Citaat:Bron: http://www.outhousedaily.com/2013/05/man-fired-from-klu-klux-klan-after.html
Voormalig lid van de Ku Klux Klan klaagt KKK aan voor discriminatie
Jebediah Orton, voormalig lid van de KKK, klaagt de KKK aan voor discriminatie en rasisme en eist 10 miljoen dollar. Jebediah beweert dat nadat hij er achter is gekomen dat zijn over-, over-, over-, grootvader zwart is, hij gediscrimineerd word door de KKK. “Nadat ik de groep verteld had over mijn schokkende ontdekking, begonnen zij mij anders te behandelen. Ze gebruikten mijn gegeven clan naam niet meer, en begonnen mij 'boy' te noemen. Ik moest achter in de Klan-bus gaan zitten en ze weigerden mij de toegang tot het toilet. Ik werd gedwongen om de wc in een schuurtje te gebruiken, als ik heen moest. Op een gegeven moment leidden ze me zelfs naar een boom waar een strop hing, en bedreigden ze me. Ik keek om mij heen om te kijken wie ze steeds bedreigden met het N-woord, maar ik realiseerde mij, dat het ikzelf wel moest zijn”.
Jebediah zei dat de discriminatie daar niet stopte. “Tot dat moment waren al mijn evaluaties uitstekend en ik was op weg 'Grand Wizzard' te worden. Dat veranderde allemaal toen ze erachter kwamen dat ik voor een deel zwart was. Ik werd opgeschreven voor de kleinste dingen, en bij mijn laatste beoordeling zat ik onder het gemiddelde. Ik wist dat dat kletskoek was, want ik had een paar maand eerder een award gekregen van de Grand Wizard zelf.”
Op de vraag waarom hij besloot om de clan aan te klagen, zei hij: “Het voelt alsof mijn mensenrechten werden geschonden. Ze hadden geen recht mij zo te behandelen. Elke keer als ik naar mijn werk kwam werd ik geterroriseerd en gekleineerd. Ik kreeg het gevoel dat ik geen mens was. Geen enkele witte man in Amerika zou zou behandelt mogen worden. Dat is voorbehouden aan de zwarten, Joden en de Latino's. Ik dacht werkelijk dat de Klan beter was dan dat, maar ik denk dat ik verkeerd dacht.”
Sinds zijn ontslag blijf Jebediah optimistisch over zijn toekomst.”Ik wil dit alles achter mij laten. Ik heb mijzelf nu aangeboden bij de Aryan nation en de White Christian Brotherhood, en ik heb een goed gevoel over mijn kansen. Ik heb het idee dat dat organisaties zijn die niet neerkijken op het feit dat ik deels zwart ben, en ze zullen mij een werkplek zonder discriminatie verschaffen."
Tsja, wat moet je hier nou van zeggen?
Ik ben nu echt helemaal overtuigd dat de mensen van de KKK gewoon echt ziek in het hoofd zijn. In eerste instantie moest ik erg lachen om dit bericht, maar hoe verder ik las, hoe misselijker ik werd...
Bah, bah, bah, wat een misselijk zootje daar zeg!
(Mijn bericht is niet echt perfect, ik heb het zo goed mogelijk vertaald, in de link staat de originele versie)