Hond van filmende ramptoerist doodgeschoten door politie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sashafierce

Hond van filmende ramptoerist doodgeschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-13 17:43

"De politie van de stad Hawthorne in de Amerikaanse staat Californie waren bezig met een melding van een gewapende overval toen Leon Rosby zag dat er wat aan de hand was, zijn auto parkeerde, zijn camera pakte en begon te filmen. En Leon had beter niet de ramptoerist kunnen uithangen, want hij trok de aandacht van een paar agenten en deze arresteerde hem. De hond van Leon zag dat er wat aan de hand was met zijn baasje en kwam uit de auto om verhaal te halen bij de agenten. Alleen agenten in Amerika lossen liever dingen op met hun wapen, dus schoten ze de hond dood. In een verklaring die de politie heeft gegeven zeggen ze dat de muziek in de auto van Rosby te hard stond en dat daarop het onderzoek naar de overval werd bemoeilijkt. Hondenliefhebbers en andere mensen die plofkippen in het schap laten liggen kunnen deze video beter overslaan, dus je bent dus gewaarschuwd".

*knip*

Ik vind dit ontzettend schokkend en heb tranen in mijn ogen ervan. De man die gearresteerd werd deed imo niets verkeerd en werkte mee, laat hem dan die hond pakken ipv meteen doodschieten. Hond "beschermde" gewoon zijn baasje..

Moderatoropmerking:
Omdat het op Bokt niet toegestaan is (linkjes naar) filmpjes te plaatsen waar te zien is hoe dieren mishandeld worden is het linkje uit de OP verwijderd.
Laatst bijgewerkt door Donkerblauw op 03-07-13 15:11, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Link naar schokkend filmpje verwijderd

CastaMickey

Re: Hond van filmende ramptoerist doodgeschoten door politie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:46

Niet normaal! Ik laat die video lekker staan want zo iets hoef ik niet te zien!
Agenten die zomaar een hond doodschieten mogen wat mij betreft gewoon terecht staan wegens het mishandelen/vermoorden van een dier!

trustHim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:51

Nee agenten die bezig zijn met een gewapende overval moeten maar overal rustig de tijd voor nemen en zeker voor idioten die gaan staan filmen. Jammer dat agenten het nooit goed doen. Jammer en betreurenswaardig is dit zeker maar vind de eigenaar van de hond net zo goed schuldig

bibstertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:52

nou ja zeg dat is toch niet normaal ik sta hier gewoon met open mond naar te kijken

Brainfail

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:52

Die hond heeft niks gedaan klote mensen -:(-
Arm beest voor niks neergeschoten (heb filmpje gezien maar had dat beter niet kunnen doen achteraf)

_Yasmine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:53

Ik ben hier letterlijk misselijk van :r
Als je schiet, schiet dan goed, lijdensweg heeft deze hond nog gehad. :x

Ik kan er nog inkomen dat het moeilijk zo een hond onder controle te houden. Maar aangezien de man zelf niet echt iets misdaan had lijkt het me dat dit makkelijk op te lossen was.
Ik snap dat ze zich liever geen tijd stoppen in een filmer en hond tijdens een gewapende overval. Maar ik had nog niet de indruk dat hij voor overlast zorgde. Had dan gewoon opdracht gegeven om muziek zachter te zetten. Dit heeft meer tijd gekost.

Misselijkmakend dit.. %)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:54

'merica!

goed dat dit op video staat, deze agenten mogen ze van mij ontslaan.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:54

Ik heb het filmpje niet gekeken, kan niet zo goed tegen geweld tegen mens of dier. Maar het is dubbel. Heel erg sneu voor de hond en mss onnodig. Maar ik vind de eigenaar net zo goed schuldig. Ga dan niet de ramptoerist uithangen bij een politieactie.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:55

Wtf.

Talsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:58

(*(%$#%#$% Typisch Amerika weer. Die hond deed niks verkeerd!

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:59

de hond stuiptrekt helemaal, verschrikkelijk :n ik snap dat ze zich aangevallen voelden maar dit is wel heel grof. Doe het dan meteen goed.

Reeltje_5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:00

Verschrikkelijk zeg.. arm dier :(

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:01

:( :( :( walgelijk dit.. en die reactie van z'n baasje.. ahg :(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:03

Ik snap ze wel, hij valt aan en je weet nooit hoe zo'n dier opgevoed is.. Maar het feit dat je iemand oppakt omdat hij filmt vind ik wel wat vreemd.. Aan de andere kant is het niet te beoordelen vanaf een schermpje, wie weet heeft die man al verschillende waarschuwingen gehad...

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:08

ik vind het zo ziek in deze wereld dat agenten overal de schuld van krijgen. als wij mensen ons eens zouden gaan gedragen dan waren agenten niet eens nodig.

buiten het feit om, je weet niet wat de man in spe gezegd heeft en waarom hij gearresteerd word. en dat je dan aangevallen word door een hond, heel zielig maar hoe wil je je dan verweren? waarschijnlijk was dit op dat moment de enige uitweg.

ik heb hier in de buurt folders gedaan en werd met regelmaat aangevallen door een stomme hond die buiten zijn erf waakte. ik ging niet meer zonder stok op pad en heb die hond eenmaal flink geraakt. misschien wel zielig voor jullie. maar ik laat me niet bijten door een vreemde hond die z'n baas niet in bedwang kan houden of niet op z'n erf.

en misschien is het dan wel zielig. maar dan had die man a er niet mee moeten bemoeien, b de ramen dicht moeten maken zodat de hond niet kon ontsnappen.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:09

Wagelijk gaadverdamme wat een trieste lui zeg, laat die man dan 3 seconde los om die hond in ze auto te stoppen en neem m dan mee wtf waarom gelijk neerschieten echt heel triest.. :(:)

JustMyZtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:10

ik heb het filmpje gekeken, en geloof me dit is erg triest! laten ze die hond ook nog even pijn lijden....
ik zou zoveel willen zeggen, maar ik moet me inhouden -:(-

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:10

Jolandaa_ schreef:
ik vind het zo ziek in deze wereld dat agenten overal de schuld van krijgen. als wij mensen ons eens zouden gaan gedragen dan waren agenten niet eens nodig.

buiten het feit om, je weet niet wat de man in spe gezegd heeft en waarom hij gearresteerd word. en dat je dan aangevallen word door een hond, heel zielig maar hoe wil je je dan verweren? waarschijnlijk was dit op dat moment de enige uitweg.

ik heb hier in de buurt folders gedaan en werd met regelmaat aangevallen door een stomme hond die buiten zijn erf waakte. ik ging niet meer zonder stok op pad en heb die hond eenmaal flink geraakt. misschien wel zielig voor jullie. maar ik laat me niet bijten door een vreemde hond die z'n baas niet in bedwang kan houden of niet op z'n erf.

en misschien is het dan wel zielig. maar dan had die man a er niet mee moeten bemoeien, b de ramen dicht moeten maken zodat de hond niet kon ontsnappen.

daar heb je zeker gelijk in, maar hond weert af omdat er aan zijn baas gezeten wordt, beestje beet nog niet raak ze hadden ook de eigenaar de hond kunnen laten kalmeren in de auto stoppen en probleem opgelost om hem nou gelijk dood te schieten is wel wat overdreven, arme hond.. en als ze m dn neerschieten moeten ze wel goed schieten en niet half waardoor t beestje nog ligt te creperen van de pijn..

JustMyZtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:11

Jolandaa_ schreef:

ik vind dat je het totaal niet kan vergelijken, kijk dat je een stok pakt oke, maar zo n hond even neer knallen omdat ij dat doet? kan iedereen beter een geweer bij zich hebben. shande dit!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:14

Ik ben het wel eens met Captain en Jolanda. Wat hadden die agenten dan moeten doen, zich moeten laten bijten door die hond? Daarbij heb je inderdaad geen idee wat die man die aan 't filmen was verder gezegd heeft. Je kan toch niet iemand arresteren alleen omdat diegene staat te filmen?

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:15

man roept inderdaad iets van waarom er geen black cops zijn ofzoiets las ik bij reacties onder t filmpje vind t alleen echt heel erg sneu dat de hond meteen afgeschoten wordt vind dat ze best de eigenaar zijn hond hadden kunnen laten kalmeren.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:15

_Lisaa_ schreef:
Jolandaa_ schreef:

daar heb je zeker gelijk in, maar hond weert af omdat er aan zijn baas gezeten wordt, beestje beet nog niet raak ze hadden ook de eigenaar de hond kunnen laten kalmeren in de auto stoppen en probleem opgelost om hem nou gelijk dood te schieten is wel wat overdreven, arme hond.. en als ze m dn neerschieten moeten ze wel goed schieten en niet half waardoor t beestje nog ligt te creperen van de pijn..

Die agenten zijn bezig met een overval stond in de tekst. Dan hebben ze vast niet alle tijd om even het baasje rustig te laten worden en die de hond terug te laten roepen?

Jennifeerr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:16

Zeker arme hond, maar de eigenaar dan..
Natuurlijk weten we niet wat de achterliggende gedachte is bij de arrestatie van de man, maar zijn hond wordt voor zijn ogen neergeschoten! Daar moet hij toch nachten van wakker liggen :(:)

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:16

Lisa, maar dat is toch logisch dat dat niet mag? Iemand die je gearresteerd hebt even los laten om z'n hond te kalmeren? Dan vraag je er om dat diegene weg rent.

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:20

tuurlijk ik vind het net zo zielig voor die hond, heb de kippenvel op m'n armen, tranen in m'n ogen en woede in m'n handen. maar die agenten doen waar ze voor opgeleid zijn en in deze situatie konden ze gewoon niet anders. voor hetzelfde geld laten ze die man gaan stopt die hond in de auto en pakt een pistool? of rijd weg? hoeft niet, kan wel en in dit geval kiezen de agenten voor die optie.

Ik vind het hardstikke zielig en hartverscheurend voor die man. maar ze konden niet anders.