Voormalig lid Ku Klux Klan klaagt KKK aan voor discriminatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

heidy_wilco

Voormalig lid Ku Klux Klan klaagt KKK aan voor discriminatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 22:02

Citaat:
Bron: http://www.outhousedaily.com/2013/05/man-fired-from-klu-klux-klan-after.html

Voormalig lid van de Ku Klux Klan klaagt KKK aan voor discriminatie

Jebediah Orton, voormalig lid van de KKK, klaagt de KKK aan voor discriminatie en rasisme en eist 10 miljoen dollar. Jebediah beweert dat nadat hij er achter is gekomen dat zijn over-, over-, over-, grootvader zwart is, hij gediscrimineerd word door de KKK. “Nadat ik de groep verteld had over mijn schokkende ontdekking, begonnen zij mij anders te behandelen. Ze gebruikten mijn gegeven clan naam niet meer, en begonnen mij 'boy' te noemen. Ik moest achter in de Klan-bus gaan zitten en ze weigerden mij de toegang tot het toilet. Ik werd gedwongen om de wc in een schuurtje te gebruiken, als ik heen moest. Op een gegeven moment leidden ze me zelfs naar een boom waar een strop hing, en bedreigden ze me. Ik keek om mij heen om te kijken wie ze steeds bedreigden met het N-woord, maar ik realiseerde mij, dat het ikzelf wel moest zijn”.

Jebediah zei dat de discriminatie daar niet stopte. “Tot dat moment waren al mijn evaluaties uitstekend en ik was op weg 'Grand Wizzard' te worden. Dat veranderde allemaal toen ze erachter kwamen dat ik voor een deel zwart was. Ik werd opgeschreven voor de kleinste dingen, en bij mijn laatste beoordeling zat ik onder het gemiddelde. Ik wist dat dat kletskoek was, want ik had een paar maand eerder een award gekregen van de Grand Wizard zelf.”

Op de vraag waarom hij besloot om de clan aan te klagen, zei hij: “Het voelt alsof mijn mensenrechten werden geschonden. Ze hadden geen recht mij zo te behandelen. Elke keer als ik naar mijn werk kwam werd ik geterroriseerd en gekleineerd. Ik kreeg het gevoel dat ik geen mens was. Geen enkele witte man in Amerika zou zou behandelt mogen worden. Dat is voorbehouden aan de zwarten, Joden en de Latino's. Ik dacht werkelijk dat de Klan beter was dan dat, maar ik denk dat ik verkeerd dacht.”

Sinds zijn ontslag blijf Jebediah optimistisch over zijn toekomst.”Ik wil dit alles achter mij laten. Ik heb mijzelf nu aangeboden bij de Aryan nation en de White Christian Brotherhood, en ik heb een goed gevoel over mijn kansen. Ik heb het idee dat dat organisaties zijn die niet neerkijken op het feit dat ik deels zwart ben, en ze zullen mij een werkplek zonder discriminatie verschaffen."

Tsja, wat moet je hier nou van zeggen?
Ik ben nu echt helemaal overtuigd dat de mensen van de KKK gewoon echt ziek in het hoofd zijn. In eerste instantie moest ik erg lachen om dit bericht, maar hoe verder ik las, hoe misselijker ik werd...
Bah, bah, bah, wat een misselijk zootje daar zeg!

(Mijn bericht is niet echt perfect, ik heb het zo goed mogelijk vertaald, in de link staat de originele versie)

Peppertree

Re: Voormalig lid Ku Klux Klan klaagt KKK aan voor discriminatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:05

Koekoek!

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:19

8)7
Je zou denken dat hij nou wakker zou worden, maar nee...

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 22:20

Blue_Eyes schreef:
8)7
Je zou denken dat hij nou wakker zou worden, maar nee...

Dat dacht ik dus ook... Maar hij moet maar eens een echte behandeling van de KKK krijgen, dat wat de KKK nu deed tegen hem is in verhouding niets tot wat ze tegen zwarte mensen etc deden/doen.

meisje2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:26

jeetje hij maar klagen maar dit is wat de donkere mensen elke dag doorheen gaan door mensen zoals zij.
En zijn ogen openen nee het draait o hem en hij is "wit" dus dat geld niet voor hem

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:29

Ha, ha, ha, sukkel en de sukkels ....

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:38

Wie zijn hier nou de sukkels? :+

Citaat:
About Us
Our staff is hard at work bringing writing you some hardcore, premium content. We are soon to be nominated for a Pulitzer Prize. We were voted twice as reliable as all of the other major news organizations combined. This was quite an accomplishment because no research or fact checking was put into the content of these articles. As a matter of fact, I made that up. Furthermore, any truth in these articles was just a matter of coincidence unless otherwise noted. We made all of it up. We know nothing. We are just a few guys sitting around who think this stuff is funny. We also have way too much time on our hands. Half of us even have real degrees in journalism.

Staff:

Managing Editor/Writer: BJ Berger, email-haylar18@gmail.com
Lead Writer/Editor/Man that Refuses to Capitalize His Own Name: Brian Batano
Graphic Designer/Cartoonist/Unmotivated Aspiring Writer/Balding/Angry: Carlos Fith
Staff Writer (when he feels like it): Dixon Kuntz

General Note:

This site is intended for humorous musings only. We do not publicly endorse any political party, group, organization or religion.

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:39

Haha, interessante casus!

Maar natuurlijk eigenlijk diep triest.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:40

goeroe schreef:
Wie zijn hier nou de sukkels? :+

Citaat:
About Us
Our staff is hard at work bringing writing you some hardcore, premium content. We are soon to be nominated for a Pulitzer Prize. We were voted twice as reliable as all of the other major news organizations combined. This was quite an accomplishment because no research or fact checking was put into the content of these articles. As a matter of fact, I made that up. Furthermore, any truth in these articles was just a matter of coincidence unless otherwise noted. We made all of it up. We know nothing. We are just a few guys sitting around who think this stuff is funny. We also have way too much time on our hands. Half of us even have real degrees in journalism.

Staff:

Managing Editor/Writer: BJ Berger, email-haylar18@gmail.com
Lead Writer/Editor/Man that Refuses to Capitalize His Own Name: Brian Batano
Graphic Designer/Cartoonist/Unmotivated Aspiring Writer/Balding/Angry: Carlos Fith
Staff Writer (when he feels like it): Dixon Kuntz

General Note:

This site is intended for humorous musings only. We do not publicly endorse any political party, group, organization or religion.

*grin* Ja, ik ga niet van ieder nieuwsbericht dat ik zie de bron helemaal uitpluizen hoor, daar heb ik toch echt geen tijd voor :P

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:41

Oeps!

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:44

Er zit natuurlijk een heel groot gebied tussen alles checken en alles klakkeloos aannemen. Ik vind het moeilijk voor te stellen dat mensen dit doorlezen zonder ook maar een moment aan het waarheidsgehalte te twijfelen. En dat is genoeg, want als je eenmaal op de link klikt zie je binnen 30 seconden dat het onzin is...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:46

Nah, weet je, op dit tijdstip van de avond neem ik heeel veel voor waar aan :') - en bij de KKK is volgens mij veel mogelijk. Ja, toen ik de link aanklikte zag ik het ook meteen, maar dat moet je dan wel doen en niet tussen het werk door gauw even lezen en reageren. :+

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 22:46

Nou sorry hoor...
Als de link het nou ook goed deed op mijn compu was ik er misschien wel achter gekomen, helaas zijn we niet allemaal perfect...

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-13 22:50

Joh, trek het je niet aan. Misschien zit er juist bij mij wel een steekje los dat ik overal vraagtekens bij zet. Het was ook als grap in elk geval best de moeite van het lezen waard. :D

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-13 22:53

goeroe schreef:
Joh, trek het je niet aan. Misschien zit er juist bij mij wel een steekje los dat ik overal vraagtekens bij zet. Het was ook als grap in elk geval best de moeite van het lezen waard. :D

En ik had zo mijn best gedaan op mijn vertaling :') Heb ik mijn engels ook weer gehad :D Maargoed, sowieso heb ik nog steeds dezelfde mening over de KKK... En opzich zou het mij niets verbazen als het een keer echt gebeurd...

Appelflapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-13 00:04

Omdat dit geen officieel nieuwsbericht betreft, gaat dit topic op slot.