de lelijkste hond ter wereld...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

de lelijkste hond ter wereld...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 13:17

Is in mijn ogen niet gewoon de "lelijkste hond" maar een schoolvoorbeeld waarom je niet zomaar lukraak alle rassen op elkaar kunt gooien :( .

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland ... reld.dhtml
Citaat:
Een kruising tussen de hondenrassen beagle, boxer en basset heeft in het Californische Petaluma de bedenkelijke titel 'lelijkste hond ter wereld' gewonnen. Er nam een dertigtal honden deel aan de 25ste editie van de 'schoonheidswedstrijd', aldus de organisatoren.
De vier jaar oude hond, die luistert naar de naam 'Walle', komt uit het Californische Chico en volgt Mugly, een Chinese gekuifde naakthond uit Groot-Brittannië op. De bruin-witte Walle wist de jury te overtuigen met zijn brede voeten, grote kop en korte poten.

Walle en zijn baasje houden aan de wedstrijd een prijs ter waarde van 1.500 dollar (ongeveer 1.140 euro) en een trofee over. Bovendien maakt de hond de komende dagen zijn opwachting in verschillende televisieshows.

Afbeelding
Afbeelding

Ben ik nu gek als ik dit er niet meer gezond vind uitzien? :n
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 22-06-13 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Chernique

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:18

Jeetje wat zielig.. arm beest.
En wat een rare mensen bestaan er toch :\
Vind het er ook echt niet meer gezond uitzien. Hij is gewoon helemaal vergroeid :(

flare

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:19

Arm beestje, ziet er niet gezond uit nee. :(:)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:20

Arm, arm beest :n

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:23

Jeetje wat ziet die hond er eng gebouwd uit zeg :(
Ik zie er alleen geen bokser in terug, ik denk dat het een pitbull moet zijn gezien de kop en de rednose! Hele slechte kruising zo!!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:23

En dan zeggen ze dat kruisingen gezonder zijn dan rashonden :+

Als zoiets maar geen nieuwe rage wordt..
Hij ziet er niet ongelukkig uit, maar kan me niet voorstellen dat dat dier lekker met andere honden mee kan komen met spelen..

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 13:25

8nnemiek schreef:
En dan zeggen ze dat kruisingen gezonder zijn dan rashonden :+

Als zoiets maar geen nieuwe rage wordt..
Hij ziet er niet ongelukkig uit, maar kan me niet voorstellen dat dat dier lekker met andere honden mee kan komen met spelen..

Tja je hebt natuurlijk ook wel een verschil tussen twee rassen die redelijk wat eigenschappen van mekaar hebben kruisen of er gelijk hier een mengelmoes van maken van totààl verschillende :) . Over dat eerste durf ik mij ook niet uitspreken want zo in thuis ben ik er niet, maar zoals dit is toch gewoon triest :n .

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:26

lijkt net gephotoshoped :') die kop is exact een pitbull kop en de rest lijkt een misvormde teckel x engels bulldog ofzo :')

kaat21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:27

Gewoon akelig om te zien..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:36

ziet er niet veel ongezonder uit als menig gefokt ras stamboom hondje...

tegenwoordig worden daar lichamelijke afwijkingen blijkbaar dan als normaal en gezond beschouwd...

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:37

lifaya schreef:
die kop is exact een pitbull kop en de rest lijkt een misvormde teckel x engels bulldog ofzo :')

Die pitbullkop herken ik er dan weer helemaal niet in juist.
Dat de rest misvormd is... dat dan weer wel. Vind het geen knap ding.

Rennie89

Re: de lelijkste hond ter wereld...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:38

Vooral op de eerste foto zag ik die pitbull kop erin :P tweede niet. dat lijkt weer meer beagle x nog wat ofzo :')

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:42

Arm beestje.. Begin me nu wel af te vragen waarom die wedstrijd eigenlijk bestaat?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:47

Waar zijn we weer mee bezig :n
De wedstrijd is eigenlijk voor honden die een 'foutje' zijn, vergroeiing etc. waar niemand wat aan kan doen (net als bij een lichamelijk gehandicapt kind uit twee gezonde ouders, you get it?), waardoor ze gewoon vreselijk uitzien, niet voor honden die zo gefokt zijn :r
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 22-06-13 13:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:48

Ah arm beest!

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:49

Oei die rug, doet al pijn als je er naar kijkt..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:53

die rug is inderdaad flink vergroeit,weet niet of de hond daar last van heeft..

gek is dat dat we dit zielig vinden,maar honden welke gefokt worden waarvan de neuzen niet eens vindbaar meer zijn,en daarmee eigenlijk ook gehandicapt zijn,schaffen we massaal aan,omdat ze er zo schattig uitzien... ( en worden dan ook nog eens "gezond" genoemd)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:54

kimmie261 schreef:

gek is dat dat we dit zielig vinden,maar honden welke gefokt worden waarvan de neuzen niet eens vindbaar meer zijn,en daarmee eigenlijk ook gehandicapt zijn,schaffen we massaal aan,omdat ze er zo schattig uitzien... ( en worden dan ook nog eens "gezond" genoemd)

Nee hoor ik niet :P Vind het vreselijk die engelse bulldoggen, cavalier king charles spaniels, bassets enz

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:55

kimmie261 schreef:

En waarschijnlijk zijn die een stuk ongezonder dan de hond in de OP....
Maar dat is een beeld dat herkenbaar is, je ziet zoveel van dat spul op straat lopen dat men dat wel normaal vindt, en de hond met de kromme rug in de OP wordt als abnormaal beschouwd.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 13:56

Ik ook niet hoor :D . Zag laatst nog zo'n franse bulldog voorbij wandelen die ik van een kilometer afstand al hoorde piepen bij gewoon wandelen...valt imo gewoon onder dezelfde categorie van fokken met twee dieren waar geen puppies mee gefokt horen te worden, of dat nu een kruising of ras is. En in dit geval gaat het dus over lukraak maar rassen bij elkaar gooien.

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:58

Die rug, het verschil in beenlengte voor en achter. Ik denk dat die er echt last van gaat krijgen.

Mensen zijn ziek, dat ze weer zoiets doen. Net als het maken van Engelse Bulldoggen enz. Er is nu zelfs een Engelse Bulldog in chihuahua formaat :n :n Genetisch gemanipuleerd. Ziek zijn mensen, echt ziek.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:59

Helemaal met Kimmi eens.

Apart, dat we dit wel heel zielig en niet hondwaardig vinden, maar wel 'gezonde' rashonden kopen.

Afbeelding

Afbeelding

Dit zijn de rashonden waaruit deze hond bestaat. Mooie gezonde rashonden he? Van de beagle geen foto, zijn uiterlijk is niet zo erg, zijn lichamelijke toestand daarentegen.

Afbeelding

Zoek de verschillen.

Hier maak ik mij eigenlijk drukker om dan om deze hond. Deze hond is een 'perongeluk' mislukte kruising. De dieren hierboven, zijn doelbewust volgens de richtlijnen gefokte dieren.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:00

blijf het gek vinden dat een hond met een kromme rug blijkbaar het voorbeeld moet zijn hoe slecht kruisen wel niet is,terwijl mss het hele nest allemaal rechte ruggen had en dit een handicap hondje was,kan gebeuren nl...en inmiddels fokkers bewust rassen fokken waar niet eens meer een neus bij te zien is,en er massa's mensen zijn die dit soort honden gewetenloos aanschaffen ...

dat er dan gevallen moet worden over een hondje met een extreme ( aangeboren/traumatische??) kromming in zijn rug...

snap dat niet zo...

edit : zie dat er meer mensen het met mij eens zijn :D :D
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 22-06-13 14:02, in het totaal 1 keer bewerkt

monnikenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:01

Kan me niet voorstellen dat dit een gezonde hond is, lichamelijk dan he.
Maar ja als je ziet wat voor paarden en pony's ze al met elkaar kruizen dan kan je verwachten dat het met andere diersoorten ook gebeurd.
In en in triest

BOKTMANDYY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:04

ik vind hem helemaal niet lelijk, juist schattig, alleen zijn rug klopt niet, maar die oortjes <3