Zelfde kleding van een ander merk?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mitchall

Zelfde kleding van een ander merk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 12:57

Ik heb een tijd geleden een zwart jurkje gekocht. Ontzettend leuk, ook naar feesten gedragen etc.
Nu kwam ik net via facebook precies hetzelfde jurkje tegen van een ander merk.
Het jurkje wat ik in de kast heb hangen is van Donna Bizzarra, en het jurkje op de site is van Fame.
AfbeeldingAfbeelding
Het jurkje van fame - . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .het jurkje van Donna bizzarra even een andere kleur gepakt want de het zwarte jurkje op hun
site was een slechte foto) Alles is hetzelfde aan de jurkjes, behalve de prijs en de kleuren die geleverd worden :)

Wat ik me dus afvroeg, gebeurt dit vaker? Zijn de maten dan ook hetzelfde, want Fame heeft lekker zomerse kleurtjes die ik eventueel
zou willen bestellen! :j

friendly

Re: Zelfde kleding van een ander merk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:03

Op het eerste gezicht lijkt het inderdaad enorm veel. Al lijkt t wel alsof die van fame mooier valt bij de neklijn. Meer gedrapeerd. Maar dat is ook het enige verschil wat ik zie. Ben eigenlijk ook wel benieuwd of he vaker voorkomt. Denk haast van wel, gezien je tegenwoordig overal nepvarianten van hebt.. Maar dan is opl weer de vraag...welke is de originele?

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:05

Oh dat gebeurt zó vaak, shirts zie je met de zelfde stijl in 20 merken, broeken met de zelfde ritsjes, gaten, vlekken, prints...

Edit: Of de maten dan ook gelijk zijn weet ik niet, maar een 36 is op bijna alle site's wel de 'normale' 36, net als de andere maten.

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-13 13:07

Donna Bizzarra valt ook zo bij de neklijn :) Beetje ongelukkige foto, helaas..
Ik had het wel vaker gezien bij Vera Moda en Only-broeken. Maar ik dacht altijd dat
deze dan samenwerkten, gezien ze vaak dezelfde collectie hadden..

Hopelijk, zou zo zonde zijn als ik een maat zou bestellen en het te grot/te klein blijkt te zijn -O-

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:09

Over Vera en Only, goeie vraag, is me ook opgevallen, zo ver ik weet werken ze niet samen (althans, kan dit niet vinden op google).

Jurkjes kun je wél weer terug sturen, niet waar? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:40

Maar vero moda verkoopt ook heel erg veel only én de winkels zitten vaak naast elkaar, dus volgens mij werken die wel samen..

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:43

Hier zitten de Vero Moda en Only zelfs in hetzelfde gekoppelde pand. Zit dus geen muur tussen

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 13:43

Schaam :o Ik winkel niet vaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:04

Marie111 schreef:
Hier zitten de Vero Moda en Only zelfs in hetzelfde gekoppelde pand. Zit dus geen muur tussen

Bij ons ook, en de jack en jones zit er ook nog bij :)

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:06

vero moda en only werken samen :)

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:11

Vero moda en only zijn zelfs hetzelfde :o Vero Moda is gewoon het dames merk, only het jongerenmerk. Pieces is dan het accesoires-merk of hoe dat je het ook zegt, en Jack en Jones is het mannelijk merk... Zo heb ik het toch altijd gehoord op mijn werk (kledingwinkel).

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 14:12

klopt ja :)

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:17

Aco schreef:
Vero moda en only zijn zelfs hetzelfde :o Vero Moda is gewoon het dames merk, only het jongerenmerk. Pieces is dan het accesoires-merk of hoe dat je het ook zegt, en Jack en Jones is het mannelijk merk... Zo heb ik het toch altijd gehoord op mijn werk (kledingwinkel).

Volgens mij hoort Vila er ook bij en als ik het goed zeg, Superstar ook.

wendyenbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:21

Ja hoor ook in de kinderkleding is het, het zelfde koop je merkkleding van bijv S oliver of Petrol Dan kom je bij een andere winkelketen hangt precies dezelfde kleding van het merk "unlock" met alleen bijvoorbeeld een andere knoop, maar wel zeker 20 euro goedkoper.

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-13 15:22

Carmen schreef:
Aco schreef:

Volgens mij hoort Vila er ook bij en als ik het goed zeg, Superstar ook.

Dat kan, wij hebben gewoon deze merken dat jij opsomt niet dus zou het niet weten :D

Raponsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 01:46

Het is toegestaan om bepaalde producten als eigen merk te verkopen.

Je ziet het vaak bij ruiterzaken dat ze merkloze zadels verkopen als eigen merk, dit mag soms met kleding ook. Het linkerjurkje wordt dan bijvoorbeeld bij de boetiek op de hoek verkocht met een zelf ingenaaid label en kun je bijvoorbeeld op de markt als merkloos jurkje vinden.

Anouk94

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-13 18:58

Ik vind hem ook wel erg veel op deze lijken, afgezien van het riempje-ding..
http://www.vd.nl/dames/jurken/liv-colle ... m=overview

En ja, het gebeurt vaker. Toevallig viel het me laatst op met een shirtje van de Sting, exact dezelfde hing bij Henk ten Hoor. En iets wat er ook wel erg veel op leek bij een klein goedkoop winkeltje. :)