

Kost toch geen drol

:')

Had het zo ver niet laten komen, en dan zowel; ik bel wel hoor.. geen punt, koste me geen centje teveel voor de beestjes..

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:52

Tja, wat had je anders gedaan?
Ik denk dat de brandweer mensen er wel om konden lachen. zoiets doie je liever dan een lijk opvissen denk ik!!

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:58

Ik zou zoiets over hebben voor mijn hamster. (De helaas overleden is)
Maar dat er zoveel brandweermannen snap ik wel. :P iemand in de straat werkt bij de brandweer en krijgt alleen betaald als hij opgeroepen wordt. Dus hun schrijven hun uren op en krijgen het uitbetaald. :')

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-13 23:58

Was de pot eraf schroeven niet handiger geweest...? Daar heb je echt geen (6) brandweerman(nen) voor nodig om de pot in tienen te slaan...
Hoop dat ze ook de rekening krijgen voor het onnodig laten uitrukken van de brandweer.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 00:04

Muisbal schreef:
Was de pot eraf schroeven niet handiger geweest...? Daar heb je echt geen (6) brandweerman(nen) voor nodig om de pot in tienen te slaan...
Hoop dat ze ook de rekening krijgen voor het onnodig laten uitrukken van de brandweer.

Hoezo hoop je dat ze een rekening krijgen?
die krijg je niet zomaar... en hoezo onnodig? dit was een dier in nood... al was het 'maar' en hamster.... een kat die klem zit komen ze ook redden!

Muisbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 00:09

Het gaat mij er niet om dat het "maar" een hamster is, maar dat het puur onnodig is om de brandweer daarvoor te laten komen. Iemand met een gereedschapskist had net zo goed of nog beter volstaan (ivm wel/niet slopen van de toiletpot).

De brandweer laten komen kost de gemeenschap geld en voor een hamster die makkelijk en beter op een andere manier bevrijd had kunnen worden vind ik dat echt belachelijk.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 07:37

Ik vraag me toch een beetje af hoe een hamster in een wc terecht komt als hij in de badkamer mag rondlopen... Ze kunnen best klimmen, maar een wc pot is best glad :P

En ben 't verder wel eens met Muisbal. Al kan ik me ook weer voorstellen dat je niet snel een klusjesman in huis hebt terwijl de brandweer er natuurlijk wel snel kan zijn.

paardjes123

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 07:43

Inderdaad wat denken we wel niet wat het kost om 6 brandweerlieden te laten komen, terwijl een handige buurman ook de hamster had kunnen bevrijden. Ik vind dit verspilling van het belastinggeld

xMercury

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 07:44

Ah ik had het arme beestje ook zeker bevrijd hoor haha! Wat een verhaal :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 20:58

Ik zou het niet gedaan hebben hoor, misschien m'n vader wel.
Overigens 'ken' ik die mensen, ik weet wie ze zijn haha.

emr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:01

Rebeccaa schreef:
Ik zou het niet gedaan hebben hoor, misschien m'n vader wel.
Overigens 'ken' ik die mensen, ik weet wie ze zijn haha.

Zou jij het beestje dus hebben laten zitten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 21:37

ja, maar ik zou sowieso al geen hamster in m'n badkamer laten lopen (die beesten poepen overal en beesten horen gewoon niet thuis in je badkamer) en überhaupt nooit een hamster nemen. Gelukkig woon ik nu nog thuis (ja, met hamster!!!!!!!!!) maar m'n vader zal het beest er wel uithalen.
Sowieso zou ik niet de brandweer laten komen hoor.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-13 22:07

Als ik zou weten dat er ergens een dier klem was komen te zitten zou ik die echt wel proberen te redden :j

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-13 16:15

Is het niet zo dat de dierenambulance de brandweer heeft opgeroepen? Tenminste dat haal ik uit het verhaal dus als zij dan de rekening krijgen vind ik dat nogal krom. Had trouwens hetzelfde gedaan. Hoe zat ie dan klem? Zit me af te vragen waar hij klem kan zien zonder in het water te komen.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 01:20

Mijn oom en tante hebben een keer de vloer gesloopt omdat de hamster daarin zat :'). Die was via zo'n waterleiding in het plafond gekropen.
Brandweer is misschien wat overdreven, maar ik neem aan dat ze eerst zelf hebben geprobeerd dat diertje te bevrijden...

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 01:34

_Tara_ schreef:
Ik vraag me toch een beetje af hoe een hamster in een wc terecht komt als hij in de badkamer mag rondlopen... Ze kunnen best klimmen, maar een wc pot is best glad :P

En ben 't verder wel eens met Muisbal. Al kan ik me ook weer voorstellen dat je niet snel een klusjesman in huis hebt terwijl de brandweer er natuurlijk wel snel kan zijn.

Kijk het filmpje in de link even, dan begrijp je hoe het hem gelukt is.

Ik hoop dat ze of hamster in kooi/op schoot houden of een ander type toiletpot laten plaatsen.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:22

Ah ik zie 't! Jammer dat 't diertje in zo'n kleine kooi zit... Wel een mooie hamster!

_Annemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:28

Je kan zelf toch ook die wc pot kapot slaan?
Maar terugkomend op je topic: ja ik zou het ook gedaan hevven,het dier redden.

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:31

_Tara_ schreef:
Ah ik zie 't! Jammer dat 't diertje in zo'n kleine kooi zit... Wel een mooie hamster!

Die kleine kooi is dan inderdaad wel een beetje jammer. :P

Ik zou er trouwens ook alles aan gedaan hebben om mijn hamster er uit te krijgen. Een leventje redden vind ik belangrijker dan mijn wc pot.

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-13 09:37

Zeker als je hamster zo loopt te gillen. Daar word je echt niet vrolijk van, van dat geluid.